نکاتی برای ایجاد قد بزرگ با کلاه های کوچک


زمانی که یک صفحه وب از خوانندگان احترام می‌طلبد، چند نوع رفتار مانند «سرمایه‌های کوچک»

به آن اعتبار می‌دهد.

این روش همه حروف را در یک خط متن بزرگ می‌کند، اما سلسله مراتب را با بزرگ‌تر کردن حروف اولیه کلمات مهم حفظ می‌کند.

در صورت استفاده صحیح، کلاهک‌های کوچک باعث می‌شوند که چیزها ثابت و قابل اعتماد به نظر برسند. آنها می توانند رسمی یا رسمی ظاهر شوند. متن باشکوه هرگز عجله ندارد.

کلاه‌پوش‌های کوچک به ضرب آهنگ عمدی خود راهپیمایی می‌کنند. حروف کوچک تقریبا تضمین می کند که متن ارزان به نظر نمی رسد.

مثل هر تکنیک دیگری، این تکنیک نیز می تواند مورد سوء استفاده قرار گیرد یا به طور نادرست استفاده شود. چند نکته در مورد نحوه ادغام قدرت کلاهک های کوچک در طرح های خود را بخوانید…

 

Stroke Weight

استفاده از حروف کوچک برای تنظیم متن آنقدرها هم که به نظر می رسد ساده نیست. حروف بزرگ باید هم اهمیت کلمات را نشان دهد و هم توجه را به خود حروف جلب کند. این یک مشکل ظریف است، اما اگر ریتم شکسته شود، حواس خواننده پرت می شود. متداول ترین مقصر تغییر وزن ضربه است: اندازه های متفاوت ضخامت متناقض در حروف ایجاد می کند.

example of how making text smaller adds inconsistencies

Adobe Garamond، فونت، در وزن‌های معمولی، نیمه پررنگ و پررنگ عرضه می‌شود. اگرچه اولین مثال بالا از لحاظ فنی از وزن یکسانی در سراسر استفاده می کند، به نظر می رسد که به دلیل تغییر در اندازه متن وزن های متفاوتی دارد. راه حل این است که برای تمام حروف کوچک از وزنه نیمه درشت استفاده کنید. ضخیم شدن سکته مغزی نشانه قوام است. متأسفانه، این یک راه حل تضمینی نیست.

example of how making text smaller adds inconsistencies

Myriad Pro انواع مختلفی دارد. وزن معمولی آن برای حروف درشت بالا بسیار سنگین است، اما نسخه سبک آن بسیار سبک است. اگرچه کار با هر دو امکان پذیر است:

combinations of regular and light myriad pro

ترکیب کارهای سبک و معمولی برای اندازه‌های خاص. از آنجایی که ارتفاع حروف کوچک تقریباً نصف حروف بزرگ است، معمولی با (A) معمولی شبیه تقلب به نظر می رسد، اما سبک با معمولی (B) تقریباً کار می کند. اگر تغییر وزن گزینه ای نیست، بهترین راه حل این است که حروف کوچک را تا حد امکان بزرگ کنید. درپوش‌های کمی بزرگ‌تر (C) با همان وزن خوب به نظر می‌رسند و همچنان می‌توانید حروف اولیه مهم را تشخیص دهید. هنگامی که اندازه ها مشابه هستند (D)، مخلوط کردن وزن ها غیر ضروری است.

تطبیق وزن‌ها چالشی نیست که فقط با فشار دادن دکمه‌ها بر آن غلبه کنید.

 

انتخاب حروف الفبا

انواع خاصی از تایپ‌فیس‌ها برای حروف کوچک بهتر از بقیه کار می‌کنند. درجه جریان در یک خط متن با هر نوع تایپ متفاوت است. به عنوان مثال:

demonstrating how serifs encourage text to flow horizontally

میله‌ها و خطوط مستقیم در Garamond برای حفظ یک جریان افقی همکاری می‌کنند. این قوانین داخلی، حروف را برای حروف کوچک ثابت و مشخص ایده‌آل می‌سازد—کلمات عملاً خطوط مستقیم را تشکیل می‌دهند.

example of gaps in a sans-serif font

در بالا، هندسه Futura شمارنده های چشم نوازی ایجاد می کند، بنابراین توجه به هر حرف بزرگ جلب می شود. کلمات کمتر جریان می یابند زیرا کلاهک های کوچک بزرگتر خط افقی کمتری به ما می دهند، اما همچنان کار می کند.

scripts and small caps work as well as scripts and all caps, which  is not at all

تایپ‌فیس‌های اسکریپت و دست‌نویس به ندرت با تمام حروف یا حروف کوچک کار می‌کنند. خوشنویسی، خط های رسمی و دست خط برای جریان داخلی بهینه سازی شده اند و به جای خطوط مستقیم به خط کش متکی هستند. اگر هدف شما یک صدای جدی و تکنیک شما کوچک است، یک حروف دست نویس بر خلاف آن کار می کند.

monospaced fonts do not make for good small caps

تایپ‌فیس‌های تک‌فضا، طبق تعریف، در اندازه‌های یکسان بهترین کار را دارند. تنظیم پیک با حروف کوچک (مانند بالا) حروف کوچک ضعیف غیرطبیعی ایجاد می کند. اگر هدف تأکید بر حروف بزرگ باشد، قابل قبول است: آنها تقریباً شبیه به حروف اختصاری هستند. در غیر این صورت، حروف یکنواخت معمولاً در اندازه های ترکیبی خوب به نظر نمی رسند.

برخی فونت‌ها – از جمله Garamond، Didot، Gill Sans، Palatino، Trajan و Minion- حاوی حروف‌هایی هستند که به‌طور خاص برای حروف کوچک طراحی شده‌اند. اگر در دسترس هستند از آنها استفاده کنید؛ آنها بهتر از کلاهک های کوچک تقلبی هستند که توسط نرم افزار طرح بندی یا تصویرسازی تولید می شوند.

 

ریتم با ردیابی

ریتم نه توسط خود حروف بلکه توسط فضای اطراف آنها منتقل می شود. افزودن فاصله بین شخصیت ها می تواند بر ریتم طبیعی آنها تأکید کند. افزایش ردیابی – فاصله بین کاراکترها در یک محدوده – می‌تواند یک عبارت را با کاهش سرعت آن ترسیم کند.

example of visual rhythm with tracking and kerning

خط اول در متن بالا با ردیابی عادی به خوبی اجرا می شود. خواندن کلمات آسان است – شاید خیلی آسان: خوانندگان دلیلی برای توجه ندارند. خط دوم حروف را به صورت staccato تنظیم می کند. خوانندگان کند می شوند. وقار عجله ندارد.

ردیابی اضافی باید در حد اعتدال استفاده شود. چقدر زیاد است؟ دو قانون سرانگشتی دیکته می کند که ردیابی بیش از حد پیش رفته باشد. ابتدا، فضای زیاد، کلمات را به حروف مجزا تبدیل می کند:

how different amounts of tracking affects small caps

این چند مثال نشان می‌دهد که چگونه مقادیر مختلف ردیابی روی یک خط از نوع تأثیر می‌گذارد. محدوده ایده آل بین 100٪ تا 200٪ است. وقتی کاراکترها خیلی از هم دور باشند، خط متن دیگر شبیه یک واحد نیست. وقتی کاراکترها بیش از یک کاراکتر از هم فاصله دارند، افراد بیشتر متوجه حروف می‌شوند تا کلمات – به‌ویژه اگر متن ردیابی بیشتری نسبت به پیشرو داشته باشد.

دومین علامتی که نشان می دهد ردیابی بیش از حد پیش رفته است این است که بر پیشرو (فاصله بین خطوط) غلبه می کند:

examples of leading and tracking together

نمونه‌های بالا نشان می‌دهند که چگونه خطوط متن تحت تأثیر لید قرار می‌گیرند. زبان انگلیسی در خطوط افقی از چپ به راست نوشته می شود، بنابراین تمایز بین خطوط بیشتر از تمایز بین کلمات یک مسئله است. وقتی نوبت به خوانایی می رسد، پیشرو بر ردیابی برتری دارد.

 

انتخاب کلمات

کدام کلمات باید حروف اول بزرگتر داشته باشند؟ بستگی به این دارد که کدام، در صورت وجود، مهم ترین باشد.

variations on certain capitalized words

در A، همه حروف یک اندازه هستند. بنابراین، همه کلمات از اهمیت یکسانی برخوردارند.

در B، همه حروف یک حرف اول بزرگ دارند. بنابراین، همه کلمات هنوز از اهمیت یکسانی برخوردارند.

در C، اسم ها و عناوین خاص بزرگ می شوند. افعال کوتاه (مانند «است»، «هستند» و «بودن») و حروف ربط (مانند «یا»، «و»، «نه» و «اما») معمولاً کوچک باقی می مانند.

با درک اینکه حروف بزرگ نشان دهنده اهمیت هستند، می توانیم به خوانندگان کمک کنیم تا کلمات را اولویت بندی کنند.

more variations on certain capitalized words

در D، اهمیت رئیس کمتر از بخش است.

در E، خدمات انسانی مهمتر از سلامتی است.

در مورد F، که فقط اولین کلمه دارای حرف اول بزرگتر است، ابهاماتی داریم: رئیس ممکن است مهمتر باشد یا حرف اول ممکن است بزرگتر باشد فقط به این دلیل که به کلمه اول تعلق دارد.

به طور کلی، هر چه حروف اول بزرگ کمتر باشد، آن کلمات مهم تر به نظر می رسند. هنگامی که هر کلمه دارای یک حرف اول بزرگ است – مانند خط B – هیچ کدام برجسته نمی شود. وقتی چند کلمه حروف اول بزرگ دارند – مانند خط E – خوانندگان تصور می کنند دلیلی دارد (حتی اگر ندانند چیست).

کلاه‌های کوچک به‌عنوان یک لحن جدی شناخته می‌شوند:

life is full of Misery, Loneliness and Suffering, and it’s all  over much too soon. Woody Allen

نوشته شده به طور انحصاری برای Webdesigner Depot توسط Ben Gremillion. بن یک نویسنده و طراح وب آزاد است که مشکلات ارتباطی را با طراحی بهتر حل می کند.

چگونه از کلاهک‌های کوچک در طرح‌های خود استفاده می‌کنید و بهترین عملکرد را در کجا دارند؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *