12 قانون اساسی که باید هنگام طراحی لوگو رعایت کنید


لوگو چهره هر برندی است – اولین برداشت – بنابراین طراحی آن بسیار مهم است.

وقتی یک نشان‌واره به درستی اجرا شود، یک دارایی قدرتمند است برای برند مشتری شما.

با این حال، ایجاد یک نمایش بصری مؤثر از یک نام تجاری به بیشتر از طراحی گرافیکی نیاز دارد.

مثل هر خط کاری که شامل مجموعه‌ای از مهارت‌های خاص است، طراحی لوگو برای موفقیت‌آمیز بودن به تمرین و تجربه زیادی نیاز دارد. دانش قطعا برای هر طراح گرافیکی قدرت است.

به همین دلیل، ما 12 قانون اساسی را برای طراحی یک لوگوی موثر بیان کرده ایم.

 

1. کار مقدماتی ضروری است

Post Image

طرح های اولیه اولین گام مهم در طراحی یک لوگوی موثر است.

این‌ها می‌توانند به سادگی نقشه‌های کاغذ و قلم یا پیش‌نویس‌هایی باشند که با استفاده از یک برنامه برداری مانند Illustrator انجام شده‌اند.

نکته آخر این است که اگر عجله کنید یا از این مرحله بگذرید، نتیجه نهایی را به خطر می اندازید.

با 20 تا 30 طرح یا ایده شروع کنید و سپس برای ایجاد تغییراتی از ایده‌های اصلی، منشعب شوید.

اگر به نظر می‌رسد هیچ چیز جواب نمی‌دهد، از نو شروع کنید و طرح ایده‌های جدید را شروع کنید.

یک طراح گرافیک موثر بیش از هر مرحله دیگری در فرآیند طراحی، زمان بیشتری را برای این کار مقدماتی صرف خواهد کرد.

 

2. ایجاد تعادل

توازن در طراحی لوگو مهم است زیرا ذهن ما به طور طبیعی یک طراحی متعادل را به عنوان خوشایند و جذاب درک می کند.

با مساوی نگه داشتن “وزن” گرافیک، رنگ و اندازه در هر طرف، آرم خود را متعادل نگه دارید.

اگرچه گاهی اوقات قانون تعادل شکسته می‌شود، به یاد داشته باشید که لوگوی شما توسط توده‌ها مشاهده می‌شود، نه فقط کسانی که به هنر عالی توجه دارند، بنابراین طراحی متعادل امن‌ترین رویکرد است.

 

3. اندازه مهم است

وقتی صحبت از طراحی لوگو می شود، اندازه مهم است. یک لوگو باید خوب به نظر برسد و در همه اندازه ها خوانا باشد.

اگر لوگو در صورت کوچک‌تر شدن بیش از حد تعریف خود را از دست بدهد، برای سربرگ‌ها، پاکت‌ها و اقلام تبلیغاتی کوچک مؤثر نیست. زمانی که برای قالب‌های بزرگ‌تر مانند پوسترها، بیلبوردها و قالب‌های الکترونیکی مانند تلویزیون و وب استفاده می‌شود، لوگو باید خوب به نظر برسد.

مطمئن‌ترین راه برای تعیین اینکه آیا یک لوگو در همه اندازه‌ها کار می‌کند این است که خودتان آن را آزمایش کنید.

توجه داشته باشید که کوچک‌ترین مقیاس معمولاً سخت‌ترین به دست آوردن درست است، بنابراین با چاپ آرم روی سربرگ یا پاکت شروع کنید و ببینید که آیا هنوز خوانا است یا خیر.

همچنین می‌توانید با چاپ یک نسخه در اندازه پوستر در چاپخانه، رندر در مقیاس بزرگ را آزمایش کنید.

 

4. استفاده هوشمندانه از رنگ

Post Image

تئوری رنگ پیچیده است، اما طراحانی که اصول اولیه را می دانند، می توانند از رنگ به نفع خود استفاده کنند.

قوانین اساسی که باید در نظر داشته باشید عبارتند از:

  • از رنگ‌های نزدیک به هم در چرخه رنگ استفاده کنید (مثلاً برای پالت گرم، از رنگ‌های قرمز، نارنجی و زرد استفاده کنید).
  • از رنگ هایی که آنقدر روشن هستند که برای چشم ها سفت می شوند استفاده نکنید.
  • لوگو باید در سیاه و سفید، خاکستری و دو رنگ نیز خوب به نظر برسد.
  • شکستن قوانین گاهی اشکالی ندارد. فقط مطمئن شوید که دلیل خوبی برای آن دارید!

دانستن اینکه چگونه رنگ ها احساسات و حالات را برمی انگیزند نیز مهم است. به عنوان مثال، رنگ قرمز می تواند احساسات پرخاشگری، عشق، اشتیاق و قدرت را برانگیزد.

این را در نظر داشته باشید که ترکیب‌های رنگی مختلف را امتحان می‌کنید، و سعی کنید رنگ را با تن و احساس کلی برند مطابقت دهید.

بازی کردن با رنگ‌ها به تنهایی یک ایده خوب دیگر است. برخی از برندها تنها با رنگ متمایزشان قابل تشخیص هستند.

به عنوان مثال، وقتی به جان دیر فکر می‌کنید، به رنگ سبز جان دیر فکر می‌کنید، و این موضوع این برند را از رقبای خود متمایز می‌کند و مهمتر از آن، نام تجاری را بیش از پیش قابل تشخیص می‌کند.

 

5. سبک طراحی باید متناسب با شرکت

باشد

Post Image

شما می‌توانید از سبک‌های طراحی مختلف هنگام ایجاد یک لوگو استفاده کنید، و برای انتخاب مناسب، باید اطلاعاتی در مورد مشتری و برند داشته باشید.

روند اخیر در طراحی لوگو، سبک Web 2.0 از آرم‌های سه بعدی، با گرافیک‌های حبابی، شیب‌ها و سایه‌های رها شده است.

این سبک ممکن است برای یک وب‌سایت Web 2.0 یا شرکت فناوری خوب کار کند، اما ممکن است برای انواع دیگر مارک‌ها مؤثر نباشد.

قبل از شروع کار مقدماتی،

درباره مشتری و مخاطبانش تحقیق کنید.

این به شما کمک می‌کند بهترین سبک طراحی را از ابتدا تعیین کنید و شما را از بازگشت مکرر به تابلوی طراحی نجات دهد.

 

6. تایپوگرافی مهم است… خیلی!

انتخاب نوع و اندازه فونت مناسب بسیار دشوارتر از آن چیزی است که بسیاری از طراحان مبتدی می دانند.

اگر طراحی لوگوی شما شامل متن، چه به عنوان بخشی از لوگو یا در شعار باشد، باید زمانی را صرف مرتب‌سازی انواع فونت – اغلب، ده‌ها مورد – و آزمایش آنها در طراحی خود قبل از تصمیم‌گیری نهایی کنید. .

هم فونت‌های سریف و هم فونت‌های sans-serif و همچنین فونت‌های اسکریپت، ایتالیک، پررنگ و سفارشی را امتحان کنید.

هنگام انتخاب فونت برای طراحی لوگوی خود سه نکته اصلی را در نظر بگیرید:

  • از پرکاربردترین فونت‌ها مانند Comic Sans اجتناب کنید، در غیر این صورت ممکن است طراحی شما آماتور باشد.
  • مطمئن شوید که فونت در هنگام کوچک شدن خوانا باشد، به خصوص با فونت های اسکریپت.
  • یک فونت ایده آل است و از بیش از دو قلم خودداری کنید.

به شدت یک فونت سفارشی برای طراحی خود در نظر بگیرید. هرچه فونت اصلی تر باشد، برند را بیشتر متمایز می کند. نمونه هایی از لوگوهای موفق که دارای فونت سفارشی هستند عبارتند از Yahoo!، Twitter و Coca Cola.

 

7. شناسایی هدف

Post Image

هدف اصلی ایجاد یک لوگو ایجاد شناخت برند است. بنابراین، چگونه این کار را انجام می دهید؟

خب، از موردی به مورد دیگر متفاوت است، اما هدف از لوگو این است که افراد معمولی بلافاصله برند را به ذهن بسپارند.

چند نمونه از این آرم‌های کوکاکولا، پپسی، مک‌دونالدز و نایک هستند.

فقط یک نگاه اجمالی به هر یک از این نشان‌ها تنها چیزی است که برای شناخت مارک‌ها نیاز دارید.

کلید ایجاد یک لوگوی محبوب و قابل تشخیص این است که همه عناصر مورد بحث در این مقاله را ترکیب کنید: اندازه، سبک، رنگ، تایپوگرافی و اصالت.

نادیده گرفتن هر یک از این موارد در طول فرآیند طراحی به کیفیت طراحی نهایی شما آسیب می رساند. طراحی لوگوی خود را بررسی کنید و ببینید آیا تمام این معیارها را برآورده می کند یا خیر.

یک آزمایش سریع برای تعیین اینکه آیا لوگوی شما به اندازه کافی قابل تشخیص است یا نه این است که با استفاده از هر نرم‌افزار طراحی گرافیکی، آن را معکوس کنید و ببینید آیا هنوز هم می‌توانید برند را تشخیص دهید. علاوه بر این، باید آرم را آینه کنید و ببینید آیا در این حالت به راحتی قابل تشخیص است یا خیر.

به خاطر داشته باشید که نشان‌واره‌ها همیشه در موقعیت‌های دنیای واقعی به‌صورت روبه‌رو دیده نمی‌شوند، برای مثال، در کنار اتوبوس یا بیلبوردی که در آن رانندگی می‌کنید.

بنابراین، باید مطمئن شوید که طراحی لوگوی خود را از همه جهات مشاهده می‌کنید و قبل از ارسال آن به مشتری، مطمئن شوید که از هر جهت قابل تشخیص است.

 

8. جرات متفاوت بودن را داشته باشید

برای متمایز شدن از رقبا، باید خود را به عنوان یک طراح با سبک متمایز متمایز کنید. به جای کپی کردن طرح یا سبک دیگری، نوآور باشید و از بقیه متمایز شوید.

بنابراین، چگونه می توانید متفاوت باشید؟ سعی کنید قوانین طراحی را زیر پا بگذارید و ریسک کنید.

انواع سبک‌ها را امتحان کنید تا بهترین را برای مشتری خود پیدا کنید. ترکیب رنگ های مختلف را امتحان کنید تا زمانی که رنگی را پیدا کنید که طرح شما را واقعاً اصیل کند.

از برنامه طراحی که استفاده می‌کنید لذت ببرید و تا زمانی که احساس کنید آن را درست انجام داده‌اید، طرح را تغییر دهید.

 

9. بوسه. (ساده نگه دار، احمقانه)

Post Image

هرچه لوگو ساده تر باشد، قابل تشخیص تر خواهد بود.

به عنوان مثال، Nike swoosh یک لوگوی بسیار ساده است و همچنین یکی از قابل تشخیص ترین در جهان است.

K.I.S.S را دنبال کنید. درست از آغازفرایند طراحی، زمانی که ایده‌ها و طرح‌ها را طرح‌ریزی می‌کنید، حکومت کنید.

اغلب متوجه می‌شوید که با طراحی نسبتاً پیچیده شروع می‌کنید و در پایان به نسخه ساده‌تری از آن می‌رسید.

طراحی را تا حد ضروری کار کنید و تمام عناصر غیر ضروری را کنار بگذارید.

 

10. برو Easy on Effects

Adobe Illustrator، Freehand، Photoshop و سایر برنامه‌های طراحی گرافیکی ابزارهای بسیار قدرتمندی هستند و دارای فیلترها و افکت‌های زیادی هستند که می‌توانید روی لوگوی خود اعمال کنید، اما گمراه نشوید!

زمان و مکانی برای این ابزارهای قدرتمند وجود دارد، اما لزوماً طراحی لوگو نیست.

البته، بازی کردن در اطراف و دیدن اینکه آیا آنها یک لوگو را بهبود می بخشند خوب است، اما فقط به یاد داشته باشید که سادگی کلیدی است.

 

11. طراحی «خط مونتاژ»

را توسعه دهید

برای تولید نشان‌واره‌های با کیفیت بالا، باید فرآیند طراحی خود یا «خط مونتاژ» را توسعه دهید. این باید شامل مراحل زیر باشد:

  • تحقیق
  • طوفان فکری و ایده تولید کنید
  • طرح های اولیه
  • طرح های برداری را ایجاد کنید
  • ارسال به مشتری
  • هر چیزی را که مشتری می خواهد اضافه یا حذف کنید
  • طرح را نهایی کنید و دوباره به مشتری ارسال کنید

اگرچه ممکن است بخواهید کمی ترتیب را تغییر دهید، باید این مراحل اساسی را برای هر طراحی لوگو دنبال کنید.

این به شما کمک می‌کند تا کار خود را ساده کنید، سازماندهی کنید، تمرکز خود را حفظ کنید، و کیفیت بهتر و نتایج منسجم‌تری را با هر شغل ارائه دهید.

 

12. از طرح های دیگر فقط برای الهام استفاده کنید!

آخرین قانون برای طراحی یک لوگوی موثر بسیار ساده است: کارهای طراحان دیگر را کپی نکنید! در حالی که الهام گرفتن از طراحان دیگر اشکالی ندارد، کپی کردن ایده ها یا کارهای دیگران از نظر اخلاقی و قانونی اشتباه است.

وب‌سایت‌های گالری وجود دارند که به شما امکان می‌دهند از تصاویر هنری برداری رایگان، با ذکر منبع مناسب تحت مجوز Creative Commons استفاده کنید. ، اما اکیداً توصیه می کنم از این مسیر نروید.

این وب سایت ها می توانند برای ایده گرفتن در مرحله طوفان فکری مفید باشند، اما بهتر است طراحی خود را از ابتدا شروع کنید و آن را 100٪ اصلی کنید.

نوشته شده به طور انحصاری برای WDd توسط Jarkko Laine.


آیا هنگام طراحی لوگوی خود از این قوانین پیروی می کنید؟ حالا چرا یا چرا؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید…

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *