چگونه یک مونتاژ فتوشاپ بسازیم


هرکسی می تواند چند عکس و بافت را کنار هم بسازد و یک مونتاژ هومدروم ایجاد کند.

برای ارتقای ابزارهای خود، به چند ترفند ساده با استفاده از مجموعه ابزارهای عالی فتوشاپ نیاز دارید.

این کار را درست انجام دهید و این سبک ده‌ها برنامه کاربردی از پیمایش استاتیک یا گرافیک گرفته تا بنرهای متحرک و کلاژهای تعاملی دارد.

من یک تم موسیقی انتخاب کرده‌ام، زیرا این سبک برای گرافیک گروه یا سایت‌های مبتنی بر موسیقی بسیار خوب کار می‌کند.

این آموزش نحوه ایجاد یک مونتاژ فتوشاپ عالی را در 19 مرحله توضیح می دهد، بنابراین بیایید شروع کنیم و با آن سرگرم شویم.

مرحله 1

اگرچه هدف اعمال گرافیک در یک وب‌سایت است، به نظر من بهتر است با 300dpi کار کنید، زیرا این امکان را می‌دهد تا رویکرد دقیق‌تری به کار داشته باشید.

برای هدف این آموزش، بوم را به صورت A5 landscape (210mm x 148.5mm) در 300dpi تنظیم می‌کنم که در RGB کار می‌کند حالت قوی>.

1

 

مرحله 2

این تصویر از یک گروه را دریافت کنید sxc.hu (یک منبع عالی برای عکاسی رایگان استوک، همیشه حقوق استفاده را بررسی کنید) یا تصویر دیگری به انتخاب خود.

ما باید بازیکن ساکس را با رنگ زرد قطع کنیم. در اینجا لازم نیست خیلی دقیق باشیم، بنابراین زیاد نگران موها نباشید. از ابزار قلم استفاده کنید، آن را روی مسیرها تنظیم کنید، تا 300٪ بزرگنمایی کنید و شروع به کشیدن اطراف مرد ساکس کنید.

2

 

مرحله 3

از آنجایی که ما در نهایت این گرافیک ها را به وضوح صفحه نمایش کاهش خواهیم داد، می توانید برخی از جزئیات کوچکتر را از دست بدهید و کمی شل باشید.

با پیوند دادن دو نقطه انتهایی باز، مسیر را تمام کرده و ببندید.

3

 

مرحله 4

فراموش نکنید هنگام تفریق از ناحیه یک مسیر بسته، از Subtract از ناحیه مسیر استفاده کنید.

4

 

مرحله 5

یک انتخاب از مسیر تمام شده خود ایجاد کنید (Window > Paths – سپس Ctrl+Click روی تصویر کوچک مسیر) و آن را کپی و در بوم خالی خود جایگذاری کنید.

همانطور که ما در حال ساخت مونتاژ هستیم، تمرین خوبی است که همه لایه‌ها را برچسب گذاری کنیم (من به «SAXMAN» رفته‌ام، به دلایلی عاشق حروف بزرگ هستم، به نظر سازمان‌دهی‌شده‌تر است) و آنها را به اشیاء هوشمند تبدیل کنیم. (Layer > Smart Objects > Group into New Smart Object).

اشیاء هوشمند به ما امکان می‌دهند بدون تأثیر بر کیفیت، اندازه و اندازه را تغییر دهیم، اگرچه هنوز نمی‌توانید بدون از دست دادن کیفیت، آن را بیش از حد از اندازه فیزیکی آن بالاتر ببرید.

5

 

مرحله 6

اکنون این تصویر باند را دریافت کرده و برش دهید سایر اعضای گروه را به همین ترتیب بیرون بیاورید و آنها را در سند خود بچسبانید. همه لایه‌ها (SAXMAN2، GUITARMAN، DRUMMER و BASSMAN) را دوباره برچسب بزنید و آنها را به اشیاء هوشمند تبدیل کنید.

6

 

مرحله 7

تغییر اندازه و چرخش همه عناصر تا زمانی که یک نقطه کانونی قوی برای ترکیب بندی داشته باشید.

می توانید لایه ها را به بالا و پایین پالت لایه ها به پیش زمینه و پس زمینه نیز منتقل کنید. لایه‌ای را که می‌خواهید تبدیل کنید انتخاب کنید و CTRL+T را فشار دهید تا جعبه مرزبندی تبدیل آزاد ظاهر شود.

Shift را نگه دارید(برای حفظ نسبت تصویر) و نقاط گوشه را برای تغییر اندازه بکشید.

7

 

مرحله 8

ما به یک پس زمینه نیاز داریم، بنابراین من این یکی را دریافت کردم از sxc.hu، اما می توانید از هر پس زمینه دیگری که دوست دارید استفاده کنید.

پس‌زمینه‌ای که انتخاب کردم به اندازه‌ای بزرگ نبود که تصویر را پر کند، بنابراین ابزار Clone و یک قلم موی عظیم (قطر ۳۵۳ پیکسل) با لبه‌های نرم را برای شبیه‌سازی آن انتخاب کردم.

با نگه داشتن ALT و کلیک کردن در جایی روی بافت، به تعریف مجدد نقطه منبع خود ادامه دهید. اگر نقطه منبع خود را با هم مخلوط کنید، احتمال کمتری وجود دارد که الگوهای تکراری را در بافت شبیه سازی کنید.

وقتی کارتان تمام شد، CTRL+U را فشار دهید تا پنجره Hue/Saturation ظاهر شود و مانند تصویر زیر تنظیم کنید.

8
8a

 

مرحله 9

برای خود یک عکس خط افق مانند عکس بگیرید یکی از sxc.hu استفاده کردم. سایه ها کمی خشن هستند، بنابراین به تصویر > تنظیم > سایه/برجسته بروید و آن را مانند تصویر زیر تنظیم کنید.

آن را مانند قبل برش دهید و در سند کاری خود جایگذاری کنید و نام لایه را BUILDINGS تغییر دهید.

اطراف هر دکل یا آنتن کوچک را برش ندهید، اشکال اصلی ساختمان را بگیرید و آن را در پایین مربع قرار دهید.

9

 

مرحله 10

اکنون که ساختمان‌ها بریده شده‌اند، می‌توانیم متوجه شویم که در سمت راست مقداری اعوجاج بصری وجود دارد.

CTRL+R را فشار دهید تا خط‌کش‌ها ظاهر شوند، اگر از قبل قابل مشاهده نیستند، و یک راهنمای عمودی را از خط‌کش سمت چپ بکشید.

سپس، با انتخاب لایه BUILDINGS، CTRL+T را فشار دهید تا Transform bounding box ظاهر شود.

CTRL+SHIFT را نگه دارید و گوشه بالا سمت راست را بگیرید تا به طور مستقل بکشید (اما به صفحه افقی چسبانده شود) تا زمانی که ساختمان با راهنمای عمودی مطابقت پیدا کند.

10

 

مرحله 11

ساختمان ها را پشت لایه های نواری بچینید. سعی کنید آنها را به صورت افقی برگردانید و اندازه آنها را تغییر دهید تا مخلوط شوند. همه لایه‌های موجود در پالت لایه‌ها را انتخاب کنید و به Layer > Rasterize > Rasterize all layers بروید.

11

 

مرحله 12

این درخت sxc.hu را دریافت کنید و دور قسمتی از آن مسیری به شکل درخت کارتونی بکشید. سپس از ابزار Clone برای شبیه سازی مناطقی از آسمان که از طریق برگ ها قابل مشاهده هستند استفاده کنید.

درخت را کپی کرده و در سند خود جایگذاری کنید و آن را در بین ساختمان ها قرار دهید.

12
12a

 

مرحله 13

وقت آن است که کمی رنگ اضافه کنید. ابزار قلمرا انتخاب کنید و آن را به جای مسیرها روی لایه‌های شکل تنظیم کنید.

یک رنگ پیش زمینه رایگان را انتخاب کنید، اگر از انتخاب اول خود راضی نیستید، بعداً می توان آن را تغییر داد.

اکنون طراحی را شروع کنید، به راه‌هایی فکر کنید که لایه شکل با عکس‌هایتان تعامل داشته باشد. اگر می‌خواهید آن را ساده نگه دارید، هنگام کشیدن شکل‌هایی که با هم هستند، روی نماد افزودن به ناحیه شکل (+) کلیک کنید. این آنها را در همان لایه نگه می دارد.

13

 

مرحله 14

ما چند سایه به عناصر پیش‌زمینه اضافه می‌کنیم (لایه‌های باند، لایه‌های شکل). ما فقط با یک لایه مقابله می کنیم و سپس می توانید این روند را برای لایه های دیگر تکرار کنید.

بیایید لایه DRUMMER را بگیریم. CTRL+ روی تصویر کوچک لایه DRUMMER کلیک کنید تا انتخابی ایجاد شود. همین کار را برای لایه DRUMMER Shape انجام دهید.

یک لایه در زیر لایه DRUMMER ایجاد کنید و آن را با شماره رنگ #56493f پر کنید (این را در پنجره Color Picker زیر مقادیر R، G، B تایپ کنید).

کلید CTRL+T را فشار دهید تا کادر Transform Freeform ظاهر شود، کلید CTRL را نگه دارید و نقطه میانی بالایی را مانند سایه ساعت 5 به پایین و سمت چپ بکشید.

14

پایه های پایه کلاه سلامی با هم مطابقت ندارند، بنابراین با استفاده از ابزار پاک کن آنچه را که در جای خود به نظر نمی رسد پاک کنید و با ابزار کمند چند ضلعی دوباره بکشید، سپس پر کنید با همان رنگ.

14a

یک Blur Gaussian 5 پیکسلی را روی لایه Shadow اعمال کنید، سپس حالت ترکیب لایه ها را روی Multiply تنظیم کنید. کدورت لایه را به 65% کاهش دهید.

14b

در نهایت یک پاک کن لبه نرم بردارید، کدورت قلم مو را روی 25% کاهش دهید و انتهای سایه را پر کنید.

14c

 

مرحله 15

لایه Background را کپی کنید (آن را انتخاب کنید، سپس به Layer > Duplicate layer بروید) و آن را به بالای پالت لایه ها بکشید.

سپس CTRL+SHIFT+روی همه ریز عکسهای لایه به جز Shadows، Background و Background کپی که به تازگی ساخته اید، کلیک کنید.

این باید یک انتخاب از لایه‌های شما ایجاد کند، از این انتخاب یک Layer Mask روی لایه تکراری پس‌زمینه اعمال کنید.

15

 

STEP 16

پس‌زمینه، حالت ترکیبی لایه تکراری را به نور نرم تغییر دهید، سپس لایه را کپی کنید و حالت آن را به رنگ تغییر دهید. این کدورت تکراری دوم (Color) را به 20% کاهش دهید. این عناصر را کمی بهتر ترکیب می کند.

در نهایت، تیرگی لایه‌های رنگی Shape را تا ۹۰% کاهش دهید.

16

 

مرحله 17

یک لایه جدید در بالای پالت لایه ها ایجاد کنید و آن را GLOW نامید. ابزار Paint Brush را انتخاب کنید و از یک برس لبه نرم بزرگ پر از رنگ سفید استفاده کنید تا کمی درخشش مه‌آلود بکشید.

به‌جای کشیدن قلم مو به دور بوم، آن را به سمت پایین بکشید، تا زمانی که از جایی که شروع کرده‌اید، کدورت را تغییر دهید.

17

 

مرحله 18

لایه جدید دیگری در بالای آن به نام YELLOW GLOW ایجاد کنید، همان براش بارگذاری شده با زرد (ffcc00) را بردارید و جایی را که قبلاً کشیده اید، بکشید. حالت ترکیب لایه ها را به Overlay تغییر دهید.

اگر در این لایه‌ها زیاده روی کرده‌اید، کافی است Opacity لایه را یک لمس به عقب بکشید.

18

 

مرحله 19

در نهایت، چند لایه Adjustment را در بالای پالت لایه ها اضافه کنید. اولین لایه یک لایه Curves است (Layer > New Adjustment Layer > Curves).

19

سپس یک لایه Hue/Saturation.

19a

در نهایت یک لایه رنگ انتخابی.

19b

 

تصویر نهایی

final_medium

به طور انحصاری برای WDD توسط JamesZilla نوشته شده است. او یک تصویرگر و طراح گرافیک از بریتانیا است.

آیا این آموزش را دنبال کرده اید؟ ما دوست داریم نتایج شما را ببینیم، لطفاً آنها را در بخش نظرات ارسال کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *