طراحی خارج از منطقه راحتی شما


وقتی چند سالی است که طراحی می کنید، به راحتی می توانید در الگوها قرار بگیرید. شما سبک شخصی خود را ایجاد می کنید و صدای درونی خود را پیدا می کنید. شما متوجه می‌شوید که در چه چیزی مهارت دارید و جهان شما را تشویق می‌کند تا با این نقاط قوت بازی کنید.

رؤسا، مشتریان و همتایان می خواهند ببینند شما کاری را که همیشه انجام می دادید انجام می دهید زیرا می دانند که آن را دوست دارند. هیچ سورپرایز ناخوشایندی وجود ندارد. پایبندی به نقاط قوت فرمولی آسان برای موفقیت است، اما فقط در کوتاه مدت. اگر به‌عنوان یک طراح سازگار نباشید و رشد نکنید، در نهایت مانند آن مرد فقیری خواهید بود که کت Members Only را بدون اشاره‌ای به کنایه می‌پوشد. مطمئناً، یک بار عالی بود. اما سبک ها تغییر می کنند، و شما نیز باید تغییر کنید.

در منطقه راحتی شخصی خود احساس اعتماد به نفس می کنید. می دانید که می توانید در آنجا عملکرد خوبی داشته باشید. اما اگر کار طراحی شما راحت و آسان است، به این معنی است که در حال رشد نیستید. ناراحتی‌های قبل از پروژه را که به عنوان یک طراح جوان تجربه می‌کردید را به خاطر دارید؟ هیجان شدید همه احتمالات و چالش های پیش روی شماست؟ اگر مدتی است که چنین احساسی نداشته اید، پشت فرمان خوابیده اید. زمان آن رسیده که خود را به خارج از منطقه فشار دهید!

Arsenal طراحی خود را گسترش دهید

میلتون گلیسر بزرگ گفت “طراحی به معنای برقراری ارتباط واضح با هر وسیله ای است که می توانید کنترل یا تسلط داشته باشید.” این بدان معناست که همیشه منطقی است که چند تکنیک ارتباطی دیگر را در زرادخانه طراحی شخصی خود به دست آورید. . به این صورت است که چگونه می‌توانید خود را به خارج از منطقه راحتی خود فشار دهید:

1. مرزهای منطقه آسایش شخصی خود را مشخص کنید

بسیاری از کارهایی که در طول فرآیند طراحی خود انجام می دهیم ناخودآگاه هستند. اگر هر از چند گاهی خود را معاینه نکنید، به راحتی می توانید به ورطه بیفتید. به عنوان مثال، تقریباً در هر کامپیتی ممکن است از همان تایپ فیس استفاده کنید، بدون اینکه به آن فکر کنید. یا ممکن است به طور خودکار یک گرادیان روی دکمه‌های خود قرار دهید، یا همیشه از پس‌زمینه‌های سفید استفاده کنید، یا در هر صفحه اصلی که طراحی می‌کنید، تصاویری با جزئیات زیبا قرار دهید. عادت‌های شما هر چه که هستند، مهم است که خود را آگاه کنید.

به نمونه کارها خود نگاه کنید و سعی کنید تصویر بزرگ را ببینید. فهرستی از همه چیزهایی که “سبک شما” را تشکیل می دهند، تهیه کنید. در حالی که این کار را انجام می دهید، صادقانه به نقاط قوت و ضعف خود نگاه کنید. همه ما حوزه‌هایی داریم که باید در آن‌ها پیشرفت کنیم. اعتراف به اینکه در کاری بد اخلاق هستید، اولین گام برای بهتر شدن در آن است. اگر احساس می‌کنید نمی‌توانید کار خود را صادقانه ارزیابی کنید، از یک دوست طراح بخواهید که بی‌رحمانه صادق باشد یا به یک انجمن طراحی آنلاین بروید و درخواست نقد کنید. اگرچه شنیدن حقیقت ممکن است سخت باشد، اما قطعاً به شما انگیزه می دهد.

2. اهداف خاص و قابل دستیابی را تنظیم کنید

آن چیزهایی که قبلاً در آنها مهارت دارید؟ آنها نشان دهنده موفقیت های گذشته هستند. آنها یک بار برای شما کار کردند، بنابراین می دانید که آنها دوباره کار خواهند کرد. اما چرا اجازه دهید مهارت های شما راکد بماند؟ چیزهای دیگر نیز می توانند کار کنند … شاید حتی بهتر. به طرح هایی فکر کنید که روزانه به شما الهام می بخشد. آیا سبک های خاصی وجود دارد که شما را تحسین می کنید اما احساس می کنید نمی توانید دوباره بسازید؟ اگر چنین است، با خودتان پیمان ببندید:

یک تکنیک طراحی (یا دو یا سه) را انتخاب کنید که می‌خواهید بررسی کنید. کلید تبدیل شدن به یک طراح جامع تر و انعطاف پذیرتر، تمایل به چیزهای جدید است. شما باید هر از چند گاهی ریسک را بپذیرید تا مرزهای خلاقانه خود را پیش ببرید. این گفته، مهم است که لحظه خود را انتخاب کنید. همه می دانند وقتی برای خوب بودن پول می گیرید، خطر شکست سخت است. زمان و مکانی برای کاوش در جهت‌های طراحی جدید وجود دارد.

اگر مشتری شما را به طور خاص به این دلیل استخدام کرده است که در تایپوگرافی عالی هستید، آنها نمی خواهند شما را ببینند که یک مفهوم گویا را امتحان کنید. اما فرصت هایی برای گسترش خلاقیت شما همیشه به وجود می آید. فقط باید کاری کنید که آنها برای شما کار کنند.

هدف نداشته باشید که به یک طراح کاملاً متفاوت از آنچه اکنون هستید تبدیل شوید. روی چیزی که در آن مهارت دارید بسازید – آن را دور نریزید و از نو شروع کنید. هدف خود را فقط شجاع تر و قوی تر کنید. روی طراحي باشيد كه هميشه دوست داشتيد در آن قرار بگيريد، احساس مي‌كنيد كه نمي‌توانيد انجامش دهيد. فهرستی از اهداف مشخص و قابل دستیابی که می خواهید در سه ماه آینده به آنها برسید تهیه کنید. ممکن است مال من بگوید

1) یک طراحی سایت با تایپوگرافی سنگین ایجاد کنید

2) یک تصویر مفهومی برای استفاده در صفحه اصلی ایجاد کنید

3) با رنگ پس زمینه تیره

کار کنید

فهرست خود را در جایی که هر روز می‌بینید پست کنید. دفعه بعد که پروژه جدیدی وارد شد، به لیست خود نگاه کنید و ببینید آیا این پروژه می تواند به شما در رسیدن به یکی از اهدافتان کمک کند.

طراحی

3. نسبت به تغییر علاقه مند شوید

اکنون که می‌دانید چه حوزه‌هایی را می‌خواهید بهبود دهید، وقت آن است که از خود الهام بگیرید. اگر واقعاً می‌خواهید تغییر کنید و رشد کنید، باید نسبت به اهداف جدید خود شور و هیجان داشته باشید. مغز خود را با الهام گرفتن از مکان های زیادی که ممکن است تغذیه کنید. ایده ها را جذب کنید. هر کاری که می‌کنید، به گالری‌های وب یا همان وبلاگ‌های قدیمی که سال‌ها خوانده‌اید نچسبید. منابع جدید پیدا کنید و راه های جدید را کشف کنید. با دقت بیشتری به همتایان خود در محل کار یا ستاره های راک در جامعه طراحی نگاه کنید. رشد آنها را به عنوان طراح بررسی کنید و از آنها سرنخ بگیرید.

ورق زدن سریع چند نمونه کار می تواند فوق العاده روشنگر باشد. طراحانی که شما فکر می کنید درجه یک هستند، احتمالا همیشه آنقدر شگفت انگیز نبودند. اگر چند سال به عقب برگردید، می توانید پیشرفت آنها را ببینید. آنها هم باید کشش می دادند. چند الگو انتخاب کنید تا به خودتان یادآوری کنید که این همه کار سخت در مورد چیست.

وقتی می‌خواهید به عنوان یک طراح خارج از منطقه راحتی خود حرکت کنید، مهم است که این کار را در سایر زمینه‌های زندگی خود نیز انجام دهید. سعی کنید به موسیقی گوش دهید که معمولاً به آن گوش نمی‌دادید. لپ تاپ خود را به جایی ناآشنا ببرید. هر روز صبح به روشی متفاوت به سمت محل کار بروید. از روتین خود خارج شوید و ذهن خود را بیدار کنید تا شروع به انتظار چیزهای جدید و متفاوت کند.

4. شیرجه بزنید و کاری متفاوت انجام دهید

تمام زمانی که صرف ارزیابی و الهام بخشیدن به خود کرده اید، هدر نخواهد رفت. پروژه ای در راه است که کاملاً با یکی از اهداف شما مطابقت دارد. و هنگامی که این کار انجام شد، شما بیش از حد آماده خواهید بود که چند تکنیک جدید را امتحان کنید.

برای اینکه واقعاً یادگیری خود را به حداکثر برسانید، به‌جای اینکه صرفاً سرگرم شوید، بزرگ شروع کنید. از اینکه با سر به سبکی که می‌خواهید یاد بگیرید نترسید. این احتمال وجود دارد که اولین تلاش‌های شما کاملاً موفقیت‌آمیز نباشد، اما همیشه می‌توانید بعداً آن را تکرار کنید. اکنون زمان آن است که شکست را فراموش کنید و به خودتان یک پاس رایگان بدهید.

حتی اگر هر کاری را که در ابتدا انجام می‌دهید دور بریزید، کار کردن در این فرآیند به شما چیزهایی می‌آموزد و به شما کمک می‌کند با تکنیک‌های جدید خود احساس راحتی بیشتری کنید. طراحی نهایی احتمالاً فقط نشان دهنده تغییر جزئی در سبک شخصی شما خواهد بود و این مشکلی ندارد. در واقع، این خوب است. شما می خواهید سبک قدیمی خود را تکامل دهید، نه از بین بردن آن.

شروع بزرگ به شما امکان می دهد بازی کنید و یاد بگیرید، که به شما امکان می دهد رشد کنید. سپس می‌توانید آن مفاهیم بسیار بزرگ را در نظر بگیرید و آنها را به چیزی ارزشمند خلاصه کنید. نتیجه نهایی؟ شما راه جدیدی برای برقراری ارتباط از طریق طراحی یاد خواهید گرفت. و متوجه خواهید شد که حتی اگر آنقدر که می‌خواهید با استعداد نباشید، آنقدرها هم که تصور می‌کردید وحشتناک نیستید.

“بیشتر اوقات، متوجه شده‌ام که شکستگی نتیجه پایبندی به روش‌های آزموده‌شده و آزموده‌شده‌ای است که نحوه تغییر شما یا جهان را در نظر نمی‌گیرد.”

تویلا تارپ، عادت خلاق

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *