چه می خواهید در مورد QR (سریع بگویید کدهای پاسخ): آنها فقط یک مد هستند، یک بار افزوده می شوند، فراموش می شوند واقعیت پابرجاست یا آنها فقط یک مرحله اضافی در وارد کردن URL هستند، اما آنها اینجا هستند و مردم از استفاده از آنها لذت می برند، بنابراین از آنها نهایت استفاده را ببرید!

کدهای QR، اگر نام آنها را نشنیده‌اید یا روی پیوند بالا کلیک کرده‌اید تا توضیح کامل را ببینید، از طریق یک برنامه خواننده (معمولاً در تلفن هوشمند شما) اسکن می‌شوند که شما را به یک ویدیو یا صفحه وب می‌برد.

بیش از یک دهه است که در ژاپن مورد استفاده قرار می‌گیرند (اختراع شده توسط یکی از شرکت‌های تابعه تویوتا، Densu Wave)، و اکنون بقیه جهان در حال جبران هستند.

چرا URL را نداشته باشید و به افراد اجازه دهید آن را در تلفن همراه خود کلید بزنند؟ چی؟ و باعث شود مردم واقعاً انرژی مصرف کنند؟ شارلاتان!

به طور جدی، شما نمی توانید با فناوری مبارزه کنید، بنابراین بهترین استفاده را از آن ببرید.

مشکل بارکدها این است که آنها کدهای یک بعدی خطی هستند و فقط می توانند تا 20 رقم عددی را در خود جای دهند، در حالی که کدهای QR بارکدهای ماتریسی دو بعدی (2 بعدی) هستند که می توانند هزاران کاراکتر الفبایی از اطلاعات را در خود جای دهند. توانایی آنها در نگهداری اطلاعات بیشتر و سهولت استفاده آنها را برای مشاغل کوچک و افراد، و همچنین … هر شرکت اندازه ای کاربردی می کند.

وقتی یک کد QR را با iPhone، Android یا سایر تلفن‌های هوشمند مجهز به دوربین خود اسکن یا می‌خوانید، می‌توانید به محتوای دیجیتال در وب پیوند دهید. تعدادی از عملکردهای تلفن از جمله ایمیل، IM و SMS را فعال کنید. و دستگاه تلفن همراه را به یک مرورگر وب متصل کنید.

کدهای QR حتی در سنگ قبرستان نشان داده می‌شوند.

اگرچه QR شبیه به جدول کلمات متقاطع به نظر می رسد، راه هایی برای دستکاری کد وجود دارد. همانند بارکدها، که می توانند کوتاه و محدود شوند، رنگی و طراحی شوند، QR دارای ویژگی هایی است که امکان خلاقیت را فراهم می کند.

پیچ و خم‌های مربع‌های سیاه کوچک، مانند بارکد، دارای اثری منحصربه‌فرد است که برای اسکنرها یا خوانندگان قابل تشخیص است، اما 30% حق تصحیح وجود دارد، بنابراین یک سوم کد را می‌توان دور انداخت و با تصاویر جایگزین کرد. ، تایپ یا هر چیزی که بتوانید تصور کنید. این مقاله در Mashable برخی از راه‌ها را تشریح می‌کند. برای مقابله با نرخ تصحیح خطا 30٪.

پاتریک دانلی، مالک و خلاقیت QR Arts (و خالق بسیاری از نمونه های موجود در اینجا) اخیراً مصاحبه در CNN در مورد انفجار QRها انجام شد. و موارد استفاده:

پاتریک همچنین در مورد نحوه شروع کار خود و نحوه انطباق آنها با بازاریابی اینترنتی صحبت می کند:

 

اخیراً نمایشگاهی از طراحی QR در پاریس برگزار شد:

بنابراین، آیا آماده جهش به موج بعدی بازاریابی دیجیتال یکپارچه هستید؟ آیا برای طراحی کدهای مورد نیاز بسیاری از مشاغل آماده هستید؟ برای کمک به پیشرفت فناوری، در اینجا سایتی وجود دارد که باید اغلب از آن بازدید کنید: http:// 2d-code.co.uk/.

 

چه کاری می توان انجام داد؟

QR خام را بررسی کنید. ساده، خسته کننده و همانطور که قبلا ذکر شد، به نظر می رسد یک جدول کلمات متقاطع است. شما می توانید یکی از این موارد را از طریق یک ژنراتور QR که در بسیاری از وب سایت ها یافت می شود ایجاد کنید. مرحله بعدی به شما بستگی دارد. در اینجا چند نمونه از طراحی QR وجود دارد.

رنگ و پس‌زمینه ساده‌ترین تغییراتی هستند که می‌توان در یک کد QR ایجاد کرد. این مثال ها نشان می دهد که شما فقط به یک رنگ گره نخورده اید و حتی می توان از بافت ها (به یک نقطه) و همچنین گرادیان ها (به یک نقطه) استفاده کرد. در حالت ایده آل، به جای تلاش برای درک خود کد، باید از یک خواننده QR برای ادامه آزمایش کد در هر مرحله استفاده کنید. اگر کد از کار افتاد، راحت تر یک قدم به عقب برگردید، نه اینکه آزادانه طراحی کنید و در پایان ناامید شوید.

گرد کردن و نرم کردن لبه‌ها یکی دیگر از تغییرات طراحی است که می‌توانید در اصلاح خطا ایجاد کنید و همچنان قابل خواندن باشد.

یکی از محبوب‌ترین روش‌های طراحی با کدهای QR، درج تصاویر در کد است. باز هم، تصحیح خطای 30 درصد کمک خواهد کرد اما اول این را بخوانید!

حتی تصاویر کوچکی که در سراسر کد پراکنده شده اند می توانند بلوک های کد مورد نیاز را پوشش دهند یا حذف کنند و/یا توسط اسکنر به عنوان اطلاعات خوانده شوند.

طبق گفته QRStuff.com، «به خطر انداختن حاشیه ایمنی اسکن کد QR با افزودن یک تصویر به آن نیز می‌تواند پیچیده‌تر شود اگر نرم‌افزار اسکن بخشی از تصویر تعبیه‌شده را به عنوان داده واقعی تفسیر کند و سپس محتویات را رمزگشایی کند. کد QR اشتباه است.”

نکات آن مقاله مطمئناً کلماتی برای خردمندان است:

اگر می‌خواهید خودتان با آن مقابله کنید، اگر می‌خواهید تصویری را در یک کد QR استاندارد قرار دهید که به‌طور خاص برای تطبیق با آن ایجاد نشده است، چند نکته در مورد بایدها و نبایدها وجود دارد: >

  • اندازه تصویر تعبیه شده را بسیار کمتر از 20% مساحت خود کد QR نگه دارید – احتمالاً 15% بهترین مصالحه است.
  • تصویر را در وسط کد QR قرار دهید و قطعاً هیچ یک از 3 مربع بزرگ در گوشه ها را مبهم نکنید (آنها هدف خاصی دارند و باید حفظ شوند).
  • همیشه یک حاشیه سفید (1 تا 2 برابر عرض یک مربع داده در تصویر کد QR) در تمام لبه تصویر جاسازی شده بگذارید تا مناطق داده کد QR از تصویر جدا شوند. .
  • مطمئن شوید که تمام مربع های داده باقی مانده در کد QR دست نخورده هستند – مربع های نیمه مبهم را به طور کامل حذف کنید.
  • بررسی کنید که تصویر جاسازی شده به طور تصادفی حاوی عناصر کوچک مربعی (یا مربعی) نباشد که ممکن است توسط دستگاه اسکن به عنوان بخشی از داده های کد QR تفسیر شود، نه اینکه به عنوان بخشی از تصویر نادیده گرفته شود.
  • اکثر دستگاه‌های اسکن کد QR در مقیاس خاکستری اسکن می‌کنند، بنابراین استفاده از رنگ‌های متضاد برای متمایز کردن تصویر از کد QR به هیچ وجه به شما کمکی نمی‌کند.
  • احتمالاً ایده خوبی است که تصویر کد QR را بزرگتر از آنچه اگر تصویری در آن وجود نداشت، داشته باشید.

اگر سرتان در حال چرخش است، شاید بهتر است به دنبال نرم افزار باشید. که این کار را برای شما انجام خواهد داد.

با در نظر گرفتن همه این موارد، احترام زیادی برای کسانی که نمونه‌های قبلی را ایجاد کرده‌اند و همچنین این مورد برای Wired پیدا می‌شود:

 

در حالی که این نمونه‌ها برای Time بیشتر از کد دست نخورده استفاده می‌کنند، اما همچنان بخشی از طراحی هستند، برای مبتدیان یا افراد بسیار عصبی مناسب‌تر هستند.

 

یکی از دوستانم اخیراً تصویری از یک کد QR که پسر هشت ساله‌اش از لگو ساخته است، منتشر کرده است. بدون هیچ تعجبی، کار کرد! من کدهای QR دستی را دیده ام که کار می کنند و این کدهای QR عکس کار بزرگ و چشمگیری هستند. با این حال، اگر همه درب بطری‌ها، M&Ms، لوبیاها، لکه‌های جوهر و غیره کار می‌کنند، چرا خلاق نباشید؟ حتی شخصی وجود دارد که برای ایجاد یک کد QR در Farmville محصولات کشاورزی می‌کند.

 

من نمی دانم که آیا سازندگان محله ها را طوری طراحی می کنند که خانه ها و فروشگاه ها کدهای QR را تشکیل دهند؟ امکانات بی پایان هستند!

 

آیا تاکنون از کدهای QR استفاده کرده اید؟ آیا شما یکی را طراحی کرده اید؟ اگر مشکلی برای رفع کدنویسی/اصلاح خطا و نکات و ترفندهایی که می‌خواهید با سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید، به ما بگویید!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *