10 نکته برای طراحی سبدهای خرید قابل استفاده


کارهای روزمره در زندگی ما با تکنولوژی متحول شده است. یکی از کارهایی که فناوری به ساده سازی آن کمک می کند خرید است: خرید محصولات در فروشگاه ها به راحتی خرید آنلاین نیست.

با در نظر گرفتن این موضوع، توجه به قابلیت استفاده از وب سایت های تجارت الکترونیک اهمیت بیشتری پیدا می کند.

وقتی مشتریان می‌خواهند محصولی بخرند، می‌خواهند این فرآیند سریع و آسان و بدون هیچ مشکلی انجام شود.

در اینجا 10 نکته وجود دارد که به شما کمک می‌کند خرید و سبد خرید قابل استفاده تجارت الکترونیک ایجاد کنید.

 

1. تمام صفحه و چرخ دستی های کوچک

سبدهای خرید اغلب به دو شکل هستند، یک سبد خرید کاملاً کاربردی که در یک صفحه مخصوص به خود قرار دارد و یک سبد خرید “مینی” که معمولاً در نوار کناری یا بالای صفحه قرار دارد. بهترین روش این است که هر دو را در بر گیرد.

سبدهای خرید کوچک اطلاعاتی را در یک منطقه کوچک نشان می‌دهد که از بقیه چیدمان فاصله نمی‌گیرد. در اینجا یک نمونه عالی از یک سبد خرید کوچک قابل استفاده وجود دارد.

هنگامی که محصولی انتخاب می‌شود، کالا بلافاصله در سبد خرید نشان داده می‌شود. پس از ادامه خرید، جزئیات به حداقل می رسد و فقط تعداد اقلام و قیمت کل نشان داده می شود. همچنین، پیوندی از سبد خرید کوچک برای مشاهده سبد خرید کامل صفحه وجود دارد.

laskys

با سبد کامل صفحهمی توانید اطلاعات بیشتر و گزینه های بیشتری نسبت به یک سبد خرید کوچک ارائه دهید. برای مثال، اطلاعاتی مانند جزئیات محصول، حذف/ویرایش موارد، قیمت‌های مالیاتی و گزینه‌های حمل و نقل، همگی می‌توانند در سبد خرید کامل صفحه گنجانده شوند. نمونه سبد خرید کامل صفحه زیر نیز یک سبد خرید کوچک را در گوشه سمت راست بالا نمایش می دهد.

action2

 

2. پرداخت: گام به گام یا یک صفحه

استفاده از روش گام به گام روند پرداخت را برای مشتری آسان می‌کند. به صفحه پرداخت Apple.com در زیر نگاهی بیندازید. مراحل پرداخت در چهار مرحله مختلف انجام می‌شود: ورود، صورت‌حساب و ارسال، پرداخت و در نهایت تأیید/ویرایش.

این یک فرآیند به خوبی ساختار یافته است و مطمئناً باید هنگام طراحی تسویه‌حساب‌های گام به گام از چیزی شبیه به آن استفاده کنید.

apple_checkout1

علاوه بر یک فرآیند گام به گام، گزینه دیگر گنجاندن سبد خرید، اطلاعات شخصی و اطلاعات حمل و نقل/صورتحساب در یک صفحه است.

اگر با طرح بندی خوب انجام شود، این می تواند به خوبی کار کند. سایت زیر از فرآیند پرداخت تک صفحه ای خوب استفاده می کند. جدولی در بالا وجود دارد که حاوی سبد خرید است، با فرم‌های اطلاعات خرید در زیر.

realmac_cart1

 

3. پیوند از سبد خرید کوچک به سبد خرید کامل با نماد

هنگام ساخت یک سبد خرید، ویژگی های ظریفی وجود دارد که بر تجربه مشتری تأثیر می گذارد. با کلیک بر روی سبد خرید کوچک باید به سبد خرید کامل پیوند داده شود و یک نماد باید در کنار سبد خرید کوچک ظاهر شود تا توجه مشتری را به سبد خرید کوچک و این پیوند جلب کند.

وب سایت زیر نمونه کاملی از این موضوع است. این دکمه ها به زبان خارجی هستند، اما نماد سبد خرید به راحتی توسط هر کسی قابل تشخیص است.

iluminejp

 

4. دکمه های پرداخت/افزودن به سبد خرید را آشکار کنید

هنگام طراحی تسویه‌حساب تجارت الکترونیکی و سبد خرید، مهم است که پیوندهایی در دسترس قرار دهید تا مشتری را در فرآیند پرداخت راهنمایی کنید. بهتر است از دکمههای آشکار و بزرگ استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که دکمه ها حاوی متنی کاملاً خوانا و قابل فهم هستند، مانند «افزودن به سبد خرید» یا «ادامه به پرداخت».

دکمه‌های زیر به خوبی طراحی شده‌اند و مستقیماً در زیر اطلاعات هر محصول قرار گرفته‌اند. اگر مشتری نتواند دکمه پرداخت را پیدا کند، نمی تواند محصول شما را بخرد!

bohemian

 

5. از یک طرح بندی مبتنی بر جدول خوانا

استفاده کنید

هنگام طراحی یک سبد خرید کامل، همیشه بهتر است از ساختاری مبتنی بر جدول استفاده کنید. طرح باید به طور موثر اطلاعات را بدون وقفه نمایش دهد. از فونت های استاندارد استفاده کنید و از استفاده از پس زمینه های پیچیده اجتناب کنید.

همیشه برای جدا کردن سلول‌ها از حاشیه‌های قوی استفاده کنید، اما حاشیه‌ها را استایل نکنید. اطلاعات موجود در جدول سبد خرید باید به راحتی بدون حواس‌پرتی از عناصر دیگر یا طراحی پیچیده قابل مشاهده باشد.

این یک سبد خرید بسیار تمیز است. جدول به راحتی قابل خواندن است و شامل تمام عناصر لازم است. مهمتر از همه، به تصویر توجه کنید. تصویر محصول تصویری خوبی از آنچه می‌خرد به مشتری می‌دهد، که می‌تواند به مشتریان کمک کند تا مطمئن شوند که واقعاً محصول مورد نظر خود را خریداری می‌کنند.

dbh1

 

6. پیوند “ادامه خرید”

یک ویژگی دیگر پیوند “ادامه خرید” است. وقتی روی لینک کلیک کردید، باید مشتری را به فروشگاه و کاتالوگ بازگرداند. این معمولاً در زیر میز سبد خرید کامل قرار می گیرد، جایی که مشتری می تواند به راحتی آن را پیدا کند.

مثال زیر پیوندهای “ادامه خرید” و “رفتن به پرداخت” را نشان می دهد. توجه کنید که پیدا کردن اینها چقدر آسان است.

threadless3

 

7. از تعداد زیاد فیلدها اجتناب کنید

هیچ چیز برای مصرف کننده معمولی آزاردهنده تر از پر کردن تعداد غیر ضروری فیلدهای ورودی در یک فرم نیست. شما می‌خواهید فرآیند پرداخت تا حد امکان آسان باشد، زیرا اگر مشتری آن را راحت نداند، به احتمال زیاد دیگر از سایت خرید نمی‌کند.

تعداد فیلدهای ورودی را به حداقل برسانید، فیلدهای ورودی مشابه را در گروه‌ها قرار دهید و سرصفحه‌های هر بخش را ارائه دهید. مقدار مناسب فضای سفید نیز به سازماندهی بیشتر فرم کمک می کند.

فرم زیر حداقل است و حاوی تعداد کمی فیلد ورودی است.

deckpeck

 

8. عناصر کمکی زیادی ارائه دهید

مکان‌های بسیاری وجود دارد که عناصر کمکی باید در سبد خرید و فرآیند تسویه‌حساب گنجانده شوند.

در سبد خرید، نکات سریع را در مورد نحوه بهترین استفاده از ویژگی‌های سبد خرید و فرآیند پرداخت را توضیح دهید. برچسب‌های موجود در سبد خرید و فرم پرداخت را می‌توان با استفاده از نکات ابزار توضیح داد.

در صفحه تسویه‌حساب، می‌توانید متن نمونه در مورد آنچه باید در هر قسمت ورودی گنجانده شود، و همچنین نمونه‌هایی از اطلاعات صورت‌حساب خاص، مانند تصویری که نشان می‌دهد شماره CVD در کجا قرار دارد، اضافه کنید. پشت کارت اعتباری قرار دارد.

در فرم زیر، فیلدهای ورودی دارای متن نمونه توضیحی هستند و ستون وسط شامل اطلاعات مفید دیگری است.

threadless2

 

9. پشتیبانی بصری را ارائه دهید

پشتیبانی بصری می تواند هر چیزی از نمودار گرفته تا نمادهای ساده باشد. تصویری که موقعیت یک شماره حساب را در کارت اعتباری نشان می دهد به مشتریان در فرآیند وارد کردن اطلاعات صورتحساب خود کمک می کند. نمادهای پشتیبانی از متن برای آسان‌تر کردن اسکن فرم مفید هستند.

تصویر زیر یک سبد کلیک و کشیدن بسیار راحت را نشان می‌دهد. تصویر نماد سبد خرید به مشتریان می گوید که می توانند اقلام را به سبد خرید بکشند. سبد خرید همچنین دارای یک برچسب در بالای آن است که روی آن نوشته شده است “موارد را به اینجا بکشید.”

nerve

 

10. همیشه یک صفحه تأیید کنید

مهم ترین ویژگی هر فرآیند پرداخت مطمئناً صفحه تأیید و ویرایش به عنوان مرحله نهایی است. معمولاً مشتریان مایلند تأیید کنند که اقلام صحیح را خریداری می کنند. هر فرآیند پرداخت خوب این ویژگی را به عنوان آخرین فرصت برای مشتری دارد تا سفارش خود را قبل از اینکه از طریق فرآیند پرداخت به آن متعهد شود، بررسی کند.

در صفحه تأیید، باید تمام اطلاعات مربوط به محصول را در جدولی مانند تسویه حساب کامل صفحه درج کنید. مشتری باید بتواند سفارش خود را لغو کند یا بتواند از پیوند «ادامه خرید» برای افزودن موارد بیشتر استفاده کند. دکمه تکمیل فرآیند را کاملاً مشخص کنید و حتی کوچکترین سردرگمی را از بین ببرید.

 

نمایش از سبدهای قابل استفاده و تسویه حساب

IconDock – این سایت دارای یک سبد خرید بسیار کاربردی و راحت است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی یک مورد کلیک کرده و به داخل پنل بکشید. این به طور خودکار کل را محاسبه می کند و یک راه حل خرید بسیار سریع است.

icondock

MediaTemple – در اینجا یک جدول قیمت بسیار زیبا حاوی دکمه‌های تسویه‌حساب آشکار با قرارگیری خوب است.

mt2

مرکز آموزش اولیه – این سایت دارای یک سبد خرید کامل عالی، یک سبد خرید کوچک و یک روش پرداخت گام به گام است که با جدول زمانی نشان داده شده است.

earlylearning

Roxy – این یک سبد خرید ساده است و همچنین دارای یک سبد خرید کوچک مفید است که کل در حال اجرا را به مشتری نشان می دهد.

roxy1

Mia & Maggie – این یک سبد خرید با استایل زیبا است که خواندن آن آسان است و دارای یک دکمه بزرگ پرداخت است.

miamaggie

Mia & Maggie – در اینجا نمونه دیگری از Mia & Maggie، این یکی از صفحه های پرداخت است. این تسویه حساب از یک فرآیند گام به گام در یک صفحه استفاده می کند که یک طرح بندی بسیار هوشمندانه و قابل استفاده است.

miamaggie22

Amazon – Amazon یکی دیگر از سایت‌های تجارت الکترونیک محبوب است که از فرآیند گام به گام استفاده می‌کند.

amazon1

Evel – این یک تسویه حساب بسیار کاربردی و سریع بدون فیلدهای ورودی بیش از حد در فرم است. همچنین توجه داشته باشید که سبد خرید در بالای فرم قرار دارد که می تواند برای برخی از مشتریان بسیار راحت باشد.

evel

طراحی توسط انسان – نمونه دیگری از تسویه حساب تک صفحه ای کامل. این یکی حاوی خلاصه سفارش است که می تواند بسیار مفید باشد. عناصر کمکی متعددی نیز در سراسر فرم وجود دارد.

dbh2

Bridge55 – یک سبد خرید زیبا با تصویری از محصول.

bridge55

Cosmic Soda – یک وب سایت تجارت الکترونیک خوب که هم از یک سبد خرید کوچک و هم از یک سبد کامل استفاده می کند.

cosmic1

Incase – یک تسویه حساب به خوبی سازماندهی شده با کمترین مقدار فیلد.

incase

Shoon – یک سبد خرید کوچک عالی که با کلیک روی دکمه “افزودن به سبد خرید” یک پنجره بازشو حاوی اطلاعات اضافی را نشان می دهد.

shoon

Wunderbloc – سبد خرید لایت باکس.

wunderbloc

Bored of Southsea – یک سبد خرید کوچک خوب و سبد کامل سازمان یافته.

bored

موارد غیرعادی – استفاده از سبد خرید کوچک و کامل و فرآیند پرداخت گام به گام.

subnormals

AlphaStore – یک ساختار جدول و یک سبد خرید کوچک با نماد سبد خرید قابل تشخیص.

alphastore

من و مامان آینده – یک گاری با طراحی زیبا که با تزئینات زیاد نیست.

mommy

نوشته شده به طور انحصاری برای WDD توسط مت کرونین از طراحی با قاشق.

کدام نکات در طراحی سبد خرید آنلاین مهمتر هستند؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *