چگونه با استفاده از فتوشاپ تصویری پر جنب و جوش ایجاد کنیم؟


در این آموزش، نحوه افزودن انرژی و پویایی بیشتر به عکس با استفاده از  فتوشاپ را بررسی خواهیم کرد. افکت‌ها را می‌توان گسترش داد و روی عکس‌های زیادی برای ایجاد احساس حرکت و شادابی در یک تصویر ثابت استفاده کرد.

این آموزش توسط هنرمند مشهور مایک هریسون (معروف به دستیل) ایجاد و نوشته شده است و این اولین آموزش او برای یک وبلاگ است. کارهای او در مجلات Computer Arts و Advanced Photoshop به نمایش درآمده است.

خوب، مقدمه کافی است، و با آموزش…

فتوشاپمرحله 1

با انتخاب تصویری شبیه به تصویر شخصی که در هوا می‌پرد، شروع کنید (تصویر اصلی). تصویری را انتخاب کنید که احساس می‌کنید از قبل انرژی زیادی دارد، حتی قبل از اینکه هر چیز دیگری را اضافه کنید. یک سند جدید در اندازه A3 با 300dpi ایجاد کنید، یا اگر ترجیح می دهید کمی کوچکتر باشد، سپس A4 300dpi را انتخاب کنید.

مرحله 2

تصویر خود را به سند جدید بکشید و ابزار قلم را بگیرید، با دقت شروع به اضافه کردن نقطه به نقطه کنید تا زمانی که کل بدن دختر را بکشید. A را بزنید تا ابزار انتخاب مسیر را انتخاب کنید و روی path>create vector mask کلیک راست کنید. این به ما لبه تمیزی می‌دهد و پس‌زمینه را از بین می‌برد، و آماده است تا پس‌زمینه خود را اضافه کنیم.

مرحله 3

با یک پس‌زمینه خالی، بیایید با افزودن یک گرادیان، مقداری عمق فوری به این قطعه ایجاد کنیم. بنابراین ابزار گرادیان را انتخاب کنید و آن را سیاه تا سفید نگه دارید. اکنون از پایین سمت راست به سمت چپ بالا بکشید، اما روی لبه‌های بوم بکشید تا از خاکستری تیره به خاکستری روشن تبدیل شود.

مرحله 4

حالا من گاهی اوقات دوست دارم پالت رنگ و تن رنگ را زود مرتب کنم، و در مورد این قطعه بیایید این کار را انجام دهیم. کاری که ما می خواهیم انجام دهیم کاری بسیار ساده اما بسیار موثر در ایجاد حال و هوای قطعه است. در منو به Layer>New adjustmentGradient map بروید.

حالا گرادیان آبی، قرمز به زرد از پیش تعیین شده را انتخاب کنید، ok را بزنید و شفافیت این لایه ها را روی 40 درصد قرار دهید. کمی شسته به نظر می رسد، بنابراین کاری که همیشه باید انجام دهید این است که چند لایه تنظیم دیگر اضافه کنید و برای این قطعه یکی برای روشنایی/کنتراست اضافه می کنیم، برای روشنایی +8 و برای کنتراست +28، و یکی برای سطوح تنظیم می کنیم. که برای 3 کادر ورودی روی 15، 1.00 و 246 تنظیم می کنیم.

مرحله 5

بیایید کمی پاپ به دختر بدهیم و کمی نور اضافه کنیم. Ctrl+ روی لایه اصلی کلیک کنید تا انتخابی در اطراف دختر ایجاد شود، سپس بر روی یک لایه جدید، ابزار براش را بگیرید و با استفاده از اندازه های مختلف و جریان تنظیم شده روی حدود 24٪، شروع به مسواک زدن مناطقی کنید که فکر می کنید با مقداری رنگ سفید خوب به نظر می رسند. نور بر آنها سپس شفافیت را به حدود 15-35% کاهش دهید.

مرحله 6

با افزودن چند نوار مورب به شکل انتخاب‌های هندسی تصادفی پر از یک الگو، به قطعه جذابیت انرژی فوری بدهید. یک سند جدید با ابعاد 40 x 40 پیکسل ایجاد کنید و شکلی شبیه به تصویر در سمت چپ زیر ایجاد کنید، پس‌زمینه را شفاف کنید و سپس Ctrl+A را انتخاب کنید و به Edit>Define Pattern بروید. . اکنون به سند اصلی خود بازگردید و چندین انتخاب هندسی تصادفی را با ابزار کمند چند ضلعی ایجاد کنید و آنها را با الگوی خود Edit>پر کنید. آنها را در جهت انرژی شخص خود در قطعه نگه دارید و مقداری را سیاه و تعدادی را سفید کنید.

مرحله 7

وقت آن است که چند شکل بزرگ رنگی روشن اضافه کنید تا این قطعه حرکت کند. دوباره با ابزار کمند چند ضلعی، تعدادی اشکال هندسی چند وجهی بزرگ ایجاد کنید، و با ابزار گرادیان که از قرمز به زرد تنظیم شده است، انتخاب های خود را پر کنید و موقعیت/تغییر دهید تا چیدمان خوبی داشته باشید. آنها را در بالا یا پشت اشکال راه راه مورب قرار دهید، هر چه احساس می کنید خوب به نظر می رسد.

مرحله 8

اکنون با اضافه کردن شکل‌های بیشتر در اندازه‌های مختلف در پشت و روی دختر شروع به لایه‌بندی آن کنید. کاری را که در مرحله آخر انجام دادیم با استفاده از ابزار چند ضلعی کمند انجام دهید و اشکال تیز ایجاد کنید. برخی را با شیب سیاه به سفید، برخی دیگر را با رنگ زرد به شفاف یا قرمز به شفاف پر کنید، با آن بازی کنید تا زمانی که تصویر را با تعداد زیادی شکل پر کنید.

مرحله 9

خوب به نظر می رسید؟ من اینطور فکر کردم. حالا بیایید جزئیاتی را در مورد این قطعه بررسی کنیم. برای انجام این کار، اجازه می دهد تا چند خرده برای افزایش انرژی قطعه ایجاد کنید. ابزار کمند چند ضلعی را دوباره بگیرید و یک شکل زاویه ای کوچک ایجاد کنید، Shift را نگه دارید و شکل دیگری ایجاد کنید. این کار را چندین بار تکرار کنید تا زمانی که یک دسته شکل داشته باشید. سپس آنها را با سیاه/سفید پر کنید و در موقعیت قرار دهید. می‌توانید از ابزار قلم نیز استفاده کنید، اما در این مثال ابزار کمند بهتر است زیرا شکل‌ها نامنظم‌تر و برنامه‌ریزی نشده‌تر خواهند بود، چیزی که ما می‌خواهیم.

مرحله 10

وقت آن است که قطعه را بیشتر توسعه دهیم. ابزار کمند چند ضلعی را بگیرید (دوباره) و چند انتخاب دیگر ایجاد کنید، اما اینها را کاملاً مربعی نگه دارید و آنقدر تیز نباشید تا کمی تضاد با اشکال دیگر ایجاد کنید. با رنگ مشکی پر کنید و با تنظیمات نشان داده شده در تصویر زیر، یک پوشش گرادیان اعمال کنید. به اثر روی بازوی دختر توجه کنید، به دلیل نورپردازی که در مرحله 5 به او اضافه کردیم، اکنون به صورت یک شکل جامد نشان داده شده است. بنابراین یک شکل را در پشت آن لایه قرار دهید تا از طریق آن نمایان شود، همچنین با خیال راحت این افکت را با بدن دیگر ایجاد کنید. بخش هایی از دختر.

مرحله 11

برای مقداری انرژی، جریان و جزئیات، می‌توانیم چند خط نازک به تصویر اضافه کنیم، هم در بالای اکثر لایه‌ها و هم برخی درست در پس‌زمینه. بنابراین ابزار خط را بردارید و آن را روی 2 پیکسل تنظیم کنید، در یک لایه جدید شروع به کشیدن خطوط در جهت بقیه اشکال کنید، اما با آنها خیلی دیوانه نشوید، آنها را ظریف نگه دارید. حالا ابزار خط را 1 پیکسل پهن کنید و روی یک لایه جدید چند خط دیگر بکشید، تقریباً انگار خطوط در حال تکه تکه شدن هستند.

مرحله 12

برای افزایش بیشتر انرژی، اجازه دهید چند رگه نور ایجاد کنیم. بنابراین چند شکل تیز نازک تر ایجاد کنید و آنها را با رنگ سفید پر کنید. به مسیرblur>motion blur بروید و زاویه را مانند زاویه شکل خود قرار دهید، با فاصله بسیار زیاد در حدود 4-500. برای علاقه بیشتر، برخی از اشکال را کپی و مرتب کنید و با حالت های کدورت و ترکیب بازی کنید.

مرحله 13

تصویر اکنون عالی به نظر می‌رسد اما کاملاً کامل نیست، نیاز به کارهای تکمیلی دارد. پس با قلم یا ابزار کمند چند ذره دیگر ایجاد کنید و آنها را با رنگ سفید پر کنید و پشت اکثر لایه ها قرار دهید. همچنین چند شکل بزرگتر با گرادیان های ظریف و حالت ترکیبی همپوشانی ایجاد کنید تا ظاهری زیبا داشته باشید، آنها را طوری قرار دهید که می خواهید تعادل خوبی داشته باشید. من جایی را که برای استفاده از انتخاب‌ها اضافه کرده‌ام در تصویر زیر مشخص کرده‌ام.

مرحله 14

تقریباً وجود دارد، و برای اینکه همه چیز برای برخی از اشکال پویاتر شود. ابزار قلم مو را در اندازه ای در حدود 900 با جریان تنظیم شده در حدود 15-20٪ بگیرید. به آرامی بر روی نواحی بکشید تا آن را روشن کنید، اما با این کار بسیار ظریف رفتار کنید زیرا نمی خواهید آن را بکشید. سپس شفافیت را کم کنید تا به خوبی ترکیب شود.

مرحله 15

برای اتمام کار، ممکن است شما طرفدار بافت نباشید اما من هستم، و برای این قطعه واقعاً خوب کار خواهد کرد. یک بافت کاغذ با رزولوشن بالا مانند آنچه در اسکرین شات است پیدا کنید و آن را بالای همه لایه‌ها در سند اصلی خود بکشید، در صورت نیاز آن را به اندازه مناسب تغییر دهید و حالت ترکیبی را روی سوختن رنگ با کدورت در حدود 40% تنظیم کنید. این باعث می‌شود رنگ‌ها واقعاً زنده شوند و تصویر را بد خلق‌تر کند.

مرحله 16

تصویر تمام شده زیر را بررسی کنید! با تصاویری مانند این، یک مسیر مینیمالیست و یک مسیر آشفته تر وجود دارد که می توانستیم با اضافه کردن اشکال بیشتر و بیشتر ادامه دهیم. اما در این مثال، ما به چیزی در وسط با تعادل بسیار خوب رضایت داده‌ایم.

نوشته شده به طور انحصاری برای WDD توسط مایک هریسون. می‌توانید کارهای بیشتری از او را در وب‌سایت destill.net ببینید.

اجازه نده من از افزودن عناصر بیشتر جلوگیری کنم، هر کاری که به نظرتان خوب است را انجام دهید، فقط از بالا نگذرید. امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید – لطفا نظرات خود را در زیر به اشتراک بگذارید…

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *