راز طراحی مجدد موفق: تد چه چیزی را درست و چه چیزی توییتر اشتباه کرد


زمانی بود—که اکنون تصورش سخت است—که اکثر کسب و کارها وب سایت نداشتند. در روزهای اولیه وب، تقریباً هر کسب‌وکاری که می‌خواست وب‌سایتی را راه‌اندازی کند، اولین قدم‌های خود را برای ورود به دنیای آنلاین برمی‌داشت.

با گذشت زمان، یافتن زمین بکر دشوارتر است.

به ندرت پیش می‌آید که یک استارت‌آپ بتواند به طور کامل روی طراحی سرمایه‌گذاری کند – حتی اگر بخواهد – و هر چه کمتر روی طراحی سرمایه‌گذاری کند، زودتر نیاز به طراحی مجدد دارد. مطمئناً شرکت های جدید، پروژه های جدید، تبلیغات جدید وجود دارند که نیاز به طراحی دارند. اما اکثریت قریب به اتفاق کار طراحی، طراحی مجدد است.

طراحی‌های مجدد می‌تواند با مشکل همراه باشد. ممکن است مشتری دارای تصورات نادرستی باشد که توسط طراح قبلی به جا مانده است، سایت فعلی ممکن است به زیرساخت شرکت گره خورده باشد، از همه سخت تر این است که نقطه تماس شما در شرکت مسئول طراحی قبلی باشد.

بازطراحی‌ها علاوه بر مشکلات، یک مزیت غیرقابل حل را با خود به همراه دارند: آن‌ها نقطه‌ای عینی از سوار شدن را فراهم می‌کنند.

 

چه زمانی طراحی مجدد طراحی مجدد نیست؟

پاسخ: وقتی طرح است.

اکثر طراحی‌های مجدد،، علی‌رغم نام، در واقع به سادگی طراحی‌ها هستند. منظورم این است که یک طراح مشکل ایجاد شده توسط مشتری را ارزیابی کرده و راه‌حلی ارائه کرده است.

جایی که طراحی‌های re متفاوت است، این است که یک طراح مشکل ایجاد شده توسط مشتری را ارزیابی می‌کند، و همچنین راه‌حل موجود را قبل از ارائه راه‌حل خود ارزیابی می‌کند.

طراحی وب یک رشته منحصر به فرد است زیرا ما توانایی بی نظیری برای نظارت و تعیین کمیت تقریباً هر جنبه از تصمیمات طراحی خود داریم. یا در مورد طراحی مجدد، تصمیمات شخص دیگری. مزیت طراحی مجدد (برخلاف طراحی) این است که جهت گیری متمرکز وجود دارد. بسیاری از کارها انجام شده است. حتی اگر سایت فعلی مشتری کاملاً شکست خورده باشد، می‌توانید با پیدا کردن علت دقیق آن، از بازی جلوتر باشید.

هدف هر طراحی مجدد بدون توجه به پروژه مورد نظر به طور کلی یکسان است: طراحی مجدد به دنبال ارزیابی مجدد یک مشکل و ایجاد بهبود در راه حل های قبلی است. طراحی مجدد گسترده تر از طراحی است، موارد بیشتری را در نظر می گیرد و عمیق تر می شود. ماهیت فلسفه طراحی مجدد این است که مشکلی در زیربنای پروژه وجود دارد که در حالت نوسانی است به طوری که از هر راه حلی پیشی می گیرد.

یک طراحی نسبت به طراحی مجدد کمتر موفق است، زیرا یک طرح یکی از دو رویکرد را دارد: یا راه‌حلی برای مشکل اصلی پیدا می‌کند – در این صورت درس‌های قبلی نادیده گرفته می‌شوند – یا معمولاً راه‌حلی پیدا می‌کند. به راه حل موجود – دور زدن مشکل به طور کلی.

 

طراحی مجدد تد

ماه گذشته، ted.com، سایت برتر وب برای ارائه‌های نوآورانه طراحی مجددی را منتشر کرد.

سخنرانی‌های تد یکی از منابع برتر ایده‌های پیشرفته هستند و در هفت سال گذشته تد از نیم دوجین ویدیو به بیش از 1600 ویدیو رسیده است. برای بسیاری از مردم، ارائه سخنرانی تد اوج سخنرانی عمومی و تد است. نام تجاری ماهیت آینده‌نگر سازمان را منعکس می‌کند.

اما در چند سال گذشته، مرکز ایده‌های پیشرفته به‌طور مشخصی قدیمی به نظر می‌رسد. محدود به یک شبکه محدود کننده بسیار کوچک برای رایانه های رومیزی و بسیار سفت و سخت برای تلفن همراه. طراحی مجدد برای ادامه پیشرفت تد ضروری بود.

home

صفحه اصلی قدیمی ted.com (سمت چپ) و طراحی مجدد (راست).

طراحی مجددی که در حال حاضر در نسخه آزمایشی عمومی است، نمونه ای عالی از طراحی هوشمند و پیچیده است که توسط تیمی تولید شده است که به وضوح درک عمیقی از تاریخچه سایت تد و چشم اندازی از جایی که ممکن است ادامه یابد دارد.

talks

صفحه گفتگوهای قدیمی ted.com (چپ) و طراحی مجدد (راست).

اولین چیزی که متوجه خواهید شد این است که شبکه محدود کننده 960px از بین رفته است. در جای خود یک نوار لغزنده در حال گسترش است که املاک و مستغلات موجود در صفحه را پر می کند و در عین حال رویکرد برابری طلبانه به سلسله مراتب محتوا را حفظ می کند. این سایت اکنون کاملاً واکنش‌گرا است و محتوای آن در دستگاه‌های تلفن همراه قابل دسترسی است، با حفظ سرعت فناوری و مطابقت با تصویر برند تد به عنوان یک نیروی مترقی.

mobile

نسخه قدیمی «موبایل» ted.com (سمت چپ) و طراحی مجدد سازگار با موبایل (راست).

طراحی مجدد ted.com یک مثال استثنایی از این است که چگونه یک سایت می تواند نه تنها مشکلات فعلی خود، بلکه مشکلاتی را که منجر به راه حل های فعلی آن می شود، دوباره ارزیابی کند.

 

«طراحی مجدد» توییتر

به‌نظر می‌رسد که هر وب‌سایت بزرگ در نهایت خود را با روند طراحی مسطح که در طول یک سال گذشته وب را تحت تأثیر قرار داده است، دوباره طراحی کند – یا به عبارت دقیق‌تر، دوباره طراحی شود.

در خط هفته گذشته twitter.com، است که طراحان آن اکنون عرضه شده اند آخرین نسخه شبکه اجتماعی بسیار محبوب در سراسر جهان.

یک نگاه گذرا به شما می گوید که تغییر کمی کرده است: طرح اولیه هنوز در جای خود است. یک پانل اصلی حاوی یک جدول زمانی از پیام‌ها و یک ستون در طرفین با پانل‌های اطلاعاتی مختلف وجود دارد. پیمایش بی‌نهایت مانند هدر چسبنده همچنان در حال استفاده است. تنها تغییر قابل توجه در هدر است که بیشتر شیب های خود را از دست داده و از یک پالت رنگی صاف استفاده کرده است – ظاهراً برای اینکه آن را با پیشنهادات تلفن همراه توییتر هماهنگ کند.

طراحی در بهترین حالت ناامید کننده است، در بدترین حالت یک حرکت نیمه دلانه است که به خاطر خودش ساخته شده است. این به طرز شگفت انگیزی شکست می خورد زیرا تیم به جای ارزیابی مجدد مشکل اصلی، راه حل قبلی را به عنوان یک مشکل در نوع خود اشتباه گرفته است.

twitter

twitter.com جدید.

به جای اینکه بپرسید، “چگونه می توانیم این مشکل را حل کنیم؟” تیم توییتر پرسید: “چگونه می توانیم این راه حل را اصلاح کنیم؟” آنها در واقع پاسخی به یک پاسخ ارائه کرده‌اند، فرآیندی سطحی از تغییر شکل عناصر که به بهترین وجه برای ریباندهای دریبل محفوظ است.

علیرغم این واقعیت که اکثر کاربران از طریق برنامه های اختصاصی مانند Tweetdeck و Tweetbot به خط زمانی توییتر خود دسترسی دارند (در سال 2013 75 درصد از کاربران دسترسی به توییتر را از طریق تلفن هوشمند انتخاب کردند)، تیم تمرکز خود را بر روی جدول زمانی کاربر حفظ کرده است. یک ویژگی دیگر برای استفاده اصلی سایت (مدیریت حساب) مرکزی نیست.

 

99% طراحی خوب طراحی مجدد است

طراحی در مورد حل مشکلات است، اما به ندرت پیش می آید که اولین راه حل شما بهترین باشد. کیفیت از طریق تکرار به دست می آید: طرح ها دوباره طراحی و طراحی می شوند. مفاهیم پیشرفت های تدریجی دریافت می کنند. راه حل ها تکامل می یابند.

Ted.com با تمرکز بر مشکل اصلی خود – نیاز به نمایش ویدیوها در دستگاه‌هایی که مخاطبانشان به آن علاقه دارند – دوباره طراحی کرد و سپس ارزیابی کرد که راه‌حل موجود آن کجا کوتاه است. Twitter.com با تمرکز بر روی سایت موجود خود و اعمال پوسته جدید دوباره طراحی شد.

بزرگترین خطایی که هنگام طراحی مجدد می توانید مرتکب شوید این است که راه حل فعلی را با مشکلی که باید حل شود اشتباه بگیرید.

راز طراحی مجدد واقعا عالی، بررسی نه تنها راه حل موجود، بلکه مشکلی است که برای حل آن طراحی شده است. این تنها راه برای سنجش عینی تغییرات مورد نیاز و ارائه یک راه حل سنجیده و سنجیده از جانب خودتان است.

 

آیا اخیراً روی طراحی مجدد کار کرده اید؟ آیا ترجیح می دهید از یک بوم خالی شروع کنید؟ نظرات خود را در نظرات با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *