شکستن چرخه طراحی: خلاق باشید تا خلاق باشید


طراحان، ما یک مشکل داریم. به نظر می رسد ما فراموش کرده ایم که چگونه خلاق باشیم.

درست است، ماهیت کاری که ما انجام می‌دهیم مبتنی بر خلاقیت است، با این حال اغلب ما تمایل داریم که توسط آخرین روندها یا «چه چیز داغ است» غرق شویم. /em> به جای جستجوی الهام تازه.

“مرد عاقل خودش تصمیم می گیرد، مرد نادان افکار عمومی را دنبال می کند.” – ضرب المثل چینی

دلایل مختلفی برای این بلوک خلاقیت وجود دارد که ما از آن رنج می‌بریم و در این مقاله برخی از این موارد و همچنین جایگزین‌هایی را برای یافتن منابع الهام‌بخش مناسب فهرست می‌کنم.

منابع الهام مستقیم در مقابل غیر مستقیم

به عنوان طراح، ما خلاق هستیم – باید باشیم. حتی افراد خلاق هم نیاز به الهام دارند. بنابراین سوال این است که کجا به دنبال الهام باشیم؟ مشکل اینجاست اگر مانند اکثر طراحان وب هستید، احتمالاً به منابع الهام مستقیم وابسته هستید. با این حال، باید در مورد الهامغیر مستقیمتفکر بیشتری کرد. این کلید توسعه ایده های جدید و بدیع است.

منبع مستقیم: هر منبع الهامی که مستقیماً با زمینه طراحی گرافیک مرتبط است، اغلب کارهای طراحی منتشر شده را به نمایش می گذارد. به عنوان مثال می توان به گالری های CSS، مجله HOW، سالانه طراحی گرافیک، هر اثر طراحی منتشر شده، مجلات، کتاب و غیره اشاره کرد.

CSS Remix


منبع غیرمستقیم
: هر منبع الهامی که مستقیماً با حوزه طراحی گرافیک مرتبط نباشد. معمولاً این منابع را می توان ایده های «خارج از جعبه» در نظر گرفت. به عنوان مثال می توان به اشیاء موجود در طبیعت، هنر، عکاسی، تاریخ و غیره اشاره کرد.

استفاده از منابع مستقیم الهام اغلب منجر به تکرار می شود. جدای از نقض کپی رایت، باید به استفاده بیش از حد از اثرات به اصطلاح “وب 2.0” (بازتاب ها، گرادیان ها، رابط های براق، لبه های اریب و غیره) توجه شود. این جلوه ها واقعا عالی هستند، اما آیا متوجه نشده اید که همه از آنها استفاده می کنند. آنها دیگر اورجینال نیستند. اگر به CSS و دیگر گالری‌های طراحی مراجعه می‌کنید، متوجه می‌شوید که بسیاری از وب‌سایت‌های معرفی‌شده از نظر مفهومی بسیار شبیه هستند. این خوب نیست! با این حال، من چنین گالری هایی را محکوم نمی کنم، زیرا آنها مفید هستند. آنها الهام بخش بزرگی هستند. صبر کن، چی؟ – آیا من فقط نگفتم که از آنها به عنوان الهام استفاده نکنید؟ خوب، دقیقاً نه.

کلید این است که اجازه دهید گالری‌های طراحی و سایر وب‌سایت‌ها الهام بخش شما برای طراحی باشند، نه الهام بخش طراحی شما.

لطفاً عبارت بالا را دوباره بخوانید. خوب، حالا دوباره این کار را انجام دهید.

هنگامی که مجموعه‌های عظیمی از وب‌سایت‌های عالی را مشاهده می‌کنید، به راحتی می‌توان هیجان‌زده شد و از طراحی الهام گرفت. شما سرخوشی طراح را تجربه خواهید کرد، جایی که آب خلاق شما شروع به جاری شدن می کند و احساس می کنید که می توانید جهان را طراحی کنید. وقتی به آن نقطه رسیدید، توقف کنید! این اشتباه را نکنید که زمان و تلاش زیادی را صرف مرور کارهایی که قبلاً انجام شده است صرف کنید. اگر چنین است، الهام شما به تکرار تغییر می کند، که هرگز نباید مورد نظر باشد.

ماهیت تجارت

مشتریان می توانند بهترین دوستان یا بدترین دشمنان ما باشند. همه ما آن را تجربه کرده ایم. مشتری شما می خواهد از تمام دانش شما سرپیچی کند و کل فرآیند خلاقیت را کنترل کند. آنها وب سایت های رقبای خود را می بینند و دقیقاً همان چیزی را می خواهند “اما بهتر”. مشکل این است که آنها تصوری ناآگاهانه و از پیش تعیین شده از وب سایت خود دارند و از در نظر گرفتن بسیاری از عوامل دیگر در ساخت یک وب سایت غفلت می کنند.

شما باید به مشتری خود آموزش دهید تا بتواند تصمیمات طراحی شما را درک کند. سپس، و شاید تنها در آن صورت، ارزش طرح شما را درک کنند.

زمانی برای خلاقیت در مهلت‌های زمانی محدود وجود ندارد

اگر در صنعت برای یک شرکت بزرگ یا حتی یک تجارت کوچک کار می کنید، همیشه ساعت و دفترچه جیب شما را تحت فشار قرار می دهد. مشکل دیگری در اینجا نهفته است. خلاقیت زمان می‌برد و نمی‌توانید در یک ایده خوب عجله کنید.

این هرگز تغییر نخواهد کرد. کسب و کارها توسط پول هدایت می شوند و همه ما می دانیم که زمان پول است. با این حال، چند کار وجود دارد که می‌توانیم برای تسریع خلاقیت خود برای رسیدن به این ضرب‌الاجل‌های سخت بدون مانع انجام دهیم. در پایان این مقاله چندین تمرین خلاق را برای کمک به الهام بخشیدن به خلاقیت تازه فهرست کرده ام. بسیاری از اینها تمرینات سریع و سریعی هستند که احتمالاً زمان کمتری نسبت به مرور یک گالری طراحی دارند، بنابراین آنها را امتحان کنید و به آنها فرصت دهید. امیدواریم اکنون متوجه شده باشید که ما در واقع مشکل داریم. بنابراین، چگونه آن را برطرف کنیم؟

با پیاده شدن از رایانه شروع کنید

ابتدا خواندن این مقاله را تمام کنید، سپس از رایانه خود خارج شوید. کامپیوتر شما یک ماشین خلاق نیست؛ مغز ندارد و نمی تواند برای شما طراحی کند. این به سادگی یک ابزار است؛ برای خلاقیت به آن وابسته نباشید.

لطفاً رایانه خود را رها کنید، کمی استراحت کنید، در صورت لزوم یک دروغ سفید کوچک به رئیس بگویید و بیرون بروید! دفترچه طراحی خود را با خود ببرید. اوه بله، اگر دوربین دارید، آن را هم ببرید. چه چیزی خاص باشد یا صرفاً نگاه تازه‌ای به زندگی باشد که در حین خاموش کردن رایانه کشف می‌کنید، می‌توانید از آن برای الهام بخشیدن به خلاقیت خود استفاده کنید.

Walmart یا فروشگاه سخت افزار محلی را مرور کنید

فروشگاه ها پر از اشیا و ماشین آلات منحصر به فرد و جالب هستند. اگر بدانید به کجا نگاه کنید، امکانات بی پایانی برای الهام گرفتن وجود دارد. نوآوری در بسیاری از محصولات را می توان کشف کرد اگر به سادگی برای کشف آنها وقت بگذارید. برای مثال، نگاهی به بخش لوازم آشپزخانه والمارت یا هر فروشگاه دیگری بیندازید. واقعاً به طراحی این لوازم، شکل‌های منحصربه‌فرد، رابط‌های کاربری آسان، حتی نحوه نمایش آن‌ها در قفسه نگاه دقیق و دقیقی بیندازید.

چندین مقایسه واضح وجود دارد که می توان بین یک وب سایت و یک دستگاه انجام داد. به عنوان مثال، یک مخلوط کن دارای طراحی منحصر به فردی است، برخی با رنگ های روشن، برخی دیگر با رنگ های سیاه و سفید. آنها منحنی ها و اشکال ظریفی دارند. همه آنها دارای یک “داشبورد” از کنترل ها هستند که به طور هوشمندانه ای برای سهولت استفاده طراحی شده است.

بعد، وارد بخش رنگ شوید. این بهشت ​​الهام بخش رنگ است. کارت های رنگ بر اساس رنگ سازماندهی می شوند و اغلب شامل طیف وسیعی از سایه های هر رنگ هستند (به ویژه برای یک طرح رنگی تک رنگ مفید است). کارت‌های مختلف را با هم ترکیب و مطابقت دهید، ترکیب‌های رنگی جالب را پیدا کنید، سپس آنها را در جیب خود بچسبانید و هنگامی که به دفتر برگشتید از آنها استفاده کنید.

Paint Cards

اکنون به راهروی خواربار فروشی بروید. به نحوه چیدمان محصولات در قفسه توجه ویژه ای داشته باشید. واقعاً یک هنر و علم در آن وجود دارد.

هرکسی می تواند در یک فروشگاه الهام بگیرد و شما می توانید همزمان خریدهای خانگی خود را انجام دهید. برای چندوظیفگی چگونه است؟

زیبایی طبیعی را کاوش کنید

به یک پارک بروید، قدم بزنید، در جنگل پرسه بزنید یا به سادگی یک پتو بردارید و روی آن دراز بکشید. هر روشی که باشد، از روتین خود دور شوید. چیزی را پیدا کنید که علاقه شما را برانگیزد، توجه شما را جلب کند یا به روشی خاص شما را تحت تاثیر قرار دهد. از آنچه می بینید عکس یا طرحی بگیرید.

البته من به شما نمی گویم که گل یا درختی را که دوست دارید پیدا کنید و مستقیماً در طراحی خود از آن استفاده کنید. در عوض، سعی کنید بفهمید که چه چیزی اینقدر قابل توجه است، شاید رنگ یا شکل یا حتی بافت آن باشد. سپس آن عناصر را به طرح خود منتقل کنید. از بردن نمونه به دفتر و اسکن آن در فتوشاپ نترسید.

تاریخچه هنر

من به طور رسمی در زمینه طراحی گرافیک آموزش دیدم، سهم خود را از کلاس های تاریخ هنر داشتم. نمی‌توانم تعداد دفعاتی را که از یک نقاشی یا مجسمه به عنوان الهام در کار طراحی خود استفاده کرده‌ام، بشمارم.

Starry Night - Vincent Van Gogh
شب پر ستاره، ونسان ون گوگ، 1889

جنبش‌های هنر مدرن مانند کوبیسم، اکسپرسیونیسم انتزاعی، و امپرسیونیسم به عنوان منابع عالی الهام هستند. حتی اشکال پیشین هنر مانند رومی و یونانی کافی است. نقاشی و مجسمه سازی را می توان در طراحی وب نیز به کار برد. در واقع همه چیز یکسان است، طراحی است، چه روی بوم و چه روی صفحه کامپیوتر. هنرمندان رنگ و چیدمان را انتخاب می کنند و تصمیم می گیرند که کاربر چگونه می خواهد شاهکار خود را با کنترل مسیر چشم ببیند. با عناصر متضاد درست مانند یک طراح وب.

استفاده از تخیل خود را فراموش نکنید

من به چندین روش اشاره کرده‌ام که شما به‌عنوان یک طراح می‌توانید به دنبال الهام‌های جدید و تازه باشید، اما مهمترین چیزی که باید از این مقاله حذف کنید این است که خلاقیت را فراموش نکنید و از تخیل خود استفاده کنید. غیرعادی باشید، نه معمولی.

من شما را به چالش می کشم تا چرخه طراحی را بشکنید، قلمرو ناشناخته را کاوش کنید و اصیل باشید. فراتر از آنچه در این مقاله ذکر شده است، به دنبال الهامات منحصر به فرد خود باشید. اگر فقط اجازه دهید هر چیزی می تواند به شما الهام بخشد.

تمرین های خلاقانه: این تمرینات را برای پروژه بعدی خود امتحان کنید

در زیر تعدادی از تمرین‌های سریع را فهرست کرده‌ام و به طور مختصر توضیح داده‌ام تا الهام بخش تفکر «خارج از جعبه» برای پروژه بعدی شما باشد. به خاطر داشته باشید که برخی از این موارد برای شما مفید هستند و برخی دیگر ممکن است نه. خودتان را به اینها محدود نکنید. راه‌هایی برای ایجاد ایده‌ای که برای شما مفید است فکر کنید، سپس آنها را در بخش نظرات این مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

جلسه عکسبرداری سریع
هر مکان یا منطقه ای را در داخل یا خارج انتخاب کنید. میز شما مکانی عالی برای شروع خواهد بود. دوربین و یک ساعت استاپ را بردارید. 30 ثانیه به خود فرصت دهید تا هر چه بیشتر از هر چیزی در ناحیه ای که انتخاب کرده اید، عکس بگیرید. نگران گرفتن عکسی با ترکیب بندی خوب نباشید – فقط به “سریع آتش” فکر کنید.

هنگامی که 30 ثانیه شما تمام شد، عکس ها را در رایانه خود آپلود کنید و ببینید چه چیزی دارید. این تمرین شما را وادار می کند که به یک فضا یا منطقه به گونه ای نگاه کنید که قبلا هرگز نداشته اید. این عکس‌ها را مرور کنید و تعدادی را انتخاب کنید که برای شما جالب هستند. بقیه را برای استفاده در روز دیگری در یک پوشه ذخیره کنید.

عکس‌هایی را که انتخاب کرده‌اید چاپ کنید و در کتاب طراحی خود جای‌گذاری کنید. از آنها در پروژه فعلی خود استفاده کنید یا آنها را برای پروژه دیگری ذخیره کنید.

دریافت OBJECT-ive
این یک روش ساده است. یک شی، بزرگ یا کوچک، چیزی را پیدا کنید که از هر طرف بتوانید ببینید. هنگام طراحی، این شی را در جلوی میز خود یا در صورت امکان روی آن قرار دهید و خود را به طراحی اطراف این شی محدود کنید.

قرار دادن محدودیت برای خلاقیت یک گروه کاری، زیرا به شما اجازه نمی‌دهد تا مورد انتظار را انتخاب کنید. این شما را مجبور می کند که خارج از چارچوب فکر کنید تا به یک راه حل برسید. آزادی خلاقیت را محدود می‌کند.

شیدایی وبستر

اگر فردی کاملاً بصری هستید، این یکی ممکن است برای شما مفید نباشد زیرا شامل فرهنگ لغت و کلمات است. یک فرهنگ لغت را باز کنید، به طور تصادفی یک کلمه را انتخاب کنید و سپس سعی کنید ایده هایی را با این کلمه فرموله کنید. تعجب خواهید کرد که چقدر خوب کار می کند. این مفهوم دوباره بر اساس اصل محدود کردن خود از چیزهای بدیهی است. هیچ چیز مانند محدودیت وجود ندارد که شما را به فکر وادار کند.

نوشته شده به طور انحصاری برای WDD توسط مایکل شلتون. مایکل یک طراح وب فریلنسر است و وب سایت خود را در Michaeladesigns.com اداره می کند.

از چه روش های الهام دیگری در طراحی های خود استفاده می کنید؟ ما دوست داریم نظر شما را بشنویم، لطفاً در بخش نظرات زیر با ما به اشتراک بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *