با بیش از 9 میلیارد سایت نمایه شده در وب و تعداد زیاد سایت ها، سایت ها باید کارهای بیشتری انجام دهند تا مورد توجه قرار بگیرند و کاربران را تشویق کنند که برای آنها وقت بگذارند.

با توجه به رقابت بیشتر وب سایت ها برای جلب توجه کاربران، رنگ ها در برجسته کردن صفحه شما اهمیت بیشتری پیدا می کنند. در اینجا چند سایت وجود دارد که دقیقاً این کار را انجام می‌دهند: از رنگ‌های جالب در ترکیب‌های غیرعادی استفاده کنید تا از میلیاردها سایت طرح‌دار رنگی استاندارد موجود در آنجا متمایز شوید.

 

همه ما می دانیم که محتوا در جلب توجه در رتبه دوم قرار دارد و سال ها از سرفصل ها برای جلب توجه در کاغذ روزنامه استفاده می شود. Layrr از کنتراست کمتری برای رسیدن به این هدف استفاده می کند، و حتی اگر فرانسوی صحبت نمی کنید، به شما پیشنهاد می کنم اکنون این سایت را بررسی کنید، از نواحی کوچک رنگی برای ایجاد تاثیر در پس زمینه خاکستری استفاده می کند و در طراحی فوق العاده زیبا به این امر دست می یابد. جای تعجب نیست که در مسابقه طراحی Awwwards، جوایز افتخاری دریافت کرد.

عنوان

Layrr

 

Havainas

صفحه فرود Havainas، یک فروشنده بسیار بزرگ دمپایی و صندل، به طرز شگفت آوری است. و به طرز شگفت انگیزی رنگارنگ، ویژگی ای که به صفحات منطقه ای سایت گسترش می یابد. هدف این سایت نشان دادن سبک آنها به همراه رنگ های روشن مرتبط با گرما و تابستان، تعطیلات و مهمتر از همه محصولات آنهاست. در حالی که رنگ بخشی از شناخت برند آنهاست، دیدن سایت یک شرکت بزرگ که از نظر رنگی به خوبی طراحی شده است، طراوت بخش است، همانطور که احتمالاً می توانید از لیست سایت های اینجا متوجه شوید، هماهنگی خوب اغلب به بچه های کوچک واگذار می شود.

Havainas

 

ColorPixel

علاوه بر روشن و رنگارنگ بودن، آنچه واقعاً در سایت ColourPixel توجه من را جلب کرد، استفاده از رنگ سیاه بود، جایی که سایت های دیگر از رنگ سفید استفاده می کردند. دلیل استفاده از رنگ سفید این است که تضاد بین آن و سایر رنگ‌ها برای چشم راحت‌تر است و در نتیجه برای کاربران قابل دسترس‌تر است، اما در اینجا از جعبه‌های سیاه بزرگ‌تری برای کپسوله کردن متن استفاده شده است که سفید است. این در واقع به هدف جلب توجه من به متن درون آنها، به جای خود کادرهای واقعی به عنوان بخشی از طرح، دست می یابد. به غیر از آن، پس‌زمینه سایت با استفاده از پیکسل‌های جابه‌جا شده برای دستیابی به جلوه‌ای ملیله، به چیزی دست می‌یابد که طراح آن را «قومی» می‌نامد. رنگین‌کمان‌ها به‌طور بی‌مورد استفاده می‌شوند، اما یک تمایز خوب از رنگ را همراه با براکت‌های مجعد ظریف در پس‌زمینه ارائه می‌دهند.

ColourPixel

 

ویل فرناندس

سایت

ویل فرناندس’ از رنگ‌های بسیار و متنوعی استفاده می‌کند که همگی برای توجه به به سبک خود دست یابد او زرد، نارنجی و سفید را برای متن و پس‌زمینه محفوظ می‌دارد و بیشتر از استفاده از آنها در آثار هنری خود اجتناب می‌کند تا تفاوتی با آن و محتوا داشته باشد. او یک گزینه نمایش تمام صفحه را ارائه می دهد که اگر می خواهید کارهای این هنرمند با استعداد و طراح وب را در یک سایت فوق العاده با انیمیشن های درخشان مشاهده کنید توصیه می شود. بدیهی است که روی آن به طور گسترده کار شده است تا اطمینان حاصل شود که از رنگ های مناسب برای هنر و سایت استفاده می شود و در عین حال مکمل یکدیگر هستند.

Will Fernandes

 

رایان کیزر

این اولین سایتی است که ما به آن نگاه کرده‌ایم که عمداً از رنگ‌های توهین‌آمیز و طاقت‌فرسا برای دستیابی به جلوه‌ای با کنتراست استفاده می‌کند. طراح از استفاده از رنگ به قدری لذت می برد که یک پالت “الهام بخش رنگ” در پایین سایت دارد. رایان کایزر عمدتاً از زرد استفاده می‌کند، رنگی که در صورت استفاده نادرست، در اینجا با رنگ فیروزه‌ای، می‌تواند اشتباه کند. و تا حدی صورتی، کل سایت ظاهر می شود. در نکته پایانی، فیروزه ای و صورتی بسیار یادآور عینک های آناگلیف سه بعدی هستند، با استفاده از یک طرح رنگی که به طور غیر متعارفی در زندگی ناخودآگاه ما جذب شده است، که معمولاً انتظار نمی رود کار کند، اما به طور غیرقابل توضیحی انجام می شود، زیرا ما اکنون آن ها را به هم مرتبط می کنیم. دو رنگ با هم.

Ryan Keiser

 

بن مارکوویتز

یک سایت بسیار کم اهمیت دیگر با استفاده بسیار دقیق از رنگ که به عنصر تعاملی سایت ظاهری ماشینی می دهد. برای طراحی سایتی مانند این، استفاده از رنگ در این روش غیرعادی است، طراحان معمولاً به یک طرف یا آن طرف می روند، اما این واقعاً به عنوان این موضوع اضافه می کند: ‘بن مارکوویتز’، نه تنها جلب توجه می کند، بلکه تمایز را با استفاده از یک پالت مکمل با دامنه وسیع ارائه می دهد. تنها استفاده دیگری از رنگ که فکر می کنم این سایت از آن سود می برد، آیکون های شبکه های اجتماعی در پایین صفحه است، زیرا همه آنها از رنگ های بسیار خنثی استفاده می کنند و برجسته می شوند و کمی راحت تر قابل شناسایی هستند.

Ben Markowitz

 

آغوش برای هیولاها

جو لیفریری آغوش برای هیولاها هدفی مشابه سایت ویل فرناندز دارد که قبلاً به آن نگاه کردیم، اما آن را در یک سبک فردی ارگانیک، با استفاده از رنگ برای برجسته کردن سبک منحصر به فرد خود به دست می آورد. اکیداً پیشنهاد می‌کنم به برخی از صفحات دیگر او نگاهی بیندازید، همه آن‌ها هنرهای متفاوتی به سبک التقاطی دارند که می‌توانید اینجا ببینید.

Hugs for Monsters

 

تیم بیورن

برخلاف سایر مواردی که در اینجا نشان داده شده است، صفحه فرود این سایت با بی رنگ بودن مشخص می شود و با نگاه کردن به کارهای دیگر Tim Bjørn هنرمند، واضح است که او رنگ را با دقت و کم استفاده می کند. دیدن سایتی در مقیاس خاکستری ساده که شبیه یک دهه پیش طراحی شده به نظر نمی رسد بسیار شاداب است! این اثر هنری، مانند Hugs for Monsters در بالا، بسیار ارگانیک است، و نقطه کانونی اصلی سایت است، با منوهای ضعیف و تقریباً کل صفحه فرود که به چند قطعه کلیدی اختصاص دارد.

Tim Bjorn

 

فقط برای استفاده در آفیس

این سایت دیگری است که از مقدار کمی رنگ برای دستیابی به کنتراست بالا در برابر یک سایت با مضمون خاکستری استفاده می کند. به ویژه در مورد زیر، که در آن شفافیت روی لوگو یک قرمز مات را در برابر تصویر پشت آن ایجاد می کند. نگاهی بیشتر به فقط برای استفاده در دفتر نشان می‌دهد که این افراد می‌دانند چگونه و چه زمانی از رنگ استفاده کنند، و آن را به خوبی انجام دهید.

For Office Use Only

 

آزمایشگاه طراحی روش

فید خبری ابتکاری آزمایشگاه طراحی روش از رنگ به شیوه ای تازه استفاده می کند تا نشان دهد “عصر” اخبار، با یک طرح رنگی سرد و گرم به راحتی قابل شناسایی است، به جز اینکه اخبار فقط در بخش “گرم” طرح رنگ وجود دارد، شاید یک ایده بازاریابی هوشمندانه؟ با این وجود، درک این موضوع بسیار آسان است که قرمز اخبار قدیمی‌تر مربوط به بیش از 12 ساعت قبل است و زرد جدیدتر است. بسیار خوب اجرا شده است و رنگ هم به طراحی و هم به عملکرد سایت کمک می کند، چیزی که نمی توان در مورد بسیاری از سایت ها فراتر از ناوبری آنها گفت. پس از اینکه در طول تحقیق برای این مقاله به آن برخورد کردم، این سایت متوجه شد که هم از نظر محتوا و هم از نظر طراحی، در بوک مارک های من راه یافته است.

method Design Lab

 

DesignWise

موضوع DesignWise کنتراست از طریق سادگی، با یک حس گرانی ظریف، صورتی روی مشکی است. کاملاً کار می کند و استفاده از رنگ سفید برای محتوای متنی، رنگ صورتی را بدون اینکه کنتراست نسبت به مشکی تند باشد، خنثی می کند. همچنین تضاد بین پس‌زمینه تمیز و در عین حال بافت‌دار و لمس‌های ظریف گرانج که در سرتاسر سایت پخش می‌شود، وجود دارد.

DesignWise

 

Prius Harmony

رنگ‌های این اینفوگرافیک به زیبایی هماهنگ شده‌اند، هم به بیانیه مأموریت آشکار انتقال “هماهنگی” دست می‌یابند و هم موضوعات مرتبط با رنگ‌ها را به هم منتقل می‌کنند. در حالی که این به طور موثر بخشی از تبلیغات برای Prius است، این کار را به خوبی انجام می دهد، و حتی اگر فلش را تحقیر می کنید، فقط برای رنگ ها قدردانی کنید. این سایت دیگری با عملکرد رنگی است، البته یکی از نادرهایی است که از رنگ‌های بلوک با شفافیت برای ایجاد تنوع با ترکیب رنگ‌های دو یا چند مورد دیگر استفاده می‌کند که (عمدتا) حس هماهنگی را منتقل می‌کند. شما بخش های زشت مشکی و قهوه ای رنگارنگ و بد هماهنگ را نادیده می گیرید.

Harmony

 

شبکه ارگانیک

اگر می‌توانید دو سایت فلش را پشت سر هم ببخشید، گرید ارگانیک یک نمونه کار زیبا است که می توان آن را با استفاده باورنکردنی از رنگ در منوی بخشید که هر بار که به آن بازگردید طرح آن تغییر می کند. غیر متعارف؟ آره. ناهماهنگ؟ قطعا نه. به سراغ رنگ‌ها بروید، سایت را در حالت تمام صفحه قرار دهید و بمانید تا از عکس‌ها و آثار هنری باورنکردنی موجود در نمونه کارها لذت ببرید، اگر می‌توانید زمان بارگذاری را نادیده بگیرید، یعنی.

Organic Grid

 

مت مولنوگ

این سایت الهام گرفته شده از لیختن اشتاین باید درج شود، اگر فقط به خاطر پدر وردپرس، مت مولنوگ رنگ های بلوک و هچ های متقابل هنر پاپ را زنده می کند. رنگ‌های اصلی بلوک اگر بیش از حد مورد استفاده قرار نگیرند می‌توانند فوق‌العاده باشند و این سایت به ما کمک می‌کند. موج درخشان هنر پاپ در پایین وبلاگ وجود دارد، اما نمی‌توانید برای مدت طولانی به آن نگاه کنید، زیرا Mullenweg پست‌های زیادی دارد که برای همیشه خواهید رفت!

Matt Mullenweg

 

Vanity Claire

اگر بتوانید به این واقعیت توجه کنید که این سایت قابلیت استفاده وحشتناکی دارد، آثار هنری در هر صفحه فوق العاده خوب انجام شده است. رنگ‌های آرام و ساده محبوب‌تر می‌شوند و سایت Claire موفق می‌شود با کمی گرانج به‌طور مخفیانه نفوذ کند. هم. این سایت با داشتن رنگ پس زمینه تک بلوک متفاوت در هر صفحه با طراحی ساده به صورت افقی در وسط صفحه مشخص می شود.

Vanity Claire

 

چسب

وب‌سایتی که سادگی را به سطح جدیدی رسانده است، چسب همه محتوا را به نفع خود حذف می‌کند. یک ساعت شنی به زیبایی اجرا شده، با شن و ماسه در حال ریزش به سمت بالا همراه با شعار “صرفه جویی در زمان”. این سایت قبلاً محتوای بیشتری با نکات برجسته نارنجی در خاکستری داشت، اما متأسفانه از آن زمان به صورت فقط دعوت شده است.

Glue

 

مایکروسافت

به‌عنوان یک حامی سرسخت اپل، به‌عنوان یک حامی سرسخت، مایکروسافت به همان اندازه که برایم دردسر است حضور آنلاین او با سرعت زیادی همراه بوده است، احتمالاً با پیشرفت شگفت‌انگیز اینترنت اکسپلورر (احتمالاً شرم‌آور بود که سایت آنها تاریخ مرورگر خود را داشته باشند). رابط کاربری «مترو» مبتنی بر کاشی ویندوز 8 به وضوح تأثیری داشته است و باید بگویم که خوب به نظر می رسد. همانطور که در گوگل کروم، اسکایپ، و اکنون مایکروسافت دیده‌ایم، لوگوهای رنگی را مسدود کرده‌اند، دوران شیب‌های چسبنده و استفاده از سه بعدی به‌خاطر آن به پایان رسیده است.

Microsoft

 

AdaptD

 درج این سایت ممکن است با این واقعیت ارتباط داشته باشد که من را به یاد آب نبات چوبی موشکی، غذای مورد علاقه دوران کودکی می‌اندازد، یا اینکه صرفاً رنگ را فقط برای لذت خالص آن گنجانده است. AdaptD فقط با نوار “چیزی رنگارنگ” در بالای سایت، لبخندی بر لبانم آورد، چرا که نه یک جواهر زیبا در یک سایت استاندارد که البته به خوبی طراحی شده است.

AdaptD

 

ColoRotate

در نهایت ما سایتی را به پایان می رسانیم که از رنگ به عنوان بخشی از طراحی خود استفاده نمی کند، در واقع طراحی سایت فوق العاده ملایم است، اما به عنوان یک عملکرد – هدف سایت کمک به شما در مرور و ترکیب پالت های رنگی است. به نظر می رسد کار در سایتی که از رنگ به این شکل استفاده می کند مناسب باشد، بنابراین اگر تصمیم گرفتید که سایت شما پس از خواندن این فهرست نیاز به تغییر و تحول دارد، هیچ چیزی مانع از انتخاب طرح رنگی عالی نمی شود. ColoRotate همچنین یک صفحه اطلاعات جالب در مورد رنگ دارد، اگر دوست دارید در مورد نظریه رنگ قرن بیست و یکم مطالعه کنید، و چگونه چشمان ما رنگ را درک می کنند.

ColoRotate

 

نگاه شما به رنگ چگونه است؟ آیا آن را ایمن بازی می‌کنید یا تلاش می‌کنید که متمایز شوید؟ در نظرات به ما اطلاع دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *