پیش بینی طراحی وب سایت برای سال 2011


همانطور که اغلب در مورد اینترنت اتفاق می افتد، بسیاری از روندها و محصولاتی که امروزه مردم درباره آنها صحبت می کنند، بخشی از فرهنگ لغت جمعی ما در دو و سه سال پیش نبودند. و برخی، حتی به عنوان اخیر در سه ماهه اول 2010 مورد بحث قرار نگرفتند!

هنگامی که وارد سال جدید می‌شویم، کنجکاو شدیم که در سال 2011 چه چیزی را می‌توانیم در طراحی وب مشاهده کنیم، و از برخی از طراحان وب و نویسندگان برجسته طراحی وب در این زمینه برای پیش‌بینی‌هایشان پرسیدیم.

>

پس از اینکه فرصتی برای خواندن افکار روشنگر آن‌ها داشتید، لطفاً چند لحظه وقت بگذارید و پیش‌بینی‌های خود را نیز به ما بگویید.

با آرزوی بهترین ها برای سال 2011 شاد، سالم و با طراحی خوب!

 

Veerle Pieters

Veerle Pieters Blog

اگر بتوانیم پنتون را باور کنیم، صورتی در سال 2011 نشان خواهد داد 🙂 من حدس می‌زنم که تایپوگرافی غنی‌تر و قوی‌تر را نیز ببینیم، زیرا به لطف خدماتی مانند Typekit، Fontdeck و غیره رشد و بلوغ بیشتری خواهد داشت.

با راه‌اندازی iPad 2 و همه تبلت‌های دیگری که می‌خواهند پا جای پای iPad بگذارند، موبایل اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

برای بقیه، اگر صادق باشم، من واقعاً به کل *روند*های سال 2011 علاقه ای ندارم. من قویاً به “انجام کارهای خودت” اعتقاد دارم و به آنچه دیگران انجام می دهند یا آنچه انجام می دهند، نگاه نمی کنم. محبوب خواهد شد. اگر کسی بگوید گرادیان‌ها خارج شده‌اند، می‌گویم که اگر مطابق با آنچه من طراحی می‌کنم، همچنان از آنها استفاده خواهم کرد.

Veerle Pieters، @vpieters، یک طراح گرافیک/وب است که در بلژیک زندگی می کند. مجله شخصی من منعکس کننده سفرهای من در طراحی، وب و زندگی است.

 

جیسون بیرد

Jason Baeird Jasongraphix

هرکسی که بیش از چند سال بر روی وب کار می‌کند، موافق است که سال 2010 سال نقطه عطفی برای توسعه فرانت‌اند بود. ابزارها و ترفندهای صنعت ما همیشه در حال پیشرفت هستند، اما انفجار وب فونت‌ها، CSS3 و HTML5 در سال گذشته باعث ایجاد یک سفر هیجان‌انگیز شده است. من پیش‌بینی می‌کنم که این حرکت جدید در سال 2011 ادامه خواهد داشت و ما شاهد استفاده از سایت‌های هیجان‌انگیز و زیباتری از این فناوری‌ها خواهیم بود.

در بخش طراحی خالص، فکر می‌کنم همه آزمایش‌های جسورانه ما در CSS3 امسال جای خود را به روندهای مینیمالیستی بیشتری خواهند داد. Subtle به رنگ مشکی جدید تبدیل می‌شود و برای انتخاب‌های رنگ، پس‌زمینه، حاشیه‌ها، سایه‌ها و گرادیان‌های ما اعمال می‌شود.

فکر نمی‌کنم در مورد تایپوگرافی چنین باشد. من پیش‌بینی می‌کنم که سال 2011 یک سال بنر برای کاوش تایپوگرافی باشد و تایپ‌های مبتنی بر فونت وب نقش مهم‌تری در هویت برند آنلاین بازی کنند.

به‌تازگی خواندن کتاب عالی خوی وین «اختلال سفارش: اصول شبکه ای برای طراحی وب، من همچنین پیش بینی می کنم که در سال 2011 تمرکز بیشتری بر طراحی مبتنی بر شبکه خواهیم داشت. استفاده ما از شبکه ها بسیار فراتر از «trusty 960“- که به استاندارد واقعی برای رسیدگی دقیق تر به اهداف خاص مشتری تبدیل شده است.

افزایش محاسبات تبلتی بحث سیال قدیمی در مقابل بحث ثابت را احیا خواهد کرد و منجر به “پاسخگو”. در نهایت، من فکر می کنم در سال آینده شاهد کاهش چشمگیر استفاده از عکس های استوک خواهیم بود. ظهور اپلیکیشن‌های دوربین موبایل مانند اینستاگرام و Hipstamatic باعث شده است که بسیاری از طراحان وب احساس عکاسی آماتور داشته باشند. من معتقدم این باعث می شود که طراحان بیشتری به جای پرداخت هزینه های روزافزون microstock، تصاویر مورد نیاز خود را برای پروژه های مشتری بگیرند.

جیسون بیرد، @jasongraphix، نویسنده “اصول طراحی وب زیبا” اخیراً اصلاح شده و در حال حاضر به عنوان یک طراح UX قراردادی برای MailChimp کار می کند. او عاشق طراحی برای وب است و از اشتراک گذاری این اشتیاق با دیگر طراحان وب محلی از طریق Refresh Columbia لذت می برد.

 

پل بواگ

Paul Boag Boagworld

پیش‌بینی‌هایی مانند این همیشه یک تجارت پرخطر است، زیرا هر چیزی که می‌گویید در بهترین حالت حدس و گمان است. با این حال، من معتقدم که می توانم بگویم که سال 2011 سال دستگاه های جایگزین خواهد بود، کاملاً مطمئن هستم. منظورم این است که افراد بیشتری از طریق دستگاهی غیر از رایانه رومیزی یا لپ تاپ خود به وب دسترسی خواهند داشت. و من فقط در مورد iPhone یا iPad صحبت نمی کنم. می‌توان انتظار داشت که شاهد انفجار دستگاه‌های Android و Window باشیم.

این برای ما به‌عنوان طراحان وب، پیامدهای مختلفی دارد. سایت‌ها باید انعطاف‌پذیرتر از همیشه باشند و من انتظار دارم افراد بیشتری را ببینم که از تکنیک‌های طراحی واکنش‌گرا استفاده می‌کنند. با این حال من معتقدم که این فقط نوک کوه یخ است. طراحی ریسپانسیو عالی است اما زمینه‌های مختلفی را که افراد اکنون به وب دسترسی خواهند داشت در نظر نمی‌گیرد. برای مثال الزامات یک کاربر که در خانه جلوی رایانه رومیزی خود می‌نشیند بسیار متفاوت از دسترسی شخصی به سایت شما از طریق تلفن هوشمند است. یک قطار شلوغ.

پل بواگ، @boagworld، موسس آژانس طراحی وب Headscape، میزبان از پادکست طراحی وب boagworld و نویسنده کتابچه راهنمای مالکان وب سایت.

 

جاکوب کاس

Jacob Cass Just Creative Design

روندها در طراحی وب با سرعتی بسیار سریع می‌آیند و می‌روند، بنابراین شما واقعاً باید در راس بازی خود باشید تا بفهمید هنگام طراحی وب چه محدودیت‌ها و فرصت‌هایی وجود دارد. بدانید چه کاری انجام شده است، چه کاری انجام شده است و چه چیزی در گوشه و کنار است.

اگر صنعت را دنبال می‌کنید، باید در مورد برخی از روندهای رو به رشد و آتی در حال حاضر بدانید. فونت‌های وب، اشتراک‌گذاری اجتماعی، محتوای شخصی‌سازی‌شده و تأکید بیشتر بر سرعت بارگذاری سریع‌تر و بهینه‌سازی برای دستگاه‌های تلفن همراه.

جاکوب کاس، @justcreative، است یک طراح استرالیایی مستقر در نیویورک که وب‌سایت‌های طراحی فقط خلاق و لوگوی روز.

 

پاک کردن سمت چپ

Clearleft

من فکر می کنم سال 2011 سال خواننده خواهد بود. نمایشگرهای بهتر (هم دسکتاپ و هم موبایل) و افزایش مداوم خدمات خواندن بهینه مانند Instapaper امیدواریم پایان این افسانه «مردم آنلاین نمی‌خوانند» را بشارت دهند. اگر چنین است، ما همچنین می‌توانیم انتظار واکنش دیرهنگام علیه شیوه‌های خصمانه خوانندگان مانند تقسیم محتوا در چندین صفحه و تبلیغات مزاحم را داشته باشیم. — Cennydd Bowles، Clearleft

من فکر می‌کنم در سال 2011 شاهد تبدیل فونت‌های وب به جریان اصلی خواهیم بود و سایت‌های بیشتری از تکنیک‌هایی مانند Cufon به نفع فناوری‌های بومی حذف می‌شوند. ما می‌خواهیم ببینیم که اینترنت اکسپلورر 6 در نهایت ناپدید می‌شود، در صورتی که قبلاً ناپدید نشده‌ایم. با این حال، بزرگترین چیز در سال آینده حرکت به سمت موبایل خواهد بود. شرکت‌ها بالاخره متوجه می‌شوند که داشتن یک استراتژی تلفن همراه فقط به معنای راه‌اندازی اپلیکیشن آی‌پد نیست. در عوض، شرکت‌های بیشتری را خواهیم دید که نسخه‌های بهینه‌سازی شده برای موبایل از وب‌سایت‌های خود را با استفاده از پرسش‌های رسانه‌ای ایجاد می‌کنند. به این ترتیب من فکر می کنم سال 2011 سال طراحی واکنشگرا خواهد بود. — ریچارد راتر، فونت دک

با برنامه‌های دیجیتالی بیشتر و بیشتر مانند iPlayer که برای تماشای تلویزیون طراحی شده است، فکر می‌کنم سال 2011 سال بزرگی برای انتقال رسانه خواهد بود. در بریتانیا، تمام کانال‌های تلویزیونی اصلی پشت راه‌اندازی یک جعبه دیجیتال جدید به نام YouView هستند. این برنامه که بر اساس استانداردهای رایج وب ساخته شده است، بستری برای توسعه و به کارگیری تجربیات تعاملی در تلویزیون است. در ایالات متحده، استارت‌آپ‌های نوآورانه‌ای مانند برنامه Starling کوین اسلاوین با هدف تبدیل تلویزیون به تجربه اجتماعی‌تر هستند. به این ترتیب، من پیش‌بینی می‌کنم که سال 2011 سالی باشد که برنامه‌های دیجیتال شروع به نفوذ به اتاق جلویی کنند. — اندی باد، کلرلفت

Clearleft، @clearleft ، تیمی متشکل از یازده متخصص است: طراحان، توسعه دهندگان، نویسندگان، متفکران و علاقه مندان به وب. Clearleft در سال 2005 تشکیل شد و سه آقای خوب را گرد هم آورد که به طراحی کاربر محور، دسترسی و استانداردهای وب شهرت داشتند. ما به سرعت خود را در منطقه جهانی نورث لین برایتون یافتیم و تلاش کردیم تا دنیای آنلاین را به مکانی بهتر تبدیل کنیم.

 

پاتریک هانی

Patrick Haney Hanerio

در حالی که طراحی برای دستگاه های تلفن همراه (از جمله iPad) به سرعت در حال جلب توجه است، و طراحی وب پاسخگو بحث شهر متصل به وب است، پیش بینی های من برای طراحی وب در سال 2011 حول محور HTML5 و تایپوگرافی وب است.

ابتدا، من پیش‌بینی می‌کنم که به چیزی که برخی آن را «وب تعاملی» می‌نامند، بازگشته باشد. با Flash، ما در وب‌سایت‌های سراسر اینترنت تعامل واقعی داشتیم، اما به قیمت طراحی ضعیف صفحه‌نمایش‌های اسپلش و موسیقی پس‌زمینه از DJ Where’s The Mute Button. پس از سال‌ها بازگشت به صفحات و تصاویر ثابت، به لطف کتابخانه‌های جاوا اسکریپت با استفاده آسان مانند jQuery. در حرکت رو به جلو، می بینم که HTML5 و CSS3 به لطف ویژگی های پیشرفته CSS مانند انیمیشن، شفافیت و انتقال، ما را به فاز بعدی وب تعاملی می برند.

دوم، تایپوگرافی در وب به شدت در حال تغییر برای بهتر شدن است، که در سال 2011 بیشتر شاهد آن خواهیم بود. مشتریان حروفی غیر از Georgia، Arial و Helvetica را درخواست می کنند و بدون نیاز به تولید تصاویر برای سرفصل ها، ما به عنوان طراحان قادر به پاسخگویی به چنین درخواستی خواهند بود. در حالی که خدماتی مانند TypeKit و Fontdeck فوق العاده است (برای آنچه ممکن است به نمایشگاه های جهان گمشده مراجعه کنید تنها با Typekit)، انقلاب واقعی فونت تنها زمانی اتفاق می‌افتد که @font-face پشتیبانی بیشتری از مرورگر به دست می‌آورد و کارخانه‌های ریخته‌گری فونت متقاعد می‌شوند تا مجوز خود را برای پیروی از آن تغییر دهند. ممکن است این اتفاق در یک سال آینده رخ ندهد، اما ما در مسیر درستی هستیم، و این برای طراحان و هر کس دیگری که از وب استفاده می‌کند چیز خوبی است.

پاتریک هانی، @notasausage، سوسیس نیست . او یکی از خالقان Hanerino است، یک استودیوی طراحی واقع در شمال بوستون. زمانی که به دنیا سفر نمی‌کند و در کنفرانس‌ها سخنرانی نمی‌کند، از تدریس کلاس‌های طراحی و توسعه وب به عنوان مربی کمکی در مرکز هنرهای تصویربرداری دیجیتال

لذت می‌برد.

 

سو جنکینز

 

Sue Jenkins Lucky Chair

مطمئناً سال 2010 HTML5، CSS3 و برنامه های بیشتری را برای ما به ارمغان آورد، اما سال 2011 برای طراحان وب بسیار امیدوارکننده به نظر می رسد. پیش‌بینی‌ها (و آرزوهای من):

  • در سال 2011، شاهد بازنشستگی رسمی IE6 (yippie!) و بازنشستگی پیش بینی شده IE7 خواهیم بود.
  • توسعه یک برنامه جدید که به طور خودکار نسخه موبایلی از CSS را بر اساس فایل CSS اصلی سایت شما تولید می کند.
  • امکان استفاده از هر قلمی در وب بر اساس فونت های بارگذاری شده در یک رایانه مشخص. پایان صحبت مردم در مورد “وب 2.0”
  • IE9 که کد را به زیبایی فایرفاکس، سافاری، کروم و اپرا ارائه می کند
  • افزونه های جدید وردپرس WYSIWYG که به طراحان کمک می کند تا قالب های WP را به صورت بصری سفارشی کنند
  • کنترل های جدید در Dreamweaver CS6 برای تولید منوهای کشویی CSS خالص و قوی و همچنین دیالوگ های جدید در Dreamweaver CS6 که به طراحان اجازه می دهد راحت تر عناصر Spry را سفارشی کنند
  • بازگرداندن IE7 و IE8 در Spoon.net
  • و، با روح صلح جهانی، سال 2011 یک فیلتر هرزنامه جهانی را ایجاد خواهد کرد که از پر کردن صندوق‌های پست ایمیل ما توسط آن دسته از افراد ناخواسته با آشغال‌های بی‌فایده و مزاحم جلوگیری می‌کند. دیگر خبری از ساعت‌های مشابه و ایمیل ویاگرا نیست!

سو جنکینز، @LuckychairNews، یک طراح وب/گرافیک حرفه ای، عکاس هنرهای زیبا، مربی دارای گواهینامه Adobe و مدیر خلاق در Luckychair است. علاوه بر این، او یک مدرس نرم افزار برنده جایزه در شش دی وی دی آموزش نرم افزار Adobe است. و نویسنده چندین کتاب آموزشی “For Dummies” در مورد طراحی از جمله جدیدترین کتاب های محبوب او Smashing Photoship CS5: 100 Techniques Professional, طراحی وب همه در یک برای آدمک و Dreamweaver CS5 All-in-One برای Dummies.

 

جفری کالمیکوف

Jeffrey Kalmikoff

تجربه کاربر در راه شخصی‌تر شدن است، و من هیجان‌زده هستم که ببینم طراحان چگونه به این چالش‌ها برخورد می‌کنند. من پیش‌بینی می‌کنم که به‌جای گرایش‌های ساده شکل، طراحی بسیار بیشتری را برای عملکرد، مانند ویژگی‌های مکان یا ادغام نمودار اجتماعی که به آسانی در دسترس هستند، ببینیم.

امکان استفاده از اطلاعات “شناخته” در مورد یک کاربر مانند فعالیت های اجتماعی یا علایق شرکت هایی مانند فیس بوک، یا اطلاعات مکان از طریق HTML5 یا با استفاده از محصولات شرکت هایی مانند SimpleGeo، متوجه می شویم که طراحی UI/UX بیشتر می شود. نسبت به اطلاعات موجود در سطحی بسیار دقیق تر واکنش نشان می دهد. این می تواند به سادگی به روز رسانی UI بر اساس زمان محلی، آب و هوا، یا فعالیت اجتماعی مرتبط در اطراف باشد. یا، می تواند به اندازه برنامه ریزی برای محتوای مقیاس پذیر بر اساس آنچه که به علایق کاربر مرتبط است، پیچیده باشد.

این فناوری‌های جدید ما را به‌خوبی در مسیر تجربه‌های شخصی بسیار مرتبط‌تر آنلاین قرار داده‌اند، و من مشتاقانه منتظر راه‌حل‌هایی هستم که انجمن UI/UX برای ترجمه این فناوری‌ها به طراحی زیبا و بسیار قابل استفاده ارائه می‌کند.

جفری کالمیکوف، @jeffrey. برخی او را یک سر فلزی خالکوبی شده با ذهنی برای نوآوری، چشمی برای طراحی و بینی برای حماقت می خوانند. دیگران او را معاون محصول برای SimpleGeo می نامند، جایی که آنها ابزارهایی را برای توسعه دهندگان ایجاد می کنند تا به راحتی ویژگی های مکان را در برنامه های خود ادغام کنند. او خود را یک علاقه‌مند خستگی ناپذیر طراحی، عاشق جامعه و غذا، سازنده اشیا می‌نامد. در مورد شما، فقط او را جفری صدا کنید.

 

مایک کوس

Mike Kus

طراحی برای دستگاه های تلفن همراه مانند iPhone، iPad و غیره بزرگتر از همیشه خواهد بود. من فکر می کنم طراحان وب اکنون متوجه شده اند که بخش بزرگی از حرفه آنها به این سمت می رود. دیدن اینکه آیا تکنیک‌هایی مانند «طراحی وب واکنش‌گرا» به کار گرفته می‌شوند یا طراحان به راه‌حل اختصاصی سایت تلفن همراه پایبند هستند، هیجان‌انگیز خواهد بود.

من همچنین فکر می کنم با افزایش وضوح صفحه نمایش، طراحان با چالش های بیشتری روبرو خواهند شد. مانند iPhone 4، ممکن است مجبور باشیم اندازه تصویر را برای دستگاه‌های دیگر افزایش دهیم که بدیهی است بر میزان داده‌هایی که افراد دانلود می‌کنند تأثیر خواهد داشت.

از نقطه نظر زیبایی شناختی، من هنوز فکر می کنم که بسیاری از طراحی وب سایت بیش از حد دارای روند هستند. من واقعاً دوست دارم ببینم طراحان بیشتر در مورد محتوای سایت و سازمانی که برای آن طراحی می کنند فکر می کنند و کارهایی را ایجاد می کنند که برای کاربران معنادارتر باشد. به عنوان مثال. تنها نکته برای قرار دادن یک نوار پارچه و مقداری دوخت در بالای سایت شما این است که آن را برای یک فروشگاه پارچه/خیاطی طراحی می کنید.

مایک کوس، @mikekus، یک گرافیک است/ طراح وب و تصویرگر مستقر در باث، انگلستان. و طراح در Carsonified.com

 

پاتریک مک نیل

Patrick McNeil Web Designers Idea Book

پیش‌بینی من برای سال 2011 از آنجایی که به طراحی مربوط می‌شود، همگی بر روی پلتفرم‌ها متمرکز است. هر سال شاهد تمرکز توسعه وب بیشتر بر روی پلتفرم ها برای انجام کارها هستیم. هر سال به نظر می رسد که سایت های کمتری از ابتدا ساخته می شوند. البته همه چیز کاملاً منطقی است. نه تنها همه پلتفرم‌هایی وجود دارند که می‌توانند به‌طور انبوه برای نیازهای بسیار خاص سفارشی شوند، بلکه پلتفرم‌های ویژه‌ای نیز وجود دارند که نیازهای خاص (و رایج) صنعت را برطرف می‌کنند. پس چرا یک طراح باید اهمیت دهد؟

این تأثیر فوق العاده ای بر طراح دارد. در دنیای چاپ، بهترین طراحان رسانه را بهترین درک می کنند. آنها می دانند که چگونه هزینه محصول را با انتخاب های طراحی خود کنترل کنند. وب بسیار مشابه است. بهترین طراحان رسانه، محدودیت ها، فرصت ها و راه های کنترل قیمت محصول نهایی را درک می کنند. من معتقدم که در سال 2011 تفاوت بین طراحانی که به سادگی طراحی می‌کنند و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهند پیاده‌سازی را مرتب کنند و آن‌هایی که فرآیند کامل را درک می‌کنند و می‌توانند طرح‌های سازگار با CMS متفکرانه طراحی کنند، آشکارتر خواهد شد.

در حالی که من انتظار ندارم طراحان توسعه را یاد بگیرند، اما انتظار دارم که آنها به درک خود از نحوه کار وب و به طور خاص تر، کار CMS های مختلف ادامه دهند. این به معنای طراحی سایت هایی است که می توانند به طور موثر در پلتفرم ها ادغام شوند و توسط صاحبان مشاغل نگهداری شوند. طراحي كه من مي بينم شكل مي گيرد نه تنها موثرتر، بلكه سود بيشتري هم خواهد داشت. این ترکیب از استعدادها تا حدودی نادر است و به سختی به دست می آید.

پاتریک مک نیل، @DesignMeltdown، است یک توسعه دهنده وب، طراح و نویسنده دو کتاب در زمینه طراحی وب با عنوان کتاب ایده های طراح وب. او در کار خود بر روی ادغام های پیچیده CMS با استفاده زیاد از CSS و jQuery برای انجام کارها تمرکز می کند. عشق او به طراحی و فناوری، وب را به زمین بازی ایده آل او تبدیل می کند.

 

Toke Nygaard

Toke Nygaard Cuban Council

من فکر می‌کنم تمرکز زیادی روی احساس چیزها خواهد بود، نه به ظاهر یا عملکرد آنها. درست مانند UI/UX که ناگهان تبدیل به یک جهل شد، من فکر می‌کنم موج جدیدی از متخصصان در دود و آینه‌ها پدیدار خواهند شد که تنها تخصصشان ایجاد حس عالی در تعامل است. من در مورد چگونگی محو شدن، متحرک شدن، انتقال، صدا کردن چیزها صحبت می کنم. بعد از اینکه iPad/iPhone به ما نشان داد که چیزهای بیشتری برای یادگیری در این زمینه وجود دارد، این فقط به سطح دیگری خواهد رسید. بالاخره همه طراحان فلش رانده شده در آنجا دوباره کاری برای انجام دادن خواهند داشت..

Toke Nygaard، @tokenygaard، یکی از سه نفری که K10k را در اواخر دهه 90 ساختند و از آن به بعد آژانس وب Cuban Council را که یک سرمایه گذاری دو ساحلی بود، تأسیس کردند – که در حال حاضر دفتر خود را در نیویورک اداره می کنند.

 

رایان شلتون

Ryan Shelton Noble Union

با ظهور iPhone، iPad و سایر دستگاه‌های لمسی از Android و Blackberry، در سال 2011 طراحان وب طراحی متمرکز بر لمس را در وب‌سایت‌ها ترکیب می‌کنند.

طراحی طرح‌بندی‌های هوشمندانه‌ای که محتوا را به خوبی در نمایشگرهای رایانه و همچنین صفحه‌نمایش‌های کوچک‌تر دستگاه‌های همراه نمایش می‌دهند و به خوبی جریان می‌دهند، مکان رایج‌تر و بخشی از گردش کار خواهد شد.

همانطور که طراحان وب در حال آزمایش طرح‌ها در مرورگرهای مختلف بوده‌اند، ما نیز شروع به مشاهده طراحانی خواهیم کرد که هم تست مرورگرهای متقابل و هم آزمایش بین دستگاه‌ها را انجام می‌دهند. من همچنین تصور می‌کنم روند طراحی تحت تأثیر رابط‌های کاربری دستگاه‌های تلفن همراه مانند iOS اپل است.

رایان شلتون، @ryanshelton، است یک طراح UI و UX در The Noble Union، یک شرکت طراحی مستقر در لندن و متخصص در طراحی و تجربه کاربری. “هدف ما ایجاد رابط های ساده، بصری و زیبا برای وب و دستگاه های تلفن همراه است.”

 

متیو اسمیت

Matthew Smith Squared Eye

من می بینم که وب بیشتر بر ایده ها تمرکز می کند و از فناوری ها به عنوان تمرکز اصلی دور می شود. ما در حال تماشای مرورگرها هستیم که در نهایت با شباهت هایی با هم ترکیب می شوند و این به ما امکان می دهد تفکر خود را در زمینه های فناوری، پلتفرم ها و انواع مرورگرها ادغام کنیم.

اکنون می‌توانیم به سؤالاتی درباره مفهوم، ایده‌ها، تحویل، تجربه پاسخ دهیم. من دوست دارم طراحان وب را ببینم که از خود و مشتریانشان در مورد استعاره ها و داستان هایی می پرسند که می توان از طریق تجربه ارتباط محتوا در یک رسانه دیجیتالی که حرکت می کند، تغییر می کند، نفس می کشد و با زندگی تپش می زند، گفت. دیگر “چاپ روی صفحه” نیست. وب به وضوح رسانه منحصر به فرد خود است. ما به طور بالقوه از دوران کودکی وب به مرحله توسعه اولیه می رویم که در آن تفکر واقعی شروع به شکل گیری می کند.

سپس، در حین نوشتن این و آن می‌توانم بر تفکر مثبت حماسی من تأثیر بگذارد، به موسیقی متن Inception گوش می‌دهم.

ممکن است همه چیز چندان امیدوارکننده نباشد. من همچنان می بینم که طراحان وب بر سبک به جای معنا تأکید اشتباه می کنند و قبل از پروژه های موفق با بازگشت سرمایه واقعی برای مشتریان خود به پیکسل های جذاب توجه می کنند. من تعداد کمی از طراحان وب را می شناسم که مایلند بپذیرند که دانستن نحوه فشار دادن پیکسل ها با فتوشاپ یا آتش بازی، یا ایجاد کدهای تمیز با سه لایه HTML/CSS/JS شما را به یک طراح وب تبدیل نمی کند.

من یک طراح وب هستم زیرا ذهنم را به سمت رسانه وب، تفاوت‌های منحصر به فرد و شباهت‌های آن به سایر رشته‌های طراحی، و جنبه‌های ساده اما مهم زبان ویژوال متمایل می‌کنم. من دائماً در حال یادگیری بیشتر هستم و همیشه نسبت به اطلاعات کمی که دارم متواضع هستم، اما تا زمانی که همه در این زمینه‌ها و فراتر از تسلط بر پیکسل‌ها و کدها رشد کنیم، در سال 2006 گیر خواهیم کرد.

متیو اسمیت، @ Squaredeye، هر پیکسل کوچک مربعی و شبکه ای را زیر نظر دارد که با چیدمان هوشمندانه و الهام بخش، طرحی را شکل می دهد که به ما و شرکت شما کمک می کند تا رشد کنیم.<.>

 

جاناتان اسنوک

Jonathan Snook CA

من پیش بینی می کنم که سال 2011 سالی باشد که مردم از CSS3 انبوه استفاده کنند. بسیاری هنوز به دلیل عدم پشتیبانی در اینترنت اکسپلورر تمایلی نداشتند، اما با انتشار IE9، ما در نهایت ویژگی های زیادی را در اختیار خواهیم داشت.

انتظار مشاهده آزمایش‌های بیشتر و ترفندها و هک‌های جالب بیشتری داشته باشید. من امیدوارم که شاهد باشیم افراد بیشتری به تأثیرات عملکرد استفاده از CSS3 به شدت در پروژه های خود نگاه می کنند.

جاناتان اسنوک، @ snookca، خالق طرح های خیره کننده، نشانه گذاری و کدهای بی عیب و نقص، و ایده ها و برنامه های آینده نگر است.

 

اندی ساواردز

Andy Sowards

من معتقدم که در سال 2011 ما شاهد تعداد زیادی سایت بسیار مینیمال با تجربه کاربری خوب خواهیم بود که دارای رنگ‌ها، خطوط، منحنی‌ها، بافت‌های ظریف هستند و چشم‌ها را خوشایند می‌کنند و زندگی همه را ساده می‌کنند. هر سال شلوغ‌تر و شلوغ‌تر می‌شویم، بنابراین داشتن یک طرح‌بندی حداقلی که بر محتوا متمرکز است، محبوب‌تر می‌شود. محتوا در سال 2011 پادشاه خواهد شد.

همچنین من معتقدم که ما شروع به دیدن پتانسیل کامل CSS3، HTML5 و Javascript خواهیم کرد. وب قرار است به تجربه ای فراگیرتر تبدیل شود و این در طرح ها، تایپوگرافی و استفاده از رنگ هایی که خواهیم دید نشان داده خواهد شد. من معتقدم که این به نوبه خود باعث یک حرکت مرورگر مدرن تر می شود و مردم بیشتر آگاه خواهند شد که برای لذت بردن از وب باید به روز بمانند.

اندی ساواردز، @andysowards، خلاق پرشوری که هرگز متوقف می شود. بلاگر مشتاق، فریلنسر، طراح وب، توسعه دهنده، برنامه نویس. شوهر مبارک و پدر 4 فرزند. خانواده من انگیزه من هستند. صاحب وبلاگ طراحی و برنامه نویسی.

 

وینسنت فلاندرز

 

Vincent Flanders Web Pages that Suck

وب‌سایت‌ها/برنامه‌های تلفن همراه (سال موبایل است.)، وب‌سایت‌ها/برنامه‌های رایانه لوحی، ابزارهای هیجان‌انگیز و جدید HTML5 منتشر خواهند شد که توسط بسیاری از طراحان سطح دوم مورد سوء استفاده قرار خواهند گرفت.

طراحان استفاده از #666 را برای رنگ متن در سایت های مشتریان خود متوقف می کنند تا متن راحت تر خوانده شود. به جز وب‌سایت‌های «بیش از حد بالا»، 15 درصد وب‌سایت‌های مکنده کمتری وجود خواهند داشت. (خبر بد برای من.)

استفاده از ابزارهای افزایش سرعت صفحه وب آسان‌تر خواهد بود و سرعت بارگذاری صفحه سریع‌تر می‌شود. (Google خوشحال تر خواهد شد).

طراحان شروع به استفاده از ابزارها خواهند کرد (یا حداقل از htaccess.) برای فشرده‌سازی و ذخیره فایل‌ها استفاده می‌کنند، که باعث می‌شود صفحات سریع‌تر بارگیری شوند و پهنای باند پتابایت ذخیره شود.

Vincent Flanders، @vincentflanders، یک تحلیلگر قابلیت استفاده است ، نویسنده دو کتاب در زمینه طراحی وب و خالق WebPagesThatSuck.com.

 

مایک استنهاوس

Mike Stenhouse

If 2010 was the year that mobile came of age then 2011 will see it move into its own apartment next door to the desktop and start throwing wild parties. Having started as the younger, slightly neglected sibling it’s now on the verge of shouldering the desktop out of the way.

The industry (as articulated by Fred Wilson of Union Square Ventures) is coming around to the idea that mobile could often be the primary platform for new apps. As web developers and designers we are in a great position to take advantage of this shift through infrastructure enhancements like HTML5 and Phone Gap, and frameworks like jQuery Mobile, Zepto and Backbone, along with a horde of others.

All of these are based on technologies we already know and can start working with today. Rather than clumsily reskinning our websites, 2011 will be the year we embrace the philosophy of mobile to produce context aware, task tailored, fundamentally handheld apps.

Mike Stenhouse, @mikesten, is a user experience designer, occasional speaker and constant maker of things. When not tinkering he is Head of User Experience for video collaboration platform, Aframe.

Written exclusively for WDD by Debbie Hemley, @dhemley. Debbie is a blogger and social media aficionado. She works with businesses to develop content and social media strategies. Read her blog posts on All the News. You can also follow Debbie on LinkedIn.

Thumbnail image by: Shannonyeh Photography

What are your Web Design Predictions for 2011? Share your thoughts in the comments below.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *