عشق طراحی لوگو: راهنمای ایجاد هویت های نمادین برند توسط دیوید ایری مکانی فوق العاده برای شروع است اگر به ایجاد آرم علاقه مندید که نه تنها از نظر بصری جذاب باشند، بلکه به یاد ماندنی و به راحتی قابل تشخیص باشند. ، و بی زمان.

این کتاب شامل انبوهی از مثال‌های واقعی از انواع مشاغل است. همه چیز از برندهای شرکت های Fortune 500 گرفته تا رستوران های محلی و سایر مشاغل فضایی به آنها اختصاص داده شده است.

تقریباً در هر صفحه نمونه هایی وجود دارد که به نکات مورد بحث اعتبار می بخشد. تجربه گسترده ایری به عنوان یک طراح گرافیک می درخشد و اعتبار بیشتری به کتاب می بخشد.

خواندن آن برای هر کسی که به دنبال ایجاد طرح‌های لوگوی بهتر است، ضروری است، خواه تازه شروع کرده باشند یا سال‌هاست که طراحی کرده‌اند.

عشق طراحی لوگو با یک تاریخچه مختصر شروع می شود و مطالعه برندهای نمادین و لوگوهای آنها، و همچنین مطالعات مارک های کمتر شناخته شده و در عین حال نمادین.

از آنها، ایری در ادامه به شرح آنچه که یک برند نمادین را می‌سازد، می‌پردازد: سادگی، ارتباط، سنت، تمایز، به یاد ماندنی، توانایی کار در اندازه‌های کوچک، و تمرکز واحد.

استفاده از این هفت پایه برای راهنمایی طراحی به اطمینان از نمادین بودن نتیجه کمک می‌کند.

در حالی که بخش اول بر تئوری طراحی تمرکز دارد، قسمت 2 دقیقاً به مکانیک و فرآیند طراحی می پردازد. بر اهمیت تحقیق و تدوین خلاصه طراحی دقیق تاکید می کند. یک بخش بسیار مفید شامل سؤالاتی است که از مشتریان می پرسند تا به قلب آنچه می خواهند و نیاز دارند بپرسند.

چیزهایی مانند “دوست دارید مردم چه کلماتی را با شرکت شما مرتبط کنند؟” و “چرا مخاطبان شما به هویت برند جدید نیاز دارند؟” گنجانده شده اند. این ساده و مرتبط است، اما فراتر از فهرست استاندارد سوالاتی است که باید بپرسید و واقعاً به این می‌پردازد که چرا باید آنها را بپرسید.

تلاش‌های تغییر نام تجاری به طور عمیق پوشش داده می‌شوند، عمدتاً به این دلیل که اغلب در تلاش برای تغییر نام تجاری بیشتر از یک نام تجاری جدید در خطر است.

در حالی که جذابیت طراحی مجدد پردرآمد ممکن است در ابتدا یک برد-برد به نظر برسد، بسیار مهم است که از همان ابتدا درک کنید که چرا مشتری شما به دنبال تغییر نام تجاری است… تغییر نام تجاری صرفاً به خاطر آن یا دنبال کردن آن. آخرین روندها می تواند منجر به فاجعه شود.

برای برجسته کردن بیشتر این نکته، چند مثال بسیار معروف گنجانده شده است که نشان می‌دهد حتی شرکت‌های بزرگی که پول زیادی را در کمپین‌های تغییر نام تجاری خود می‌ریزند، گاهی اوقات اشتباه می‌کنند.

برای مثال، Tropicana به دلیل تلاش ناموفق برای تغییر نام تجاری، در عرض دو ماه نزدیک به 33 میلیون دلار از فروش خود را از دست داد و تقریباً در همان بازه زمانی به بسته بندی اصلی خود بازگشت.

در این بخش، به ویژه برای طراحان جدید، فصلی است که به قیمت گذاری اختصاص داده شده است. Airey پیشنهاد می‌کند همه چیز را از سطح تخصص شما گرفته تا اقتصاد فعلی و مشخصات پروژه در نظر بگیرید تا ساختار قیمت‌گذاری خود را تعیین کنید، و هر کدام را با جزئیات کافی پوشش دهید تا به شما ایده خوبی درباره قیمت‌گذاری شما بدهد.

همچنین در اینجا ایده های بسیار دقیقی در مورد انجام کارهای مشخصات و شرکت در مسابقات طراحی آنلاین ارائه شده است:

واقعیت این است که فقط یک طرف از مسابقات طراحی سود می برد و آن صاحب وب سایتی است که آنها را میزبانی می کند… ممکن است فکر کنید مشتریانی که مسابقات را میزبانی می کنند ارزش پولی دارند، اما چیزی که به آنها ارائه می شود مجموعه ای از طرح های ساخته شده در عرض چند دقیقه، بدون توجه به اهداف، تاریخچه یا رقابت کسب و کارشان.

همچنین فصلی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا در کل فرآیند طراحی، از نقشه‌برداری ذهنی با قلم و کاغذ گرفته تا ترسیم مفاهیم اولیه، تا ایجاد یک طرح نهایی، راهنمایی کنید. ایری حتی استفاده از فتوشاپ را برای قرار دادن طرح لوگوی جدید در متن توصیه می‌کند: در کناره‌های کامیون‌های تحویل، روی تابلوها و جاهای دیگر احتمالاً لوگو در دنیای واقعی استفاده می‌شود.

این فصل برای طراحانی که تجربه زیادی در طراحی چیزهایی مانند لوگو از ابتدا نداشته اند، جذابیت خاصی دارد. این یک فرآیند جالب است که بیشتر بر مفاهیم اولیه تمرکز دارد و قبل از محدود کردن آن به زوجی که به بهترین وجه با نیازهای شرکت مطابقت دارند، به تعداد زیادی ایده می‌پردازد.

این یک گردش کار کمی متفاوت از آنچه اغلب برای انواع دیگر طراحی ها استفاده می شود، که در آن استانداردهای برند تعیین شده ای وجود دارد که باید رعایت شوند، متفاوت است. هزاران نمونه واقعی در اینجا گنجانده شده است، با تصاویری از طرح‌های واقعی و آرم‌های نهایی حاصل از آنها.

قسمت 2 با یک فصل عالی در مورد نحوه برخورد با مشتریان خود، از جمله نحوه انجام مکالمات مؤثر به پایان می رسد. نام تجاری اغلب شامل افرادی از بخش های مختلف در یک شرکت می شود، فراتر از بسیاری از پروژه های طراحی دیگر. ممکن است با بخش بازاریابی، مدیر عامل، هیئت مدیره و سایرین در شرکت سروکار داشته باشید و اینکه بتوانید به طور موثر با همه آنها ارتباط برقرار کنید، روند را بسیار روان‌تر می‌کند.

نکته حیاتی دیگری که در اینجا به آن اشاره می شود این است که هنگامی که به سمت ارائه واقعی طرح ها پیش رفتید، مهم است که مستقیماً با تصمیم گیرندگان یک شرکت در ارتباط باشید، حتی اگر تا آن زمان با یک نقطه تماس سروکار داشته باشید. مانند یک مدیر برند یا مدیر پروژه. دلیل:

آخرین چیزی که می‌خواهید این است که توضیحاتی که با دقت طراحی شده‌اید به یک بازی «برچسب تلفن» تبدیل شود، که در آن دلایل منطقی منتقل می‌شوند و معمولاً به سرعت از طریق یک میانجی تحریف می‌شوند.

بخش پایانی Logo Design Love به توسعه حرفه‌ای مداوم می‌پردازد. فصل اول این بخش از این حمایت می کند که طراحان به طور مداوم مهارت های خود را به روز می کنند و مجموعه مهارت های جدیدی را برای پیشبرد کار طراحی خود یاد می گیرند. همچنین در مورد ایجاد تعادل بین کار و زندگی صحبت می کند، به خصوص در رابطه با عدم کار بیش از حد.

فصل دیگری به پرسش و پاسخ اختصاص یافته است که مواردی مانند حقوق استفاده، آرم‌های مشابه، بازبینی‌های طراحی، تحقیق و رسیدگی به حجم کاری را پوشش می‌دهد. اگر بخش دیگری از این کتاب را نمی خوانید، این یکی را بخوانید! بخش پرسش و پاسخ مربوط به نمونه کارها آنلاین است. نکته در مورد موسیقی پس زمینه به ویژه مرتبط است:

…بارگیری خودکار موسیقی پس‌زمینه یکی از راه‌های ناپدید شدن مشتری بالقوه شما قبل از اینکه بتوانید بگویید «Come ba…» است. فقط به این دلیل که گزینه ای برای بی صدا کردن صدا وجود دارد، به این معنی نیست که مشتری شما مزاحم می شود…”

فصل آخر فهرستی از 25 نکته برای طراحی لوگو است. آنها از “درک هزینه چاپ” تا “از فتوشاپ فاصله بگیرید” تا “از اشتباهات نترسید” متغیر هستند. همه نکات ارزشمند هستند و شامل مثال‌های واقعی برای پشتیبان‌گیری از آنچه می‌گویند هستند.

به طور کلی، Logo Design Love یک متن ضروری برای هر کسی است که می‌خواهد مهارت‌های طراحی خود را گسترش دهد و آرم‌های نمادین و هویت برند تولید کند.

دیوید ایری مطالعه بسیار کاملی را در مورد آنچه که یک لوگوی نمادین و جاودانه را می سازد، ارائه کرده است، به گونه ای که حتی برای کسانی که پیشینه طراحی گسترده ای ندارند، قابل دسترسی است. در حالی که طراحی لوگوی موفق را تضمین نمی کند، مطمئناً شما را در مسیر درست قرار می دهد.

Logo Design Love، منتشر شده توسط Peachpit Press، با قیمت 34.99 دلار آمریکا/41.99 دلار کانادا به فروش می رسد و از طریق Amazon.com. برای اطلاعات مداوم در مورد طراحی عالی لوگو، وبلاگ Logo Design Love Airey را بررسی کنید.

بررسی انحصاری برای WDD توسط کامرون چپمن.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *