بازطراحی فوق العاده جان انسان ها را نجات می دهد


یکی از چالش برانگیزترین کارهایی که هر طراح می تواند انجام دهد، طراحی برای یک سازمان بین فرهنگی است که نیاز به جذب گروه های متفاوت با پیشینه های مختلف دارد.

به‌عنوان طراح، ما اغلب به ارتباط از طریق نمادگرایی غیررسمی متکی هستیم: سبز یک رنگ سالم است. اسلب-سریف ها مردانه هستند. به جز اینکه هنگام برخورد با مخاطبان جهانی، پیام می‌تواند منحرف شود و سازمان‌ها را مجبور به اجرای برندسازی موازی کند. در سراسر جهان، صلیب سرخ برای ارائه کمک های پزشکی در مناطق جنگی شناخته شده است، به جز جایی که باید به جای آن از هلال احمر استفاده شود.

این چالشی است که جیمز براون طراح با آن مواجه شد، زمانی که مدل زمین لرزه جهانی (GEM) به او نزدیک شد ). GEM به دنبال تغییر نام تجاری، هویت جدید و افزایش تعامل در مقیاس جهانی بود.

GEM ابزارهای منبع باز را برای کمک به ارزیابی خطر زلزله در سراسر جهان توسعه می دهد. آخرین زمین لرزه بزرگ ژاپن در مارس 2011 رخ داد و 20000 نفر را کشت. مرگبارترین رویداد در چین در سال 1556 رخ داد که حدود 830000 نفر کشته شدند. و برخی از کارشناسان پیش بینی می کنند که “بزرگ” هر لحظه ممکن است به کالیفرنیا ضربه بزند. تحقیق، آموزش و پیش‌بینی مؤثرترین راه‌ها برای مبارزه با بلایای طبیعی هستند و خروجی قبلی GEM به دلیل طراحی ضعیف به شدت ناامید شد.

Old GEM

وب‌سایت قدیمی GEM

Old OpenQuake website

وب‌سایت قدیمی OpenQuake.

 

هدف [GEM’s] جلب مشارکت مردم است، اما آنها یک برند بسیار سرد و ثابت داشتند. مخاطبان بسیار زیادی وجود دارد، این یک طناب محکم است… طرف مردم، دانشمندان، توسعه دهندگان نرم افزار، و سپس بیمه‌گران، و در نهایت دولت‌ها و کشورهایی هستند که می‌خواهند از داده‌ها استفاده کنند – جیمز براون

نتیجه زحمات براون در 18 ماه گذشته یک حضور زیبا طراحی شده است که محتوا را ساده می کند، نام تجاری را به روز می کند و کاربران را جذب می کند.

با فاصله گرفتن از ظاهر «فقیر-ناسا» سایت قدیمی، ظاهر جدید جسورانه و مطمئن است. یک پالت خاکی همه خروجی ها را به هم متصل می کند و با کدگذاری رنگ غیراشباع برای کارهای خاص، بسیار مدرن به نظر می رسد. سبک طراحی مسطح با تایپوگرافی سلسله مراتبی دقیق که به قدرت اطلاعات می بخشد، تحسین شده است.

New GEM website

وب‌سایت جدید GEM.

 

یک تصمیم کلیدی در طراحی این بوده است که از نمودارها و تصاویر خطی نامطلوب به عکس‌های افراد برسیم. تاکید بر افراد و نقشی که آنها می توانند ایفا کنند، مشارکت بیشتر گروه هایی را که GEM به دنبال دادگاه است تشویق می کند.

یکی از موفق ترین تصمیمات ادغام وب سایت GEM با وب سایت OpenQuake – نرم افزار ارزیابی ریسک GEM – بوده است. ستون سمت راست صفحه فرود جدید به OpenQuake داده می‌شود و تضاد رنگ کار خوشایندی را برای بالا بردن کل طرح‌بندی و همچنین برجسته کردن محصول شاخص انجام می‌دهد.

The new GEM website

وب‌سایت جدید GEM.

 

یکی از خطاها عدم درک فنی جزئی است: سایت نه پاسخگو است و نه به تدریج بهبود می یابد. غیرفعال کردن جاوا اسکریپت منو – که می توانست با CSS ساخته شده باشد – بی فایده می کند و کل سایت کمتر قابل استفاده می شود. با این حال، از آنجایی که سایت در حال حاضر فقط در نسخه بتا است، می‌توان امیدوار بود که این مشکلات در حال حاضر برطرف شوند.

طراحی مجدد وب سایت GEM نمونه فوق العاده ای است از اینکه چگونه سازمان های غیرانتفاعی می توانند از طراحی برای ایجاد تغییرات واقعی در دنیای اطراف ما، تغییر موقعیت جهانی و در نهایت نجات جان انسان ها استفاده کنند.

 

نظر شما در مورد طراحی مجدد GEM چیست؟ چه سایت های غیرانتفاعی دیگری نیاز به اصلاح دارند؟ در نظرات به ما اطلاع دهید.

تصویر/تصویر کوچک ویژه، تصویر زلزله از طریق Shutterstock.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *