این فقط من نیستم. من از اطراف پرسیدم: احتمالاً شما بدترین مشتری خود خواهید بود. همیشه.

هر تجارت داستانی مشابه دارد تا جایی که تقریباً کلیشه‌ای است: خانه نجار در حال فروپاشی است، ماشین مکانیک هولناک است، و آرایشگر مردی پرحرف و کچل است که همیشه عزیزان را مجبور می‌کند تا به وضعیت ناخوشایندی دست یابند. صحبت کوچک در این صورت منطقی است که سایت طراح وب در انواع مشکلات اسفبار غرق شود.

کار کردن بر روی سایت خود فوق العاده سخت است! شما فقط تمام روز را روی وب‌سایت‌های دیگران کار کرده‌اید، اکنون می‌خواهید به وقت خود – به‌صورت رایگان کار خود را انجام دهید. اوه فشار انجام «بهترین کار» را به این اضافه کنید. شما شروع به فکر کردن به ایده های باورنکردنی می کنید و امکان فراموش شدن آن را افزایش می دهید.

ما طراحان وب هستیم – این رسانه پیام ما است، اما همچنین جایی است که اکثر اعضای جامعه شگفت انگیز ما زمان آزاد زیادی را در آن می گذرانند. فشار برای انجام کاری برجسته می تواند بسیار سخت باشد. خیلی اوقات ما خودمان را روان می کنیم، یا چیزی تولید می کنیم که راضی نمی کند.

شما در این مبارزه تنها نیستید.

من اخیراً سایت شخصی خود را در دهمین تکرار آن به روز کردم. درست است. من ده بار این کار را انجام داده ام 9 بار قبلی بدترین و دردناک ترین تجربه ای بود که من در مورد آن صحبت می کنم. من مشتری وحشتناکی بوده ام. من مطالبه گر، نامعقول و اهداف مبهم بوده ام. تا این کار اخیر هرگز به این مشکل فکر نکرده بودم. همه اینها نشانه های عدم تمرکز و نگاه نکردن عینی به مشکل است.

اگر این چیزی است که شما انجام داده اید، یا در حال حاضر هستید، زمان آن رسیده است که به این پروژه متفاوت از سایت مشتری نزدیک شوید. برای نسخه 10 برای ArleyM.com تصمیم گرفتم دیگر سازش نکنم. من از مرحله اول چند قانون اساسی برای خودم اختراع کردم. این باعث شد که کار روی پروژه لذت بخش باشد.

هر مشتری متفاوت است (مخصوصاً وقتی مشتری شما هستید!) این موارد را مجدداً کار کنید یا قوانین خود را متناسب با پروژه خود تنظیم کنید:

 

1. از آن لذت ببرید

خود توضیحی: اگر از کار کردن روی آن لذت نبرم، از محصول نهایی لذت نخواهم برد و هرگز آن را به روز نخواهم کرد. این زمان آزاد من است. من به یک پروژه شخصی نیاز دارم تا سرگرم کننده باشم. این نمی تواند فقط یک وب سایت دیگر باشد. من برای رسیدن به یک هدف یا ضرب‌الاجل کار نمی‌کردم، بنابراین این آزادی را داشتم که این قانون را وضع کنم: به محض اینکه این کار به سختی تبدیل شود، می‌روم و کار دیگری انجام می‌دهم. زمانی که دوباره در مورد آن الهام گرفتم و به آن علاقه مند شدم، به این موضوع باز خواهم گشت.

 

2. قوانین خود را بشکنید

این با مرحله اول همراه است. در محل کار، بهترین روش‌ها را در ذهن دارم: کد معنایی تمیز بنویسم، و محصولی حرفه‌ای بسازم که ارزش پول مشتری‌مان را داشته باشد. من پیروی از قوانین را به کار مرتبط می کنم، که همیشه سرگرم کننده نیست. در خانه من نباید خودم را به این محدودیت ها نگه دارم. هک مرورگر؟ مطمئن! کد کثیف؟ خوب! انجام کارهای احمقانه غیرعملی؟ آره! من رئیس این وب سایت هستم، بنابراین اگر بخواهم قوانین را زیر پا می گذارم.

 

3. کاری جدید انجام دهید

اگر شما هم مانند من هستید، چند آزمایش و تکنیک وجود دارد که برای امتحان کردن آن ها تمایل داشته اید. من دوست دارم به سایت شخصی خود به عنوان یک جعبه شنی در سطح تولید فکر کنم. برداشت شما از تکنیک‌های جدید یا امتحان کردن چیزی که قبلاً انجام نشده است، سایت شما را سرگرم‌کننده می‌کند و در نهایت باعث می‌شود تا ترافیکی از طرف همتایانتان به شما وارد شود. من زمان زیادی گذاشتم و به چیزهای مختلفی فکر کردم که می خواستم برای سایت خودم امتحان کنم. من در مورد ده کاری که انجام دادم در صفحه اول خود در این پست نوشتم. امتیاز این کار این است که شما را کش می‌دهد و برای پروژه‌های مشتری نیز بهتر می‌شوید.

 

4. ساده باشید

تمایل این است که به نام عالی بودن، چیزها را بیش از حد پیچیده کنیم. این اصل ساده قدیمی را به خاطر داشته باشید: زودتر منتشر شود، اغلب منتشر شود. می توانید تکرار کنید و به سایت خود اضافه کنید – این چاپ نیست، شما این کار را برای آیندگان انجام نمی دهید. به مشکلات خاصی در سایت فعلی خود فکر کنید که سعی در حل آنها دارید و آنها را حل کنید. لازم نیست سایت شما هنگام راه اندازی همه چیز برای همه باشد. این صدا آشناست؟ ما الزامات و اهداف را با مشتریان نیز ایجاد می کنیم! زیبایی در سادگی نهفته است.

 

5. راحت الهام بگیرید

با تعداد زیادی گالری شگفت انگیز مانند Dribbble، Awwwards، Best Whatever، و غیره، دریافت بیش از حد الهام بسیار آسان است. من در واقع معمولاً الهام را غیر سازنده می دانم. گاهی اوقات کار را به قدری عالی می بینم که احساس می کنم “همه چیز تمام شده است” یا “این کار بهتر از آن چیزی است که من می توانم انجام دهم” یا برخی دیگر از مزخرفات ضد الهام بخش دیگر. برای من، الهام گرفتن برای فکر کردن در امتداد یک احساس یا زیبایی شناختی خاص است که مشتری دنبال آن است – اما برای یک پروژه شخصی من از قبل می‌دانم چه چیزی را دوست دارم، و معمولاً ایده خوبی درباره نحوه انجام سایت دارم. نگاه کنید، احساس کنید و کار کنید. خودتان را مجبور کنید همه آن برگه ها را ببندید و سرتان را پایین بیاورید.

این قوانین برای همه نیست، اما روح آنها ممکن است ارزش در نظر گرفتن را داشته باشد. من می دانم که یک مرد «تولید» هستم، اما مهم است که به خاطر داشته باشید که برای سایت خودم مدیر حساب، مدیر پروژه، هماهنگ کننده محتوا و مشتری نیز هستم! برای هر کاری که در آینده برای خودم انجام دهم، ابتدا مجموعه ای از محدودیت ها را می نویسم.

 

شروع به کار

اولین مرحله کلیدی است. یک لیست معقول از کارها داشته باشید. “بازطراحی ArleyM.com” برای مدت بسیار طولانی در لیست وظایف جیمیل من به عنوان یک آیتم عظیم و دلهره آور قرار داشت. آیا آیتم دو کلمه ای در لیست خود دارید که نشان دهنده زمان و تلاش باورنکردنی باشد؟ همانطور که متوجه شدم این یک نقطه شروع بسیار بی انگیزه است. آن چیز غول پیکر را به مراحل قابل اجرا تقسیم کنید، ترجیحاً کارهایی که می توانند در کمتر از یک ساعت انجام شوند. وقتی شروع به پیشرفت در چند مورد از فهرست کردید، خلاقیت شروع به گلوله برفی می کند و کار آسان می شود.

 

ادامه دهید

خبر بد این است که شما واقعاً هرگز کار روی سایت خود را تمام نکرده اید. به آن به عنوان چیزی مدام در حال پیشرفت فکر کنید. صرف نظر از اینکه مشتری وحشتناکی برای خود هستید یا خیر – شما همیشه مهمترین مشتری خود خواهید بود و به همین دلیل سزاوار توجه منظم و مداوم هستید.

من سعی می‌کنم هر هفته زمانی را برای بررسی برخی جزئیات، یا نوشتن پست‌های وبلاگ، یا به سادگی درگیر شدن در مکالمه در جای دیگر آنلاین اختصاص دهم. دوست من اندی پاتریک واقعاً در تازه نگه داشتن سایت خود خوب است. طراحی مجدد سایت شخصی اخیر او در گالری های آنلاین توجه زیادی را به خود جلب کرد و او ترافیک قابل توجهی ثابت داشت. برای بسیاری از مردم این همان تعریف موفقیت است و سایتی که به هدف رسیده است – اما اندی هنوز پیکسل ها و جزئیات را تغییر می دهد. این توجه کوچک، اما منظم، سایت شما را از تبدیل شدن به آن آشفتگی نامرتب غول‌پیکری که با آن شروع کرده‌اید، باز می‌دارد. آن طراح نباشید که دائماً در حال تخریب و بازسازی است (به من اعتماد کنید، من سال ها این کار را انجام دادم!)، پروژه خود را با عشق ثابت زنده نگه دارید و در حال تکامل باشید. رویکرد اندی به من الهام گرفته است و من فهرستی از سه مرحله بعدی برای ارتقای سایت خود در طول زمان دارم.

آیا پمپاژ شده اید؟ اکنون آماده هستید که این چیز را تکان دهید؟ آخرین توصیه من این است که کامپیوتر را رها کنید، مداد و پد را بردارید و به جایی دور از صفحه نمایش های درخشان و دسترسی به پهنای باند بروید. اجازه دهید خلاقیت جریان یابد و با یک برنامه برگردید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *