بسیاری از سبک‌های طراحی امروزی از طراحی گرافیکی به سبک سوئیسی نشأت می‌گیرند که امروزه بیشتر به عنوان “طراحی مدرن” شناخته می‌شود.

این سبک به دلیل توجه منحصر به فرد و نسبتاً پیشگامانه اش به تایپوگرافی شناخته شده است. نیازی به گفتن نیست که فرهنگ طراحی سوئیس جهان را در برگرفته است.

البته، این سبک از صنعت طراحی گرافیک فراتر رفته و راه خود را به طراحی وب باز کرده است.

وقتی ما طراحان وب به دنبال الهام می‌گردیم، تمایل داریم به این یک فرهنگ پایبند باشیم.

اگرچه منبع الهام بسیار خوبی است، بیایید به برخی از سبک‌های طراحی گرافیک از سایر نقاط جهان نگاهی بیندازیم. شاید بتوانیم حداقل عناصر ظریفی از آن فرهنگ های دیگر را در سبک فعلی خود بگنجانیم.

 

از فرهنگ های دیگر الهام گرفته و درس هایی می گیریم

یافتن الهام تازه می تواند دشوار باشد، اما با کمی پشتکار و دانش، باید آن را پیدا کنید. نکته مهم این است که هر فرهنگ یا محیطی که برای شما بیگانه است احتمالاً احساسات یا شیفتگی شدیدی را در شما ایجاد می کند. در مشاهده یک محیط متفاوت، چیزهایی به ما می چسبند و ما زیبایی را در چیزهای خاصی می یابیم به گونه ای که شخصی که در آنجا زندگی می کند ممکن است نتواند.

از آنجایی که مردم با انجام کارهای روزمره، شروع به نادیده گرفتن محیط اطراف ما می کنند. کاوش در یک محیط متفاوت به ما کمک می کند تا دوباره به چیزهای کوچک توجه کنیم. در این شرایط الهام باید کاملاً طبیعی باشد.

اما الهام یک چیز است. دانستن اینکه چگونه آن را در یک طرح بیان کنید، چیز دیگری است. اما درست مانند هر شکل دیگری از هنر، یک محیط و عناصر آن اشکال، بافت، رنگ، اندازه و غیره خاص خود را دارند. به عناصر طبیعی، جزئیات و تصویر بزرگتر نگاه کنید.

پوشاندن سبک هر فرهنگی غیرممکن است، بنابراین بیایید به طور کلی به قاره‌ها نگاه کنیم و شاید به فرهنگ‌های فرعی خاص توجه نکنیم.

 

اروپا

از آنجایی که ما به تازگی به سبک سوئیسی اشاره کردیم، بیایید با قاره سوئیس، اروپا شروع کنیم. اروپا همیشه طراحی نوآورانه داشته است، برخی از کشورها بیشتر از دیگران. و پیشرفت در فناوری پیشرفت های عظیمی را در طراحی به ارمغان آورده است.

بسیاری از آنچه در طراحی گرافیک اروپا بعد از سال 1950 می بینیم، دوباره به سبک سوئیسی است: تأکید بر تایپوگرافی، خطوط تمیز، خوانایی و پالت های رنگی جدید. به طور کلی، ما سادگی بسیار بیشتری نیز پیدا می کنیم.

در زیر یک جلد آلبوم قدیمی سوئیسی (اما هنوز پس از سال 1950) وجود دارد.

Swiss Album Cover

بسیاری از طراحان برای دستیابی به ظاهری قدیمی از این سبک پیروی می کنند، در حالی که دیگران از تعادل ساختاری آن درس می گیرند. مقاله ای درباره مجله Smashing، “درس هایی از طراحی گرافیک به سبک سوئیسی،” با مثال های بسیار خوبی از هر دو، چگونگی بازتاب این سبک مدرن در طراحی وب را مورد بحث قرار می دهد.

 

آلمان قوی

ما گفتیم که فراتر از سوئیس را نگاه خواهیم کرد، اینطور نیست؟ بنابراین، بیایید به آلمان برویم، که سبک طراحی گرافیکی آن بسیاری از اصول طراحی همسایه اش است.

باز هم، تمرکز شدیدی بر تایپوگرافی پیدا می کنیم. با این حال، در مقابل، در حالی که سوئیس به سمت فونت های sans-serif تمیز تمایل دارد، آلمان فونت های سنتی خود را به نمایش می گذارد:

موضوع بالا نیمه بالایی یک پوستر آلمانی است که موزه کلینگ اسپور در آفنباخ را تبلیغ می کند. چاپ و فونت آلمانی قرن هاست که وجود داشته است، و اکنون در رسانه های دیجیتال برای برجسته کردن تاریخ کشور و تجلیل از سبک تایپوگرافی آن استفاده می شود.

 

ایتالیای رمانتیک

ایتالیا اصول طراحی مشابهی با آلمان دارد اما احساس بسیار هنری تر و غیررسمی دارد.

German Poster

پوستر بالا مربوط به میلان (1969) است که یک آژانس تبلیغاتی را تبلیغ می کند. در طراحی گرافیک ایتالیایی «آزادی» بسیار بیشتری مشاهده می‌شود. به نظر می رسد هر دو شکل انتزاعی و نرم تر حضور قوی تری دارند.

 

بقیه اروپا

به طور کلی، طراحی گرافیک اروپایی یکنواخت تر می شود. و با این حال، هر کشور تاریخچه هنر، فرهنگ و در نتیجه سبک طراحی خاص خود را دارد.

ما روی آلمان و ایتالیا تمرکز کردیم تا نشان دهیم که چگونه کشورهای نزدیک جغرافیایی می‌توانند چنین سبک‌های متمایزی داشته باشند.

اگر به دنبال الهام جدید هستید، اروپا چیزهای زیادی برای ارائه دارد. به هنر تاریخی اروپا نگاه کنید یا بر دوره خاصی از یک کشور خاص تمرکز کنید.

 

آسیا

همانطور که در تمام قاره های دیگر، هر کشور، گروه فرهنگی و مذهبی، اشکال هنری و تاریخ خاص خود را دارد. سبک طراحی گرافیک اغلب منعکس کننده این تاریخ است، و کسی که بخشی از یکی از این فرهنگ ها نیست می تواند از گنجاندن برخی از اصول طراحی در کار خود سود زیادی ببرد.

در زیر یک وب سایت با الهام از فرهنگ آسیایی، چین به طور خاص، آمده است. توجه کنید که چگونه پس‌زمینه بزرگ ساده بیشتر جلوه را ایجاد می‌کند. بافت های طبیعی در بقیه طرح ها مکمل این موضوع است.

Italian Poster

طراحی فوق موثر است زیرا هدف وب سایت را تقویت می کند. بیایید برای الهام گرفتن به چند فرهنگ دیگر مراجعه کنیم. درس هایی که یاد می گیریم می تواند برای فرهنگ های مشابه نیز به کار رود.

 

ژاپن

به‌نظر می‌رسد فرهنگ‌های اصلی آسیا بیش از دیگران، حساسیت تاریخی بیشتری را در طراحی گرافیک مدرن خود لحاظ می‌کنند. ژاپن به ویژه به دلیل ترکیب فرهنگ تاریخی و مدرنیسم به خوبی مشهور است، چه برای طراحی گرافیک، طراحی وب، معماری یا سایر طرح های ساختاری.

یک مثال عالی از این موضوع این است که چگونه شهرهای ژاپن به طور یکپارچه معماری نوآورانه و سنتی را ادغام می کنند و از معماری سنتی برای الهام بخشیدن به اشکال، بافت ها و ساختارها در طراحی مدرن استفاده می کنند.

Chinese Website
Modern Architecture

دو تصویر بالا نشان می‌دهد که چگونه ژاپن می‌تواند هم نوآورانه و هم سنتی باشد، و همچنین درسی در هنر است. ما می‌توانیم از عناصر طراحی در هر دو الهام بگیریم، و می‌توانیم یاد بگیریم که دوره‌ها و سبک‌های مختلف هنری را برای اثرگذاری ترکیب کنیم.

این در صحنه هنر ژاپن نیز مشهود است. به نظر می رسد هنر ژاپنی بین دو افراط در نوسان است: سنتی و مدرن. با این حال، گاهی اوقات، این افراط ها هماهنگ می شوند. در زیر چند قطعه وجود دارد که فقط این را نشان می دهد.

Traditional Architecture
Japanese Graffiti
Japanese Modern Art
Japanese Abstract

و در طراحی گرافیکی، یک الگوی آشنا می بینیم:

Classic Japanese Art
Japanese Graphic Design
Japanese Graphic Design

 

هند

فشار هند به سمت مدرنیسم نسبتاً اخیر بوده است. اما دوباره، گرافیک و طراحی وب آن اغلب منعکس کننده اشکال هنری سنتی کشور است و می تواند منبع زیبایی برای الهام باشد.

هند به ویژه برای الگوهای پیچیده خود شناخته شده است. در زیر فقط چند نمونه آورده شده است:

Japanese Graphic Design
Indian Pattern
Indian Pattern

 

استرالیا

بخش اعظم استرالیا یک منطقه بیرونی وسیع است: منظره ای که منحصر به این قاره است. همچنین زیبایی فوق العاده ای را در صخره های مرجانی و زندگی زیر آب ارائه می دهد. یک موضوع قوی از طبیعت در هنر و طراحی استرالیا ظاهر می شود.

رستوران Outback Steakhouse (در ایالات متحده) غذاهای استرالیایی “اصیل” را تبلیغ می کند و وب سایت آن این تصویر را تقویت می کند: استفاده ساده از بافت مناسب فرهنگی در پس زمینه و رنگ های طبیعی.

Indian Pattern

وب‌سایت فوق به طرز ماهرانه‌ای یک موضوع طبیعی را ادغام می‌کند، اما می‌توان به همان اندازه از فرهنگ، چه مدرن و چه سنتی الهام گرفت. استرالیا با وجود این که قاره کوچکی است، طراحی بسیار خوبی ارائه می دهد.

Outback Steakhouse
Large Cities

 

آفریقا

چنین قاره بزرگ؛ چنین مجموعه وسیعی از هنر شاید برخی از ما هنر آفریقایی را متضاد مدرنیسم بدانیم، بیشتر یک گام به عقب به هنر سنتی و جشنی از طبیعت.

 

آفریقای سنتی

هنر آفریقایی تاریخ بسیار طولانی و نسبتاً متمایز دارد. الهام گرفتن از آن برای طراحی گرافیک و وب بسیار آسان است.

The Outback

از آنجایی که هنر آفریقایی به شدت از عناصر طبیعی استفاده می کند، بافت باید نقش مهمی در هر طراحی بر اساس آن داشته باشد. دوباره، مثل همیشه، به اشکال و الگوها نیز نگاه کنید.

در زیر یک نمونه عالی از طراحی وب است. این عناصر فرهنگی و طبیعی را کاملاً ترکیب می کند تا یک طرح تمیز، زیبا و موثر ایجاد کند.

اگرچه این سازمان در خود آفریقا مستقر است، اما دلیلی وجود ندارد که گروه‌های دیگر نقاط جهان نتوانند از عناصر مشابه در وب‌سایت‌های خود استفاده کنند. سبک طراحی می تواند برای بسیاری از انواع وب سایت ها و طرح ها مناسب باشد.

African Art

 

حیات وحش

مناظر آفریقا دارای حیات وحش منحصربه‌فردی است که در هیچ کجای زمین به جز در اسارت نمی‌توان یافت. هنر سنتی آفریقایی دیدگاه منحصر به فرد مردم از حیات وحش را نشان می دهد.

هم خود حیات وحش و هم هنر فرهنگی مبتنی بر آن شایسته توجه هستند.

African Inspired Website

 

مصر

ما مصر را به‌ویژه برای هنر باستانی‌اش در اینجا گنجانده‌ایم. از اهرام و مجسمه‌های باشکوه دیگر گرفته تا هنر صخره‌ای، مصر باستان چیزهای زیادی برای ارائه به طراح وب مدرن دارد.

Giraffe

باز هم، طراحی را می‌توان در هنر و بناهای تاریخی یک فرهنگ و همچنین از بافت‌ها، شکل‌ها و رنگ‌های محیط طبیعی یافت.

Ancient Egyptian Art

 

آمریکای جنوبی

آمریکای جنوبی مانند آفریقا دارای جمعیت بومی زیادی است و سبک طراحی نشان دهنده این موضوع است. اما آمریکای جنوبی دیدگاه متمایز خود را در مورد طبیعت دارد و به اندازه هنر آفریقا الهام می گیرد.

Egyptian Landscape

مجسمه فوق یک مجسمه سنتی از منطقه است. شاید بتوان برخی شباهت‌ها را بین این سبک و سبک آفریقا ترسیم کرد، اما تفاوت‌ها آشکار است: رنگ‌ها و مواد غنی و اشکال منحصربه‌فرد.

خود محیط آمریکای جنوبی را منعکس می‌کند: جنگل‌های متراکم، باتلاق‌های مرطوب و حیات‌وحش استوایی. بیشتر آفریقا بیابان خشک است، به همین دلیل است که این هنر رنگ های قهوه ای و بافت های سنگی خود را دارد.

به تفاوت شکل نیز توجه کنید، احتمالاً بیشتر یک عامل فرهنگی است تا محیطی. به طور کلی، هنر بومی آفریقا «سخت‌تر» و سفت‌تر است، در حالی که هنر بومی آمریکای جنوبی منحنی‌های بیشتری دارد.

البته آمریکای جنوبی به خاطر جنگل‌های استوایی خود مشهور است و این نیز در سبک‌های طراحی تحت تأثیر این منطقه است. سایر ویژگی‌ها ممکن است شامل رودخانه‌ها و باتلاق‌ها باشد: آمریکای جنوبی همچنین خانه رودخانه بزرگ آمازون است.

با الهام گرفتن از این محیط زیبا، طراح زیر یک تم جنگل را برای طراحی وب خود انتخاب کرد.

Ancient South American Art

 

آمریکای شمالی

بسیاری از طراحی آمریکای شمالی ریشه در مدرنیسم دارد، اما هنوز هم کمی سنت و فرهنگ غیر مدرنیستی بر طراحان گرافیک در این زمینه تأثیر می گذارد.

همانطور که در اروپا و اکثر کشورهای مدرن آسیایی مانند ژاپن، سبک سوئیسی در اینجا محبوب است. اما عمیق‌تر شوید و سبک‌های طراحی خاص فرهنگ این قاره را پیدا خواهید کرد.

به عنوان مثال، جنوب غربی ایالات متحده به خاطر روزهای گاوچرانی وحشی شهرت دارد. بسیاری از ما نام بلاگ طراحی Outlaw را شنیده‌ایم، و طراحی آن بافت، اشیا و منظره را با هم ترکیب می‌کند تا این فرهنگ و جذابیت آن را کاملاً به تصویر بکشد.

Jungle Theme Website

همچنین هنر بومیان آمریکا که زمانی بر این سرزمین تسلط داشتند، قابل توجه است. وب‌سایت زیر دقیقاً هنر بومی آمریکا را منعکس نمی‌کند، اما رنگ‌ها و بافت‌ها را برای جلوه‌های خوب وام گرفته است. همچنین یک چشم‌انداز معمولی آمریکای شمالی را ارائه می‌کند و لحن را تنظیم می‌کند.

Outlaw Design Blog

من خودم اهل غرب میانه هستم، فقط باید یک مزرعه و طرح روستایی را در ترکیب قرار می دادم. طراحی وب هوشمند زیر دارای یک چشم انداز غرب میانه است که در سراسر ایالات متحده و کانادا قابل مشاهده است.

Native American

به خاطر داشته باشید، این قاره از خط استوا تا قطب شمال منجمد کشیده شده است. فرهنگ‌های خاص این مناطق مختلف را منعکس می‌کنند، و هر یک از عناصر طراحی شما نیز باید.

این قاره دارای سبک‌های طراحی بیشتری نسبت به آنچه که می‌توان در اینجا پوشش داد، مانند شمال قطب شمال کانادا، مکزیک، و آمریکای مرکزی است.

 

درحال تکمیل

این پست تقریباً انسان‌شناسی است، اما برای ما طراحانی که به دنبال الهام‌گیری و درس‌های تازه هستیم، می‌تواند خوب باشد. Webdesigner Depot به دلیل کاوش در منابع جایگزین هنر به نفع ما شناخته شده است. کاوش در فرهنگ های مختلف یک راه عالی برای انجام این کار است.

با این حال، هنوز این احساس عمومی وجود دارد که سبک سوئیسی مدرن‌ترین است و همه چیز کمتر «رسمی» است. شما می‌توانید به طور گسترده به سبک سوئیسی پایبند باشید، ظاهری ساده و مدرن داشته باشید، اما از بافت‌ها، رنگ‌ها یا عناصر تزئینی از فرهنگ‌های دیگر استفاده کنید.

هرچقدر تصمیم بگیرید که پیش بروید، ترکیب عناصری از فرهنگ های مختلف در طراحی شما احتمالاً تغییری برای بهتر شدن خواهد بود. و وقتی تمام دنیا را در اختیار دارید، احتمالات بی پایان هستند.

نوشته شده به طور انحصاری برای WDD توسط Kayla Knight.

آیا از فرهنگ های دیگر الهام می گیرید؟ این چه تاثیری بر طراحی شما داشته است؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *