چه چیزی یک طراح لوگو خوب را می سازد؟


هرچقدر هم که این برای برخی عجیب به نظر برسد، هر طراح طراح لوگو خوبی نیست.

من با طراحان بسیار بااستعداد زیادی آشنا شده ام که در طراحی لوگو بسیار بد هستند. در واقع، برخی از بهترین طراحانی که من می شناسم آنقدر از این موضوع آگاه هستند که حتی ترجیح می دهند این نوع پروژه را انجام ندهند.

فرآیند ایجاد یک لوگو، حداقل در سطح حرفه ای، می تواند به راحتی به مجموعه ای طولانی از کارهای پیچیده تبدیل شود که لزوماً ربطی به طراحی ندارند، و برای موفقیت در انجام آن، طراح باید انجام دهد. ترکیبی کاملاً عجیب از مهارت ها.

اگر طراح هستید که به دنبال تخصص در صنعت هویت هستید، این مقاله به شما کمک می کند نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنید. اگر کارآفرینی هستید که به دنبال آموزش خود قبل از استخدام یک طراح لوگو هستید، این مقاله به شما کمک می کند تا بخشی از پیچیدگی فرآیند ایجاد یک لوگوی سفارشی برای کسب و کار خود را درک کنید.

 

چه چیزی یک لوگوی خوب را می سازد؟

قبل از پرداختن به موضوع اصلی این مقاله، باید تعریف کنیم که چه چیزی یک لوگوی خوب را می سازد. از این گذشته، تنها با دستیابی به درک درستی از این مفهوم است که می‌توانیم پیش برویم و تجزیه و تحلیل کنیم که کدام مجموعه مهارت، تجربه و شخصیت از یک طراح برای خوب بودن در خلق لوگو لازم است.

پس چه چیزی یک لوگو، یک لوگوی خوب را می سازد؟

در یک جمله، یک لوگوی خوب باید برای هدف مناسب باشد، با اندازه‌ها و مواد مختلف سازگار باشد، در گذر زمان بدون اینکه قدیمی به نظر برسد مقاومت کند، و به اندازه‌ای خاطره‌انگیز باشد که وقتی به آن نگاه می‌کنید، به راحتی به خاطر بسپارید. .

به طور کلی، وقتی صحبت از طراحی لوگو به میان می‌آید، درست و غلط وجود ندارد، بلکه فقط اعمال خوب و بد وجود دارد. نمودار زیر آنچه را که به طور گسترده به عنوان بهترین شیوه در صنعت طراحی هویت در نظر گرفته می شود، نشان می دهد.

نمودار ون کثیف سریع طراحی هویت برند.

وقتی به نمودار بالا نگاه می‌کنید، فکر می‌کنید چه مهارت‌هایی به ایجاد یک لوگوی خوب کمک می‌کند؟

یکی از راه‌های پاسخ به این سؤال، تجزیه و تحلیل هر مشخصه به طور جداگانه، و سپس مرتبط کردن مجموعه مهارت‌های متفاوت برای هر یک است. به عنوان مثال، یک طراح برای طراحی یک لوگوی نمادین به چه مهارت هایی نیاز دارد؟ مطمئناً مفهوم و ارزش طراحی نمادین را برای مبتدیان درک می کنید، اما چیزهای بیشتری وجود دارد.

زمان زیادی را صرف فکر کردن در مورد آن کنید و در نهایت متوجه خواهید شد که اکثریت مهارت های مورد نیاز برای طراحی یک لوگوی خوب ربطی به فعالیت واقعی تولید طراحی ندارند. غافلگیر شدن؟ به خواندن ادامه دهید، و ایده را خواهید گرفت.

 

در تحقیق خوب باشید

یکی از مرتبط ترین مهارت ها در فرآیند تبدیل شدن به یک طراح لوگو خوب، توانایی یافتن اطلاعات مرتبط و مفید است. در مورد آن فکر کنید: بدون دانستن جزئیات صنعت مشتری، بازار و درک اینکه چگونه رقابت از هویت آنها برای بازاریابی خود استفاده می کند، چگونه می توان فهمید که در حال طراحی یک لوگوی مرتبط هستند؟

اما جلسه توجیهی برای همین است، درست است؟

بله، شما دقیقاً در جریان هستید، اما حقیقت این است که اکثر مشتریان کوچک و کارآفرینان تازه کار، نمی دانند چگونه یک جلسه توجیهی آماده کنند. هک، برخی از آنها حتی وقتی به یک طراح برای لوگو مراجعه می کنند، این داده ها را در دسترس ندارند.

گاهی اوقات حتی سازمان‌های بزرگ‌تر ویژگی‌های فرآیند طراحی لوگو را درک نمی‌کنند و با ارائه نکردن اطلاعات کافی در جلسات توجیهی خود شکست می‌خورند. دانستن اینکه کجا باید تاریخ را دریافت کنید و چه سوالاتی را باید بپرسید یک مهارت ضروری است.

در نهایت این مهارت به هدایت طرح به یک راه حل مرتبط کمک می کند.

 

بتوانید به صورت مفهومی فکر کنید

هنگامی که طراح تمام اطلاعات مربوط به پروژه را در اختیار داشته باشد – که حداقل باید شامل توضیحات مشتری و داده های حاصل از تحقیقات طراح باشد – مرحله زیر تجزیه و تحلیل داده ها برای تعیین مرزهای پروژه است.

>

برای انجام این کار، طراح باید با استفاده از ابزارهای تحلیلی مانند طوفان مغزی، نقشه‌های ذهنی، چرخ‌های رنگ، تخته‌های خلقی یا هر ابزار تحلیلی دیگری که به درک بهتر مشکل هویت و شناسایی آنچه ممکن است مفهوم خوبی برای بررسی باشد یا نباشد کمک می‌کند. .

من حدس می‌زنم گفتن این کار آسان‌تر از انجام آن است!

مطمئناً کار عملی زیادی در اینجا وجود دارد، اما زمانی که طراح دید روشنی از تصویر بزرگ داشته باشد، قادر به یافتن راه‌حلی باشد که از نظر زیبایی‌شناختی خوشایند باشد، اما همچنین ارتباط مفهومی عمیقی با مشکل هویت اولیه دارد، بیشتر بیش از هر چیز دیگری، چه چیزی یک طراح لوگوی خوب را می سازد.

به این صورت فکر کنید: لوگوی بدون مفهوم، آرم بدون روح است.

توانایی تفکر مفهومی و یافتن معنای پنهان بین آنچه در ابتدا به نظر می رسد داده های نامرتبط باشد، تأثیر عمیقی در روند ایجاد یک لوگوی خوب دارد، در نتیجه این مهارت است که به هدایت طرح کمک می کند. یک راه حل منحصر به فرد.

 

بتوانید از قبل برنامه ریزی کنید

با در دست داشتن یک راه حل منحصر به فرد و مرتبط، اکنون تنها کاری که طراح باید انجام دهد این است که تضمین کند راه حل انتخابی همه کاره است. برای انجام این کار، طراح باید بتواند از قبل برنامه ریزی کند. ساده، اوه؟ با توجه به ارزشش، من معتقدم که این ساده‌ترین مهارت برای تسلط بر این مهارت است.

اساساً تمام کاری که طراح باید انجام دهد این است که لوگو را با در نظر گرفتن زمینه طراحی کند. آیا به خوبی در یک وب سایت قرار می گیرد؟ آواتار توییتر؟ در یک بروشور یک رنگ چاپ شده است؟ یا تمام رنگی روی کارت ویزیت؟ روی یک پوستر بزرگ کشیده شده است؟ یا در کنار وسیله نقلیه؟ به اندازه یک خودکار تبلیغاتی کاهش یافته است؟ یا روی تی شرت گلدوزی شده است؟

اگر لوگوی نهایی بتواند بدون از دست دادن کیفیت، با همه موقعیت‌های فوق سازگار شود – و بیشتر -، کار تمام است!

اگر نه، پس این راه حل احتمالاً بهترین نیست – معمولاً به اندازه کافی نمادین نیست – و یک نگاه سریع به جلسه توجیهی که با کاوش دور دیگری از مفاهیم در بالای آن قرار دارد، مشکل را حل می کند. چیزی که چند ساعت طراحی اضافی به حل آن کمکی نمی کند.

با این وجود، اینجا، دقیقاً اینجا، مربوط به این مهارت، یک مشکل نهفته است.

وقتی صحبت از طراحی لوگو به میان می آید، صاحبان مشاغل کوچک و کارآفرینان تازه کار تمایل دارند از قبل برنامه ریزی نکنند، حداقل از نظر طراحی، و لوگوها را کاملاً خارج از چارچوب تایید کنند، و به همین دلیل آنها نمی دانند که چرا برخی از راه حل ها درست نیستند. برای آنها مناسب است.

خطر نادیده گرفتن نیاز به تطبیق پذیری برای مشتری بد است زیرا ممکن است منجر به نیاز به صرف هزینه بیشتر برای بازسازی لوگوی خود شود و این کمترین مشکل آنهاست. من مواردی داشته‌ام که مالکان کسب‌وکارهای کوچک هزاران دلار در سهام سرمایه‌گذاری کرده‌اند که نشان‌واره‌ای را بعداً متوجه شده‌اند که برای آنها مناسب نیست.

و این نشانه مهارت بعدی است، که در مقابل، من معتقدم تسلط بر آن سخت ترین است.

 

ارتباط دهنده خوبی باشید

مطمئنم که بسیاری می گویند که توانایی انتقال پیام خود با موفقیت نه تنها برای یک طراح لوگو، بلکه برای هر طراح یا حتی هر کسی که تقریباً در هر شغلی باشد یک مهارت خوب است. این درست است، اما دلیل خاصی وجود دارد که چرا یک طراح لوگو باید ارتباط خوبی داشته باشد.

طراح لوگو معمولاً کسی است که با مسئولیت آموزش دادن به مشتریان در مورد واقعیت های دنیای طراحی مواجه است.

روز به روز، مردم در حال راه‌اندازی شرکت‌های خود هستند و در اکثر مواقع، کارآفرینان تازه‌کار تصور کمی از نقش طراحی در موفقیت کسب‌وکارشان دارند و معمولاً اهمیت بسیار کمی برای آن قائل هستند. .

چالش اینجاست…

هنگامی که کسی با او تماس می گیرد که به احتمال زیاد از اهمیت طراحی برای یک کسب و کار اطلاعی ندارد، طراح لوگو باید بتواند به تغییر پارادایم مشتریان نسبت به طراحی کمک کند، نه تنها برای موفقیت مشتری، بلکه همچنین برای موفقیت خودش نیز.

طراحان تمایل دارند این مرحله را نادیده بگیرند، زیرا ممکن است بسیار وقت گیر باشد، و مشتریان، حداقل در ابتدا، به سختی برای مدتی که یک طراح برای کمک به آموزش طراحی انجام می دهد، ارزش قائل می شوند.

اگر به دنبال تخصص در صنعت طراحی هویت هستید، تا آنجا که به نظر من می رسد، این مهمترین مهارت غیر مرتبط با طراحی است که باید روی آن کار کنید. همراه با صبر و حوصله فراوان.

بهترین طراحان لوگو که من می شناسم، ارتباطات عالی نیز هستند.

 

نتیجه گیری

طراحی لوگو، حداقل از دیدگاه من، ارتباط زیادی با حل پازلی دارد که راه حل های بسیاری را میسر می سازد. برخی راه‌حل‌ها عالی خواهند بود و برخی دیگر نه چندان زیاد؛ اما اگر نمی دانید برای بازی کردن پازل به چه مهارت هایی نیاز دارید، حل آن واقعاً سخت می شود.

با ورود بیشتر و بیشتر افراد به صنعت طراحی، به نظر می رسد که جستجو برای تخصص در حال تبدیل شدن به یک مکان رایج است. اگر به دنبال تخصص در صنعت هویت هستید، آموزش خود بر روی هر یک از این مهارت های غیر طراحی مطمئناً شما را در مسیر درست قرار می دهد، اما باید به خاطر داشته باشید که در نهایت ابتدا باید یک طراح خوب باشید و برای این کار هیچ چیز بهتری وجود ندارد. از تمرین، تمرین و کمی تمرین بیشتر.

 

آیا به دنبال تخصص به عنوان یک طراح لوگو هستید یا ترجیح می‌دهید اصلاً این نوع پروژه را انجام ندهید؟ آیا فکر می کنید مهارت های دیگری برای طراحان لوگو وجود دارد؟ در نظرات به ما اطلاع دهید.

تصویر/تصویر کوچک ویژه، تصویر طراح از طریق Shutterstock.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *