چگونه کارت ویزیت خود را طراحی کنیم


به عنوان طراحان و توسعه دهندگان وب، ما اغلب از مواد بازاریابی چاپی غافل می شویم.

اما در مواقعی، آنها می توانند بسیار مفید باشند: در کنفرانس ها، زمانی که با مشتریان رو در رو ملاقات می کنیم، یا زمانی که به طور اتفاقی با شخصی برخورد می کنیم که ممکن است بخواهیم با او تجارت کنیم. داشتن کارت ویزیت راهی عالی برای معرفی خود در دنیای فیزیکی است.

البته، از آنجایی که طراحی وب یک زمینه خلاقانه است، می‌خواهید که کارت ویزیت شما به عنوان یک نمونه کار کوچک عمل کند که مهارت‌های شما را نشان می‌دهد. شما باید همان زمان و انرژی را برای طراحی کارت ویزیت خود صرف کنید که برای طراحی وب سایت صرف می کنید.

مهارت های لازم برای طراحی یک کارت ویزیت را می توان به راحتی با مهارت هایی که برای طراحی یک وب سایت لازم است تطبیق داد. برای اطلاعات بیشتر درباره نحوه طراحی کارت ویزیت خود به ادامه مطلب مراجعه کنید.

 

اندازه و شکل

کارت‌های ویزیت استاندارد 2 اینچ در 3.5 اینچ هستند، در جهت عمودی یا افقی. Horizontal سنتی‌تر است، اما بسیاری از افراد و شرکت‌ها اکنون طرح‌بندی‌های عمودی را انتخاب می‌کنند.

مزایای کمی برای اندازه استاندارد وجود دارد، اولین مزیت آن این است که معمولاً ارزان تر است زیرا رایج است. مزیت بزرگ دیگر این است که بلافاصله به عنوان یک کارت ویزیت قابل تشخیص است و در دارندگان کارت ویزیت استاندارد قرار می گیرد.

اما فقط به این دلیل که کارت‌های ویزیت به طور سنتی مستطیل 2 اینچ در 3.5 اینچ هستند، به این معنی نیست که نمی‌توانید از آن اندازه و شکل منحرف شوید. با تکنیک های مدرن چاپ و برش، تقریباً از هر اندازه و شکلی می توان برای کارت ویزیت شما استفاده کرد.

کارت‌های برش قالب محبوبیت خاصی دارند. برخی از یک مستطیل سنتی، اما با گوشه های گرد یا نوعی شکل برش در کارت انتخاب می کنند.

بقیه یک شکل کاملاً سفارشی را انتخاب می‌کنند که اغلب نشان‌دهنده آرم یا تم شرکت یا طلسم آنها است. فقط به یاد داشته باشید که هر چیزی بیش از حد پیچیده ممکن است خم شود یا به شکل دیگری بدشکل شود، که ممکن است هدف آن را شکست دهد.

در اینجا یک مثال عالی از یک کارت برش داده شده با حروف بریده شده از خود کارت وجود دارد.

کارت‌های بزرگ و کم‌اندازه در حال افزایش محبوبیت هستند. کارت های بزرگ اغلب شکل های سفارشی هستند. مانند کارت های برش، کارت های بزرگ یا کوچک می توانند کارت ویزیت شما را از کارت های رقبا متمایز کنند.

کارت های تا شده گزینه دیگری هستند. می‌توانید انتخاب کنید که تا کردن در امتداد سمت بلند یا کوتاه کارت باشد.

بهترین گزینه عموماً به هدف قطعات تاشو و جهت خود کارت بستگی دارد. با یک کارت عمودی، ممکن است تا کردن را در امتداد ضلع کوتاه بخواهید، و با کارت افقی ممکن است آن را در سمت بلند بخواهید. اما باز هم به طراحی کلی کارت بستگی دارد.

 

مواد و جلوه‌ها

اکثریت قریب به اتفاق کارت‌های ویزیت موجود روی کاغذ کارت چاپ می‌شوند. Cardstock دارای وزن، بافت و رنگ های مختلف است. وزن سهام کارت کمی متفاوت از کاغذ با وزن متن محاسبه می شود.

یک پوند وزن موجودی کارت بر اساس وزن 500 برگ 20 اینچ در 26 اینچ محاسبه می‌شود، در حالی که وزن کاغذ متن بر اساس وزن 500 برگه 25 اینچ در 38 اینچ محاسبه می‌شود.

استاک کارت هر کاغذی با وزن بین 50 تا 110 پوند است. همچنین گاهی اوقات با نقاط یا میل ها نیز به آن اشاره می شود که ضخامت ورق در هزارم اینچ است. بنابراین 12 امتیاز ضخامت موجودی کارت 0.012 اینچ است.

علاوه بر وزن کاغذ، باید رنگ کاغذ را نیز در نظر بگیرید. بیشتر کارت ویزیت ها بر روی کاغذ کرم یا کاغذ سفید چاپ می شوند. اما تقریباً از هر رنگی می توان استفاده کرد. از چاپگر خود بخواهید گزینه هایی را انتخاب کند زیرا احتمالاً می توانند معاملات بهتری را از سازنده های خاصی دریافت کنند.

بافت کاغذ نیز مهم است. تصمیم بگیرید که آیا می خواهید کاغذ شما صاف یا زبر، مات یا براق یا هر جایی در این بین باشد. چاپگر شما احتمالاً می تواند نمونه هایی را به شما بدهد تا ببینید چه چیزی در دسترس است. از طرف دیگر، فروشگاه لوازم اداری محلی خود را بررسی کنید تا ببینید چه چیزی در دسترس است.

روکش‌ها
در حالی که بسیاری از کارت‌های ویزیت هیچ نوع پوششی را اذیت نمی‌کنند، ممکن است بخواهید یک پوشش آبی (مقاوم در برابر آب) یا پوشش محافظ در برابر اشعه ماوراء بنفش را انتخاب کنید. هر یک از این گزینه‌ها کارت ویزیت شما را بادوام‌تر می‌کنند، اما به هزینه‌ها می‌افزایند.

مواد تخصصی
در حالی که بیشتر کارت‌های ویزیت روی کاغذ چاپ می‌شوند، تعداد فزاینده‌ای از کارت‌های تخصصی وجود دارد که بر روی مواد دیگر چاپ می‌شوند. به نظر می رسد پلاستیک و چوب محبوب ترین ها باشند، اما نمونه هایی از کارت ویزیت فلزی نیز وجود دارد. کارت‌های پلاستیکی شفاف، مات یا مات شده در دسترس هستند و حتی در رنگ‌های مختلف موجود هستند و به‌طور قابل توجهی گران‌تر از کارت‌های کاغذی با کیفیت خوب نیستند. حتی قیمت کارت‌های ویزیت چوبی نیز به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و کارت‌های تک رنگ از 35/100 دلار شروع می‌شوند. .

در اینجا نمونه ای از کارت ویزیت ساخته شده از چوب، با شکل سفارشی آمده است.

برجستگی
نقوش برجسته با اعمال گرما و فشار برای ایجاد یک ناحیه برجسته روی یک تکه کاغذ یا مقوا انجام می شود. نقش برجسته معمولاً بدون استفاده از جوهر بر روی قسمت های برجسته انجام می شود. آرم، مونوگرام یا سایر تصاویر معمولاً روی کارت‌های ویزیت نقش می‌بندند.

تزیینات
بسته به بودجه خود، می توانید تقریباً هر تزئینی را که می خواهید به کارت ویزیت خود اضافه کنید. برای دریافت ایده از برخی از انواع تزیینات که به طور گسترده در دسترس هستند، به تامین کننده اسکرپ بوکینگ محلی خود مراجعه کنید. اگر می‌خواهید روی کارت‌های خود کمی روغن آرنج بزنید، اغلب می‌توانید از این مغازه‌ها لوازم تهیه کنید. از طرف دیگر، با چاپگر خود مشورت کنید تا ببینید چه نوع تزئیناتی را ممکن است انجام دهد (این بین چاپگرها بسیار متفاوت است).

طراحی کارت خلاقانه با سنجاق مو به عنوان تزیین.

 

روش چاپ

انواع روش‌های چاپ وجود دارد. همچنین تنوع زیادی در کیفیت، ظاهر و هزینه فرآیندهای مختلف چاپ وجود دارد. متداول‌ترین فرآیند برای چاپ تجاری افست است، اما مگر اینکه تعداد زیادی کارت ویزیت چاپ نکنید، به دلیل هزینه‌های راه‌اندازی می‌تواند هزینه بالایی داشته باشد.

روش‌های چاپ دیجیتال احتمالاً رایج‌ترین روش‌های چاپ کارت ویزیت هستند. در میان پرینترهای دیجیتال، برخی از فناوری جوهرافشان استفاده می کنند در حالی که بسیاری دیگر از چاپگرهای لیزری استفاده می کنند. پرس های دیجیتال معمولاً برای چاپ های کوتاه تر به دلیل هزینه های نصب کمتر مقرون به صرفه تر هستند.

علاوه بر فرآیندهای رایج بالا، چند گزینه دیگر نیز وجود دارد. Letterpress یک انتخاب عالی برای کارتی با ظاهر و احساس بالاتر است. از آنجایی که صفحات چاپ با حروف برجسته روی کاغذ فشرده می شوند، نتیجه نهایی برای هر حرف یا تصویر چاپ شده دارای تورفتگی است.

اینها بهتر است محدود به کارتهایی با یک یا دو رنگ باشند، زیرا هر رنگ باید جداگانه چاپ شود. بیشتر لترپرس‌فروشی‌ها کوچک هستند و اغلب از دستگاه‌های پرس پلیت عتیقه استفاده می‌کنند. هزینه هر کارت بالا است، به خصوص برای مقادیر کمتر، اما نتیجه نهایی احساس سفارشی و سفارشی را به شما می دهد.

لترپرس اغلب با طرح‌های سنتی‌تری همراه است، اما با طراحی مدرنی مانند این نیز به خوبی کار می‌کند.

کارت های حکاکی شده نیز یک گزینه هستند. حکاکی اغلب در دعوت نامه های عروسی و سایر لوازم التحریر اجتماعی دیده می شود، اما این یک گزینه برای لوازم التحریر تجاری نیز می باشد.

حکاکی شامل استفاده از صفحات چاپی است که با حکاکی های فلزی یا حکاکی شده با اسید حکاکی شده اند. صفحات چاپ جوهری هستند و جوهر خطوط حکاکی شده یا حکاکی شده را پر می کند. سپس کاغذ مرطوب شده با فشار زیاد چاپ می شود تا اطمینان حاصل شود که تمام جوهر صفحات را جذب می کند. این منجر به یک اثر با جوهر شدید، گاهی اوقات برجسته می شود. گاهی اوقات از چاپ ترموگرافی برای دستیابی به ظاهری شبیه به حکاکی با هزینه بسیار کمتر استفاده می شود.

در پایین ترین سطح مقیاس، کارت های ویزیت خود چاپ شده قرار دارند. اگر تا به حال پا به داخل یک فروشگاه لوازم التحریر یا لوازم اداری گذاشته اید، احتمالاً برگه های کارت ویزیت از پیش نمره گذاری شده ای را دیده اید که می توانید برای چاپ کارت های خود در چاپگر جوهرافشان یا لیزر جت خود بخرید.

اگر کارت شما بسیار ساده است، ترجیحا سیاه و سفید، و بودجه ندارید، چاپ کارت های خود قابل قبول است. با این حال، یک ترفند این است که به جای خرید برگه های کارت ویزیت از قبل نمره گذاری شده (که دارای بقایای سوراخ ها در امتداد هر طرف هستند)، کارت ویزیت با کیفیت خوب و برش کاغذ بخرید. از الگوها برای چیدمان کارت ویزیت خود استفاده کنید، اما سپس خودتان آنها را از هم جدا کنید تا علائم سوراخ را از بین ببرید.

 

رنگ و سبک

اکنون که ایده ای از گزینه های موجود برای ایجاد کارت ویزیت خود دارید، وقت آن است که به طراحی واقعی آن کارت ها بپردازید. شما باید سبک مواد بازاریابی فعلی خود، از جمله وب سایت خود، و همچنین تصویری را که می خواهید برای مشتریان بالقوه به تصویر بکشید، در نظر بگیرید.

این کارت‌های ویزیت نمونه‌ای عالی از نحوه استفاده از رنگ در طراحی شما ارائه می‌دهند.

انتخاب رنگ شما می‌تواند تأثیر زیادی بر روی نوع فرآیند چاپی که می‌توانید استفاده کنید و همچنین هزینه قطعه چاپ شده‌تان داشته باشد.

یک فرآیند استاندارد و 4 رنگ برای چاپ افست و دیجیتال رایج است. در حالی که انتخاب کارت ویزیت تک رنگ در این نوع پرس ها گاهی اوقات می تواند باعث صرفه جویی در هزینه شود، اما اغلب تاثیری بر هزینه پروژه (به خصوص در مورد پرس های دیجیتال) ندارد. در مقابل، طرح یک یا دو رنگ می تواند با کارت ویزیت لترپرس یا حکاکی شده بسیار مقرون به صرفه باشد، زیرا هر صفحه چاپ باید برای هر رنگ سفارشی ساخته شود.

اگر وب‌سایت و سبک کلی شما مینیمالیست است، از یک کارت مینیمالیستی استفاده کنید. به حروف و رنگ ها دقت کنید و کمتر به تصاویر و تزیینات توجه کنید. با طراحی مینیمالیستی، می‌توانید از روش‌های چاپ گران‌تری مانند لترپرس یا حکاکی استفاده کنید، به خصوص اگر فقط از یک یا دو رنگ استفاده می‌کنید.

در مقابل، اگر سبک شما هنری تر یا عجیب تر است، کارت ویزیت شما آن را منعکس کند. با فرآیند چاپ چهار رنگ پیش بروید و واقعاً اجازه دهید سبک زیبایی شناختی شخصی شما بدرخشد. در طراحی کارت ویزیت خود همانقدر خلاق باشید که در طراحی وب سایت خود خلاق هستید.

چند سبک و طرح کارت مختلف را آزمایش کنید و سپس تخمین بزنید که چاپ هر کدام از آنها در مقادیر مختلف چقدر هزینه دارد. از آنجایی که قیمت کارت‌های ویزیت می‌تواند بسیار متفاوت باشد، از هر کدام تنها چند سنت (یا کمتر) تا بیش از یک دلار یا بیشتر، بودجه شما احتمالاً به اندازه هر عامل دیگری بر طراحی نهایی تأثیر خواهد داشت.

 

اطلاعات برای درج

به خاطر داشته باشید که عملکرد اصلی کارت ویزیت شما این است که مشتریان احتمالی و فعلی بتوانند به اطلاعات تماس شما دسترسی داشته باشند. اطلاعاتی که روی کارت ارائه می‌کنید برای تأثیرگذاری آن بسیار مهم است.

اما برخی از طراحان و افراد تجاری تمایل دارند هر ذره اطلاعاتی را که فکر می کنند در کارت ویزیت خود قرار دهند. کارت‌های ویزیت به دلیل فرمت کوچک‌ترشان، نمونه اصلی کمتر است.

آنچه انتخاب می‌کنید در کارت ویزیت خود بگنجانید، بستگی زیادی به طراحی و نحوه تماس مشتریان با شما دارد. در ساده‌ترین حالت‌ها، یک کارت ویزیت ممکن است فقط شامل آدرس وب‌سایت شما باشد. اگر نام دامنه شما نام شما یا نام شرکت شما باشد، می تواند کارساز باشد، اما در غیر این صورت ممکن است فقط گیج کننده باشد.

حداقل برای اکثر کارت‌ها، باید نام و نام شرکت خود، کاری که انجام می‌دهید و اطلاعات تماس اولیه خود (تلفن، ایمیل و آدرس وب‌سایت) را درج کنید. اطلاعات دیگری که ممکن است در نظر بگیرید از جمله:

  • آدرس خیابان
  • نام کاربری توییتر
  • گواهی نامه ها یا عضویت های حرفه ای
  • یک شعار یا شعار

شما می‌توانید لوگوی خود، تصویر پس‌زمینه یا برخی گرافیک‌های مکمل دیگر را انتخاب کنید. از طرف دیگر، ممکن است تصمیم بگیرید که فقط متن روی کارت خود (احتمالاً روی پس‌زمینه کاغذ رنگی) می‌خواهید. به سایر مواد بازاریابی و وب سایت خود نگاه کنید و از ظاهر و احساس آنها در مورد گرافیک تقلید کنید.

 

تنظیم فایل

برای هر کسی که عمدتاً در زمینه طراحی وب سایت سابقه دارد، مشخصات چاپ می تواند کمی خارجی باشد. موارد خاصی وجود دارد که در یک فایل چاپی حیاتی هستند که یا در یک فایل دیجیتال نامربوط هستند یا می توان آنها را تا حدودی رد کرد. اما اگر سعی کنید این کار را در چیزی که چاپ می‌شود انجام دهید، با کارتی مواجه می‌شوید که نامرتب است و ظاهری کمتر از آنچه انتظارش را داشتید، حرفه‌ای است.

DPI یکی از مهمترین مواردی است که هنگام طراحی یک قطعه چاپی باید به خاطر بسپارید. کارت ویزیت شما باید حداقل 300dpi برای هر تصویری دارای وضوح تصویر باشد. فونت ها باید به جای تبدیل به تصاویر برای واضح ترین لبه ها جاسازی شوند. همچنین اگر رنگ یا تصاویری وجود دارد که دقیقاً در لبه کارت قرار دارند، باید خونریزی را در نظر بگیرید. Bleeds می‌تواند گران‌تر باشد، اگرچه این به چاپگر خاص شما بستگی دارد.

هر چاپگر مشخصات دلخواه خود را برای فایل‌های شما خواهد داشت. قبل از نهایی کردن طرح خود با آنها مشورت کنید تا مطمئن شوید که مطابق دستورالعمل آنها کار می کنید. برخی از چاپگرها ممکن است فایل‌های آثار هنری اصلی شما را بخواهند در حالی که برخی دیگر می‌خواهند فایل‌های PDF ساخته شده با مشخصات خاصی را داشته باشند.

دیگران ممکن است بتوانند یک فایل EPS یا TIFF را بپذیرند، اگرچه در این موارد می‌خواهید از فایلی با وضوح بالاتر (600 یا حتی 1200dpi) استفاده کنید، زیرا فونت‌های شما جاسازی نمی‌شوند.

 

مثال‌ها

در زیر پنجاه نمونه از طرح‌های کارت ویزیت عالی آورده شده است تا به شما الهام بخشد و ایده‌هایی برای طرح‌های کارت ویزیت خودتان ارائه دهد.

نوشته شده به طور انحصاری برای WDD توسط کامرون چپمن

کارت ویزیت خود را چگونه طراحی می کنید؟ به نظر شما کدام طرح ها تاثیر ماندگارتری دارند؟ هر نظر دیگری را در زیر به اشتراک بگذارید…

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *