چگونه از شکست طراحی مجدد جلوگیری کنیم


همه ما وحشت‌های ناشی از طراحی مجدد ناموفق را دیده یا شنیده‌ایم.

صرف نظر از اندازه یا مقیاس یک سایت، هر طراحی مجدد با خطرات و مشکلات احتمالی همراه است. بیگانگی کاربران فعلی احتمالا یکی از بزرگترین خطرات هر پروژه طراحی مجدد است.

البته هر چه سایت بزرگتر باشد این خطر بیشتر می شود. اما حتی یک سایت کوچک نیز می‌تواند از بد اراده‌ای رنج ببرد، اگر بازدیدکنندگان فعلی خود را هنگام رسیدگی به یک پروژه طراحی مجدد در نظر نگیرد.

راهنمای زیر باید شما را در مسیر درست برای ایجاد یک سایت بازسازی‌شده و تجدیدنظر شده که کاربران شما را راضی نگه می‌دارد، نگه دارد.

و اگر قبلاً خود را در میان طراحی مجدد ناموفق یافته اید، ما نیز برای شما کمک داریم.

 

وقتی تصمیم می‌گیرید طراحی مجدد برای وب‌سایت یا برنامه وب شما ضروری است، تعدادی چیز وجود دارد که باید فراتر از جنبه‌های فنی در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید، احتمالاً سایت شما در حال حاضر بازدیدکنندگان معمولی یا کاربران معمولی دارد و آنها هنگام بازدید از سایت شما انتظار چیزهای خاصی را دارند. شما به دلیل خوبی برای تغییر آن چیزها نیاز دارید، و باید هنگام شروع طراحی مجدد و در طول فرآیند، آنها را در نظر بگیرید.

از ابتدا با کاربران فعلی خود ارتباط برقرار کنید
برخلاف طراحی سایت جدید، سایتی که مجدداً طراحی می شود احتمالاً از قبل دارای پایگاه کاربر است. درگیر کردن آن پایگاه کاربر از ابتدا در طراحی مجدد شما می تواند در پایان به تجربه کاربری بسیار بهتری منجر شود. از این گذشته، اینها افرادی هستند که قبلاً از سایت شما استفاده می کنند و از قبل با آنچه شما دارید آشنا هستند. مطمئناً، برخی از افراد در برابر تغییر به هر شکلی مقاوم هستند، اما برخی دیگر ممکن است بتوانند بینش خارق‌العاده‌ای در مورد اینکه چه چیزی عالی است و چه چیزی می‌تواند از اصلاح استفاده کند، به شما ارائه دهند.

مهم است که نحوه استفاده بازدیدکنندگان از سایت موجود شما را در نظر بگیرید. فقط به این دلیل که می خواهید آنها از سایت به روشی خاص استفاده کنند، به این معنی نیست که لزوماً در دنیای واقعی از آن استفاده می شود. این را در هنگام طراحی مجدد در نظر بگیرید و الگوهای کاربر موجود را بدون دلیل بسیار خوبی برای انجام آن نشکنید.

تست هم برای کاربران جدید و هم برای کاربران فعلی
خرد معمول آزمایش اغلب می‌گوید که باید فقط روی کاربران جدید تست کنید تا دقیق‌ترین نتایج را دریافت کنید. اگر در حال آزمایش چیزی مانند صفحه فروش هستید، این یک استراتژی عالی است. اما اگر در حال طراحی مجدد کل وب سایت خود هستید، می خواهید از افرادی که قبلاً از سایت شما استفاده می کنند بازخورد دریافت کنید. آخرین چیزی که می خواهید این است که یک طراحی مجدد راه اندازی کنید و هر کاربر موجودی را که دارید از خود بیگانه کنید.

به بازدیدکنندگان فعلی خود اطلاع دهید که در حال آزمایش یک سایت جدید هستید. در نظر بگیرید که در صورت تمایل، به آنها این گزینه را بدهید تا سایت جدید را آزمایش کنند و سپس در قالب یک نظرسنجی یا مکانیزم مشابه، بازخوردی بدون مزاحم بخواهید. سپس، به آنچه آنها می گویند گوش دهید!

به کاربران اجازه دهید طبق برنامه خود ارتقاء دهند
این امر به ویژه در مورد سایت‌های برنامه‌مانند بیشتر مهم است. اجازه دادن به کاربران برای تغییر به نسخه جدید سایت در برنامه زمانی خود یک راه عالی برای جلوگیری از شکایت است. سایت‌های رسانه‌های اجتماعی احتمالاً رایج‌ترین سایت‌هایی هستند که این نوع کارها را انجام می‌دهند (مانند کاری که توییتر با طرح‌بندی جدیدشان انجام داد). این از شگفتی‌های کاربران فعلی شما جلوگیری می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا زمانی که فرصت دارند به رابط کاربری جدید عادت کنند، تغییر را انجام دهند.

مهم است که یک ضرب الاجل برای تغییر تعیین کنید. مطمئن شوید که به کاربران اطلاع می‌دهید که می‌توانند در هر زمانی بین زمان حال و تاریخ آینده جابه‌جا شوند و به آنها اطلاع دهید که در آن تاریخ آینده همه رابط جدید را دریافت خواهند کرد. این از شگفتی‌ها جلوگیری می‌کند و در عین حال مانع از این می‌شود که افراد نابسامان از شما بخواهند که به طور نامحدود از سایت قدیمی پشتیبانی کنید.

ارائه بازخورد را برای کاربران پس از تغییر آسان کنید
ابزارهای زیادی برای جمع آوری بازخورد کاربران وجود دارد. از آنها استفاده کنید تا ببینید بازدیدکنندگان شما چه چیزهایی را دوست دارند و چه چیزی را دوست ندارند در حین راه اندازی یا در حال آزمایش. سپس، مطمئن شوید که به هر چیزی که توسط بیش از تعداد انگشت شماری از بازدیدکنندگان مطرح شده است، رسیدگی می کنید. به یاد داشته باشید، برای هر بازدیدکننده‌ای که ابراز نگرانی می‌کند، ده‌ها نفر می‌توانند همین احساس را داشته باشند که چیزی نمی‌گویند.

دلایل خود را برای طراحی مجدد روشن کنید
این مهم است که به بازدیدکنندگان معمولی خود اطلاع دهید که دلایلی برای طراحی مجدد سایت خود دارید. بسیاری از افرادی که با جنبه های فنی اجرای یک وب سایت آشنایی ندارند، فکر می کنند که طراحی مجدد صرفاً به دلایل زیبایی شناسی است. قبل از این به آنها بگویید که هدف شما از افزودن چه عملکردی است یا چه بهبودهایی در رابط کاربری انجام خواهید داد. یک پست وبلاگ که به طرح‌های طراحی مجدد شما می‌پردازد می‌تواند راهی عالی برای باز کردن گفتگو با بازدیدکنندگان و کاربران معمولی باشد.

برای هرگونه تغییر عمده در رابط کاربری یک تور یا آموزش ارائه دهید
اگر روش کار بخش‌هایی از وب‌سایت خود را تغییر می‌دهید، یا به‌شدت عناصر را در صفحه تنظیم مجدد می‌کنید، ایده خوبی است. برای ارائه یک ویدیو یا سایر آموزش ها یا توری از طراحی و ویژگی های جدید. این می تواند به کاربران فعلی شما کمک کند تا به سرعت با طراحی جدید سازگار شوند و کمتر احساس بیگانگی کنند. این تصور را به وجود می‌آورد که به تجربه‌ای که کاربرانتان دارند اهمیت می‌دهید، و می‌خواهید آن تجربه تا جایی که ممکن است خوب باشد.

 

اگر طراحی مجدد شما قبلاً شکست خورده باشد چه؟

بنابراین شما قبلاً سایت بازطراحی شده خود را راه اندازی کرده اید و اکنون تنها چیزی که می شنوید شکایت بازدیدکنندگان جدید و قدیمی است. چه کار میکنی؟ آیا باید به سایت قبلی برگردید و دوباره امتحان کنید؟ اگر این یک گزینه نباشد، یا هزاران دلار و ماه ها در سایت جدید سرمایه گذاری کرده باشید، چه؟ پس چی؟

همه چیز در مورد کنترل آسیب است
اولین کاری که باید انجام دهید این است که بپذیرید طراحی مجدد شما برای همه خوب پیش نرفت. به مردم اجازه دهید بدانند که آنچه را که می گویند می شنوید و نگرانی های آنها را در نظر می گیرید. این که آیا این کار را از طریق توییتر، وبلاگ خود یا برخی از رسانه های دیگر انجام می دهید بستگی به جایی دارد که می توانید به بیشترین تعداد کاربران خود دسترسی پیدا کنید.

شکایات را بپذیرید و به آنها رسیدگی کنید
اگر می توانید شکایات خاصی را بپذیرید. اگر همه از سختی یافتن یک عملکرد خاص شکایت دارند، آن را حل کنید. چند راه برای انجام این کار وجود دارد: می توانید به سادگی در وبلاگ خود پست کنید یا یک ایمیل در مورد آن با هر گونه اطلاعات یا نکات مفید ارسال کنید، یا می توانید تغییری ایجاد کنید تا این کار را برای بازدیدکنندگان آسان تر کنید. اگر مشکل واقعاً بزرگی است، ایجاد تغییر احتمالاً راه حل بهتری است.

از عقب نشینی نترسید
اگر شکایات زیادی وجود دارد، یا اگر می بینید که تعداد ترافیک شما در حال کاهش است، از عقب انداختن قطعات یا نترسید. تمام سایت شما به نسخه قبلی تا زمانی که رفع شود می تواند اجرا شود. اگر موفقیت وب سایت شما به دلیل طراحی مجدد متضرر شده است، پایبندی به طراحی جدید معنایی ندارد. بهتر است به جای اینکه کورکورانه اصرار کنید که سایت جدید بهتر است، به عقب برگردید و تصدیق کنید که بازدیدکنندگان شما ناراضی هستند (و بنابراین نشان دهید که تجربه کاربری را بالاتر از همه چیز قرار می دهید).

 

با دقت نظارت کنید

هر زمان که طراحی جدیدی را راه اندازی می کنید، مهم است که تجزیه و تحلیل خود را به دقت دنبال کنید. اهداف و قیف‌هایی را برای عملکردهای مختلف در سایت خود تنظیم کنید، و سپس مطمئن شوید که بازدیدکنندگان زیادی را در یک نقطه خاص به طور ناگهانی از دست نمی‌دهید.

تحلیل‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا تغییرات فعالانه‌ای را در سایت خود ایجاد کنید، و پیش‌بینی کنید که بازدیدکنندگان از چه چیزی معلق می‌شوند. مطمئن شوید که تعدادی آمار پایه برای مراجعه و مقایسه دارید.

همچنین لحن پست‌های رسانه‌های اجتماعی درباره طراحی مجدد خود را کنترل کنید. اگر می بینید که شکایات زیادی در جریان است، یا حتی سردرگمی زیادی وجود دارد، فعال باشید و با آن افراد درگیر شوید. مهم است که در طول طراحی مجدد درگیر باشید تا کاربران شما بدانند که شما تغییراتی را در تلاشی برای منفعت آنها ایجاد می‌کنید، نه فقط برای یک هدف تعریف‌نشده.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *