طراحی وب ریسپانسیو فرصت هایی را در سراسر هیئت ایجاد کرده است


از زمان به زمان، یک صنعت تغییرات اساسی را تجربه می کند که به طور اساسی آن را تغییر می دهد. همراه با این انفجار فرصت ها به وجود می آید: فرصت برای افراد برجسته، برای ظهور محصولات جدید و برای جایگزینی شرکت های ریشه دار. اکنون چنین زمانی در جامعه وب است.

از زمانی که به یاد دارم، تمرکز اصلی در توسعه وب بر این بوده است که اطمینان حاصل شود که وب سایت ها در همه مرورگرها یکسان ارائه می کنند. ما تلاش زیادی کردیم تا اطمینان حاصل کنیم که وب‌سایت مشتری در همه موارد، از نسخه‌های قدیمی اینترنت اکسپلورر تا آخرین فایرفاکس، کاملاً یکسان به نظر می‌رسد.

در چند سال گذشته، ما شاهد علاقه فزاینده‌ای به آنچه به عنوان بهبود پیشرونده شناخته می‌شود، بوده‌ایم، که تکنیک ارائه ویژگی‌ها و سبک‌های پیشرفته به مرورگرهای مدرن است، اما نه به مرورگرهای قدیمی پشتیبانی‌نشده.

به نظر نمی‌رسید که این رویکرد هیچ‌گاه در همه جا حل شود. اکثر آژانس ها هنوز هم تلاش می کنند تا وب سایت های خود را جهانی کنند. و بهبود تدریجی اغلب به عنوان بهانه ای برای نادیده گرفتن مشکلات آزاردهنده در نظر گرفته می شد. همانطور که مشخص است، افراد وب بسیار حیله گر هستند و ابزارهایی ایجاد کرده اند که بر مشکلات بی شمار مرورگر غلبه می کند.

برخی از این پیشرفت ها به مفهوم “طراحی وب واکنش گرا” منجر شده است. اگر با این اصطلاح آشنا نیستید، حتماً را بررسی کنید. معرفی قطعی آن در A List Apart.

برای جمع‌بندی سریع، اصل این است که شما رندر صفحه را متناسب با دستگاه کاربر سفارشی می‌کنید. برای مدتی انجام این کار آسان بود: اگر کاربر در یک دستگاه تلفن همراه بود، به یک مینی سایت جداگانه هدایت می شد. اما با گوشی‌های هوشمند و به‌ویژه تبلت‌ها، خط تار شده است.

طراحی واکنشگرا به سرعت به عنوان یک روش فوق العاده هوشمند برای ساخت وب سایت شناخته شده است. اینکه چقدر آن را پیش ببرید به خودتان بستگی دارد. اما یک چیز مسلم است: این صنعت را به شدت تغییر می‌دهد و بر شیوه‌ها و ابزارهای بی‌شماری که سال‌ها استفاده کرده‌ایم تأثیر می‌گذارد. بیایید تأثیر این رویکرد جدید را بر برخی از ابزارهای اساسی که به آنها تکیه کرده‌ایم و به طور کلی طراحی وب را در نظر بگیریم.

 

بالا بردن نوار

تقریباً همه افرادی که در وب کار می کنند در برخی مواقع با فردی روبرو شده اند که معتقد است نوجوان دوستشان می تواند پروژه آنها را اداره کند. این چشم انداز همیشه آزاردهنده بوده است، اما در انتهای تونل مقداری نور وجود دارد. با طراحی واکنشگرا، همه چیز بسیار پیچیده تر شد. اکنون فرصت فوق العاده ای برای متخصصان وب وجود دارد که از گله متمایز شوند.

هزاران طراح و توسعه‌دهنده وب در سرتاسر جهان وجود دارند، و همه ما توسط رسانه جادویی که در آن کار می‌کنیم به هم متصل شده‌ایم. این هم عالی و هم مشکل‌ساز است. با توجه به تعداد افرادی که برای کار در دسترس هستند، برجسته شدن می تواند سخت باشد.

فرصت

در واقع یک فرصت فوق العاده در اینجا وجود دارد. اگر به اندازه کافی تهاجمی هستید، می توانید با کار کردن دم خود برای درک سریع طراحی و توسعه پاسخگو متمایز شوید. جستجو کنید و آن را یاد بگیرید، وب سایت شخصی خود را به روز کنید و در مورد نتایج خود صحبت کنید. من تضمین می‌کنم که اگر یک نمونه کار جدید ایجاد کنید که این مجموعه مهارت را نشان دهد، مردم علاقه مند به همکاری با شما خواهند بود. اما بسته به سرعت ورود سایر طراحان، پنجره این کار نسبتاً کوتاه است.

 

بودجه ها

بودجه‌ها مانع مهمی با این رویکرد می‌شوند. با طراحی ریسپانسیو، ما باید برای هر چیدمان چهار تغییر ایجاد کنیم تا گوشی های هوشمند، تبلت ها، نت بوک ها و دسکتاپ ها را هدف قرار دهیم. یک وب سایت اصلی را با تنها دو صفحه در نظر بگیرید: یک صفحه اصلی و یک صفحه داخلی. وقتی آنها را برای چهار اندازه دستگاه اجرا می کنید، این دو طرح بندی به هشت تغییر تبدیل می شوند.

آیا این بدان معناست که ما باید چهار برابر بیشتر برای کار هزینه کنیم؟ این به سختی محتمل به نظر می رسد. بدیهی است که هزینه ها افزایشی خواهد بود، اما زمان مورد نیاز برای آماده سازی چیدمان ها و کدنویسی آنها برای عملکرد صحیح قطعا افزایش خواهد یافت.

آموزش مشتری نقش بزرگی ایفا خواهد کرد. ما باید به مشتریان خود کمک کنیم تا بفهمند در حالی که آی‌پدها و آیفون‌ها جالب هستند، این دستگاه‌ها هزینه توسعه کیفیت را بالا می‌برند. درک مشتریان از هزینه های ما به اندازه کافی دشوار است.

فرصت

اگر می‌خواهید در جامعه سروصدا کنید، ابزاری ایجاد کنید که به مشکلات بودجه رسیدگی کند. بسیاری قبلاً این کار را انجام داده اند، با ابزارهایی مانند 320 و بالاتر و چارچوب کمتر. هر دوی این موارد زمان لازم برای ساخت محصولات را کاهش می‌دهند و به توسعه‌دهندگان کمک می‌کنند تا زمان کاهش بودجه را کاهش دهند. به طور خاص 320 و بالاتر نمونه کاملی از نحوه استفاده از این فرصت است.

در حال حاضر، با باز بودن این زمینه، معرفی ابزارهایی به بازار که فرآیند توسعه را برای پشتیبانی از طراحی واکنش‌گرا ساده‌تر می‌کنند، بسیار آسان‌تر خواهد بود. ما حتی می‌توانیم ابزارهایی ایجاد کنیم که ابزارهای موجود را تکرار می‌کنند، اما حول محور طراحی واکنش‌گرا هستند.

 

کتابخانه های جاوا اسکریپت و افزونه های آنها

یکی از حوزه‌هایی که می‌تواند وارونه شود، بازار افزونه‌هایی است که با چارچوب‌های محبوبی مانند jQuery کار می‌کنند. بازار مملو از افزونه‌های فوق‌العاده است که مجموعه وسیعی از کارها را در مرورگر انجام می‌دهند: نمایش اسلاید، گالری عکس، فرم‌ها، پنجره‌های بازشو، فهرست ادامه دارد.

فرصت

فرصت اینجا دیوانه کننده است. یک افزونه معمولی، مانند ابزار نمایش اسلاید نرم Nivo Slider استفاده کنید. این ابزار عالی در کمربند ابزار توسعه دهندگان بی شماری قرار دارد. بازار برای کسی آماده است که ابزار مشابهی را ایجاد کند که با استفاده از یک رویکرد پاسخگو، خود تنظیم می شود تا به راحتی در دستگاه ها کار کند.

تقریباً برای هر پلاگینی هم همینطور است. اگر به‌دنبال پروژه‌ای هستید که عملاً موفقیت را تضمین کند، یک افزونه داغ انتخاب کنید و یک نسخه پاسخگو ایجاد کنید که با عملکرد مناسب در دستگاه‌های مختلف سازگار شود.

 

آزمایش مرورگر

در حالی که این مقاله بیشتر در مورد فرآیند توسعه است، بیایید آزمایش مرورگر را در نظر بگیریم. این یک بخش اساسی از ساخت وب سایت است. هر کسی که تا زانو در ساخت یک وب سایت باشد، احتمالاً در حین انجام کار، موارد را در چندین مرورگر آزمایش می کند. و در برخی موارد، اکثر وب سایت ها تحت آزمایش عمیق در مرورگرهای متعدد قرار می گیرند.

اما چگونه می توانیم از طریق طراحی واکنشگرا با این مشکل مقابله کنیم؟ آیا تیم باید همه محبوب ترین دستگاه ها را داشته باشد؟ مطمئناً شبیه‌سازها وجود دارند، اما نصب و کار با اکثر آنها دردناک است. و هیچ چیز بهتر از آزمایش با چیز واقعی نیست.

فرصت

تنظیم نرم‌افزار روی رایانه‌ها برای گرفتن اسکرین شات در انواع مرورگرها و پلتفرم‌ها به نوعی سخت است. اما راه‌اندازی سیستم‌هایی برای گرفتن خودکار عکس‌های صفحه از تعداد روزافزون دستگاه‌ها واقعاً سخت است. راه حل هایی که وجود دارند گران هستند و من هنوز یک سرویس خوب برای این کار پیدا نکرده ام.

این یکی از آن موقعیت‌هایی است که پیچیدگی یک مزیت است. اگر کسی بتواند پوست این گربه را بکند، پیروی از آن برای دیگران بسیار سخت خواهد بود. راه حل های زیادی برای گرفتن اسکرین شات خودکار در چندین مرورگر وجود دارد، اما اولین فردی که اسکرین شات برای دستگاه ها ارائه می دهد، چیزی کاملا منحصر به فرد برای فروش خواهد داشت. و جامعه به روشی بزرگ پاسخ خواهد داد.

 

الگوها و تم ها

بازار تم‌های آماده بسیار بزرگ است، اما طراحی واکنش‌گرا در اینجا نیز یک آچار میمون است. ارائه دهندگان قالب احتمالاً طرح های خود را برای تطبیق با این الزامات جدید بازسازی نمی کنند. در عوض، احتمالاً ویژگی‌های واکنش‌گرا را به نسخه‌های بعدی اضافه خواهند کرد. و این فرصت نهفته است.

فرصت

الگوهای قدیمی بی استفاده نشده اند. آنها فقط یک جزء مهم را از دست داده اند. این کار زمین بازی را برای مدتی یکسان می کند. اگر به فکر راه اندازی کسب و کار با موضوع خود هستید، این زمان عالی برای انجام این کار است. شرکت‌های تثبیت‌شده باید از الگوهای قدیمی خود پشتیبانی کنند، و در حالی که از مزایایی برخوردار هستند، مانع ورود به بازار کمی کمتر شده است.

 

خدمات نرم افزار

جامعه به خدمات نرم افزاری برای مواردی مانند Wireframing و تست قابلیت استفاده تکیه کرده است. اما چگونه این ابزارها چندین دستگاه را مدیریت می کنند؟ بسیاری از ابزارها، مثلاً، تست قابلیت استفاده را نشان می‌دهند، و برخی ابزارهای جدید حتی تست تلفن همراه (مانند YouEye Mobile)، اما آنها فقط بخشی از مشکل را حل می کنند.

در طاقچه وایرفریمینگ، یک راه متداول برای رسیدگی به طرح‌بندی‌های مختلف صفحه وجود دارد، اما من هنوز راه‌حلی پیدا نکرده‌ام که یک طرح‌بندی صفحه را برای دستگاه‌های مختلف انجام دهد. نیاز بسیار ساده است، اما بسیاری از سیستم ها به سادگی خراب می شوند. آیا باید برای هر دستگاه یک وایرفریم جدید ایجاد کنیم؟ پاسخ روشن نیست.

فرصت

بازار برای ابزارهایی آماده است که از رویکردهای فعلی افراد برای کار آنلاین پشتیبانی می‌کنند، در حالی که طراحی واکنش‌گرا را پذیرفته‌اند. ممکن است بتوانید با ارائه ویژگی هایی که از این تکنیک های مدرن استقبال می کنند، مشتریان را از رقبا دور کنید.

 

نتیجه گیری

تغییر می‌تواند آزاردهنده، حتی طاقت‌فرسا باشد. مهم نیست چقدر یاد می گیرید، همیشه احساس می کنید که عقب مانده اید. اما همه در یک قایق هستند. در زمان تغییرات بزرگ، می‌توانید با غواصی و سوار شدن بر موج اول، فرصت را به حداکثر برسانید.

 

آیا فرصت دیگری برای سرمایه گذاری در حرکت به سمت طراحی واکنشگرا می بینید؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *