آیا این رنگ فریبنده “خنثی” را دست کم می گیرید؟ یا ارزان در نظر گرفته می شود (زیرا ما را به یاد کابینت های مدرسه با رنگ بتونه می اندازد و رنگ “ناواجو سفید” را که صاحبخانه ما انتخاب کرده است) یا خسته کننده (به همان دلایل، فکر می کنم) … یا باعث می شود به چیزی فکر کنیم که شروع آن سفید برفی است. ، اما در هوا زرد شده است. دلایل زیادی وجود دارد که آن را به عنوان رنگ نادیده بگیریم و برخی از شگفت انگیزهای بژ جادویی را که می تواند برای یک پالت طراحی ایجاد کند از دست ندهیم.

استفاده از رنگ بژ با تفکر و بازیگوشی می تواند کارهای شگفت انگیزی را برای طراحی وب سایت انجام دهد. هرچه آگاهانه تر آن را به یک طرح بندی بکشید، کارهای بیشتری می توانید با آن انجام دهید. این چیزی بیش از یک پس‌زمینه «خنثی» است. نوار تراشه های رنگی زیر شبیه یک رنگین کمان است، اما به خودی خود یا با رنگ قوی تر نگاه کنید و به نظر می رسد که در صندلی عقب قرار می گیرد. کاری که واقعاً انجام می دهد ایجاد زمینه است.

در میان چیزهای دیگر، رنگ بژ برای افزودن گرما، تداعی یک دوره تاریخی یا تجمل، یا دادن حسی ارگانیک به فضا استفاده می‌شود. هنگامی که با رنگ های مختلف گروه بندی می شود، به طور چشمگیری تغییر می کند، به نظر می رسد تقریبا خاکستری یا به طرز شگفت آوری غنی از رنگ است. می‌تواند رنگ‌های دیگر را برجسته کند یا آنها را تعدیل کند و یک پالت را با جذب و انعکاس رنگ‌های اطراف یکپارچه کند.

beige-shades

طراحان و دیگر رنگ‌شناسان بحث می‌کنند که در چه نقطه‌ای بژ دیگر بژ نیست. می تواند در طیف وسیعی از رنگ ها ظاهر شود. مجموعه تراشه فوق عمداً از محدوده خارج می شود، بنابراین می توانید یک دید کلی از محل زندگی آن در مدل رنگی HSB داشته باشید. صورتی یا سبز می‌توانند به رنگ بژ درآیند که آنها را از حالت اشباع خارج می‌کنید، اما رنگ‌های وسط همچنان به رنگ بژ با اشباع بیشتر از آنچه در اینجا نشان داده شده است ظاهر می‌شوند. با این حال، همان رنگ‌هایی که در این مثال به وضوح غیر بژ به نظر می‌رسند، می‌توانند برخی از ویژگی‌های آن را در زمینه مناسب به خود بگیرند.

وب‌سایت طراحی وب Red Bullet نمونه خوبی است. اغلب در مجموعه‌ای از طرح‌های عالی سایت بژ گنجانده می‌شود، اگرچه واقعاً انتهای سبز مقیاس را پیش می‌برد.

beige-redbullet-screenshot

با مرور مجموعه‌های ژاپنی در وب‌سایت مجموعه‌های موزه هنر شهرستان لس آنجلس، الهام بیشتری از رنگ بژ پیدا کردم، از جمله انبوهی از رنگ‌های سنگی شفاف و رنگ‌های آبی غنی، که همگی در کنار گرما و گرمای آن واقعاً درخشان هستند. رنگ بژ. ابتدا به طیف رنگ‌هایی که می‌توانید آن را «بژ» در چوب‌بری زیر بنامید، نگاهی بیندازید.

beige-oiran-in-summer-kimono
ایران در کیمونوی تابستانی، رنگ بر روی طومار آویزان ابریشمی، منسوب به هوسودا ایشی (18-اوایل قرن 19).

از آنجایی که هنرمند از رنگ سفید روی پارچه‌های کیمونو استفاده می‌کرد، واضح‌تر است که چگونه بژ به طور آگاهانه در جاهای دیگر استفاده شده است، از پنکه تقریبا صورتی این زن گرفته تا قفسه لباس طلایی تا رنگ‌های گوشتی او و موارد دیگر.

ممکن است گفته شود که ما رنگ بژ را نادیده می گیریم یا از آن سوء استفاده می کنیم، زیرا شاهد انجام کارهای زیادی بوده ایم.

 

بژ می تواند درجه یک باشد

رنگ بژ و زرشکی در هنر آسیایی رایج است و تأثیر آن اغلب مجلل است. این یک پالت محبوب برای سایت‌های غذایی سطح بالا و همچنین سایت‌های پولی بالاتر است. من روی قرمز بر رنگ زرشکی تأکید می‌کنم زیرا در این زمینه، معمولاً آن را در سمت سرد می‌بینم و به سمت صورتی می‌رود تا قرمزهای واقعی گرم‌تر.

نقشه چوبی زیر نشان می‌دهد که قسمت‌های بزرگ و بسیار ریز زرشکی با رنگ بژ چقدر زیبا به نظر می‌رسند. لکه های رنگی کوچک، مانند لب های زن، و مناطق بزرگتر، مانند یقه او، پیشنهادهای خوبی برای استفاده در یک چیدمان هستند. این چاپ همچنین دارای نمونه هایی از رنگ های بژ گرم و سرد است. رنگ‌های بنفش، سبز و خاکستری گرم نیز می‌توانند نقاط پرش خوبی برای یک پالت باشند.

beige-asaoka-watching-a-mouse
Asaoka Watching a Mouse on a Screen، با تراش چوب توسط Tsukioka Yoshitoshi (حدود 1875-1876).

در اینجا یک نمونه زیبا از رنگ بژ (بله، بژ است: #ffffef6) و زرشکی برای یک مارک قهوه لوکس است. و واقعاً همین است: روبان تنها جایی در کل صفحه است که در آن از زرشکی استفاده شده است (من قهوه آنها را نیز به شدت توصیه می کنم).

beige-storyville-screenshot

تنوع بلوز در این چوب‌تراشی بعدی (و نمونه‌ای دیگر از بژ گرم و سرد) من را در هنگام مرور مجموعه LACMA جذب کرد. استفاده ثانویه از قرمز و سیاه نیز بسیار هوشمندانه است. رنگ بژ گرم طلایی به نظر می رسد، به خصوص زمانی که با سرمه ای تیره یا آبی سرمه ای ترکیب شود. رنگ‌های بژ خنک‌تر معمولاً زمستان را تداعی می‌کنند (برف را در چاپ ببینید) و همچنین کمی پیچیدگی شهری را تداعی می‌کند و در زمینه‌های مناسب به همان اندازه با کلاس به نظر می‌رسد.

beige-the-ferry-at-yoroi
فری در یوروی، بر روی چوب اوتاگاوا هیروشیگه دوم (1862).

 

بژ می تواند بازیگوش باشد

از رنگ بژ با رنگ های پاستلی و آب نباتی استفاده می شود تا احساس روشنی داشته باشد. رنگ سفید ممکن است خیلی متضاد و رسمی باشد. رنگ بژ گرم می تواند به ایجاد رنگ هایی کمک کند که ما را به سمت خود بکشانند و حتی ممکن است بخواهیم آن را بخوریم.

من کمی شیرین بیان را در طرح زیر انداختم تا رنگ بژ و مشکی را فریاد بزنم، که ترکیبی فوق العاده همه کاره است که احتمالاً می تواند کل پست خود را با برنامه های متنوعی مانند تجمل، رترو، طنز، حتی کودکان پر کند. ‘ مارک ها.

beige-candy-colors

در اینجا یک نمونه وب سایت الهام بخش است که کارهای زیبایی را با رنگ آبی و بژ به رنگ آب نباتی انجام می دهد. اگر تحقیقی در مورد رنگ بژ برای طراحی وب انجام داده اید، احتمالاً این مورد را دیده اید، دلیل خوبی دارد.

beige-auxilium-screenshot

 

بژ می تواند طبیعی یا ارگانیک باشد

گروه‌های رنگ‌های بژ در کنار سایر مجموعه‌های رنگ طبیعی واقعاً از مانیتور رایانه با نور پس‌زمینه بهره می‌برند. کمی ظرافت، نور خورشید را از طریق برگ ها یا گلبرگ های گل، یا اقیانوسی درخشان در نزدیکی شن ها تداعی می کند. من هرگز از گرفتن نشانه هایی از طبیعت دست بر نمی دارم. من حدس می‌زنم طراحی وب‌سایت Cooper Graphic Design زیر نیز تا حدودی این کار را انجام می‌دهد.

beige-cooper-screenshot

بژ، به‌ویژه زمانی که بافت متفکرانه‌ای داشته باشد، یک زندگی «سفید نشده» را نیز به ذهن متبادر می‌کند – پارچه‌های طبیعی، شکر سفید نشده، کاغذ سفید نشده و چیزهایی که صنعتی‌سازی به‌طور غیرطبیعی سفید کرده است.

 

احتیاط

از آنجایی که ما که در دنیای غرب بزرگ شده‌ایم، مفاهیم منفی زیادی با رنگ داریم، مهم است که با دقت پیش برویم. مخاطب و همچنین زمینه ای که رنگ های شما در آن دیده می شود را در نظر بگیرید.

بژ نه تنها به بافت اجتماعی حساس است، بلکه به بافت رنگ نیز بسیار بسیار حساس است. برای مثال، سایه‌ای که به خودی خود کرمی به نظر می‌رسد، می‌تواند به طور غیرمنتظره‌ای رنگ‌های زرد اطراف خود را بگیرد و رنگ‌آلود یا کدر شود. اگر رنگ‌های شما شروع به از دست دادن قدرت خود کردند، سعی کنید رنگ بژ را دوباره متعادل کنید (اشباع را اضافه یا کم کنید، رنگ را به سمت انتهای زرد یا صورتی تغییر دهید)، یا اگر آن سایه بژ در اولویت شماست، رنگ‌های پالت اصلی خود را تنظیم کنید. برای هماهنگی بهتر با آن.

 

آیا از رنگ بژ در کار خود استفاده می کنید؟ به نظر شما با چه رنگ هایی خوب کار می کند؟ در نظرات به ما اطلاع دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *