من به عنوان یک نویسنده، به ویژه به هنر تایپوگرافی گرایش دارم. شاید به این دلیل است که ترکیب کلمه و هنر با مغز چپ و راست مغز صحبت می کند – و جادو در آنجا نهفته است.

کتاب

طراح جی لی با عنوان Word as Image قدرت “تصویر کردن کلمات” را به خوبی نشان می دهد. این نابغه هنری متولد سئول که در حال حاضر استراتژیست خلاق فیس بوک و قبلاً مدیر خلاق در گوگل است، پروژه ای شخصی را شرح می دهد که تقریباً 20 سال پیش در کلاس تایپوگرافی مدرسه هنر خود آغاز شد:

چالش این است که معنای یک کلمه را تجسم کنید، تنها با استفاده از عناصر گرافیکی حروف تشکیل دهنده کلمه، بدون افزودن هیچ بخش خارجی. چالش بسیار سخت بود، اما پاداش “ترک کردن” یک کلمه بسیار عالی بود. بنابراین این یک پروژه مادام العمر برای من شد.

کتاب لی حاوی نزدیک به 100 کلمه مختلف است که خواننده را ترغیب می‌کند تا برای بار دوم نگاه کند – و فکر کند. نوع درمان ها ساده و در عین حال لایه بندی شده با معنا هستند. با طویل کردن یک حرف، تغییر ارتفاع، یا مخلوط کردن اندازه فونت، هر کلمه – تقریباً منحصراً به صورت سیاه و سفید ارائه می شود – برای خود صحبت می کند. برخی با صدای بلند فریاد می زنند که شما بلافاصله معنی را درک می کنید. دیگران فقط زمزمه می کنند، در حالی که شما در تلاش برای کشف نماد هستید، تا زمانی که “آها!” لحظه تو را می گیرد صرف نظر از این، بدون هیچ گونه زنگ و سوت اضافه، این تصاویر الهام گرفته شده گویای خوبی هستند.

>

 

کدام یک از این طرح ها را دوست دارید؟ آیا می توانید در مورد هر یک از آنها پیشرفت کنید؟ در نظرات به ما اطلاع دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *