10 فونت نمادین و چرا هرگز نباید از آنها استفاده کنید


ما باید از بیل گیتس، استیو جابز و دیگر رهبران دنیای محاسبات تشکر کنیم. آنها مسئول برخی از بزرگترین جهش های رو به جلو در ارتباطات و تجارت در 30 سال گذشته و همچنین بسیاری از بزرگترین نوآوری ها در طراحی هستند.

بدون آنها، صنعت ما به آنچه امروز است نمی‌شد، و بسیاری از طراحان برتر جهان پلتفرمی برای کار خود نداشتند.

با این حال، یک دلیل برای دلخوری از این غول‌ها وجود دارد: انتخاب فونت‌های آنها. برنامه‌های تجاری پیشرو مانند Microsoft Word با انتشار مجموعه‌های بسیار محبوب و ارائه خدمات به مخاطبان بی‌سواد و گسترده، ما را با فونت‌های بیش از حد استفاده شده که استاندارد در آخرین نسخه‌های خود گنجانده‌اند، شوکه کردند.

این یک ریف بر روی بدترین فونت‌های جهان نیست، بلکه دعوتی است از طراحان آماتور و کاربران تجاری برای جلوگیری از سوء استفاده از برخی از بهترین فونت‌های جهان.

هیچ چیز مخصوصاً با Impact یا Comic Sans به عنوان فونت فی نفسه اشتباه نیست، اما استفاده از آنها در هر موقعیتی مشکل زیادی دارد. 10 فونت زیر بیش از حد استفاده شده و به وضوح آزاردهنده هستند، و ما 10 دلیل خوب برای توقف استفاده از همه آنها ارائه می دهیم.

 

1. تاثیر

Impact Font

یکی از محبوب‌ترین فونت‌های سرصفحه در جهان، Impact نکات مثبت خود را دارد خواندن آن آسان است، نسبتاً چشمگیر و برای جلب توجه عالی است. با این حال، آنقدر مورد سوء استفاده قرار گرفته است که تعداد کمی از طراحان خوب دیگر حتی اذعان به وجود آن را به خود زحمت می دهند و ترجیح می دهند از فونت های دیگر با دید بالا استفاده کنند.

اینجاست که چرا نباید از آن استفاده کنید: خیلی نازک، خیلی متمرکز و خیلی آماتوری است که برجسته نیست.

Impact یک انتخاب استاندارد برای جزوات اداری و موارد لیست پستی آماتور است و هرگز نباید برای یک لوگوی حرفه ای یا سند عمومی استفاده شود. از آن اجتناب کنید و فونت گسترده‌تری را برای سرفصل‌های خود انتخاب کنید.

 

2. TheSans Basic

Sans Basic Font

دوست نداشتن TheSans. به نظر می رسد فونت مناسبی برای محتوای بدنه آنلاین و کپی کوتاه کوتاه است.

متأسفانه، با حروف بزرگ “Q” خراب شده است، که برای چنین تایپ‌فیتی عمومی، همه‌کاره و پرکاربرد درست نیست.

خلاقیت در تایپ‌فیس‌ها فوق‌العاده است: فونت‌های خسته‌کننده را جالب می‌کند، شکوفا شدن آن می‌تواند اسناد ساده را تغییر دهد، و حتی به طراحان اجازه می‌دهد تا بر حروف خاصی تأکید کنند.

اما «Q» در اینجا درست نیست. این یک سبک برای سبک است، و به عنوان بخشی از حروفی که در غیر این صورت نسبتاً استاندارد است کمی احمقانه به نظر می رسد.

 

3. تراژان

Trajan Font

تراجان، همراه با نماد “برگهای بوفه” ، به طرز غم انگیزی در پوسترهای فیلم و سایر مطالب بازاریابی فیلم بیش از حد استفاده شده است.

از فیلم‌های فانتزی گرفته تا فیلم‌های مستقل، بازاریابان مدتی است که از این ترکیب پویا برای تثبیت اصالت استفاده می‌کنند، و شروع به تأثیرگذاری بر فونت‌های زیبا کرده است.

به همین دلیل است: تراژان تقریباً تمام نسخه‌های Adobe’s Creative Suite را ارسال کرده است، و آن را به یکی از تعداد انگشت شماری از فونت‌ها تبدیل کرده است که در دسترس هر طراح قرار می‌گیرد. این یک فونت عالی برای عناوین گاه به گاه و لمس های کوچک است، اما به عنوان یک فونت همه منظوره برای سرگرمی و حماسه، کمی خسته می شود.

 

4. Arial

Arial Font

خوشبختانه، مایکروسافت Arial را با Calibri به‌عنوان فونت پیش‌فرض در آفیس 2007. زمانی Arial در کل فونت استاندارد بود. برنامه های کاربردی ویندوز، آن را به فونتی مناسب برای آماتورها و طراحان بی فکر تبدیل می کند.

مایکروسافت در ابتدا Arial را برای رفع مشکلات مربوط به مجوز با هلوتیکا قدیمی‌تر و کمی محبوب‌تر انتخاب کرد.

با استفاده از Arial، از هزینه‌های مجوز اجتناب کرد و فونتی بسیار شبیه به Helvetica دریافت کرد، تنها با تغییرات جزئی، که تشخیص بسیاری از آنها در هنگام استفاده از فونت برای متن متن غیرممکن است.

 

5. Comic Sans

Comic Sans Font

چند قلمی به اندازه Comic Sans مورد توهین قرار می گیرند. . فونت عجیب و غریب در صورت استفاده مناسب واقعاً بد نیست. متأسفانه، به نظر می‌رسد که کل دنیای شرکت‌ها آن را برای علامت‌های «ورود نکنید» ، اعلامیه‌های محصول و حتی سرزنش های کوبنده مرتبط با ورزش.

Comic Sans برای محصولات کودکان، دعوت‌نامه‌های مهمانی و کتاب‌های کمیک (نفس) عالی است. برای اطلاعیه های محصول، اخطارهای فسخ و دعوت نامه های تشییع جنازه مناسب نیست.

این یک مورد کلاسیک از یک فونت خوب است که به دلیل استفاده بیش از حد، سوء استفاده آشکار و حماقت محض بد شده است.

 

6. فرانکلین گوتیک

Franklin Gothic Font

ما متوجه شدیم: شما می خواهید وب سایت شما شبیه روزنامه باشد. Franklin Gothic یک فونت نمادین است که دارای پتانسیل خوب به نظر می رسد، اما اغلب توسط طراحان آماتوری که می خواهند به وب سایت خود ظاهر «کلاسیک» بدهند یا وبلاگ نویسانی که به دنبال اعتبار هستند، مورد سوء استفاده قرار می گیرد.

فرانکلین گوتیک برای سرفصل ها، سوالات کوتاه پیشرو و سایر عناصر طراحی جزئی عالی است. نباید برای کل یک وب سایت استفاده شود.

در حالی که فونت آفلاین واقعاً کلاسیک است، فرانکلین گوتیک به قدری مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد که جزء اصلی وب باشد.

 

7. Helvetica

Helvetica Font

بسیاری از طراحان Helvetica را در فهرستی مانند این. Helvetica که در سال 1957 طراحی شد و توسط برخی از بزرگترین شرکت‌های جهان (اپل، ناسا و بی‌ام‌و همگی طرفداران بزرگی هستند) استفاده شد، یکی از قابل مشاهده‌ترین تایپ‌فیس‌های sans-serif در چاپ و تبلیغات است.

برای اکثر طراحان، این گواهی بر تطبیق پذیری و ارزش آن است. اما این نیز دلیلی برای عدم استفاده زیاد از آن است.

Helvetica آنقدر بیش از حد مورد استفاده قرار گرفته است که تمایز خود را از دست داده است. وقتی می‌خواهید توجه را جلب کنید یا کمی روی محتوا تأکید کنید، Helvetica دیگر پاسخ شما نیست. با این حال، فونت هنوز برای محتوای معمولی بدن ایده آل است.

 

8. Bradley Hand (و سایر فونت‌های «دست‌نویس»)

ITC Bradley Hand Font

دلیل استفاده از فونت‌های دست‌نویس این است که شخصیت را به گونه‌ای نشان می‌دهند که Arial و سایر فونت‌های sans-serif نمی‌توانند.

واقعیت این است که آن‌ها به‌عنوان جذاب و غیر معتبر ظاهر می‌شوند، و در نهایت بیشتر در مورد سلیقه شما صحبت می‌کنند تا محتوای شما.

برادلی هند الف> یکی از بدترین متخلفان است: فونت ارزانی که در دعوت‌نامه‌ها و احوالپرسی‌های شخصی بیش از حد مورد استفاده قرار گرفته است تا از زیر رادار خارج شود. اما سایر فونت‌های دست‌نویس به همان اندازه آزاردهنده هستند، مانند بسیاری از فونت‌های سبک اسکریپتی که در دعوت‌نامه‌های مهمانی و تابلوهای فروشگاه هدیه استفاده می‌شوند.

 

9. پیک و پیک جدید

Courier Font

پیک برای کاربردهای خاصی منطقی است: فیلمنامه، کد ، اسناد متنی ساده. اما حروف نامتناسب و زیبایی ماشین تحریر آن را برای طراحان وب نامناسب می کند.

از Courier به عنوان یک عنصر طراحی خسته نباشید، فقط این کار را نکنید. برای متن‌هایی که خوانایی آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است، مانند کد، عالی است، اما در وب بوی وب‌سایت Geocities غمگین 12 ساله را می‌دهد – به‌ویژه زمانی که به رنگ سبز نئون ارائه شود.

 

10. پاپیروس

Papyrus Font

پاپیروس سلطان فونت های بد است. این قطعه زشت تایپوگرافی به همان اندازه کودکانه، شیک و آزاردهنده راه خود را به همه چیز از پوسترهای فیلم پیدا کرده است (آواتار، هر کسی؟) به آرم اتحادیه های اعتباری.

این به قدری آزاردهنده جهانی شده است که چندین وبلاگ های ضد پاپیروس ظاهر شده اند. .

مانند Comic Sans، اگر می‌خواهید جدی گرفته شود، از این تایپ‌فیس خودداری کنید. با این حال، برخلاف دیگر حروف‌های سرزنش‌شده، پاپیروس بد نیست زیرا بیش از حد از آن استفاده می‌شود: بد است زیرا ظاهر خوبی ندارد. زیبا، ارزان و پست، پاپیروس جایی در طرح های شما ندارد.

نوشته شده به طور انحصاری برای WDD توسط متیو کارپنتر. اویک صاحب کسب و کار و کارآفرین 18 ساله اهل سیدنی استرالیا است. متیو در حال حاضر روی Sofa Moolah کار می‌کند، وب‌سایتی که به شما یاد می‌دهد چگونه به صورت آنلاین درآمد کسب کنید. متیو را در توییتر دنبال کنید: @matcarpenter. Sofa Moolah را در توییتر دنبال کنید: @sofamoolah.

از کدام فونت های نمادین دیگر در طراحی خود استفاده نکنیم؟ نظر خود را در نظرات به اشتراک بگذارید!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *