10 افزونه وردپرس برای تقویت تایپوگرافی وبلاگ شما


آیا تا به حال از یک وبلاگ بازدید کرده اید و بلافاصله متوجه شده اید که چگونه تایپوگرافی به پیچیدگی افزوده و واقعاً محتوا را برجسته کرده است؟ شاید این یک تایپ فیس زیبا و متناسب با موضوع وبلاگ بود، یا فضای سفیدی که به طرز ماهرانه ای در طرح بندی استفاده می شد. هر چه بود، توجه شما را به خود جلب کرد و احتمالاً از خود پرسیده اید که چگونه این کار را انجام دادند.

این نوع پیشرفت‌های خوانایی یا از طریق استایل CSS دستی یا با افزونه‌ها انجام می‌شوند. اگر با کدنویسی CSS آشنا نیستید، قطعاً افزونه‌ها راهگشا هستند و این مقاله 10 افزونه برتر وردپرس مرتبط با تایپوگرافی را برای افزایش خوانایی وبلاگ شما برجسته می‌کند.

افزونه‌هایی مانند این مهم هستند زیرا به شما کمک می‌کنند تا خط فاصله، قالب‌بندی کاراکتر، بهبود متن، نقل قول و موارد دیگر را بهتر مدیریت کنید. فقط با استفاده از یک یا دو افزونه، می‌توانید به یک طرح‌بندی کسل‌کننده روح بدهید و خوانندگان را برای مدت طولانی‌تری نگه دارید.

بنابراین، بیایید ببینیم چگونه با افزونه‌های بهبودیافته، وبلاگ خود را زنده کنیم.

 

1. رها کردن Caps

Drop Caps باعث افزایش خوانایی پست های شما از طریق افزودن یک دراپ کلاه شیک در ابتدای هر پاراگراف اول. همچنین می‌توانید به کامنت‌ها و گزیده‌ها کلاهک اضافه کنید. این افزونه دارای یک شیوه نامه پیش فرض است، اما می توانید در صورت نیاز CSS را تغییر دهید.

Drop Caps WordPress plug-in

در حالی که می‌توانید افزونه را طوری تنظیم کنید که به‌طور خودکار در مکان‌های مشخص شده درج کلاهک‌ها را درج کند، می‌توانید با استفاده از Drop Cap Shortcode. و اگر به پشتیبانی از کاراکترهای زبان خارجی نیاز دارید، wp-dropcaps شما را تحت پوشش قرار داده است.

 

2. تایپوگرافی WP

معروف به عنوان فروشگاهی برای بهبود تایپوگرافی وب، WP Typography برخی از ویژگی های بسیار مفید را به وبلاگ شما اضافه می کند. این به خط فاصله، فاصله، جایگزینی کاراکتر و یک ظاهر طراحی شده (از طریق قلاب های CSS) کمک می کند. و بیش از 40 زبان را پشتیبانی می کند.

کنترل فاصله بسیار عالی است زیرا باعث بسته بندی داخلی URL های طولانی و آدرس های ایمیل می شود. ویژگی جایگزینی کاراکتر مواردی مانند علامت نقل قول، خط تیره، علائم تجاری و حق چاپ را قالب بندی می کند. و قلاب‌های CSS برای نشانه‌هایی مانند علامت علامت، علامت‌های مضاعف، مخفف‌ها و موارد دیگر عالی هستند.

 

3. نقل قول ساده کششی

اگر تا به حال خواستید راهی برای تنظیم و تاکید بر نقل قول ها در پست های خود داشته باشید، نقل قول کششی ساده برای شما مناسب است. یک دکمه “Pullquote” را به ویرایشگر HTML و TinyMCE شما اضافه می کند و به شما امکان می دهد بر هر متنی که انتخاب می کنید تأکید کنید و آن را در بلوک خود در کنار محتوای خود قرار دهید، مانند این:

در حالی که این افزونه دارای سبک پیش‌فرض است، می‌توانید آن را با CSS لغو کنید. از آنجایی که بسیاری از تم ها دارای سبکی برای نقل قول های کششی نیستند، این یک راه عالی برای برجسته کردن آنها است.

 

4. TextImage

TextImage محتوای کامل پست های شما را با تصاویر PNG جایگزین می کند. اگر می‌پرسید چرا کسی می‌خواهد این کار را انجام دهد، ساده است: مخفی کردن محتوا از روبات‌ها و عنکبوت‌ها. تبدیل متن به تصویر باعث می شود آن را غیرقابل خواندن و در نتیجه توسط موتورهای جستجو نمایه سازی نکنید.

می‌توانید پس‌زمینه، فونت و اندازه تصویر را در صورت نیاز استایل دهید. از آنجایی که این یک تصویر است، نمی توانید قالب بندی هایی مانند برجسته، مورب یا زیرخط را اعمال کنید (مگر اینکه در پست اصلی وجود داشته باشد). همچنین، این افزونه تمام برچسب‌های HTML را از پست شما حذف می‌کند.

 

5. CodeColorer

اگر از کدهای زیادی در پست‌های خود استفاده می‌کنید (PHP، HTML، Ruby، JavaScript و غیره)، CodeColorer قطعا مفید خواهد بود. این به شما امکان می دهد قطعه کد را به طور یکسان به پست ها و نظرات اضافه کنید. ظاهر قطعه‌ها را با CSS سفارشی کنید تا متمایز شوند.

Simple Pull Quote WordPress plug-in

این افزونه از بیش از 20 زبان پشتیبانی می‌کند و ویژگی‌های متعددی مانند برجسته‌سازی نحو در فیدهای RSS، برجسته‌سازی نحو برای تک‌خط کد، شماره‌گذاری خطوط، تشخیص هوشمند اسکرول و تم‌های از پیش ساخته ارائه می‌دهد. برای افزودن یک قطعه به یک پست، به سادگی از کد کوتاه یکپارچه استفاده کنید.

 

6. سانسوری

آزادی بیان در وب اغلب توسط فناوری‌های «برادر بزرگ» که کلمات «حساس» را بو می‌کشند مسدود می‌کند. اگر می‌خواهید کنترل آزادی بیان خود را در دست بگیرید، سانسور می تواند کمک کند.

این یک افزونه ضد سانسور است که به سادگی کلمات “حساس” را با یک معادل گرافیکی جایگزین می کند و آنها را برای روبات های سانسورگر نامرئی می کند. این افزونه کلمات را به فایل های تصویری تبدیل می کند که دقیقاً با موضوع و متن شما ترکیب می شوند.

 

7. WP Footnotes

WP Footnotes به شما امکان می‌دهد پاورقی‌ها و حاشیه‌ها را طوری ایجاد و مدیریت کنید که گویی پست وبلاگ شما یک سند Microsoft Word است. پس از نصب افزونه، به سادگی هر متنی را که می خواهید برای پاورقی در دو پرانتز تایپ کنید و WP Footnotes بقیه کارها را انجام می دهد.

CodeColorer WordPress plug-in

یک لمس خوب، توانایی تکرار پاورقی است. برای ارجاع به متن قبلی، به سادگی متنی را که قبلا استفاده کردید وارد کنید. خیلی تمیز، نه؟

 

8. تایپوگراف پست

Post Typographer به نوعی شبیه به WP Typography است: یک فروشگاه تک مرحله ای برای پست تایپوگرافی. وقتی پستی را منتشر می‌کنید یا به‌روزرسانی می‌کنید، به‌طور خودکار طبق قوانینی که برای افزونه تنظیم کرده‌اید قالب‌بندی می‌شود.

این قوانین عبارتند از: افزودن فاصله‌های بدون شکستن در صورت لزوم، تبدیل خط تیره به em و خط خط در صورت لزوم، حذف فاصله‌های اضافی، قرار دادن محتوا در برچسب‌ها در صورت لزوم، و حفظ محتوای تگ‌های pre .

 

9. کنترل متن

کنترل متن به شما کنترل کامل قالب بندی مربوط به متن در وبلاگ خود را می دهد. می توانید گزینه ها را به صورت جداگانه برای هر پست یا به صورت سراسری برای همه پست ها و نظرات فعال کنید. هنگامی که برای اولین بار افزونه را نصب می‌کنید، تنظیمات پیش‌فرض وردپرس دست نخورده باقی می‌مانند و سپس می‌توانید از میان مجموعه‌ای از نحو و گزینه‌های رمزگذاری انتخاب کنید.

WP Footnotes WordPress plug-in

Text Control بسیار پیشرفته است و دارای ویژگی های زیادی است. گزینه های قالب بندی عبارتند از Markdown، Textile 1، Textile 2، nl2br، WPautop و “No Formatting”. گزینه‌های رمزگذاری کاراکتر عبارتند از SmartyPants، WPTexturize و «No Encoding».

 

10. WP Super Edit

در نهایت، WP Super Edit. این قابلیت به ویرایشگر WYSIWYG وردپرس اضافه می کند. می‌توانید دکمه‌هایی را به نوار ابزار اضافه کنید، پلاگین‌های سفارشی TinyMCE را اضافه کنید، و دکمه‌ها را با یک رابط کشیدن و رها کردن (حداکثر چهار ردیف) مرتب کنید. و اگر دکمه هایی وجود دارد که هرگز از آنها استفاده نمی کنید، می توانید به راحتی آنها را حذف کنید.

همچنین می‌توانید ویژگی‌هایی مانند جداول، لایه‌ها، ویژگی‌های پیشرفته تصویر و پیوند، شکلک‌ها، قابلیت جستجو و جایگزینی و موارد دیگر را اضافه کنید. حتی تنظیمات ویرایشگر مبتنی بر نقش و تنظیمات کاربر فردی وجود دارد، بنابراین هر کاربر می تواند یک رابط متناسب با نیازهای خود داشته باشد.

 

چگونه خوانایی وبلاگ خود را افزایش داده اید؟ کدام افزونه های وردپرس مرتبط با تایپوگرافی مورد علاقه شما هستند؟ آیا شما از هر یک از موارد ذکر شده در اینجا استفاده می کنید؟ اگر چنین است، با خیال راحت تجربه خود را در نظرات به اشتراک بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *