گزینه های جدید وب فونت از Cloud.Typography


وبفون ها در وب انقلابی بوده اند. آنها ظاهر وب سایت ها را به گونه ای تغییر داده اند که مسلماً هیچ فناوری وب دیگری آن را تغییر نداده است.

بله، درست است که بسیاری از فونت‌های وب به درستی برای ویندوز نشان داده نمی‌شوند. بله، این نیز درست است که بسیاری برای صفحه نمایش کشیده نشده اند. بله، همچنین درست است که تطبیق وب فونت های موجود با فونت های مورد استفاده برای کارهای چاپی اگر غیرممکن نباشد، می تواند دشوار باشد. حداقل قبلاً اینطور بود.

این سردردهای طراحان ممکن است اکنون با راه‌اندازی Cloud.typography به گذشته تبدیل شوند. از ریخته گری نوع Hoefler & Frere-Jones.

H&FJ یکی از پرکارترین ریخته‌گری‌های نوع در ربع قرن گذشته بوده است، اما تاکنون بیشتر فونت‌های آن‌ها برای وب در دسترس نبوده‌اند. سرویس جدید آنها، Cloud.typography، راه حلی است که مدت ها در انتظار آن بودیم.

history1

هر تایپ فیس H&FJ با یک بیوگرافی غنی ارائه شده است.

 

فونت ها چیزی بیش از دست خط یک نویسنده هستند، آنها ابزاری برای بیان اطلاعات هستند. Cloud.typography ابزارهایی را در اختیار طراحان قرار می دهد که برای برقراری ارتباط به روشی که خوانندگان شایسته آن هستند، نیاز دارند. فونت های وب آن دارای پالت های سبک غنی و مجموعه شخصیت های عمیق هستند تا به طراحان کمک کنند محتوا را با وضوح، ظرافت و تمایز ارائه دهند.

مانند فونت‌های Google، Cloud.typography یک راه‌حل CSS بدون نیاز به جاوا اسکریپت است – احتمالاً فونت‌ها به صورت رشته‌های base64 کدگذاری می‌شوند. مهمتر از همه، Cloud.typography مجموعه کامل H&FJ، بیش از 900 فونت را در خود دارد، که به این معنی است که برخی از بهترین تایپ‌فیس‌ها اکنون برای استفاده در وب در دسترس هستند.

hoefler

گستره وسیعی از گزینه‌های کاراکتر در فونت‌هایی مانند Hoefler Text موجود است.

 

Cloud.typography همچنین مجموعه ScreenSmart H&FJ را معرفی می‌کند که مجموعه‌ای از 250 فونت نیروی کار است که برای استفاده در صفحه‌نمایش بازطراحی و مهندسی شده‌اند. این وضوح و کاراکتری را که اغلب در فونت‌های وب با کیفیت کمتر نمی‌بینید را ممکن می‌سازد. با فونت های ScreenSmart می توانید تفاوت بین پررنگ و نیمه پررنگ را حتی در اندازه متن بدنه ببینید. می‌توانید از بین سبک‌های مختلف انتخاب کنید، نویسه‌های اضافی مانند لیگاچرها و کلاه‌های کوچک را اضافه کنید، یا برای پایین نگه داشتن اندازه فایل، آنها را حذف کنید.

compare

مقایسه متن Hoefler با Times.

 

بزرگترین خبر این است که مورد علاقه تایپوگرافها، گاتهام، اکنون به عنوان یک وب فونت در دسترس است. فقط برای استفاده در وب، حروف کلاسیک برای استفاده مشترکین رایگان است. علاوه بر این، گاتهام برای استفاده در اندازه های کوچک صفحه نمایش به عنوان بخشی از مجموعه فونت های ScreenSmart دوباره طراحی شده است.

screensmart

ScreenSmart Gotham جدید.

 

compare2

مقایسه Gotham ScreenSmart با Helvetica در 14pt.

 

این امر به ناچار هزینه دارد. با این حال، قیمت به‌طور شگفت‌آوری معقول است: اشتراک‌ها از 99 دلار در سال تا 250000 بازدید از صفحه شروع می‌شوند و این 99 دلار شامل 5 بسته اول فونت وب شما می‌شود. شما می توانید هر تعداد پروژه که دوست دارید بسازید، اما تنها 10 پروژه می توانند به طور همزمان فعال شوند (افزودن 5 پروژه دیگر 1 دلار در ماه هزینه دارد).

Cloud.typography به ارزانی Google Webfonts، یا (برای کسانی که اشتراک CC دارند) Adobe’s Typekit. با این حال، برای افراد حرفه ای فهیم که عاشق کیفیت هستند. تایپوگرافی، ارائه وب فونت H&FJ مانند مانا از بهشت ​​است.

 

آیا در Cloud.typography مشترک شده اید؟ آیا در آینده نزدیک از گاتهام بیش از حد استفاده خواهید کرد؟ در نظرات به ما اطلاع دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *