پاس یا شکست: 30 صفحه اصلی شرکت فناوری برتر


اگرچه پست‌های زیادی وجود دارد که وبلاگ‌های طراحی مختلف را ارزیابی می‌کنند، اما من تعداد زیادی را ندیده‌ام که به طور خاص بر روی وب‌سایت‌های شرکتی تمرکز کنند.

بنابراین، فکر کردم نگاهی به صفحات اصلی 30 شرکت برتر فناوری (ترتیب این لیست توسط InfoTech 100 از Business Week)، و بر اساس کیفیت طراحی صفحه اصلی به آنها یک رتبه PASS یا FAIL اختصاص دهید. .

 

1. Amazon.com: PASS

اگرچه ممکن است برای سلیقه من کمی شلوغ باشد، اما کوته فکری است که بگوییم صفحه اصلی Amazon.com یک شکست است. آمازون شرکتی را ایجاد کرده است که در صدر InfoTech 100 قرار گرفته است و این واقعیت که صد درصد فروش آنها به صورت آنلاین انجام می شود نشان می دهد که آنها می دانند چگونه از وب سایت خود برای جذب و حفظ مشتریان استفاده کنند.

2. اپل: PASS

من به عنوان یک کاربر اپل، ممکن است کمی تعصب داشته باشم، اما صادقانه بگویم که فکر نمی‌کنم کسی بتواند به صفحه اصلی اپل نگاه کند و بگوید که از نظر طراحی ناموفق است. صفحه اصلی نامرتب است، ناوبری برای استفاده آسان را ارائه می دهد و چندین محصول اپل را به زیبایی به نمایش می گذارد.

3. تحقیق در حرکت (RIM): PASS

بیایید صادق باشیم؛ صفحه اصلی RIM به دلیل نوآوری برنده هیچ جایزه ای نخواهد بود. با این حال، اگرچه ممکن است این درست باشد، صفحه اصلی کار را انجام می دهد. نه تنها به تمام موضوعات مورد علاقه مرتبط پیوند می دهد، بلکه آخرین محصول آنها را نیز به نمایش می گذارد. اگر معلم مدرسه بودم، صفحه اصلی RIM احتمالاً B- می گرفت (در حالی که صفحه اصلی اپل با A+ در بالای کلاس قرار می گرفت).

4. نینتندو: شکست

بسیار خوب، من از قبل می‌دانم که این مورد بحث‌برانگیز خواهد بود، اما باید به صفحه اصلی نینتندو FAIL بدهم. در حالی که من طرح رنگ این صفحه اصلی را دوست دارم، عناصر زیادی در طرح وجود دارد. از آنجایی که به نظر می رسد آنها در حال تلاش برای تکرار صفحه اصلی اپل هستند، نینتندو باید نگاهی دیگر بیندازد و متوجه شود که می تواند با حذف حدود 75٪ از عناصر صفحه اصلی در زیر نوار پیمایش سود ببرد.

5. Western Digital: PASS

این صفحه اصلی در همان دسته صفحه اصلی RIM قرار می گیرد. قطعاً هیچ پاکت نامه ای را فشار نمی دهد، اما در عین حال، هیچ مشکلی در آن وجود ندارد. این یک صفحه اصلی شرکتی است که ما در مورد آن صحبت می کنیم، و نه تنها منوی آن، پیمایش در وب سایت را آسان می کند، بلکه از این واقعیت خوشم می آید که آنها از منطقه اصلی صفحه اصلی خود برای تبلیغ یک محصول استفاده می کنند (به جای اشتباه نینتندو و تلاش برای تا آنجا که ممکن است محصولات را در یک صفحه قرار دهید).

/

6. America Movil: FAIL

اگرچه این از نظر فنی صفحه اصلی آنها نیست (این صفحه اول وب سایت آنها است، اما برای بازدید از صفحه اصلی واقعی آنها باید روی “Enter Fullscreen” کلیک کنید)، من از وب سایتی که مرا مجبور به رفتن به یک صفحه تمام صفحه کند قدردانی نمی کنم. حالت تا زمانی که فیلمی را تماشا نکنم، نمی‌خواهم یک پنجره تمام صفحه باشد. نه تنها جریان مرور من را قطع می کند، بلکه برای افرادی که وضوح 1024×768 ندارند، مشکل ایجاد می کند.

/

7. China Mobile: PASS

اول از همه، به China Mobile به خاطر داشتن وب‌سایت خود به زبان‌های مختلف قدردانی می‌کنیم. در حالی که فکر می‌کنم آنها می‌توانند اندازه منطقه انتشارات مطبوعاتی خود را به نصف کاهش دهند (و کار بهتری در تأکید بر «محصولات داغ» در سمت راست صفحه انجام دهند)، صفحه اصلی China Mobile با موفقیت اهداف اساسی یک صفحه اصلی شرکتی را انجام می‌دهد. .

8. نوکیا: PASS

من واقعاً از این واقعیت خوشم می آید که نوکیا تمام عناصر ناوبری لازم (پیوندها و کادر جستجو) را در بالای صفحه قرار می دهد و سپس از املاک اصلی افتخار خود برای نمایش آخرین محصولات خود استفاده می کند (جعبه بزرگ در واقع چندین محصول مختلف را پیمایش می کند). علاوه بر این، آنها کارها را با چند جعبه دیگر که به مقصدهای بالقوه مورد علاقه منتهی می‌شوند، به پایان می‌رسانند (مانند استفاده از روند جدید «گرگ و میش»).

9. رایانه ASUSTeK: FAIL

اگرچه نمی‌توانید آن را در تصویر مشاهده کنید، اما عناصر متحرک بسیار زیادی در این صفحه اصلی (از جمله ستون‌های چپ و میانی) وجود دارد. برخلاف قسمت اصلی صفحه اصلی نوکیا (که در چندین عنصر مختلف پیمایش می کند)، منطقه اصلی این صفحه اصلی متحرک است، اما به سادگی همان پیشنهاد را بارها و بارها حلقه می کند. علاوه بر این، در صفحه اصلی به هم ریختگی زیادی وجود دارد تا کاربر بتواند بفهمد واقعاً چه کاری می‌خواهد انجام دهد.

/

10. رایانه با فناوری پیشرفته (HTC): PASS

اگر قرار باشد دو صفحه اصلی مورد علاقه خود را از بین ده شرکت اول این لیست انتخاب کنم، اپل شماره 1 و HTC شماره 2 خواهد بود. صفحه اصلی نسبتاً نامرتب است و (علاوه بر پیمایش) به سادگی چهار عنصر اصلی را نمایش می دهد (سه مورد از آنها مربوط به محصولات/پیشنهادات محبوب است).

11. Google: PASS

اگر به مدرکی نیاز دارید که نشان دهد طرح های مینیمالیستی موثرتر از طرح های درهم ریخته هستند، فقط قیمت سهام گوگل و یاهو را مقایسه کنید. گوگل یک شرکت جستجوگر است و از لحظه‌ای که به صفحه اصلی آن‌ها سر می‌زنید، دقیقاً می‌دانید که قرار است با وب‌سایت آنها چه کاری انجام دهید.

12. گروه MTN: PASS

مطمئناً این صفحه اصلی مورد علاقه من در این لیست نیست، اما کار را انجام می دهد. گروه MTN علاوه بر ارائه آسان پیوندهای ناوبری به بازدیدکنندگان، آخرین اخبار مربوط به شرکت آنها را تبلیغ می کند.

13. IBM: PASS

در واقع باید اعتراف کنم که از صفحه اصلی IBM کمی شگفت زده شدم. با توجه به شهرت این شرکت، انتظار داشتم یک صفحه اصلی بسیار بی مزه داشته باشد، اما صفحه آنها در واقع کمی ذوق دارد. من همچنین این واقعیت را دوست دارم که هر یک از پیوندهای پیمایش اصلی در واقع یک منوی کشویی است، که باعث می شود کاربران راحت تر بتوانند دقیقاً آنچه را که می خواهند پیدا کنند.

14. سیستم‌های تلفن همراه: فایل

من می خواهم این صفحه اصلی را دوست داشته باشم. با این حال، رنگ قرمز بیش از حد در طراحی وجود دارد، که در هنگام بارگیری صفحه، یک تجربه فوق‌العاده ایجاد می‌کند. علاوه بر این، Mobile Telesystems واقعاً باید اندازه فونت های خود را برای پیوندهای ناوبری خود افزایش دهد.

/

15. Telefonica: FAIL

فکر نمی‌کنم نیازی به توضیح زیاد در مورد اینکه چرا این طراحی شکست خورده است، نباشم. من حدس می‌زنم که این یک تلاش مناسب برای طراحی است، اما به سادگی به خوبی جمع نمی‌شود. Telefonica باید این طرح را کنار بگذارد و از ابتدا شروع کند (اگر از برخی از صفحات اصلی برتر این لیست کمی الهام بگیرد ضرری ندارد).

/

16. VimpelCom: PASS

مانند بسیاری از وب سایت های دیگر در این لیست، VimpelCom می تواند از افزایش اندازه فونت خود بهره مند شود. همچنین، مطمئن نیستم که چرا پاراگراف زیر “شرح مختصر کسب و کار” یک لینک طولانی است. با این حال، هر دو جزئیات جزئی هستند، و من طراحی این صفحه اصلی را دوست دارم. من فکر می‌کنم استفاده آنها از فضای سفید کافی به جلب توجه به محتوای اصلی آنها کمک می‌کند.

/

17. Foxconn (Hon Hai Precision Ind.): FAIL

اگرچه به آنها اعتبار می دهم که به راحتی می توانند سایت خود را بین انگلیسی و چینی سنتی تغییر دهند، اما این صفحه اصلی این کار را برای من انجام نمی دهد. من فکر می کنم چیزی که واقعاً من را خاموش می کند، هدر بد انجام شده است. اگر آنها می توانستند هدر جذاب تری ارائه دهند و ساختار پیوند زیر هدر را بهبود بخشند، فاکسکان ممکن است بتواند به دسته PASS منتقل شود.

/

18. AT&T: PASS

اگرچه آنها در صفحه اصلی خود چیزهای زیادی دارند، AT&T شرکتی است که محصولات و خدمات مختلف زیادی ارائه می دهد، بنابراین فکر نمی کنم صفحه اصلی آنها زیاد یا بیش از حد به هم ریخته باشد. علاوه بر این، من همچنین دوست دارم که منطقه محتوای اصلی آنها چندین مورد از بهترین پیشنهادات آنها را برجسته کند.

19. اکسنچر: PASS

هیجان‌انگیزترین صفحه اصلی نیست (اگرچه من تصویر ببر را دوست دارم)، اما مانند چندین صفحه اصلی دیگر در لیست، کار را انجام می‌دهد. این احتمالاً تعجب آور نیست، اما یک پیشنهاد من این است که اندازه فونت پیوندهای سمت راست صفحه را افزایش دهید (من فکر می کنم بسیاری از طراحان اهمیت داشتن متنی به اندازه کافی برای افراد را دست کم می گیرند. در تمام سنین و اندازه های مانیتور برای خواندن).

20. LG Electronics: FAIL

من این صفحه اصلی را دوست دارم. با این حال، باید به آن خطا بدهم، زیرا با وجود اینکه اینترنت سریعی دارم، بارگیری این صفحه برای همیشه طول می کشد. نه تنها باید منتظر باشید تا صفحه “انتخاب منطقه خود” را بارگیری کنید، بلکه یک تاخیر دیگر قبل از بارگیری صفحه اصلی واقعی وجود دارد!

/

21. بهارتی: PASS

من فکر می کنم که تصویر این صفحه بسیار جالب است. من همچنین بیانیه ماموریت یک جمله ای آنها در مورد سال 2020 را دوست دارم. من توصیه می کنم توضیحات شرکت آنها را به شکل متفاوتی قالب بندی کنید، اما به غیر از آن، این یک صفحه اصلی شرکت بسیار خوب است.

/

22. Oracle: PASS

من استفاده از فضای سفید را دوست دارم و برخلاف صفحه اصلی Mobile Telesystems، Oracle با موفقیت از رنگ قرمز در طرح رنگ خود استفاده می کند بدون اینکه زیاده روی کند. تنها پیشنهاد من این است که پیمایش پایین (نور مشتری، اخبار و رویداد ویژه) را به بالای لیست پیوندها منتقل کنید و به طور بالقوه تعداد کل پیوندها را در آن چهار ستون کاهش دهید.

23. مایکروسافت: شکست

من به عنوان یک پسر اپل، امیدوار بودم که مایکروسافت را شکست دهم. اگرچه من عینی باقی ماندم، اما خوشحالم که به آنها یک شکست می دهم. دلیل آن پاپ آپ “Microsoft Silverlight” است که به طور خودکار هنگام بارگیری صفحه اصلی آنها ظاهر می شود. درست مانند America Movil که مجبور به نمایش تمام صفحه می‌شود، نمی‌خواهم در حین مرور چیزی باز شود (مخصوصاً وقتی که مجبورم کند روی پیوند نصب یا پیوند بدون تشکر کلیک کنم).

24. Maroc Telecom: FAIL

از آنجایی که من یکی از مشتریان هدف آنها نیستم، از این واقعیت که نمی توانم آنچه در صفحه اصلی است بخوانم اهمیتی نمی دهم. با این حال، من باید این صفحه را شکست دهم، زیرا آنها سعی می کنند بیش از حد در یک فضای کوچک جمع کنند. اگر واقعاً از تمام صفحه استفاده کنند و طرح‌بندی خود را از هم جدا کنند، ممکن است واقعاً بتوانند یک PASS کسب کنند.

/

25. Turkcell: PASS

همانطور که احتمالاً متوجه شده اید، من واقعاً فکر می کنم که این نوع کلی از چیدمان یکی از مؤثرترین ها برای صفحات اصلی شرکت ها است. این به شرکت ها این توانایی را می دهد که عناصر اصلی شرکت خود را برجسته کنند و عموماً بازدیدکنندگان را عمیق تر به وب سایت می کشاند.

26. صفحه نمایش LG: شکست

این صفحه اصلی از مشکل مشابه صفحه اصلی Maroc Telecom رنج می برد. آنها به جای پخش کردن چیزها، همه عناصر چیدمان خود را در یک فضای کوچک جمع کرده اند. آنها لزوماً نیازی به حذف هیچ یک از عناصر از صفحه اصلی خود ندارند، اما باید عناصر موجود در آنجا را پخش کنند.

27. NHN آمریکا: PASS

من واقعاً هدر پررنگ را که بخشی از این طرح‌بندی است دوست دارم. این واقعا توجه شما را به خود جلب می کند و پنج پیوندی که در هدر ادغام شده اند، ناوبری را آسان می کنند. من به طور بالقوه پیشنهاد می کنم پیوندهای پیمایش را از خاکستری به سیاه تغییر دهید، اما به غیر از آن، این صفحه اصلی به نظر عالی است.

/

28. COSMOTE: شکست

مثل صفحه اصلی Maroc Telecom، این صفحه به دلیل داشتن زبانی دیگر با خطا مواجه نمی‌شود. دلیل دریافت شکست این است که بیش از حد به هم ریخته است. به سادگی عناصر زیادی در این طرح گیر کرده اند. علاوه بر این، من واقعاً علاقه زیادی به استفاده از سبز روشن در این طرح ندارم.

/

29. Millicom International Cellular: PASS

به خصوص وقتی این واقعیت را در نظر بگیرید که این یک صفحه اصلی شرکتی است، طراحی بسیار زیبا و روشن است. استفاده از پیمایش آسان است و منطقه اصلی طرح به خوبی بین اطلاعات مربوط به شرکت، پیوندها به اسناد برای سرمایه گذاران و چند عنصر با اطلاعات اضافی تقسیم شده است.

/

30. HP: PASS

هر وب‌سایتی نمی‌تواند با پس‌زمینه سیاه از بین برود، اما وب‌سایت HP آن را با موفقیت انجام می‌دهد. به نظر می رسد استفاده آنها از تصاویر بزرگ در وسط صفحه راهی واقعاً مؤثر برای جلب توجه بازدیدکنندگان و جذب آنها به صفحات محصول خاص است.

من بدیهی است که می دانم که قرار نیست همه با نظر من در مورد هر وب سایتی موافق باشند، بنابراین در صورت تمایل نظرات خود را در قسمت نظرات زیر بیان کنید…

تصویر روی جلد توسط Shutterstock

نوشته شده ویژه برای WDD توسط تایلر بنفیلد از COPYmoz

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *