هنرمندانی که مجسمه‌های فوتورئالیستی تولید می‌کنند، در بیشتر موارد، هدفشان این است که بدن و زندگی ما را آنطور که واقعاً هست به ما نشان دهند.

از نظر فنی، هنرمندانی که برای سطح وضوح بالایی از جزئیات در نقاشی یا مجسمه‌سازی تلاش می‌کنند “هیپررئالیست” نامیده می‌شوند، اگرچه همه هایپررئالیست‌ها نیز فوتورئالیست در نظر گرفته می‌شوند.

همه جزئیات تا حد امکان به مدل واقعی واقعی بازآفرینی می شوند، حتی اگر مجسمه بزرگتر از مقیاس اصلی باشد.

مجسمه‌سازان عکاسی مجسمه‌های واقعا شگفت‌انگیزی خلق می‌کنند که به شما احساس شگفتی، تنفر و حس نگاه کردن در آینه دیگران را می‌دهد.

در این پست مجسمه‌سازانی را به تصویر می‌کشیم که ران موک، ایوان پنی، جیمی سالمون، دوان هانسون، سام جینکسو آدام بین مجسمه‌سازی می‌کنند که با تمام جزئیات زنده به نظر می‌رسد، تا رگ ها و بثورات روی پوست. این مجموعه باید مقطعی از مجسمه‌های فوتورئالیستی مدرن را به شما ارائه دهد.

 

رون موک

Ron Mueck یکی از نام‌های برتر در زمینه مجسمه‌سازی فوتورئالیستی است. . او بخشی از استعداد خود را برای ایجاد جلوه های بصری برای فیلم لابیرنت در سال 1986 استفاده کرد. .

پس از آن او استودیویی را برای تولید جلوه های بصری برای صنعت تبلیغات افتتاح کرد که مدتی در آن موفق بود. در سال 1996 او کاملاً به هنرهای زیبا روی آورد و تمام وقت خود را صرف مجسمه سازی فوتورئالیستی کرد.

او بیشتر به دلیل بازتولید صادقانه همه جنبه های بدن انسان در مقیاس بزرگتر یا کوچکتر از زندگی شناخته شده است. آثار او در گالری‌های هنری در سراسر جهان از جمله تیت در لندن به نمایش درآمده است.

 

ایوان پنی

لکه های پیری، چین و چروک ها و تمام جزئیات صورت در آثار هنرمند تورنتو ایوان نشان داده شده است. پنی.

او معمولاً نیم تنه‌های سر و شانه‌های بزرگ‌تر از اندازه طبیعی تولید می‌کند و در حین خلق مجسمه‌های خود، هر تار مو را در یک زمان کاشت می‌کند.

پنی نیز مانند Mueck پیشینه گسترده ای در جلوه های ویژه فیلم دارد و جلوه های او در X-Men و Johnny Mnemonic به نمایش درآمده است.

 

جمی سالمون

مجسمه‌ساز ونکوور جمی سالمون از موهای انسان برای به برجسته کردن مجسمه‌های فوتورئالیستی او کمک کنید.

آنها به همراه هنرمند همکار جکی کی سئو، آثار مجسمه سازی آواتار را تشکیل می دهند. سالمون از یک فرآیند پیچیده و چند مرحله‌ای برای ایجاد هر قطعه استفاده می‌کند که ممکن است هفته‌ها تا ماه‌ها طول بکشد تا به جزئیات واقع‌بینانه‌ای که او به آن شهرت دارد دست یابد.

 

دوان هانسون

هانسون یکی از پیشگامان مجسمه سازی فوتورئالیستی بود.

او پس از کسب مدرک کارشناسی ارشد هنرهای زیبا و تدریس هنر دبیرستان، اولین مجسمه فوتورئالیستی خود را در سال 1966 ساخت.

او در تابلوهای هولناک تخصص داشت، مانند اولین کارش، سقط جنین هانسون، که یک سقط جنین “پشت‌خانه” را مستند می‌کرد. او در دهه 1970 شروع به تولید مجسمه های ساده تر و تک نفره کرد.

 

سم جینکس

مجسمه‌ساز استرالیایی سام جینکس مجسمه‌های فراواقعی را از سیلیکون می‌سازد.

او نیز به مدت 11 سال جادوگر جلوه های ویژه فیلم و تلویزیون بوده است و 5 سال گذشته را عمدتاً صرف هنر خود کرده است. آثار او ویژگی‌های عجیب و غریبی مانند سر روباه بر بدن مرد و مردی که از زیر بغل به گیره آویزان شده است.

او از هنرمندان رنسانس مانند بوش به عنوان الهام‌بخش خود نام می‌برد.

 

آدام بین

Beane تنها در سال 2002 مجسمه سازی را آغاز کرد و مواد خود را توسعه داد، به نام CX5، تا جزئیات بیشتری را به مجسمه‌های اکشن فیگور فراواقعی خود ارائه دهد.

هنگام گرم شدن این ماده مانند خاک رس است، اما وقتی خنک است به سختی پلاستیک است. او عمدتاً به خاطر اکشن فیگورهای ژست خود شناخته شده است.

نظر شما در مورد این شکل از هنر چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید…

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *