13 ویژگی طراحی برجسته وبلاگ

 

وبلاگ

بیشتر طراحان وب و دریافت درخواست‌های بیشتر و بیشتر از مشتریان برای طراحی موضوعات وبلاگ سفارشی.

در حالی که طراحی تم وبلاگ کاملاً با طراحی هر نوع وب سایت دیگری متفاوت نیست، چالش های منحصر به فردی وجود دارد که طراحان تم وبلاگ با آن روبرو هستند.

منابع زیادی برای طراحانی وجود دارد که به دنبال الهام گرفتن از طراحی وبلاگ با کیفیت بالا هستند، اما همچنین مهم است که به‌طور مشخص بفهمیم چه چیزی بر موفقیت طراحی تم وبلاگ تأثیر می‌گذارد و تعیین می‌کند. در این مقاله ما 13 ویژگی را بررسی خواهیم کرد که مضامین عالی وبلاگ را از بقیه جدا می کند.

 

1. خوانایی

از آنجایی که وبلاگ نویسی حول محتوا می چرخد، خوانایی یک اولویت مهم است. حتی محتوای عالی با خوانایی ضعیف برای جذب و حفظ خوانندگان مشکل دارد. در حالی که طراحی تم وبلاگ مهم است، نباید از خود محتوا کم کند. هنگام طراحی تم وبلاگ، بخش‌هایی از طراحی مانند هدر، پیمایش و نوار کناری اغلب توجه زیادی را به خود جلب می‌کنند و سبک‌سازی محتوای درون خود پست اغلب نادیده گرفته می‌شود.

تعدادی از عوامل بر خوانایی تأثیر می‌گذارند، که همه آنها باید هنگام طراحی موضوع وبلاگ در نظر گرفته شوند:

بالشتک – بالشتک یا حاشیه که محتوای یک پست را از لبه‌های ناحیه محتوا جدا می‌کند می‌تواند به خواننده کمک کند تا محتوا را به صورت بصری جدا کند و بدون حواس‌پرتی روی آن تمرکز کند.

Freelance Switch از لایه گذاری های زیادی برای خواندن آسان محتوا استفاده می‌کند.

پاراگراف‌های کوتاه – خوانندگان با پاراگراف‌های کوتاه زمان راحت‌تری خواهند داشت. پاراگراف های طولانی روی صفحه می تواند برای خوانندگان سخت و ترسناک باشد. پاراگراف های کوتاه اغلب خوانندگان را جذب می کنند زیرا می توانند سریعتر خواننده شوند.

لیست‌ها – در صورت لزوم از فهرست‌های نامرتب (گلوله‌دار) یا فهرست‌های مرتب شده استفاده کنید. به جای استفاده انحصاری از قالب پاراگراف، لیست ها به از بین بردن یکنواختی متن کمک می کنند و اسکن آسان تر را امکان پذیر می کنند. نکات همچنین با جلب توجه خوانندگان بیشتر برجسته خواهند شد.

متن پررنگ – داشتن صفحه‌ای پر از متن که وزن و اندازه یکسانی دارد، دیدن سریع موارد مهم را برای خوانندگان دشوارتر می‌کند. بسیاری از بازدیدکنندگان وبلاگ قرار نیست پست‌ها را کلمه به کلمه بخوانند، بنابراین گزینه‌های شما این است که اسکن کردن را برای آنها آسان‌تر کنید، یا تماشای خروج آنها را ببینید.

فاصله خطوط – مخصوصاً برای وبلاگ‌هایی که پست‌های طولانی‌تر و دقیق‌تری منتشر می‌کنند، داشتن فضای کافی بین خطوط متن مهم است. عدم فاصله بین خطوط به درستی باعث پر شدن متن می شود.

عناوین فرعی – پست‌های وبلاگ را می‌توان با سرفصل‌های فرعی تقسیم کرد (معمولاً برچسب‌های h3 یا h4). هنگام طراحی و استایل یک موضوع، باید به این زیر هدرها توجه زیادی شود. وقتی به درستی انجام شود، به خوانایی، اسکن کردن کمک می کند و به نویسنده کمک می کند تا نکات را به وضوح بیان کند.

Mirificam Press سرصفحه‌های فرعی خود را برای ایجاد تأثیر بصری سبک می‌کند.

2. نوارهای جانبی مفید

نوارهای کناری بخش مهمی از طراحی وبلاگ هستند زیرا نقش زیادی در جهت یابی بازدیدکنندگان دارند و فرصتی برای افزودن خلاقیت به طراحی فراهم می کنند. علاوه بر این، آنها به طراح تم و وبلاگ نویس این فرصت را می دهند تا تعیین کنند چه محتوا یا صفحاتی در وبلاگ در معرض دید همه بازدیدکنندگان قرار می گیرند. یک نوار کناری خوب طراحی جذابی دارد، استفاده از آن و پیمایش آسان است، محتوای مناسب را ارائه می‌کند و باعث افزایش تعداد بازدید از صفحه می‌شود.

برخی از عناصر رایج در نوارهای جانبی وبلاگ عبارتند از:

  • پست های محبوب
  • پست های اخیر
  • Blogroll/فهرست دوستان
  • تبلیغات
  • پیوندهای دسته
  • بایگانی های مبتنی بر تاریخ
  • پیوند به فید RSS
  • نظرات اخیر
  • تبلیغ محصولات/خدمات

برای برداشتن گامی فراتر از نوارهای کناری، برخی از طراحان وبلاگ چندین نوار کناری ایجاد می‌کنند یا از برچسب‌های شرطی برای گنجاندن محتوای پویا بر اساس صفحه/پستی که بازدیدکننده در حال مشاهده است استفاده می‌کنند. این به مرتبط‌تر و مفیدتر کردن نوارهای کناری کمک می‌کند زیرا اطلاعات و پیوندهای موجود در نوار کناری بیشتر مورد توجه بازدیدکنندگان است.

تعداد فزاینده‌ای از وبلاگ‌ها نوارهای کناری خود را اصلاح می‌کنند تا تعامل بیشتر با خواننده را تشویق کنند. برخی از وبلاگ نویسان پیوندهایی را به اخبار انجمن ارسال شده توسط کاربر ارسال می کنند. برخی دیگر از جمله جریان‌های عکس Flickr (گروه‌های Flickr اکنون برای وبلاگ‌های طراحی بسیار رایج هستند) یا احتمالاً جریان اطلاعات از Last.fm. ادغام رسانه های اجتماعی اضافی امکان دیگری است، از سایت هایی مانند تویتر، خوشمزه یا Digg .

نوار کناری PSDTUTS شامل تصاویری از گروه فلیکر خودش و همچنین اخبار انجمن ارسال شده توسط کاربر است. .

3. منحصر به فرد

با میلیون‌ها وبلاگ و هزاران مضمون مختلف وبلاگ، برای بازدیدکنندگان بسیار آسان است که تشخیص دهند قبلاً در کدام وبلاگ بوده‌اند و کدام وبلاگ را نرفته‌اند. طرح‌های وبلاگ عالی از همه مضامین رایگان و طرح‌های مشابه به یک شکل متمایز خواهند شد. طراح می تواند چندین رویکرد مختلف را برای دستیابی به این هدف در پیش بگیرد، اما بخش مهم این است که طراحی نه تنها به یاد ماندنی خواهد بود، بلکه باید با پیام و هدف وبلاگ همخوانی داشته باشد.

رویکردهای ممکن:

هنری/خلاقانه

یک راه برای متمایز کردن طراحی خود این است که چیزی بسیار خلاقانه طراحی کنید که به راحتی به وبلاگ شما علامت متمایز خود را بدهد.

دیوار طراح وب

GoMediaZine

تایپوگرافی -بر اساس

آستریک

من عاشق تایپوگرافی هستم

رنگارنگ قوی>

Macalicious

وبلاگ Veerle

سربرگ های جالب

بیشتر لیزا

دوازدهم اکتبر

تاریک

ایوان اکارد

مفهوم جدید

البته، اینها تنها چند سبک و گزینه متفاوت برای طراحان هستند. راه‌های بی‌شماری وجود دارد که می‌توانید برای ایجاد یک موضوع منحصربه‌فرد دنبال کنید، با این حال، وبلاگ باید ظاهری متمایز داشته باشد که به برندسازی سایت کمک می‌کند و از ترکیب شدن آن با سایر وبلاگ‌ها جلوگیری می‌کند.

4. طراحی نظر

منطقه نظرات اغلب آخرین اولویت برای طراحان موضوع است، اما یک منطقه نظرات با طراحی خوب می تواند احساس کاملا متفاوتی را برای خوانندگان، به خصوص کسانی که خودشان نظر می دهند، به وبلاگ بدهد. طراحان گزینه هایی از جمله آواتار برای نظردهندگان، طراحی نظرات نویسنده برای متمایز شدن از دیگران، تغییر نظرات با سبک های مختلف، استفاده از حباب های گفتار و غیره را دارند.

آواتارها به طور فزاینده ای در وبلاگ ها رایج می شوند، تا حدی به دلیل سهولت انجام این کار با وردپرس و Gravatars. آواتارها کمک می کنند تا به قسمت نظرات حس شخصی تری داده شود و به هر نظر دهنده شخصیت بیشتری بدهد.

طراحی وبلاگ حرفه ای از آواتارها و رنگ ها در قسمت نظرات به خوبی استفاده می کند. هویت از آواتارهای کوچکتر و سبک های متفاوت برای نظرات نویسنده استفاده می کند.

5. ادغام تبلیغات

امروزه اکثر وبلاگ ها (حداقل آنهایی که حرفه ای هستند و شخصی نیستند) از نوعی تبلیغات برای کسب درآمد از سایت استفاده می کنند. این می تواند شامل AdSense، تبلیغات وابسته، یا تبلیغات بنری مستقیم باشد. در حالی که تبلیغات در بیشتر موارد برای حفظ وبلاگ ضروری است، اما اگر به درستی در طراحی پیاده‌سازی نشود، می‌تواند تأثیر نامطلوبی بر طراحی و تجربه کاربر داشته باشد.

برخی وبلاگ نویسان و طراحان تبلیغات را در مکان هایی قرار می دهند که توجه زیادی را به خود جلب می کند، مانند متن پست های وبلاگ. در حالی که این ممکن است به تولید درآمد بیشتر از تبلیغات کمک کند، اما ظاهر کلی وبلاگ را کاهش می دهد و برخی از خوانندگان را به تعویق می اندازد. این تصمیمی است که باید توسط مالک وبلاگ گرفته شود، اما از دیدگاه طراح، بهتر است تبلیغات را در مکان‌هایی نگه دارید که به طور خاص برای تبلیغات تعیین شده‌اند.

موقعیت تبلیغات مهم است، اما سبک دادن به تبلیغات یا ناحیه اطراف تبلیغات نیز گزینه ای برای طراح است. اگر تبلیغات به عنوان بخشی از طراحی در نظر گرفته شود، ممکن است به نظر برسد که بیشتر بخشی از موضوع هستند و کمتر مزاحم هستند.

ترفندهای CSS از یک حاشیه بر روی بنرها در نوار کناری استفاده می کند که به رنگ قرمز تغییر می کند. رنگ روی شناور، و بنر هدر روی پس‌زمینه‌ای گران‌گون قرار می‌گیرد که جلوه شناور نیز دارد.

6. ناوبری موثر و قابل استفاده

پیمایش یکی از مهمترین عوامل در تعیین تجربه کاربر در سایت است. هیچ چیز ناامید کننده تر از این نیست که نتوانید چیزی را که به دنبالش هستید پیدا کنید، و بازدیدکنندگان در صورت بروز این اتفاق ناچارند آن را ترک کنند. از سوی دیگر، پیمایش مؤثر می‌تواند منجر به بازدید بیشتر از صفحه و وبلاگی پرمحتواتر شود که از محتوای موجود بهره می‌برد.

توسعه و حفظ پیمایش مؤثر برای طراحان تم وبلاگ یک چالش است، زیرا محتوا به طور مداوم به وبلاگ اضافه می شود و پست ها را آسان تر می کند تا در بایگانی ها دفن شوند. از برخی جهات، حفظ پیمایش از نظر استفاده از لینک‌های داخلی در پست‌ها و به‌روزرسانی پست‌های قدیمی با لینک‌های جدید، به عهده وبلاگ‌نویس است. با این حال، برخی از مراحل وجود دارد که طراح می تواند برای بهبود ناوبری انجام دهد.

ابتدا، باید یک منوی پیمایش اصلی وجود داشته باشد که بازدیدکنندگان را به هر صفحه اصلی در سایت (مانند صفحه درباره یا صفحه تماس) هدایت کند، و اغلب از منوهای پیمایش ثانویه نیز استفاده می‌شود. .

دوم، نوار کناری باید برای سوق دادن خوانندگان به سمت مهم‌ترین محتوای وبلاگ استفاده شود. پست های پرطرفدار یک روش معمول برای انجام این کار است.

سوم، نوار کناری باید شامل برخی از عناصر ناوبری استاندارد وبلاگ باشد که بازدیدکنندگان انتظار دارند آن‌ها را بیابند، مانند پیوندهای دسته‌بندی یا پیوندی به صفحه آرشیو.

چهارم، از پایین قسمت پست می توان برای افزودن پیوند به پست های مرتبط استفاده کرد، یا این کار می تواند به صورت دستی توسط وبلاگ نویس در صورت تمایل در پست های خاص انجام شود.

سرصفحه Noupe شامل پیوندهای دسته‌بندی به‌عنوان پیمایش اصلی است، که بازدیدکنندگان را آسان می‌کند. محتوایی را که می‌خواهند بیابند، به‌علاوه باعث می‌شود پیمایش کمتر شبیه یک فهرست دسته‌بندی خسته‌کننده باشد.

7. تصاویر در پست ها

بخشی از تلاش یک وبلاگ نویس برای خواندن و جلب توجه پست های خود، استفاده از تصاویر در پست های وبلاگ است. البته استفاده از تصاویر خارج از کنترل طراح تم وبلاگ است، اما طراح با درج سبک برای تصاویر پست می تواند در این جنبه تاثیرگذار باشد. هنگامی که تصاویر با CSS استایل دهی می شوند می توانند بسیار مؤثرتر و جذاب تر باشند تا جلوه بهتری به آنها ببخشند.

طراحان ممکن است بخواهند چند کلاس مختلف را برای تصاویری که می توان استفاده کرد ارائه دهند، یا برای بسیاری از وبلاگ نویسان ممکن است سبک دادن به همه تصاویر به طور یکسان آسان تر باشد. استفاده از حاشیه و بالشتک معمولی است، گاهی اوقات همراه با رنگ های پس زمینه.

به خلاقیت خود دامن بزنید از حدود 10 پیکسل لایه و حاشیه خاکستری در اطراف تصاویر استفاده می کند.

Spyre Mag از پس‌زمینه خاکستری روشن و حاشیه کمی تیره‌تر استفاده می‌کند.

8. طراحی پاورقی

هنگام طراحی یک موضوع وبلاگ، یا هر وب‌سایتی برای آن موضوع، پاورقی یکی از قسمت‌های طراحی است که معمولاً توجه کمی را به خود جلب می‌کند. اکثر وبلاگ ها شامل حق چاپ، پیوند به صفحه اصلی، و شاید چند پیوند دیگر به صفحات سایت (یا به طراح تم و/یا به پلت فرم وبلاگ نویسی) هستند. در حالی که بسیاری از بازدیدکنندگان حتی برای دیدن پاورقی تا انتها به پایین پیمایش نمی‌کنند، آنهایی که این کار را انجام می‌دهند می‌توانند از یک پاورقی خوب بهره ببرند.

پاورقی وبلاگ باید شامل چه مواردی باشد؟ مطلق وجود ندارد، اما به طور کلی، برخی از وبلاگ ها اساساً از آنها به عنوان افزونه نوار کناری استفاده می کنند. منظور من این است که بسیاری از همان عناصری که در نوار کناری متوسط ​​پیدا می کنید در برخی از فوترهای وبلاگ نیز نشان داده می شوند. ادغام رسانه های اجتماعی، مانند ورودی های اخیر به توییتر، محبوب هستند. علاوه بر این، برخی از وبلاگ‌ها به پست‌های محبوب، نظرات اخیر و حتی وبلاگ‌های دوستان از پاورقی پیوند دارند.

علاوه بر استفاده از فوتر به عنوان خانه ای برای اطلاعات و پیوندهای بیشتر، طراحان از این قسمت نیز برای خلاقیت در موضوع استفاده می کنند. پاورقی بسیار شبیه هدر است که بوم بزرگی را برای یک طراح با انگیزه برای آزمایش فراهم می کند.

Blog.SpoonGraphics از پانویسی استفاده می‌کند که به محتوای محبوب با طراحی شیک.

9. طرح رنگ

البته رنگ یکی از مهم ترین عوامل در هر نوع طراحی است. یافتن طرح رنگ مناسب برای تم وبلاگ چیزی است که معمولاً فورا اتفاق نمی افتد، اما درست کردن رنگ ها بسیار مهم است. رنگ‌ها گاهی جلوه را می‌سازند و گاهی اوقات می‌توانند طرح را از بین ببرند. خوشبختانه، ابزارها و منابع زیادی برای یافتن طرح‌های رنگیوجود دارد. >.

رنگ بندی یک وبلاگ نقش قابل توجهی در برندسازی وبلاگ ایفا می کند و بنابراین برای موفقیت طولانی مدت وبلاگ بسیار مهم است. برخی از وبلاگ ها از طرح رنگی روشن و پر جنب و جوش استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر از رنگ های کمتر یا طرح تک رنگ استفاده می کنند. مانند بسیاری از چیزها در مورد طراحی، هیچ درست یا غلطی وجود ندارد، فقط انتخاب های متفاوتی برای موقعیت های مختلف وجود دارد.

دفتر طراحی وب دارای یک طرح رنگی جذاب با چندین سایه مختلف از رنگ‌های خنثی است که با رنگ نارنجی برجسته می‌شوند. و آبی.

آقای Diggles از یک طرح رنگ بسیار ابتدایی استفاده می کند که شامل رنگ بسیار کمی است، اما بسیار خوب کار می کند.

10. نمادها

آیکون ها را می توان برای بهبود ظاهر سایت و بهبود قابلیت استفاده همزمان استفاده کرد. تمام هدف آیکون ها ارائه پیام به بازدیدکنندگان بدون استفاده از متن است. به عنوان مثال، نماد خانه معمولاً به پیوندی به صفحه اصلی بدون بیان آن گفته می‌شود، و حباب گفتار اغلب برای نمایش نظرات وبلاگ استفاده می‌شود.

هنگامی که نمادها به درستی استفاده می‌شوند تا حدودی بهبود ظریفی در طراحی ایجاد می‌کنند. نمادها به ندرت برجسته‌ترین موضوع وبلاگ هستند، اما همه وبلاگ‌ها می‌توانند از نمادهایی با طراحی خوب استفاده کنند. طراحان تم وبلاگ می توانند نمادهای خود را طراحی کنند یا از هر تعداد مجموعه آیکون رایگان موجود استفاده کنند.

NETTUTS، و سایر سایت‌های خانواده tuts، از نمادهای رایگان از Function.

11. محتوای بالا

از آنجایی که وبلاگ ها بسیار به محتوا وابسته هستند، طراحی تم وبلاگ باید اجازه دهد که محتوا از بالای صفحه شروع شود. سرصفحه‌های بزرگ به خلاقیت بیشتری در طراحی اجازه می‌دهند، اما برای وبلاگ‌ها معمولاً تمرکز بر روی مشاهده سریع محتوا بهتر است. این ترجیح شخصی من است و برخی وبلاگ‌های خوش‌طراحی وجود دارند که محتوا را پایین می‌آورند، اما به عنوان یک قاعده کلی، بهتر است محتوا را در طرح‌بندی بالا نگه دارید.

موضوع Devlounge از ناحیه سرصفحه کوچکی استفاده می‌کند که شروع محتوا را بسیار بالا نشان می‌دهد. صفحه.

12. مناطق اشتراک

مشترکین RSS و ایمیل رگ حیات وبلاگ ها هستند. به همین دلیل بدیهی است که برای وبلاگ ها مهم است که بتوانند بازدیدکنندگان را به مشترک تبدیل کنند. بسیاری از بازدیدکنندگان وبلاگ به قرارداد استاندارد وبلاگ شامل پیوند به فیدهای RSS و گزینه های اشتراک ایمیل در نوار کناری عادت خواهند کرد. معمولاً این مناطق در بالای ستون‌های کناری قرار دارند، اما گاهی اوقات کمی پایین‌تر هستند.

مزیت ماندن با هنجار در اینجا این است که یافتن پیوندها برای افراد آسان تر است و نمی خواهید اشتراک را برای مردم دشوار کنید. اکثر وبلاگ ها همچنین دارای نمادهای RSS به همراه پیوند هستند. آیکون های RSS بی شماری در انواع مختلف برای دانلود در دسترس هستند. Darren Rowse از ProbBogger شامل گزینه‌های اشتراک RSS و ایمیل در بالای نوار کناری سمت راست است، یک مکان نسبتاً استاندارد. شما طراح از سمت راست هدر برای پیوندهای اشتراک و یک نماد استفاده می کند.

13. یکپارچه سازی رسانه های اجتماعی

وبلاگ‌های بیشتر و بیشتری شروع به اضافه کردن دکمه‌ها، نشان‌ها یا پیوندهایی می‌کنند تا خوانندگان را تشویق کنند که به محتوای آنها در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی رأی دهند. وقتی صحبت از این موارد می شود، زیاده روی می تواند به ظاهر وبلاگ آسیب برساند. تعداد زیاد دکمه ها می تواند باعث شود که تم درهم و نامرتب به نظر برسد. بهترین روش این است که از طرحی استفاده کنید که عناصر رسانه های اجتماعی مانند دکمه های رای را اجرا می کند، بدون اینکه بر هیچ چیز دیگری در طراحی چیره شود. Six Revisions شامل یک دکمه کوچک رأی گیری Digg و پیوندهای متنی به Stumble یا نشانک در بالای هر پست است. دکمه Digg کوچکتر از دکمه بزرگتر “Digg This” که بسیاری از وبلاگ ها از آن استفاده می کنند، برای طراحی مناسب تر است. پیوندهای StumbleUpon و Delicious در زیر عنوان قرار می گیرند که تداخل بسیار کمی دارند. علاوه بر این، نمادهای کوچک StumbleUpon و Delicious به یافتن پیوندها توسط خوانندگان کمک می کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *