طراحی مجدد در مقابل تنظیم مجدد


نزدیک به پنج سال از آغاز بحث طراحی مجدد در مقابل تنظیم مجدد می گذرد.

بسیاری از طراحان همچنان به تغییرات وب‌سایت به عنوان طراحی مجدد نزدیک می‌شوند، بدون اینکه فکر کنند آیا باید سایت را مجدداً طراحی کنند یا مجدداً برای مشتریان خود تنظیم کنند.

در واقع، بسیاری از طراحان هنوز در مورد اینکه کدام یک برای کدام پروژه مناسب است یا حتی تفاوت واقعاً چیست سردرگم هستند.

درک تفاوت بین طراحی مجدد و تنظیم مجدد می تواند منجر به مشتریان شادتر شود که بهتر به اهداف وب سایت خود می رسند.

مواقعی وجود دارد که طراحی مجدد مناسب است، و زمان‌هایی وجود دارد که تنظیم مجدد مناسب است. همه چیز به نحوه عملکرد سایت فعلی مشتری برای آنها و اهداف آنها بستگی دارد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد تفاوت‌های بین طراحی مجدد و تنظیم مجدد، و نحوه تعیین اینکه کدام یک با پروژه‌های فعلی و آینده شما مطابقت دارد، به ادامه مطلب مراجعه کنید.

 

تفاوت چیست؟

تفاوت بین طراحی مجدد وب سایت و تنظیم مجدد وب سایت همیشه 100٪ واضح نیست. اما اصلی‌ترین چیزی که آن‌ها را متمایز می‌کند این است که طراحی‌های مجدد عمدتاً بر تغییرات زیبایی‌شناختی متمرکز هستند: طرح‌های رنگی، گرافیک، تایپوگرافی و غیره. در حالی که همسویی ها بیشتر بر هدف و عملکرد متمرکز هستند.

وب سایت کاخ سفید تحت تغییر مجدد بزرگ زمانی که پرزیدنت اوباما روی کار آمد. اسکرین شات از iterasiarchive و whitehouse.gov.

یک هم‌ترازی مجدد به بررسی بخش‌هایی از سایت می‌پردازد که چه بخش‌هایی کار می‌کنند و چه بخش‌هایی کار نمی‌کنند، و سپس آن نقاط قوت و ضعف را برطرف می‌کند. از سوی دیگر، طراحی مجدد، بیشتر بر روند طراحی و ظاهر سایت تمرکز خواهد کرد.

بسیاری از طراحان فکر می‌کنند که هر بازبینی وب‌سایت باید به جای طراحی مجدد، یک اصلاح مجدد باشد، اما حقیقت این است که هر دو جایگاه خود را دارند. در زیر به نقاط قوت و ضعف طراحی مجدد و تنظیم مجدد خواهیم پرداخت و نحوه تصمیم گیری اینکه کدام یک برای پروژه های شما مناسب است.

 

طراحی مجدد

همانطور که قبلاً ذکر شد، طراحی مجدد بر زیبایی شناسی سایت تمرکز دارد. طراحی مجدد احتمالاً شامل تغییر گرافیک، طرح رنگ و سایر عناصر بصری طراحی سایت خواهد بود. معمولاً به ساختار و عملکرد سایت توجه چندانی نمی شود. محتوا نیز معمولاً ثابت می ماند.

چه زمانی طراحی مجدد مناسب است؟
گاهی اوقات ساختار سایت شما همانگونه است که شما می خواهید. کاربران شما خوشحال هستند، سایت شما به آنچه می خواهید دست یافته است. تنها مشکل این است که سایت شما در پنج سال گذشته کاملاً یکسان بوده است. در حالی که کاملاً کاربردی است و کارهایی را که باید انجام دهد انجام می دهد، به نظر می رسد یک بازگشت به عقب است و شما نگران هستید که ممکن است برای کسب و کار جدید شما هزینه داشته باشد.

این موردی است که طراحی مجدد عالی است. شما نیازی به تغییر عملکرد، محتوا یا ساختار سایت خود ندارید. فقط باید آن را اصلاح کنید تا تازه و جدید به نظر برسد.

چیزهایی که هنگام طراحی مجدد باید به خاطر بسپارید
وقتی در حال طراحی مجدد هستید، نباید کار زیادی با ساختار یا عملکرد سایت انجام دهید. فقط به عناصر بصری و نحوه به روز رسانی یا بهبود آنها نگاه کنید.

اکثر سایت‌های بازطراحی شده حداقل از نظر نحوه کار و محتوای کلی شباهت زیادی به طراحی اصلی خواهند داشت. شما ممکن است چیزها را جابجا کنید، اما با چشمانی به سمت بهتر کار کردن از نظر بصری. طراحی جدید ساختار سایت را تقریباً همان چیزی است که قبل از طراحی مجدد بود.

تکمیل مجدد طراحی‌ها معمولاً بسیار سریع‌تر از تنظیم مجدد است. اگر سایت اصلی بر روی یک CMS ساخته شده باشد، فقط یک تم یا قالب جدید ایجاد می کند. یکی از مواردی که ممکن است بخواهید در صورتی که سایت بر روی یک CMS ساخته نشده است در نظر بگیرید این است که در طول طراحی مجدد آن را به یکی دیگر تغییر دهید. اگرچه این ممکن است نزدیک‌تر به تنظیم مجدد باشد، اما اگر مشتری طراحی سایت خود را به طور منظم به روز کند، ارزش زمان و تلاش را دارد.

مطمئن شوید که مشتریان شما برای تأثیری که طراحی مجدد می تواند بر بازدیدکنندگان سایت آنها بگذارد، آماده هستند. آنها تقریباً به ناچار بازدیدکنندگان طولانی مدتی خواهند داشت که از طراحی جدید شکایت خواهند کرد و (امیدوارم) بازدیدکنندگان زیادی که طراحی جدید را دوست دارند. مشتری که هرگز طراحی مجدد را انجام نداده است، ممکن است وقتی بازدیدکننده‌ای از سایت جدید شکایت می‌کند، تعجب می‌کند، اگر برای چنین احتمالی آمادگی نداشته باشد.

به خاطر داشته باشید که طراحی مجدد اغلب مبتنی بر غریزه است و بیشتر به شهود شما به عنوان یک طراح متکی است تا داده های سخت. از آنجایی که عملکرد دست نخورده باقی مانده است، می‌توانید بیشتر از آنچه که می‌توانید با تنظیم مجدد، بر اساس غریزه روده پیش بروید.

عکس‌های صفحه از بایگانی .org و HighriseHQ.com.

 

تراز کردن مجدد

تراز مجدد، در مقایسه با طراحی مجدد، تمرکز بسیار بیشتری بر تجربه کاربر و قابلیت استفاده دارد. با تنظیم مجدد، علاوه بر تغییرات طراحی، به مسائل خاصی در مورد ساختار یا عملکرد سایت نیز می پردازید.

شما باید زمان بیشتری را برای بخش حقیقت‌یابی یک هم‌ترازی مجدد صرف کنید. فهمیدن اینکه چه چیزی در سایت کار می کند و چه چیزی نیست به همان اندازه مهم (یا حتی مهم تر) از مشخص کردن ظاهر سایت نهایی و ویژگی هایی است که باید اضافه شوند.

در بسیاری از موارد، تنظیم مجدد شامل یک بخش طراحی مجدد است. مشتری ممکن است بخواهد ظاهر سایت را به‌روزرسانی کند، اگر برای به‌روزرسانی نحوه عملکرد آن هزینه می‌کند. توجه داشته باشید که بسیاری از مشتریان ممکن است بیشتر بر جنبه‌های بصری سایت تمرکز کنند تا جنبه‌های کاربردی، اما وظیفه شما به عنوان طراح این است که از آنها ایده بگیرید که چه عناصر غیرطراحی در وب‌سایت فعلی‌شان کار می‌کنند و چه چیزهایی کار نمی‌کنند.

چه زمانی تنظیم مجدد مناسب است؟
اگر مشکلات اساسی در نحوه کار یک وب سایت وجود دارد، خواه مشکلات واقعی با کد باشد یا فقط اجرای ضعیف، پس طراحی مجدد انجام نمی شود. قرار نیست کار زیادی برای مشتری شما انجام دهد. این زمانی است که یک تنظیم مجدد ضروری است.

در صورتی که مشتری در حال شروع یک کسب و کار جدید باشد، ممکن است یک همسویی مجدد لازم باشد. به عنوان مثال، اگر آنها یک فروشگاه آنلاین اضافه می کنند، احتمالاً نیاز به انجام کارهای بیشتری از نصب نرم افزار سبد خرید دارند. احتمالاً به تغییراتی در صفحه اصلی و سایر قسمت‌های سایت برای ترغیب بازدیدکنندگان برای خرید آنلاین نیاز خواهد بود، و ممکن است نیاز باشد که سایر قسمت‌های سایت با هم حذف شوند.

تا آنجا که دقیقاً چه زمانی یک مشتری باید سایت خود را مجدداً تنظیم کند، پاسخ به همان اندازه لازم است. مرور اینکه چه چیزی در سایت آنها کار می کند و چه چیزی نیست، و در صورت لزوم تنظیمات را انجام دهید، باید به یک عادت همیشگی تبدیل شود. اگر اهداف برآورده نمی شوند، تغییرات مداوم در عملکرد، ساختار، محتوا و طراحی سایت می تواند مشتریان شما را به آنها نزدیکتر کند. به مشتریان خود تاکید کنید که قرار دادن مجدد سایت باید بخشی از تعمیر و نگهداری منظم باشد، نه فقط کاری که هر چند سال یک بار انجام می شود.

از آنجایی که عملکرد اغلب در یک تنظیم مجدد تغییر می‌کند، در حالت ایده‌آل باید در طول فصل آهسته مشتری انجام شود. آخرین چیزی که می خواهید اتفاق بیفتد این است که در طول فصل خرید تعطیلات (یا هر زمانی که شلوغ ترین زمان سال برای تجارت مشتری شما است) یک اشکال ظاهر شود. وجود برخی باگ‌ها در سایت جدید تقریباً اجتناب‌ناپذیر است، و اگرچه می‌توانید امیدوار باشید که آزمایش قبل از راه‌اندازی همه آنها را آشکار کند، گاهی اوقات تا زمانی که سایت راه‌اندازی نشده است، خود را نشان نمی‌دهند. اگر مشتری می‌خواهد در طول فصل اوج خود، یک مرتبه مجدد را آغاز کند، سعی کنید آنها را متقاعد کنید که باید آن را تا پایان فصل اوج خود به تعویق بیندازند. اگر امتناع کردند، در مورد پذیرش پروژه تجدید نظر کنید.

فرایند همسویی مجدد
همسویی مجدد باید با یک مرحله کشف بسیار عمیق شروع شود. شما باید با مشتری در مورد اینکه چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی کار نمی‌کند، صحبت کنید، و همچنین کمی وقت بگذارید تا خودتان سایت را کاوش کنید تا ایده خود را در مورد آنچه باید نگه دارید و چه چیزی باید جایگزین شود.

یکی از اصلی‌ترین چیزهایی که باید در مرحله کشف بدانید، هدف از هم‌ترازی مجدد است. مشتری باید اهداف روشنی برای ایجاد تغییرات در سایت خود داشته باشد و یک ایده مشخص از آنچه که امیدوار است پس از تکمیل سایت به آن دست یابد، داشته باشد. به پرسیدن سوالات مشتری خود ادامه دهید تا زمانی که متوجه شوید هدف اصلی آنها چیست.

فرآیند تنظیم مجدد جایی بین یک وب سایت کاملاً جدید و طراحی مجدد قرار می گیرد. شما برخی از عناصر سایت را از ابتدا ایجاد می کنید و از قسمت های دیگر استفاده مجدد می کنید. اینکه چه مقدار از هر کدام انجام شود تا حد زیادی به پروژه جداگانه بستگی دارد.

آزمایش A/B چیزی است که باید به شدت در تنظیم مجدد استفاده شود. نه تنها گزینه های جدید، بلکه گزینه های جدید را در برابر ویژگی های موجود تست کنید. باید مطمئن باشید که کاری که انجام می‌دهید در واقع یک بهبود عملکردی نسبت به سایت موجود است و نه فقط یک طراحی زیباتر.

چیزهایی که هنگام تنظیم مجدد باید به خاطر بسپارید
درست مانند طراحی مجدد، تعدادی چیز وجود دارد که باید هنگام شروع یک پروژه تنظیم مجدد به خاطر داشته باشید. اول از همه، مطمئن شوید که قبل از شروع تغییرات واقعی، مجموعه ای واضح از اهداف را در ذهن دارید. بدون این، شما هیچ تمرکزی روی پروژه نخواهید داشت، و خطر تبدیل شدن به یک طراحی مجدد را به همراه خواهد داشت.

همه اصلاحات پروژه های بزرگی نیستند. در برخی موارد، ممکن است فقط تغییرات جزئی در نحوه عملکرد و ظاهر سایت ایجاد کنید. اما در موارد دیگر، ممکن است اساساً از پایه شروع کنید. با تنظیم مجدد، مطمئن شوید که کار غیر ضروری انجام نمی دهید. نکته این است که آنچه کار می کند را حفظ کنید و آنچه را که کار نمی کند تغییر دهید. اگر 90٪ از سایت فعلی به خوبی کار می کند، پس مطمئن شوید که فقط 10٪ را تغییر می دهید که اینطور نیست.

باید مطمئن باشید سایتی که مجدداً تنظیم می‌کنید، پایه محکمی برای ساختن دارد. این بدان معنی است که مطمئن شوید کد به خوبی ساختار یافته و مطابق با استانداردها است، و همچنین مطمئن شوید که بر روی یک CMS مناسب ساخته شده است که می تواند اندازه و ترافیک سایت را مدیریت کند. اگر هر یک از این موارد وجود ندارد، از فرآیند همسویی مجدد برای رفع مشکلات پشتیبان که ممکن است وجود داشته باشد استفاده کنید. در آینده با کاهش هزینه ها در طراحی مجدد و تنظیم مجدد در آینده نتیجه خواهد داد.

همچنین به یاد داشته باشید که تنظیم مجدد بر اساس داده های سخت در مورد اینکه چه چیزی در سایت فعلی کار می کند و چه چیزی انجام نمی شود انجام می شود. در حالی که غرایز درونی شما در مورد جنبه‌های خاصی از تنظیم مجدد مهم خواهد بود، بنابراین الگوهای قابلیت استفاده و اطلاعاتی که مشتری در مورد آنچه در سایت او کار می‌کند و چه چیزی نیست جمع‌آوری کرده است، ایجاد می‌شود. این را از دست ندهید.

 

ملاحظات نهایی

در طول بخش کشف یک پروژه، شما، به عنوان طراح، باید تعیین کنید که آیا مشتری به دنبال طراحی مجدد یا تنظیم مجدد است.

مشتری اغلب با اصطلاح “همسویی مجدد” ناآشنا است، و صادقانه بگویم، دلیلی برای آموزش آنها در مورد آن وجود ندارد. اما باید در ذهن خود بدانید که چه نوع پروژه ای را شروع می کنید.

اگر تغییرات عمده در عملکرد، ساختار یا محتوا ضروری است، در این صورت به دنبال یک تراز مجدد هستید. از سوی دیگر، اگر تمام چیزی که مشتری می‌خواهد ظاهری به روز باشد، احتمالاً طراحی مجدد است. باز هم، این وظیفه شما به عنوان طراح است که تعیین کنید مشتری به کدام نوع پروژه نیاز دارد.

به خاطر داشته باشید، چه در حال انجام طراحی مجدد یا تنظیم مجدد هستید، مطمئن شوید که از سایت اصلی نسخه پشتیبان تهیه کرده اید و همچنین از پشتیبان گیری منظم در طول پروژه تهیه کرده اید تا در صورت لزوم بتوانید به عقب برگردید.

 

منابع بیشتر

نوشته شده به طور انحصاری برای WDD توسط کامرون چپمن.

چه زمانی از طراحی مجدد در مقابل تنظیم مجدد در سایت های خود استفاده می کنید؟ این دو چگونه با هم مقایسه می شوند؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *