انفجار از گذشته: فن آوری های قدیمی که ما دیگر از آنها استفاده نمی کنیم


بیشتر فناوریهایی که در گذشته استفاده کرده‌ایم، تحت تأثیر فناوری قابل توجهی قرار گرفته‌اند که امروزه استفاده می‌کنیم.

پیشرفت‌ها در طراحی آن‌ها همزمان با پیشرفت‌های فناوری در این عصر دیجیتال اتفاق افتاده است، به طوری که بسیاری از محصولات بزرگ دوباره طراحی شده‌اند و در اندازه‌های بسیار کوچک کوچک شده‌اند.

در حالی که ممکن است به این واقعیت بخندیم که هر کسی تا به حال این فناوری را پیشرفته‌تر یافته است، نمی‌توانیم جایگاه آن را در تاریخ به‌عنوان پیشرو برای همه فناوری‌هایی که امروز بدون تبار دایناسورها وجود نداشت، نادیده بگیریم.

در اینجا نگاهی گذرا به تاریخچه فناوری‌های قدیمی که دیگر از آنها استفاده نمی‌کنیم است.

 

1 . دوربین‌های ویدیویی دستی “Super 8/8mm”

کداک فرمت فیلم Super 8/8mm را در سال 1965 اختراع کرد. اندکی بعد، دوربین‌های فیلم دستی بازار را پر کردند و اتاق‌های نشیمن مردم در همه جا پر شد از خانواده‌هایی که در جشن تولد ششمین فردی فردی هیجینک‌ها را تماشا می‌کردند.

 

2. Betamax

بتامکس در سال 1975 توسط سونی توسعه یافت، یک سال قبل از اختراع فرمت محبوب‌تر VHS در پاسخ به تلاش سونی برای کنترل فرمت صنعت.

 

3. فرمت VHS

VHS که توسط JVC اختراع شد، در دهه 1980 فرمت ویدیویی غالب بود، علیرغم آنچه برخی استدلال می کردند برتری فنی فرمت Betamax بود.

 

4. دستگاه پخش دیسک لیزری

در ابتدا به عنوان “Discovision” به بازار عرضه شد، دیسک های لیزری انتخاب فرمت علاقه مندان به فناوری بودند که تا زمانی که فرمت DVD منتشر شد، پول جمع آوری یک مجموعه را داشتند.

 

5. گرامافون

گرامافون یا گرامافون توسط توماس ادیسون در سال 1877 اختراع شد و تا پایان قرن در بازار انبوه قرار گرفت. گرامافون در نیمه دوم قرن بیستم جای خود را به دستگاه ضبط با حجم کمتری داد.

 

6. گرامافون

دستگاه‌های ضبط همچنان در غرفه‌های دی‌جی، استودیوهای ضبط و ایستگاه‌های رادیویی در سراسر جهان استفاده می‌شوند.

 

7. رادیو HAM

تخمین زده می شود که شش میلیون نفر هنوز با این سرگرمی که در آغاز قرن بیستم آغاز شد، درگیر هستند. اپراتورهای رادیویی HAM از طریق امواج رادیویی کوتاه با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. رادیوهای HAM در بسیاری از فیلم‌های محبوب، از جمله درخشش و Contact به نمایش درآمده‌اند.

 

8. حلقه به حلقه

اولین دستگاه‌های ضبط صوت حلقه به حلقه بودند و تا زمانی که فرمت‌های دیجیتال آنها را منسوخ نکردند، فناوری ترجیحی برای طراحان حرفه‌ای صدا بودند.

 

9. ضبط نوار کاست

این دستگاه‌ها به‌طور قابل‌توجهی نسبت به اجداد حلقه به حلقه‌شان حجم کمتری داشتند و بیشتر برای رونویسی استفاده می‌شدند.

 

10. رادیوهای ترانزیستوری

رادیوهای ترانزیستوری معمولاً فقط از باند AM استفاده می‌کردند و در دهه هفتاد در مدارس و کسب‌وکارها منظره‌ای فراگیر بودند.

 

11. نوار کاست

این کاست فشرده در ابتدا برای اهداف رونویسی ساخته شد و کاربران آن به سرعت متوجه شدند که می‌توانند از آن برای ضبط موسیقی و ساخت “نوارهای ترکیبی” استفاده کنند.

 

12. Boom Boxs

بوم باکس که با هیپ هاپ، بریک دنس و دیگر جنبه های فرهنگ دهه هشتاد مرتبط است، در اواخر دهه 1970 به عنوان دستگاه های موسیقی قابل حمل و همه کاره معرفی شد. مدل های قبلی مقدار زیادی باتری مصرف می کردند و بسیار سنگین بودند.

 

13. تلگراف

تلگراف پیش درآمد دستگاه های تلکس و فکس بود. تلگراف که توسط اپراتورهای کشتیرانی و برای مصارف نظامی استفاده می‌شود، به یک اپراتور ماهر برای ارسال و دریافت پیام‌ها نیاز دارد.

 

14. ماشین های تلکس

این ماشین‌ها برای انتقال اطلاعات از طریق امواج رادیویی و/یا مایکروویو استفاده می‌کردند. انواع آنها هنوز هم امروزه برای ارتباطات افراد کم شنوایی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

15. ماشین حساب وانگ

نه، ما آن را فقط برای عنوان انتخاب نکردیم. در دهه هفتاد، وانگ رایانه‌های کوچکی تولید کرد که یک برشی بالاتر از رایانه استاندارد حسابداری شما بودند، با ویژگی‌های هیجان‌انگیزی مانند کامپایلر FORTRAN IV.

 

16. تلفن های آنالوگ

در حالی که دقیقاً چه کسی تلفن را اختراع کرده است موضوع بحث است، اولین حق ثبت اختراع به الکساندر گراهام بل در سال 1876 اعطا شد. آنها از مدل های شماره گیری چرخشی به تلفن های هوشمند تبدیل شده اند که امروزه می توانیم برای گشت و گذار در اینترنت از آنها استفاده کنیم.

>

 

17. PDA

اپل نیوتن که یکی از بزرگ‌ترین شکست‌های فناوری در تمام دوران تلقی می‌شود، در مقایسه با سایر دستیارهای دیجیتال شخصی (PDA) موجود در بازار، با قیمت بسیار بالایی فروخته شد. دستیارهای دیجیتال شخصی برای مواقعی که نمی‌توانستید رایانه را در جیب خود قرار دهید، زمان‌سنجی الکترونیکی بودند. توسعه نیوتن زمینه ساز آی پاد و آیفون بسیار موفق اپل شد. الان کی میخنده؟

 

18. تلویزیون های قابل حمل

تلویزیون‌های قابل حمل، مانند Watchman سونی، ایده‌ای بود که کمی قبل از توانایی رسانه‌ها برای رسیدن به آن مطرح شد. با انتخاب محدودی از کانال‌ها، آن‌ها هرگز واقعاً موفق نشدند.

 

19. واکمن

Walkman برای رئیس مشترک سونی، آکیو موریتا، که می خواست در سفرهای هواپیما بتواند به اپراهای مورد علاقه اش گوش دهد. در ابتدا به عنوان Soundabout در آمریکای شمالی به بازار عرضه شد، اما نام “Walkman” تا به امروز برای این محصول استفاده می شد.

 

20. Discman

دو سال پس از تولید انبوه دیسک فشرده، سونی پخش کننده قابل حمل خود را برای آن عرضه کرد. درحالی‌که آن‌ها در میان علاقه‌مندان به صدا، که کیفیت ضبط را قدردانی می‌کردند، محبوب بودند، دیسکمن‌های قبلی از این کار صرفنظر می‌کردند و اجازه نمی‌دادند تا زمانی که رایانه‌ها سی‌دی‌ها را «رایت» کنند، از «نوارهای ترکیبی» محبوب استفاده نمی‌کردند.

 

21. پیجرها

پیجرها معمولاً از دهه هفتاد تا دهه نود استفاده می‌شدند، زمانی که استفاده گسترده از تلفن‌های همراه آنها را برای استفاده در بازار انبوه منسوخ کرد. آنها همچنان توسط امدادگران اضطراری استفاده می‌شوند، زیرا در معرض قطعی شبکه یا اختلالات مشابه در ارتباط نیستند.

 

22. ساعت LED

ساعت تصویر شده Pulsar، اولین ساعت LED است. طراح ساعت از فیلم 2001: یک ادیسه فضایی الهام گرفته است و روی لوازم ساعت برای فیلم کار کرده است.

 

23. تماشای تلویزیون

در حالی که مفهوم این ساعت جذاب بود، اما با همان مشکلات عدم دسترسی به کانال مانند Watchman مواجه بود.

 

24. کامپیوتر مچی سیکو

تلفن هوشمند سال 1984: این ایده “ساعت کامپیوتر” را به سطح کاملاً جدیدی رساند. فکر می کنید این خیلی زیاد است؟ ساعت هسته ای را در نظر بگیرید که اختراع آن در این مقاله مجله تایم. خیلی خوشحال باشید که هرگز اتفاق نیفتاد.

 

25. ساعت های ماشین حساب

دهه هشتاد، ساعت‌هایی را دیدند که بیش از هر زمان دیگری از ابزارها استفاده می‌کردند. رایج ترین ساعت در فرهنگ گیک ها ساعت ماشین حساب بود. از آنجایی که اکثر ما در حال حاضر کامپیوترهایی را به باسن خود وصل کرده‌ایم، دیگر لازم نیست. مگر اینکه دوایت شروت باشید.

 

26. مانیتور CRT

درست زمانی که فکر می‌کردید کار با لوله‌های خلاء در رایانه‌هایتان تمام شده است، آنها آنها را به شکل لوله‌های پرتوی کاتدی (CRT) در مانیتورهای شما قرار دادند.

 

27. Mainframes عظیم

در حالی که مین‌فریم‌ها هنوز وجود دارند، معمولاً کل اتاق‌ها را اشغال نمی‌کنند یا اطلاعات را روی نوار مغناطیسی ذخیره نمی‌کنند.

 

28. ماشین تحریر

در حالی که برخی از نویسندگان هنوز به آنها قسم می‌خورند، بیشتر نویسندگان به یاد می‌آورند که چه زمانی به آنها فحش داده‌اند و با خوشحالی پیش رفته‌اند.

 

29. مودم های Dial-Up

مودم Dial-up در همه جا استفاده می شد تا اینکه اینترنت کابلی و DSL در دسترس عموم قرار گرفت. در حالی که آنها هنوز در حال استفاده گسترده هستند، هر کسی که یکی دارد می خواهد ارتقا دهد.

 

30. Zip Drive

این فناوری کوتاه مدت، پلی بین فلاپی دیسک 3.5 اینچی و فضای ذخیره سازی سی دی بود.

 

31. اسلاید پروژکتور

این‌ها سال‌ها حالت آماده به کار در کلاس و دفتر بودند و با پروژکتورهای دیجیتال و تخته‌های هوشمند جایگزین شدند.

 

32. فلاپی دیسک 8 اینچی

اگر می‌خواهید یک یا دو سند پردازش کلمه را ذخیره کنید، می‌توانید این کار را روی آنها انجام دهید. اقوام کوچکتر آنها هنوز در حال استفاده گسترده هستند.

 

33. دیسک فلاپی 3.5 اینچی

فلاپی 3.5 اینچی با فضای ذخیره‌سازی بزرگ‌تر و طراحی کمتر تخریب‌پذیر، از پسرعموی بزرگ‌تر خود خارج شد. در اواخر دهه نود، سی‌دی‌ها، دی‌وی‌دی‌ها، درایوهای USB و سایر روش‌های ذخیره‌سازی رایانه‌ای راحت‌تر جایگزین آن شده بود.

 

34. دوربین های پولاروید

در حالی که این دوربین‌ها تا حد زیادی با دوربین‌های دیجیتال جایگزین شده‌اند، علامت تجاری اخیراً خریداری شده است و خریداران در تلاش هستند تا با استخدام لیدی گاگا به عنوان سخنگوی، جان تازه‌ای به برند بدهند.

 

35. پروژکتورهای فیلم خانگی

سوپر 8 فیلم خانگی و فیلم آموزشی روی این پروژکتورهای ساده نمایش داده شد. در حالی که آنها هنوز در برخی مدارس استفاده می شوند، تا حد زیادی با پروژکتورهای دیجیتال جایگزین شده اند و این واقعیت است که اکنون می توانید اکثر فیلم های خانگی را روی یک DVD رایت کنید.

 

36. وینیل رکورد

وینیل قالب موسیقی غالب در قرن بیستم بود. از فرمت 78 قدیمی مادربزرگتان تا فرمت تک 45، وینیل در طول سال‌ها به گونه‌ای کامل شد که از نظر آکوستیک درست و تا حد ممکن ارزان باشد. در حالی که هنوز توسط دی‌جی‌ها و ایستگاه‌های رادیویی مورد استفاده قرار می‌گیرند، رکوردها در بیشتر موارد به انبوه فروش گاراژ تنزل یافته‌اند.

 

37. تلویزیون CRT

اولین استفاده گسترده از تلویزیون در آلمان در سال 1929 آغاز شد و بازی های المپیک آلمان در سال 1936 اولین بازی هایی بود که از تلویزیون پخش شد. تلویزیون ها تا دهه 1950 دور از دسترس طبقه متوسط ​​باقی ماندند، زمانی که مالکیت آنها در سطح جهانی رونق گرفت و برنامه های تلویزیونی محبوبیت بیشتری پیدا کردند. لوله‌های پرتو کاتدی جای خود را به فناوری‌هایی دادند که اکنون برای تلویزیون استفاده می‌کنیم و باعث می‌شود مجموعه‌ها کمتر حجیم و شبیه مبلمان شوند.

 

38. درایوهای نواری

یادتان هست وقتی پشتیبان‌گیری از رایانه به معنای تغییر نوار در درایو نوار و اجازه دادن به پشتیبان‌گیری در طول شب بود؟ ما هم خیلی خوشحالیم که آن روزها رفتند. درایوهای نوار قدیمی قدیمی اطلاعات زیادی را ذخیره نمی‌کردند و اغلب برای پشتیبان‌گیری از داده‌های مهم چندین نوار لازم بود. برنامه نویسان قدیمی کار خود را به عنوان «نوار میمون» شروع کردند که به عنوان برنامه نویسان جوان پشتیبان تهیه می کردند.

 

39. 8 آهنگ

Stereo 8 بیشتر به عنوان نوار هشت آهنگ شناخته می شد. این قالب انتخابی قابل حمل برای مدت کوتاهی در دهه 70 بود، قبل از اینکه نوار کاست قدرت بگیرد.

سلب مسئولیت: این یک لیست کامل نیست. در میان سایر موارد، ما عمداً از ارائه رایانه‌های قدیمی، کنسول‌های بازی و موارد دیگر صرف نظر کرده‌ایم زیرا برخی از آنها شایسته پست خود هستند و ممکن است در پست‌های بعدی به آنها بپردازیم.

به طور انحصاری برای WDD توسط Angela West گردآوری شده است.

آیا قطعه مورد علاقه شما از فناوری قدیمی را از دست داده ایم؟ می توانید آن را در بخش نظرات زیر پست کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *