تایپوگرافی خوب یک هنر است: انتخاب بهترین نوع برای تکمیل معنای محتوا، متعادل کردن اندازه ها و فاصله برای خوانایی بهینه و عدم جلب توجه در این فرآیند. اما اکنون طراحان و هنرمندان به طور فزاینده ای تایپوگرافی را یک گام فراتر می گذارند و خطوط بین کلمات و تصاویر را محو می کنند.

چندین نوع مختلف (بدون جناس) از هنر تایپوگرافی وجود دارد که سه شکل اصلی عبارتند از: عبارات، معمولاً کلمات قصار، مضمون یا نقل قول، که به سبک تایپوگرافی نمایش داده می شوند که از نظر بصری جذاب باشد. کلمات منفرد به شدت تزئین شده اند تا معنای آنها را تقویت کنند. و تصاویر ایجاد شده از کلمات یا عباراتی که تا حدی ارتباط مستقیمی با موضوع تصویر دارند. این رویکرد آخر می‌تواند برای پرتره‌ها بسیار خوب عمل کند، اما نقشه‌ها و نشانه‌ها نیز موضوعات محبوبی برای این درمان هستند.

چرا این سبک هنری اخیراً از نظر تجاری بسیار محبوب شده است؟ تصاویر هزاران سال است که وسیله ارتباطی را فراهم کرده اند. از نقاشی‌های غارهای ماقبل تاریخ که قبل از زبان خلق شده‌اند تا نمادهای هنر رنسانس در زمانی که اکثر مردم عادی قادر به خواندن نبودند. به نشانه های محتاطانه ای که هوبوها برای نشان دادن خطر یا کمک برای یکدیگر ترک می کنند.

در دنیای مدرن، با این حال، بیشتر ما انتظار داریم که اطلاعات خود را به صورت مکتوب، از وب، کتاب، روزنامه و غیره به دست آوریم. اکنون فقط تعداد کمی از مردم می دانند که چگونه آثار نقاشان رنسانس را بخوانند، اما بیشتر ما در دنیای غرب می توانیم توضیحات مکتوب آن نقاشی ها را بخوانیم. و با این حال، تصاویر همچنان تاثیر بیشتری دارند.

تصویر یک شکل فوق العاده دموکراتیک ارتباط است. برای برقراری ارتباط با ایده های ساده نیازی نیست که یک واژه ساز با استعداد باشید و با ظهور دوربین های دیجیتال و نرم افزارهایی مانند فتوشاپ هر کسی می تواند از یک تصویر قدرتمند استفاده کند. استفاده از کلمات برای ساختن این تصاویر می تواند به عنوان نقطه مقابلی مدرن و دیجیتالی برای نمادگرایی در هنر تلقی شود، که معنایی تحت اللفظی برای تصاویر مرتبط با ایده هایی که به صورت مجازی نشان نمی دهند ارائه می دهد.

وقتی می خواهیم تأثیر بگذاریم، برای انتقال پیام، همیشه از تصاویر به جای کلمات استفاده می کنیم. تصاویر فراتر از کلمات هستند، آنها یک زبان جهانی هستند، و یک بی واسطه بودن را با خود حمل می کنند که نادیده گرفتن آن دشوار است.

Typographic art
Typographic art
Typographic art
Typographic art
Typographic art
Typographic art
Typographic art
Typographic art
Typographic art

 

آیا تصاویری از متن برای بهبود پیام ایجاد کرده اید؟ کدام یک از این سبک ها موثرتر است؟ نظرات خود را در نظرات با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *