به نظر می‌رسد اخیراً تغییرات زیادی در طراحی لوگو صورت گرفته است و Google آخرین کسی است که کلاه خود را در رینگ پرتاب کرده است.

لوگوی جدید، که در حال حاضر فقط در Chrome در Android است، برای در آغوش گرفتن ظاهر صاف، خطوط و سایه‌های آن حذف شده است.

بر کسی پوشیده نیست که من شخصاً طراحی مسطح را یک روند نمی‌دانم، تا آنجا که روند قبلی برای سایه‌ها، دکمه‌های شیشه‌ای و شیب‌ها را رد می‌کنم. از این نظر، جای تعجب نیست که شرکت‌هایی مانند Google رویکردی ساده‌تر و شاید صادقانه‌تر را برای مشکلات طراحی اتخاذ کنند.

google_logo

The Verge ادعا می‌کند که “یکی از افراد آشنا با نام تجاری Google” به آنها اطمینان داده است که این نشان‌واره فقط در مواردی استفاده می‌شود که اریب به خوبی نمایش داده نمی‌شود. در حالی که مطمئناً درست است که نشان‌واره جدید هنوز به صفحه اصلی Google راه پیدا نکرده است، من جرأت می‌کنم پیشنهاد کنم که یک اریب در هیچ کجا به خوبی نمایش داده نشود.

آیا این تغییر برای Google نوید یک دوره کاملاً جدید از سلطه خواهد بود؟ نه، اما این نوعی به روز رسانی تدریجی کوچک است که به این معنی است که یک برند یک روز صبح با لوگویی که 20 سال قدیمی به نظر می رسد از خواب بیدار نمی شود. همانطور که مادربزرگ من می گفت، “یک بخیه در زمان باعث نجات نه نفر می شود”.

 

به روز رسانی: شایعات و ضد شایعات همچنان در اطراف این داستان پخش می شوند. همانطور که در ابتدا گزارش دادیم، The Verge معتقد بود که لوگوی مسطح فقط برای زمانی استفاده می شود که لوگوی سه بعدی عملکرد خوبی ندارد. در 24 ساعت گذشته، صداهای بیشتری ادعا کرده اند که چنین است. بنابراین، آیا گوگل به سادگی آب را آزمایش کرده است؟ آیا لوگوی تخت به اشتباه آپلود شده است؟ یا آیا گوگل در تلاش بود تا بخشی از رعد و برق یاهو را بدزدد؟ در ماه‌های آینده خواهیم فهمید.

 

به‌روزرسانی 2: به گفته ادی کسلر، مدیر ارشد فناوری Google، لوگوی مسطح در واقع یک بازبینی کامل است همانطور که در ابتدا گزارش دادیم و طی هفته‌های آینده در تمام پلتفرم‌های Google عرضه خواهد شد.

 

آیا گوگل باید با حذف اریب از لوگوی خود از طراحی مسطح استقبال کند؟ آیا برندها باید با استفاده از لوگو هماهنگ باشند؟ نظرات خود را در نظرات با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *