چگونه یک لوگوی حرفه ای بسازیم


یک لوگوی حرفه ای می تواند یک شرکت، یک سازمان یا یک محصول را ارتقا دهد. از سوی دیگر، یک لوگوی غیرحرفه‌ای می‌تواند یک برند را خراب کند و سبد یک طراح خوب را از بین ببرد.

بسیاری از لوگوهای در حال استفاده غیرحرفه ای هستند و همه نشانه های یک آماتور یا مبتدی را دارند. همه فکر می‌کنند که می‌توانند یک لوگوی عالی طراحی کنند، اما صرفاً دانستن راه خود در فتوشاپ کافی نیست.

در اینجا برخی از بینش ها در مورد فرآیند و گردش کار طراحی لوگوی موثر و مدرن وجود دارد. با این نکات و خلاقیت خود، می توانید طرح های لوگوی خود را با بهترین ها بدرخشید.

لوگو1. طراحی: طرح و طوفان فکری

بسیاری از مبتدیان مستقیماً روی رایانه می پرند تا یک لوگو ایجاد کنند. با این حال، اغلب اوقات، زمان زیادی صرف دست و پنجه نرم کردن با جلوه های ویژه و فیلترها می شود. در حالی که این می تواند مفید باشد، معمولاً به این معنی است که طراحی متفکرانه و هنرمندانه خود لوگو در جایگاه دوم قرار گرفته است.

یک راه بهتر برای شروع این است که یک ورق کاغذ و یک مداد تازه تهیه کنید. به معنی و احساسی که می خواهید لوگو به بیننده القا کند فکر کنید. آیا این برای یک شرکت بازی با فناوری پیشرفته یا یک سازمان غیرانتفاعی تاریخی است؟ آیا باید پیچیده باشد یا ساده؟ همانطور که در حال فکر کردن هستید، ایده های خود را طرح و طرح بزنید. نگران درست کردن همه چیز نباشید. شما فقط می‌خواهید اجازه دهید خلاقیت طبیعی شما بدون اینکه نرم‌افزار رایانه شما در این مرحله کنترل شود، جریان یابد.

هنگامی که گزینه های مختلف را ترسیم می کنید، شروع به حذف طرح هایی کنید که ضعیف یا نامناسب به نظر می رسند. وقتی از ایده های خود راضی بودید، به سراغ رایانه بروید. (برای کسانی که از تبلت های گرافیکی استفاده می کنید، می توانید ایده های خود را مستقیماً در رایانه خود ترسیم کنید، اما سعی کنید از قلم ها و جلوه های خاص دوری کنید.)

اگر برای مشتری لوگو طراحی می کنید، به خاطر داشته باشید که ممکن است همه ایده های شما را دوست نداشته باشند. بنابراین، قبل از صرف زمان زیادی برای هر طرح، ممکن است بخواهید چند طرح در حال انجام را برای سنجش میزان علاقه آنها ارائه دهید. این می تواند باعث صرفه جویی در زمان زیادی شود، به خصوص اگر مشتری شما راهنمایی زیادی به شما نداده باشد یا اگر تمایل دارد خیلی خاص باشد.

آه، دنیای گرافیک های برداری. این موضوعی است که بسیاری از مبتدیان (و برخی از حرفه ای ها) آن را گیج کننده می دانند. در سال های اخیر، برخی از نرم افزارها مانند Photoshop، Paint Shop Pro و Fireworks خطوط بین گرافیک برداری و بیت مپ را محو کرده اند.

فرمت‌های تصویر رایج مانند GIF، JPEG، BMP، و TIFF همگی فرمت‌های بیت مپ هستند. عکس‌های دیجیتال نمونه‌های کاملی از گرافیک بیت مپ هستند (همچنین به عنوان تصاویر رستر شناخته می‌شوند) – زیرا از نقطه‌هایی ساخته شده‌اند که به پیکسل نیز معروف هستند. گرافیک بیت مپ وضوح خاصی دارد. اگر روی یک عکس دیجیتال زوم کنید، تک تک پیکسل ها را خواهید دید.

شما می توانید اندازه یک بیت مپ را کاهش دهید و نتایج مناسبی به دست آورید، اما افزایش اندازه یک بیت مپ به این معنی است که پیکسل ها را منفجر می کنید و بسته به میزان بزرگ شدن، نتایج متفاوتی دریافت خواهید کرد. فتوشاپ، Pixelmator، فروشگاه رنگ حرفه ای و نقاش همگی نمونه های خوبی از برنامه هایی هستند که در درجه اول برای ایجاد گرافیک بیت مپ و ویرایش عکس طراحی شده اند. آنها بهترین ابزار برای طراحی لوگو نیستند.

در مقابل، فایل های گرافیکی برداری از نقطه یا پیکسل ساخته نمی شوند. در عوض، آنها فرمول های ریاضی برای اشکال هستند. وکتورها را می توان به هر اندازه ای بزرگ یا کوچک کرد، بدون افت جزئیات یا وضوح. به عنوان مثال، خطوط و منحنی های یک گرافیک برداری در یک کارت ویزیت کوچک به همان اندازه واضح به نظر می رسند که در یک بیلبورد تبلیغاتی غول پیکر.

لوگوهای حرفه ای با گرافیک برداری ساخته می شوند تا بتوان از آنها برای چاپ تجاری، وب سایت ها، تلویزیون و سایر انواع رسانه ها استفاده کرد. فرمت‌های فایل با قابلیت برداری عبارتند از EPS (پس‌اسکریپت محصور شده)، PDF (قالب سند قابل حمل) و AI (Adobe Illustrator).

اگر یاد بگیرید که از نرم‌افزار طراحی خاص بردار برای ایجاد لوگو استفاده کنید، می‌توانید خطوط مستقیم کامل، منحنی‌های صاف و اشکال دقیق را به سرعت و به راحتی ایجاد کنید. برنامه های تجاری عالی طراحی وکتور شامل Adobe Illustrator، Lineform، FreeHand و کورل دراو. علاوه بر این، جایگزین های رایگان عالی از جمله Inkscape وجود دارد که در زیر نشان داده شده است.

با استفاده از طرح‌های مدادی خود به‌عنوان راهنما، از نرم‌افزار طراحی برداری خود برای بازسازی نسخه واضح ایده‌های خود استفاده کنید. اگر در استفاده از نرم‌افزار برداری تازه‌کار هستید، چند لحظه به یادگیری اصول استفاده از ابزار قلم برای ایجاد خطوط و منحنی‌های «بیزیر» بپردازید. به خاطر داشته باشید که شکل‌های برداری می‌توانند دارای ضخامت‌های متفاوت (خط بیرونی شکل) و رنگ یا الگوی «پر» (داخل شکل) باشند.

3. تزئین: طرح های رنگی

هنگامی که به رنگ‌های «پر» و «سکته‌ای» فکر می‌کنید، سعی کنید از ترکیب رنگ‌هایی استفاده کنید که برای لوگو منطقی است. به عنوان مثال، ممکن است از صورتی روشن و نارنجی برای بانک سرمایه گذاری استفاده نکنید. برای الهام گرفتن از رنگ، به سرویس رایگان Kuler Adobe به صورت آنلاین نگاه کنید یا یک کپی از جیم کراوز را انتخاب کنید. شاخص رنگ 2.

4. نسخه: سیاه و سفید

بعد از اینکه لوگوی خود را با رنگ زنده کردید، در نظر بگیرید که هنگام فتوکپی یا فکس چگونه به نظر می رسد. اگر زمانی که توسط دستگاه کپی یا فکس به سیاه و سفید تبدیل می‌شود، گل آلود و نامنسجم به نظر می‌رسد، وقت آن است که دوباره به رایانه برگردید و نسخه جداگانه‌ای از لوگوی خود تهیه کنید که کاملاً سیاه و سفید باشد و برای هر کاری آماده باشد. نسخه سیاه و سفید ممکن است تا حدودی با نسخه اصلی متفاوت باشد، اما باید ظاهر و احساس کلی را حفظ کند.

ممکن است متوجه شوید که یک شکل جامد را به شکل توخالی تبدیل می کنید یا برعکس.

5. برنامه ریزی: رسانه

هنگام ایجاد لوگو، رسانه هدف خود را در نظر داشته باشید. به عنوان مثال، اگر یک لوگو فقط در یک وب سایت نمایش داده می شود، ممکن است آن را با چندین رنگ، محو شدن یا حتی جلوه های ویژه جاز کنید. با این حال، اگر از یک لوگو برای چاپ تجاری نیز استفاده می شود، باید پیچیدگی لوگو و هزینه ای که رنگ ها و جلوه های متعدد به هزینه های چاپ اضافه می کند را در نظر بگیرید.

برای برخی از لوگوها، ممکن است بخواهید یک نسخه وب و یک نسخه چاپی کم‌تر ایجاد کنید. در دنیای چاپ، به هر رنگ نقطه ای می گویند و هر چه رنگ های بیشتری مورد نیاز باشد، چاپ گران تر می شود.

شما همچنین باید تنظیمات “به دام انداختن” خود را برای گرافیک لوگوی خود در نظر بگیرید. تله به فضای بین دو رنگ اشاره دارد. در دستگاه چاپ، هر رنگ معمولاً به طور جداگانه چاپ می شود و ممکن است کمی حرکت کاغذ و ماشین آلات به هنگام چاپ هر رنگ وجود داشته باشد. این حرکات جزئی می تواند باعث ایجاد خطوط نازک روی مو بین رنگ ها شود و اگر 2 رنگ داشته باشید که به گونه ای طراحی شده اند که کاملاً یکدیگر را لمس کنند حتی نیم میلی متر نیز قابل توجه خواهد بود.

این برای اشکال رنگی که با رنگ مشکی مشخص شده اند به همان اندازه مهم است. در طراحی خود، می توانید یک همپوشانی (معروف به “چوک” یا “گسترش”) بین رنگ های مجاور ایجاد کنید تا احتمال اینکه حرکت روی دستگاه چاپ قابل توجه باشد کاهش یابد.

با این حال، اگر به بسیاری از لوگوهای حرفه ای نگاه کنید، متوجه خواهید شد که رنگ های مختلف همیشه لمس نمی شوند و اغلب فضای خالی در طرح ها وجود دارد. فضای خالی (“فضای سفید”) نه تنها یک ابزار بصری مهم است، بلکه می تواند نگرانی های به دام انداختن را نیز از بین ببرد.

6. پالایش: تایپوگرافی

کلماتی که بخشی از لوگو را تشکیل می دهند به اندازه گرافیک مهم هستند. بسیاری از مبتدیان از هر فونت قدیمی برای لوگو استفاده می کنند. با این حال، سبک حروف، فونت ها و حتی حروف بزرگ، کوچک، مختلط) در یک لوگو می تواند تاثیر چشمگیری داشته باشد. هرگز نیاز به استفاده از تایپوگرافی موثر را دست کم نگیرید. همچنین، اگر لوگوی شما از فونت استفاده می‌کند، از نرم‌افزار خود برای تبدیل حروف به اشکال/طرح‌ها استفاده کنید.

به این ترتیب، اگر نیاز دارید فایل برداری را برای شخصی ارسال کنید، او نیازی به نصب فونت شما روی سیستم خود نخواهد داشت.

نوشته شده به طور انحصاری برای WDD توسط درک آندروود، یک طراح وب و توسعه دهنده نرم افزار حرفه ای. می‌توانید درباره درک بیشتر بخوانید و در وب‌سایت او با او تماس بگیرید: http ://www.derekunderwood.com

تصویر ویژه توسط Shutterstock

طراحی لوگو جالب و چالش برانگیز است. آیا چند لوگو طراحی کرده اید؟ تجربیات و نکات طراحی لوگوی خود را به اشتراک بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *