با Jos Buivenga: The Designer of the Museo Font آشنا شوید


با Jos Buivenga: The Designer of the Museo Font آشنا شوید

Museo Slab Serif Font by Typeface Designer Jos Buivenga | Minimalist font,  Slab serif fonts, Slab serif

اگر اغلب به گالری‌های طراحی و CSS سر می‌زنید، ممکن است بارها و بارها به یک تایپ‌فیس عالی که سال گذشته منتشر شد، برخورد کرده باشید که دنیای طراحی را طوفانی کرده است. من در مورد فونت Jos Buivenga ‘Museo’ صحبت می کنم.

من هرگز ندیده بودم که یک فونت به این سرعت و با علاقه توسط طراحان وب در سراسر جهان مورد استفاده قرار گیرد. این به عنوان یکی از 10 فونت برتر سال 2008توسط MyFonts.com

فهرست شده است.

Museo در همه جا، وب و چاپ، از جمله لوگوی خود ما در اینجا در Webdesigner Depot استفاده می شود. Museo Sans، همراه sans serif آن، اخیراً معرفی شده است. و سبک دیگری در دست ساخت است.

در این مقاله، من با Jos Buivenga، نویسنده فونت محبوب Museo مصاحبه می کنم. و اطلاعات بیشتری در مورد تایپ فیس تاثیرگذار او، روند طراحی او و آنچه در آینده در انتظارش است بیابید.

می توانید کمی در مورد خودتان به ما بگویید؟

من متولد 1965 هستم. من در آرنهم (هلند) زندگی می کنم و 4 روز در هفته در یک آژانس تبلیغاتی به عنوان مدیر هنری کار می کنم.

عشق من به طراحی تایپ حدود 15 سال پیش شروع شد. من داشتم با اولین MAC خود با نسخه بسیار اولیه Quark Xpress بازی می کردم. در حالی که این کار را انجام می‌دادم، مدام به این فکر می‌کردم که تنظیم یک متن با فونت خودم چگونه خواهد بود.

اولین خانواده قلم‌های من Delicious به این شکل بود که نور را دیدند. هر جمعه (و بیشتر تعطیلات آخر هفته) وقتم را به طراحی تایپ اختصاص می دهم.

هر تایپ‌فیسی که روی آن کار کردم، سفری عالی بود که در آن واقعاً می‌توانم خودم را در فرآیند خلاقیت گم کنم و برای من، این چیزی است که بیشترین اهمیت را دارد.Jos Buivenga

Museo چگونه شکل گرفت؟

Museo از عشق به فرم یک حرفی شکل گرفت. در نوعی رویاپردازی، حرف “U” را با انتهای خمیده در مقابل خود دیدم. بنابراین واقعاً با عشق من به حرف “U” شروع شد.

موزه Jos Buivenga

می توانید کمی در مورد فرآیند طراحی به ما بگویید؟

طراحی Museo نسبتاً مستقیم بود. من چند چیز را به یاد می آورم که واقعاً طراحی را تعیین کرد …

Museo کمی شبیه یک قطعه سیم فلزی خم شده به نظر می‌رسید، بنابراین به این فکر کردم که کنتراست ضربه‌ای را تا حد امکان کم کنم و همچنین می‌خواستم شکل‌ها را ساده نگه دارم، مثلاً یک ” o>

به دلیل وزن آن ضربه و به دلیل این واقعیت که من یک وزنه نسبتاً سنگین Museo می‌خواستم، ساختن یک حروف کوچک سنگین برایم بسیار دشوار به نظر می‌رسید.

به همین دلیل بود که Museo در ابتدا فقط به صورت کلاهی در نظر گرفته شد. به لطف وبلاگ من، Museo در اوایل مورد توجه بسیاری قرار گرفت. مردم آن را بسیار دوست داشتند و بسیاری شروع به درخواست نسخه کوچکتر کردند. من هنوز برخی از خطوط اولیه حروف کوچک با وزن 100 را داشتم.

من باید تحقیق می‌کردم که برای انجام این کار چه امتیازاتی باید در ضربات سنگین‌ترین وزنه می‌دهم. من برخی چیزها را امتحان کردم و در نهایت تصمیم گرفتم که اگر باید تغییرات سکته مغزی ایجاد شود، آنها را در صورت امکان در وسط کاراکتر ایجاد کنم.استودیوی من

من برای Museo 5 وزنه برنامه ریزی کردم. در ابتدا به این فکر کردم که فقط وزن ها را به صورت خطی محاسبه کنم. من یک استاد چندگانه از وزنه های افراطی ساختم و اینگونه بود که در ابتدا سه وزن متوسط ​​را ایجاد کردم.

با نگاهی دقیق به آن، به نظر می‌رسد که تفاوت بین وزن‌های سبک (100 تا 300) بیشتر از تفاوت بین وزن‌های سنگین (700-900) است. بنابراین،  سپس تصمیم گرفتم وزن‌ها را با تغییر دستی آنها تعیین کنم و آنها را با چشم قضاوت کنم.

من ساقه های جدید را اندازه گرفتم و مقادیر را دوباره محاسبه کردم تا بتوانم از آنها برای تولید نمونه های مختلف استفاده کنم. معلوم شد که توزیع وزن خطی نیست، بلکه بیشتر شبیه یک منحنی سهمی است.

Museo از ابتدا به عنوان یک فونت نمایشی در نظر گرفته شده بود. به همین دلیل است که من تصمیم گرفتم صعود کننده ها را با ارتفاع کلاهک تراز کنم و همچنین دیاکریتیک ها را با ارتفاع کلاهک تراز کنم. به این ترتیب هنگام استفاده از نشانه‌ها، ظاهر هماهنگ‌تری امکان‌پذیر است.

به نظر شما چرا مردم این فونت را بسیار دوست دارند، چه چیزی آن را بسیار خاص می کند؟

این یک راز است… نه، شوخی می کنم. ای کاش می دانستم، اما واقعاً نمی دانم.

آیا فونت را گسترش می دهید یا وزن های بیشتری اضافه می کنید؟

من هیچ برنامه ای برای تمدید Museo ندارم، اما برنامه هایی برای ساخت Museo Sans Rounded دارم.

چرا انتخاب کردید که هر سبک را با اعدادی مانند 100، 300 نامگذاری کنید، به‌جای اینکه آنها را پررنگ، فوق‌العاده پررنگ و غیره بنامید؟

وقتی فونتی را در FontLab روی وزن مناسب تنظیم می‌کنید، یک عدد در کنار آن ظاهر می‌شود. نوعی نشانه وزن که به نظر من (مطمئن نیستم) توسط برخی برنامه ها استفاده می شود.

من اعداد را دوست داشتم بنابراین از آنها به عنوان نام سبک استفاده کردم. بنابراین نامگذاری 100 تا 900 از آنجا شروع شد. فکر عجیبی داشتم که اگر سبک های مختلف را با اعداد نام ببرید، مردم تمایل بیشتری به جمع آوری همه آنها خواهند داشت. چی فکر میکردم؟ چه کسی می داند … شاید کار کرده است 🙂

چرا برخی از سبک ها را رایگان توزیع می کنید؟

زمانی که Museo در حال ساخت بود، برنامه فروش برخی از وزنه ها را نیز داشتم. در آن زمان من قبلاً 4 روز در هفته کار می‌کردم و هدفم این بود که بتوانم با فروش فونت‌ها این از دست دادن درآمد را جبران کنم.

مدتی سعی کردم با کمک های مالی این کار را انجام دهم اما به اندازه کافی خوب کار نکرد. از آنجا که هر کاری که تا آن زمان انجام داده بودم رایگان بود، تصمیم گرفتم که می‌خواهم وزنه‌های رایگان بیشتری نسبت به وزن‌های پولی ارائه کنم.

وقتی می‌خواستم Museo را منتشر کنم، وب‌سایت من هر ماه بازدیدکنندگان منحصربه‌فردی را جذب می‌کرد و من نمی‌خواستم تمام افرادی را که فقط به خاطر فونت‌های رایگانم می‌شناسند، کنار بگذارم. انجام این کار نوعی قمار بود و تقریباً همه کسانی که می شناختم به من می گفتند که دیوانه هستم. به خصوص به این دلیل که من قابل استفاده ترین و احتمالاً مورد نیازترین وزنه ها (300 – 500 – 700) را به صورت رایگان ارائه کردم.

در حال حاضر روی چه چیزی کار می کنید؟

من خیلی سخت روی Calluna و Calluna Sans. همچنین، من روی Questaکار می کنم > که یک حروف مربعی است مانند Didot و کاری که همیشه دوست داشتم انجام دهم. و یکی که قبلاً ذکر کردم: Museo Sans Rounded.

Museo Sans Rounded – در حال توسعه

نگاهی به “Museo” در سراسر وب

Jos Buivenga Font Foundry خود را به نام Exljbris اجرا می‌کند و یک فونت وبلاگ. همه فونت ها برای خرید در MyFonts.com

در دسترس هستند

5 نسخه برای Museo وجود دارد که 3 تای آن رایگان است و می توانید آن را از MyFonts.com نیز دانلود کنید. Museo Sans در 10 وزن موجود است که 2 وزن آن رایگان است. در اینجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه سفارش یا دانلود این فونت ها وجود دارد: Museo | Museo Sans

آیا از Museo در طراحی های خود استفاده کرده اید؟ لطفاً نمونه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید و به ما اطلاع دهید که «Museo» را کجا دیده‌اید…

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *