با تمام عباراتی که در طول آموزش طراحی به ما گفته می شود (خواه خودمان باشد یا به طور سازمانی آموزش داده شده)، به راحتی می توان درک کرد که چرا برخی از زمین ها فقط با نگاهی اجمالی به آن نفوذ می کنند. روان ما.
آنهایی که به زودی از قلمرو درک کامل ما محو خواهند شد، بدون اینکه تقویت و توجه مداوم به آنها اختصاص داده شود. کاری که امروز میخواهیم انجام دهیم، کمی به بخش اصلی طراحی وب، فضای منفی، توجه کنید.
چه چیزی منفی است. فضا؟
برای کسانی که نیاز به یادآوری دارند، اجازه دهید یک لحظه آن را به اصول اولیه تقسیم کنیم: دو نوع فضا در طراحی وجود دارد، فضای مثبت و منفی. فضای مثبت شامل تمام عناصر سایت شما، محتوا، پیمایش، تصاویر و غیره است. فضای منفی (اغلب به عنوان فضای سفید از آن یاد می شود) تمام فضای خالی بین آن، فضای اطراف محتوا است که عناصر را از هم جدا می کند و به ساختار کمک می کند. و نحوه تعامل کاربر با محتوا را در فضای مثبت تعریف کنید.
حالا که آن را داریم، بیایید ادامه دهیم، آیا؟ دو نوع فضای منفی نیز وجود دارد، میکرو و کلان. فضای نگاتیو میکرو فضای بین عناصر کوچکتر طرح است. چیزهایی مانند فاصله بین پاراگراف ها، خطوط جداگانه تایپ، تا فاصله بین حروف و کلمات. فضای منفی ماکرو فضایی است بین عناصر بزرگتر و اصلی طراحی مانند سرصفحه و پاورقی شما.
Yeedor

دوستی هامبورگ

شرکت طراحی وسایل متحرک

فضای منفی میکرو
ابتدا نگاهی به انتهای کوچکتر این طیف خواهیم داشت. در نظر داشته باشید که اندازه، طرف میکرو را در موقعیتی با حداقل اهمیت تعیین نمی کند. دور از آن. حفظ مقدار مناسبی از فضای خالی در بلوکهای نوشتاری ما میتواند به خواناییتر کردن سایت و اسکن کردن آسانتر کمک کند و حتی میتواند به افراد کمک کند آنچه را که میخوانند بهتر درک کنند.
و ما در مورد Micro صحبت می کنیم، بنابراین این تمرکز و نگهداری باید عمیق شود. ما باید مراقب باشیم که تمام فضای منفی در بلوک های متن ما کم باشد. نه به شکلی شلوغ، بلکه محکم و از نظر زیبایی شناسی متعادل و باز. درست فهمیدی؟ این به معنای پرداختن به فضای بین هدر و پاراگراف است. توجه ویژه به ارتفاع خطوط در پاراگراف ها. اطمینان از اینکه فضای بین آیتمهای خط در لیستها زیاد یا کمتر نباشد انجام شده است. حتی فاصله بین کلمات و حروف.
این همیشه کار آسانی نیست. تصمیم گیری در مورد حاشیه و بالشتک برای این نوع تنظیم فضای نگاتیو میکرو یک هنر ظریف است. یکی که باید با هر سایت جداگانه ای که می سازیم ساخته شود. هر سایتی تعادل خاص خود را برای یافتن خواهد داشت. اگرچه فضای خالی خیلی کم نمیخواهید، اما زیاد بودن آن بر خوانایی تأثیر منفی میگذارد.
بزرگراه اطلاعات

خلاصه

MakeMatter

فضای منفی ماکرو
حالا اجازه دهید دامنه خود را کمی افزایش دهیم و روی جنبه ماکرو این طیف تمرکز کنیم. حتی با وجود اینکه به این سمت تمایل بیشتری داریم، اما اغلب اوقات فضای بازتری برای نفس کشیدن به آن نمیدهیم. مردم دوست دارند سرصفحههای خود را با هر چیزی که احتمالاً میتوانند در آن قرار دهند شلوغ کنند، زیرا این اولین چیزی است که بازدیدکنندگان میبینند. در عوض سعی کنید این قسمت را به چند عنصر کلیدی نگاه دارید تا کاربران هم دقیقا بدانند کجا هستند و هم به محض ورود به سایت خفه نشوند.
مثل سرصفحه، مشاهده پاورقی ها و ستون های فرعی یک طرح به عنوان چیزی به عنوان یک محتوا، بسیار آسان است. مکانی برای پرتاب و دفع هر چه بیشتر اطلاعات. برخلاف هدر، درست است که میتوان از محتوای بیشتر در این قسمتها دور شد، اما همچنان باید مراقب بود که فضای خالی زیادی هم در اطراف و هم در داخل این عناصر باقی بگذاریم.
هر چه فضای و فاصله کافی را بیشتر کنیم، گنجاندن ما هدفمندتر به نظر می رسد. زمانی که درهم و برهم میشویم (مگر اینکه از نظر سبکی این کار را انجام دهیم، که به راحتی از آنچه در اینجا صحبت میکنیم تشخیص داده میشود) اغلب این تصور را ایجاد میکنیم که به مراحل برنامهریزی خود توجه کافی نداشتهایم. مسلماً، وقتی به هم ریخته میشویم، مطمئناً میتوانیم بسیاری از تقصیرها را به گردن مشتریان خود بیاندازیم، زیرا میدانیم که بسیاری از به هم ریختگیها به دستور آنها انجام میشود. نکته ای که به زودی به آن خواهیم رسید و به آن خواهیم پرداخت.
بنابراین میخواهیم مطمئن شویم که فضای اطراف هر عنصر بلوک، در اطراف کل بخش، زیاد است (مطمئن شوید که نوار کناری شما درست در مقابل محتوای اصلی سایت قرار نگرفته است). مراقبت ویژه برای اطمینان از اینکه فضای زیادی در اطراف همه فراخوان ها برای اقدام وجود دارد. بگذارید CTA برجسته شود.
Viva Audio

کالا

A Backflip انجام دهید

چرا فضای منفی مهم است
استفاده از فضای منفی نقش بسیار زیادی در قابلیت استفاده دارد. که ما همیشه به آن اشاره کرده ایم. کاربران نه تنها باید بتوانند به راحتی تمام محتوای سایت را بخوانند، بلکه باید بتوانند به راحتی آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند. به هم ریختگی باعث می شود این کار آسان نباشد. بسیاری از مردم، به ویژه مشتریان، تمایل دارند هر اینچ از صفحه نمایش موجود را با اطلاعات پر کنند، سپس تعجب می کنند که چرا سایت تا این حد درهم و برهم و غیرجذاب به نظر می رسد. و علاوه بر این، چرا به نظر می رسد کاربران در پیمایش سایت مذکور مشکل دارند.
و اینجاست که قدرت متقاعدسازی و اعتماد به حساسیت های طراحی ما به وجود می آید. به عنوان طراح باید آنها را به درک اینکه چرا این فضای منفی بسیار ضروری است و چرا انتخاب در مورد محتوایی که در سایت خود قرار دهند به همان اندازه انتخاب می شود را متقاعد کنیم. مهم. این هدر دادن پول آنها نیست. این هدر دادن فضای صفحه نمایش نیز نیست. اما در عوض یک عنصر ضروری برای برجسته کردن اطلاعات مهم موجود در صفحه نمایش در یک محیط تمیز و حرفه ای است. باید کاری کنیم که آنها این را ببینند.
هنوز میتوانیم همه موارد لازم را در سایت قرار دهیم. فقط مطمئن شوید که به همه جا برای نفس کشیدن بدهید. برای مردم اشکالی ندارد که در سایت پیمایش کنند، در واقع انتظار می رود. “بالای چین” دیگر قدرتی را که قبلا داشت را ندارد. با این حال، هنوز مهم است که به یاد داشته باشید که محتوا (به ویژه محتوای صفحه اول) باید عاقلانه انتخاب شود. هرچه گزینههای بیشتری در صفحه اولیه داده شود، کاربر در انتخاب مکان بعدی بدون غرق شدن و احتمالاً کنار گذاشتن سایت با هم مشکل بیشتری خواهد داشت.
چرخه های اصلاح خالص

نورون

تقریبا غیرممکن

چگونه از فضای منفی در طراحی های خود استفاده می کنید؟ آیا “منفی” عبارت صحیحی برای فضای خالی است؟ نظرات خود را در نظرات با ما در میان بگذارید.
بدون دیدگاه