به نظر می‌رسد به لطف جوامع آنلاین و شبکه‌های اجتماعی، جهان هر روز کمی کوچک‌تر می‌شود. به نوبه خود، این “جامعه جهانی” خوانندگان بین المللی برای انواع وب سایت ها ایجاد کرده است.

طراحان باید پیام‌هایی را که به آن پایگاه کاربر بالقوه گسترده ارسال می‌کنند، به دقت ارزیابی کنند.

یکی از جنبه های طراحی که می تواند تأثیرات گسترده و گاهی غیرعمدی بر خوانندگان بگذارد، رنگ است. رنگ‌ها به تنهایی در فرهنگ آمریکای شمالی تداعی‌های گوناگونی دارند و می‌توانند برای خوانندگان ژاپنی یا خاورمیانه‌ای که معانی رنگ‌ها اغلب بسیار خاص‌تر و مشخص‌تر هستند، معنایی کاملاً متفاوت داشته باشند.

درک اینکه چگونه تداعی رنگ ها از فرهنگی به فرهنگ دیگر و در بین مخاطبان ممکن متفاوت است، هنگام برنامه ریزی یک وب سایت مهم است.

درک رنگ می تواند چالشی دشوار باشد و بسیاری از معانی رنگ تقریباً متناقض به نظر می رسند – به ویژه در غرب، جایی که معانی رنگ بسیار گسترده است. هنگام کار با رنگ، به یاد داشته باشید که به زمینه و نحوه استفاده از رنگ با عناصر دیگر مانند متن و عکس فکر کنید.

در اینجا ما به رنگین کمانی از رنگ‌های اساسی نگاه می‌کنیم و افراد با فرهنگ‌های مختلف چه معانی را می‌توانند از آنها استنباط کنند.

 

قرمز

Cafe Rouge Website
Rainbow Restaurant website

فرهنگ های غربی (آمریکای شمالی و اروپا) قرمز رنگ شور و هیجان است. هم تداعی‌های مثبت و هم منفی دارد – خطر، عشق و هیجان و وقتی در ارتباط با بلوک شرق سابق استفاده می‌شود، نشان‌دهنده کمونیسم است. قرمز همچنین با قدرت همراه است و هنگامی که با رنگ سبز برای نشان دادن کریسمس استفاده می شود، دارای برخی از رنگ های مذهبی است. تداعی های متعدد و متفاوت غربی با رنگ ترکیبی از معانی متفاوت از فرهنگ های دیگر است.

فرهنگ های شرقی و آسیایی قرمز رنگ شادی، شادی و جشن است. این رنگ اغلب در روز عروسی توسط عروس ها پوشیده می شود زیرا تصور می شود شانس، عمر طولانی و شادی را به همراه دارد. همچنین به دلیل ارتباط با شانس و خوشبختی، این رنگ اغلب با رستوران های چینی در ایالات متحده مرتبط است. به طور خاص در هند، رنگ به خلوص مربوط می شود و در ژاپن با زندگی و همچنین خشم یا خطر مرتبط است.

آمریکای لاتین در مکزیک و برخی دیگر از کشورهای آمریکای لاتین، قرمز وقتی با رنگ سفید استفاده می‌شود، رنگ دین است.

خاورمیانه قرمز احساس خطر و احتیاط را برمی انگیزد. برخی نیز آن را رنگ شر می دانند.

در سرتاسر جهان قرمز برای جشن سال نو چینی پوشیده می‌شود تا شانس، اقبال خوب و سعادت به ارمغان بیاورد.

 

نارنجی

Getconcentrating website
Happycom website

فرهنگ‌های غربی (آمریکای شمالی و اروپا) نارنجی رنگ فصل برداشت و پاییز است. به عنوان مثال، در ایالات متحده، این رنگ به معنای فصل پاییز است که از سپتامبر با شروع مدرسه شروع می شود، اما تا هالووین و روز شکرگزاری در اواخر نوامبر. همچنین با گرما و مرکبات همراه است. در هلند، جایی که رنگ ملی در نظر گرفته می‌شود، رایج‌ترین استفاده از نارنجی برای نشان دادن حق امتیاز است.

فرهنگ های شرقی و آسیایی رنگ، به ویژه زعفران (نارنجی متمایل به زرد که با رنگ گیاه مطابقت دارد) در فرهنگ های هندی مقدس است. در ژاپن، تن های نارنجی نماد شجاعت و عشق است.

آمریکای لاتین نارنجی آفتابی در نظر گرفته می شود. همچنین در برخی کشورها به دلیل رنگ زمین مایل به قرمز مایل به نارنجی با زمین مرتبط است.

خاورمیانه نارنجی با عزاداری و از دست دادن همراه است.

در سراسر جهان این رنگ همچنین می‌تواند تداعی‌های مذهبی داشته باشد: این رنگ در مسیحیت رنگ پرخوری است.

 

زرد

Lipton website
Warface website

فرهنگ‌های غربی (آمریکای شمالی و اروپا) ماهیت شاد و درخشان رنگ زرد در اکثر کشورهای غربی معنای غالب است. با گرما (خورشید)، تابستان و مهمان نوازی همراه است. در ایالات متحده، به طور خاص، رنگ با حمل و نقل مرتبط است – تاکسی ها و اتوبوس های مدرسه و بسیاری از انواع مختلف علائم خیابان زرد هستند. برای مثال، سازنده چای لیپتون، از رنگ زرد برای عرضه در سراسر جهان استفاده می‌کند، اما اگر بین سایت‌هایی که کشورهای مختلف را هدف قرار می‌دهند جابجا شوید، تغییراتی در رنگ‌هایی که افراد در مواد تبلیغاتی می‌پوشند، ایجاد می‌شود. در آلمان، رنگ زرد با حسادت همراه است (که در بیشتر فرهنگ های غربی به رنگ سبز توصیف می شود).

فرهنگ های شرقی و آسیایی اعضای طبقه حاکم سلطنتی اغلب این رنگ را می پوشند و رنگ آن مقدس و امپراتوری تلقی می شود. در ژاپن، این تعریف گسترش یافته و شامل شجاعت (که از حاکمان انتظار می رود) و رنگ تجارت در هند است.

آمریکای لاتین برعکس، رنگ زرد در بسیاری از فرهنگ های لاتین با مرگ و سوگواری همراه است.

خاورمیانه اگرچه در مصر، رنگ زرد بیشترین ارتباط را با عزاداری دارد (تقریباً مانند کشورهای آمریکای لاتین)، اما بیشتر با شادی و رفاه در خاورمیانه مرتبط است. ارتباط با رنگ زرد ارتباط نزدیکی با فرهنگ های غربی دارد.

در سرتاسر جهان در بسیاری از کشورهای آفریقایی، تنها افرادی که رتبه بالایی در جامعه دارند می توانند رنگ زرد بپوشند. تنوع بیشتر رنگ طلایی به طور جهانی با پول، کیفیت و موفقیت در بیشتر فرهنگ های جهان مرتبط است.

 

آبی

Skype website
Nissan Leaf website

فرهنگ های غربی (آمریکای شمالی و اروپا) محبوب ترین رنگ برای آرم بانک ها آبی است زیرا نشان دهنده اعتماد و اقتدار است. این رنگ نیز مردانه است و برای نشان دادن تولد پسر استفاده می شود. آبی نیز آرام‌بخش، تسکین‌دهنده و آرامش‌بخش در نظر گرفته می‌شود، اگرچه می‌تواند با افسردگی یا غم نیز همراه باشد.

فرهنگ های شرقی و آسیایی این رنگ در ارتباط با جاودانگی همیشه ماندگار است. در فرهنگ هند آبی رنگ کریشنا است – یک شخصیت اصلی در هندوئیسم و ​​یکی از محبوب ترین خدایان هندو. بسیاری از تیم های ورزشی هند از رنگ به عنوان نماد قدرت استفاده می کنند. برخلاف ایالات متحده که آبی با مردان مرتبط است، در چین به عنوان یک رنگ زنانه در نظر گرفته می شود.

آمریکای لاتین به دلیل جمعیت بالای کاتولیک در آمریکای مرکزی و جنوبی، آبی اغلب با مذهب به عنوان رنگ لباس یا روسری مریم مقدس همراه است. علاوه بر این، رنگ آبی به دلیل همراهی با عزاداری می‌تواند باعث تحریک عاطفی شود. همچنین در مکزیک رنگ اعتماد و آرامش است و در کلمبیا رنگ صابون است.

خاورمیانه آبی ایمن و محافظت کننده است. این رنگ مرتبط با بهشت، معنویت و جاودانگی است.

در سرتاسر جهان در تایلند، آبی رنگ مربوط به جمعه است. آبی اغلب مثبت ترین و ایمن ترین رنگ برای مخاطبان جهانی در نظر گرفته می شود. اسکایپ، شرکت بین المللی تلفن مبتنی بر وب، از طرح رنگ آبی برای هر یک از سایت های خود در سراسر جهان استفاده می کند.

 

سبز

Plat with Purpose website
Origen Creatives website

فرهنگ‌های غربی (آمریکای شمالی و اروپا) سبز رنگ ایرلندی‌ها است (به روز سنت پاتریک فکر کنید و همچنین رنگ ملی ایرلند است) و نشان‌دهنده شانس در بیشتر مناطق غربی است. سبز همچنین به طبیعت، محیط زیست و حفاظت از عوامل محیطی مانند “کسب و کار سبز” یا “پاک کننده های خانه سبز” اشاره دارد. سبز همچنین با کریسمس همراه است، زمانی که در ترکیب با قرمز استفاده شود. همچنین نماد پیشرفت است – سبز به معنای “رفتن” است – اما همچنین می تواند نشان دهنده حسادت باشد.

فرهنگ های شرقی و آسیایی سبز رنگ طبیعت و زندگی جدید در بسیاری از شرق است. همچنین نشان دهنده باروری و جوانی است. با این حال، می تواند به همان اندازه معانی منفی داشته باشد: سبز رنگ جن گیری و خیانت است. در چین، پوشیدن کلاه سبز با خیانت به همسرتان مرتبط است.

آمریکای لاتین در بسیاری از فرهنگ‌های آمریکای لاتین و آمریکای جنوبی، سبز رنگ مرگ است.

خاورمیانه برای اکثریت خاورمیانه، قوی‌ترین پیوند با رنگ سبز، اسلام است. این نشان دهنده قدرت، باروری، شانس و ثروت است.

در سراسر جهان در ایالات متحده، سبز رنگ پول است و اغلب با حسادت همراه است. سبز، که ظاهراً سبز زیتونی است، رنگ تقریباً همه نظامیان فعال در جهان است.

 

بنفش

Fullfat Studios website
Bjango website

فرهنگ های غربی (آمریکای شمالی و اروپا) بنفش رنگ خانواده سلطنتی است و اغلب برای شنل و ردای پادشاهان و ملکه ها در فیلم های مدرن استفاده می شود. با ثروت و شهرت همراه است. همچنین نمادی از مدرنیسم و ​​پیشرفت است. به طور خاص در ایالات متحده، این رنگ افتخار است. بالاترین جایزه ارتش قلب بنفش است.

فرهنگ های شرقی و آسیایی بنفش نیز رنگی از ثروت و اشراف در شرق است. استثنا در تایلند است، جایی که بنفش نشان دهنده عزاداری است، جایی که یک بیوه پس از مرگ شوهرش رنگ می پوشد.

آمریکای لاتین موضوع غم و اندوه در کشورهای آمریکای جنوبی مانند برزیل نیز مشهود است، جایی که رنگ بنفش با عزاداری و مرگ مرتبط است.

خاورمیانه ثروت و بنفش مترادف هستند. در مصر، تعریف بنفش شامل فضیلت نیز می شود.

در سراسر جهان سایه روشن‌تر، آمیتیست، برای بودا مقدس تلقی می‌شود و تسبیح‌ها اغلب از این سنگ بنفش در تبت ساخته می‌شوند.

 

صورتی

Pinkfeet website
Bubblecake website

فرهنگ های غربی (آمریکای شمالی و اروپا) صورتی رنگ زنانگی است و برای نشان دادن تولد دختر استفاده می شود. همچنین نشان دهنده شیرینی (این رنگ اغلب برای کیک فروشی ها یا شیرینی فروشی ها استفاده می شود)، دوران کودکی یا سرگرمی است.

فرهنگ‌های شرقی و آسیایی صورتی نیز در شرق زنانه در نظر گرفته می‌شود و در آنجا نیز به معنای ازدواج است. با این حال، در کره، رنگ بیشتر با اعتماد مرتبط است. برای سال ها، چینی ها رنگ را تشخیص نمی دادند. در نهایت به دلیل افزایش نفوذ غرب وارد فرهنگ شد.

آمریکای لاتین صورتی تداعی‌های بسیار شل‌تری دارد و اغلب به عنوان رنگ برای ساختمان‌ها استفاده می‌شود، در نتیجه می‌تواند با معماری ارتباط داشته باشد.

خاورمیانه صورتی در فرهنگ‌های خاورمیانه معنای مشخصی ندارد.

در سرتاسر جهان سلول‌های زندان در سراسر جهان برای کمک به کاهش مشکلات رفتاری صورتی رنگ شده‌اند، زیرا این رنگ می‌تواند از نظر ذهنی تحریک‌کننده باشد و در عین حال تا حدودی آرامش‌بخش باشد.

 

قهوه ای

Washtenaw Community College website
UPS website

فرهنگ‌های غربی (آمریکای شمالی و اروپا) قهوه‌ای خاکی است اما می‌تواند با سلامتی یا بی‌زایی مرتبط باشد. در ایالات متحده، این رنگ اغلب برای بسته بندی (به شرکت بسیار موفق حمل و نقل UPS فکر کنید) و ظروف غذا استفاده می شود. قهوه ای پایدار، قابل اعتماد و سالم است، به عنوان پیوندی که از رنگ دانه ها می آید.

فرهنگ‌های شرقی و آسیایی رایج‌ترین تداعی رنگ عزاداری است. در طالع بینی چینی از رنگ قهوه ای برای نشان دادن زمین استفاده می شود.

آمریکای لاتین بر خلاف استفاده از قهوه ای در آمریکای شمالی، رنگ در آمریکای جنوبی اثر معکوس دارد. براون در واقع فروش در کلمبیا را منع می کند و در نیکاراگوئه ناراضی محسوب می شود.

خاورمیانه قهوه ای با زمین و راحتی هماهنگ است.

در سراسر جهان معانی مرتبط با قهوه ای ممکن است از جهانی ترین معانی در رنگین کمان باشد. به دلیل تمایلات خنثی و جذابیت عمومی آن در طراحی، اغلب به عنوان غیر رنگی نامیده می شود. توجه داشته باشید که قهوه‌ای چگونه در وب‌سایت کالج جامعه Washtennaw استفاده می‌شود – رنگ خنثی برای دانشجویان بالقوه از تقریباً هر منشایی دعوت می‌کند.

 

سیاه

Ian Wharton website
Hellcat Records website

فرهنگ های غربی (آمریکای شمالی و اروپا) سیاه رنگ پایانی، مرگ، رسمیت و عزاداری در فرهنگ های آمریکای شمالی و اروپایی است. همچنین قدرتمند و قوی در نظر گرفته می شود و می تواند به معنای کنترل یا زور باشد. (ظاهر قوی مرتبط با استفاده از نوع معکوس را در نظر بگیرید.)

فرهنگ های شرقی و آسیایی سیاه می تواند به مردانگی مرتبط باشد و رنگ پسران در چین است. همچنین نشان دهنده ثروت، سلامتی و رفاه است. اگرچه در تایلند و تبت، سیاه بیشترین ارتباط را با شر دارد.

آمریکای لاتین فرهنگ های لاتین نیز رنگ (یا به عبارت دقیق تر، تن) را با مردانگی مرتبط می دانند و رنگ ترجیحی برای لباس مردان است. همچنین با عزاداری مرتبط است.

خاورمیانه سیاه معانی متضاد اما همزیستی دارد – هم تولد دوباره و هم عزاداری را نشان می دهد. شر و رمز و راز نیز با سیاه مرتبط است.

در سراسر جهان تقریباً در همه فرهنگ‌ها سیاه با جادو و ناشناخته‌ها مرتبط است.

 

سفید

Brides website
Nueva Design website

فرهنگ های غربی (آمریکای شمالی و اروپا) سفید رنگ پاکی و صلح است. این رنگ اغلب با عروسی ها مرتبط است و اغلب عروس ها از آن استفاده می کنند. سفید همچنین تمیز و استریل است و برای نشان دادن بیمارستان ها و حتی تقدس استفاده می شود. با این حال، در ایتالیا، رنگ سفید برای مراسم تدفین استفاده می شود و به طور سنتی، گل داودی سفید در محل قبرها قرار می گیرد.

فرهنگ های شرقی و آسیایی سفید نیز رنگ مرگ در شرق است. در مراسم تشییع جنازه استفاده می شود و نشان دهنده عقیمی، عزاداری، ناراحتی و بدبختی است.

آمریکای لاتین سفید دارای بسیاری از انجمن‌های مشابه در آمریکای شمالی است و به خلوص و صلح مرتبط است.

خاورمیانه هم پاکی و هم عزاداری با رنگ سفید همراه است. به عنوان مثال، در ایران، این تعریف گسترش می یابد و شامل تقدس و صلح می شود و در مصر پوشیدن لباس سفید نمادی از مقام عالی یک فرد است.

در سراسر جهان پرچم سفید نماد جهانی آتش بس است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *