25+ برنامه افزودنی کروم برای طراحان و توسعه دهندگان وب


برای بسیاری از طراحان و توسعه دهندگان وب، فایرفاکس غیرقابل رقیب است. برای دیگران، Firefox گرد و غبار کروم را می خورد.

در دو سال گذشته، از زمان انتشار Google Chrome، بحث‌های شدیدی در مورد اینکه کدام مرورگر برتر است وجود داشته است. محصول منبع باز موزیلا امتحان خود را پس داده است و فایرفاکس با پشت سر گذاشتن اینترنت اکسپلورر مایکروسافت به سرعت به پرکاربردترین مرورگر تبدیل شده است.

اما برای Google Chrome متاسف نباشید. حتی در ابتدای راه، Chrome در حال حاضر به دومین محبوب ترین رسیده است، با پیشی گرفتن از اینترنت اکسپلورر و با شانس بالایی برای پیشی گرفتن از Firefox.

اگرچه فایرفاکس قوی‌تر است (در درجه اول به دلیل محبوبیت آن)، Chrome بسیار سریع است و با افزودن برنامه‌های افزودنی جدید روزانه، گزینه‌ای هیجان‌انگیز برای طراحان وب جدی است.

و در اینجا می‌توانید ابزارهایی را بیابید که Chrome را برای شما به‌عنوان طراح یا توسعه‌دهنده مفید می‌سازد. خوشبختانه، Chrome مجموعه‌ای از برنامه‌های افزودنی در حال رشد دارد که انتقال از Firefox را بسیار آسان‌تر می‌کند.

 

1. راه‌انداز و سازمان‌دهنده برنامه AppJump

بعد از اتمام دانلود همه برنامه‌های افزودنی در این لیست، قطعاً به یک سازمان‌دهنده نیاز خواهید داشت. AppJump یک برنامه افزودنی کروم است که به شما امکان می دهد برنامه های خود را پیدا کرده و راه اندازی کنید. و سایر برنامه های افزودنی به سرعت از منوی کشویی در نوار ابزار شما. یکی از ویژگی های جالب AppJump توانایی سازماندهی برنامه ها و برنامه های افزودنی در گروه های مختلف است. برای مثال، برای مدیریت زمان موثرتر، می‌توانید به راحتی افزونه‌های کاری خود را از شخصی خود جدا کنید.

 

2. اسکرین شات عالی

عکس صفحه‌نمایش عالی مطابق با نام خود است. این افزونه عالی به شما امکان می دهد از کل یا جزئی صفحه عکس بگیرید. پس از گرفتن اسکرین شات، می توانید قسمت های مربوطه را دایره یا زیر خط بکشید، قسمت های نامربوط را محو کنید و نظر بدهید. شما این امکان را دارید که در محلی ذخیره کنید یا پیوند تصویر را برای اشتراک گذاری آپلود و دریافت کنید.

 

3. عکسبرداری از صفحه پرنده

پس از اپیلاسیون شاعرانه درباره عکس صفحه‌نمایش عالی، ممکن است تعجب کنید که چرا دو افزونه ضبط صفحه به این فهرست اضافه شده‌اند. یکی از نکات منفی Awesome Screenshot این است که نیاز به دسترسی به تمام داده های رایانه و تاریخچه مرور شما دارد. برای آن دسته از کاربرانی که احساس می‌کنند این تجاوز به حریم خصوصی است، پرندگان یک گزینه کاملاً توانا.

 

4. Chrome Sniffer

Chrome Sniffer به شما امکان می‌دهد چارچوب هر وب‌سایتی را بررسی کنید . هر سیستم مدیریت محتوای شناخته شده (CMS) یا کتابخانه جاوا اسکریپت را در یک وب سایت مکان یابی و نمایش می دهد. این افزونه برای آن دسته از وب‌سایت‌های شگفت‌انگیزی که شما را به این فکر فرو می‌برند، عالی است، “چگونه از نظر انسانی ممکن است؟” در حال حاضر، Chrome Sniffer می‌تواند بیش از 100 چارچوب را شناسایی کند.

 

5. ذخیره ابری

تغییر زیادی از فعالیت محلی به کار در فضای ابری وجود دارد. به عنوان طراح و توسعه‌دهنده، شما به کار در اینترنت عادت دارید، اما آیا فایل‌های مهم را به صورت آنلاین نیز ذخیره می‌کنید؟ اگر بهانه شما این است که چندان راحت نیست، ممکن است بخواهید به ذخیره ابری. Cloud Save به شما امکان می دهد فایل ها را از هر وب سایتی در سرویس های ابری پشتیبانی شده ذخیره کنید. در Amazon Cloud Drive، Dropbox و Flickr ذخیره کنید.

 

6. کد کولا

Code Cola افزونه‌ای است که به کاربران امکان ویرایش فردی را می‌دهد. صفحات داخل یک وب سایت برنامه افزودنی به شما امکان می دهد روی یک منطقه در یک صفحه وب کلیک کنید و CSS را به طور خودکار ویرایش کنید.

 

7. شرکت ایپسوم

Ipsum شرکتی یک جایگزین سرگرم‌کننده برای Lorem Ipsum استاندارد است. پرکننده متن با استفاده از این پسوند، می‌توانید وب‌سایت خود را با کلمات صحبت و buzz «شرکتی» پر کنید. نمونه ای از شرکت ایپسوم این است: «با ایده های چند منظوره، داده های کل سازمان را با شایستگی هدف قرار دهید». این برنامه افزودنی مبتنی بر ویجت محبوب Mac با همین نام است.

 

8. نشانک، آرشیو، برجسته و چسبنده دیگو

Diigo مخفف خلاصه گروه‌های اطلاعات اینترنتی و موارد دیگر است. چیز. این یک ابزار تحقیق آنلاین است که به کاربران امکان می دهد اطلاعات را مدیریت کنند. صفحات وب را در چندین رنگ برجسته کنید، یادداشت های چسبناک ایجاد کنید، صفحات را در شبکه اجتماعی خود مبادله کنید و گروه هایی را برای اشتراک گذاری تحقیقات خود ایجاد کنید.

 

9. Drag2up

Drag2up یک سیستم پیوست فایل برای استفاده آسان است. به جای کلیک کردن از طریق پنجره های مختلف، به سادگی فایلی را که می خواهید از رایانه خود پیوست کنید به قسمت ورودی بکشید. متناوبا، می‌توانید فایل‌ها را در سایت‌های میزبانی مختلف از جمله Flickr، ImageShack، Twitpic و Box.net آپلود کنید. این برنامه افزودنی به راحتی یکی از بارگیری‌های ضروری است.

 

10. قطره چکان چشم

هرازگاهی با رنگ سبز کاملی روبرو می شوید که باید آن را در طراحی وب خود بگنجانید. پسوند قطره‌انداز چشم به شما امکان می‌دهد سایه دقیق را بیابید. همچنین تاریخچه رنگ های شما را پیگیری می کند.

 

11. Firebug Lite

Firebug یکی از ابزارهای عالی است که کار را دشوار می‌کند برای انتقال از فایرفاکس و رها کردن آن. خوشبختانه کروم افزونه ای به نام Firebug Lite دارد که عملکرد مشابهی را ارائه می دهد. Firebug Lite در کنار ابزارهای توسعه Chrome کار می کند تا برنامه نویسان را قادر می سازد عناصر HTML و DOM را بررسی و ویرایش کنند. همچنین به شما امکان می دهد تا به راحتی اشکال زدایی کنید. Firebug Lite در واقع یک فایل جاوا اسکریپت است که مانند Firebug اصلی پس از درج در یک صفحه وب عمل می کند.

 

12. گرپلین

Greplin افزونه‌ای است که به شما امکان می‌دهد در خود جستجو کنید داده های خصوصی از این افزونه برای یافتن اطلاعاتی که در وب سایت های اجتماعی مختلف از جمله توییتر، فیس بوک یا حتی جیمیل ارسال می کنید، استفاده کنید. داده های شما را برای جستجوی آسان فهرست می کند. به جای لایروبی در تاریخچه خود، می توانید به راحتی داده ها را با Greplin فراخوانی کنید.

 

13. HTML Instant

HTML Instant یک HTML بلادرنگ است. دارای صفحه نمایش تقسیم شده است. همانطور که کد خود را در سمت چپ صفحه تقسیم شده تایپ می کنید، نتایج را به طور خودکار در سمت راست مشاهده می کنید. HTML Instant نه تنها با HTML کار می کند، بلکه از CSS و جاوا اسکریپت نیز پشتیبانی می کند. همچنین می‌توانید تصاویر را از Image Shack، Photobucket یا یک وب‌سایت تصادفی که یک تصویر را میزبانی می‌کند، آپلود کنید. این ویرایشگر HTML برای طراحان تازه کار بسیار کاربرپسند است.

 

14. IE Tab

برنامه افزودنی برگه IE به شما امکان می‌دهد یک صفحه وب را از یک اینترنت اکسپلورر شبیه سازی شده، در حالی که هنوز از مرورگر کروم خود استفاده می کنید. اینترنت اکسپلورر هنوز هم مرورگر ترجیحی اکثر کاربران اینترنت است. و هنوز برخی از سایت‌ها هستند که بهترین یا حتی منحصراً با اینترنت اکسپلورر کار می‌کنند. این تب به شما این امکان را می دهد که از اینترنت اکسپلورر استفاده کنید بدون اینکه آبروی خود را به خطر بیندازید. اول از همه، تب IE فقط روی ویندوز کار می کند. این به این دلیل است که از موتور رندر داخلی ویندوز برای اینترنت اکسپلورر استفاده می کند. به همین دلیل، کاربران مک در این مورد شانسی ندارند.

 

15. منوی زمینه ویژگی های تصویر

منو زمینه ویژگی‌های تصویر یک برنامه افزودنی مفید برای Chrome است که ارائه می‌کند اطلاعات مربوط به تمام موارد مربوط به یک تصویر انتخاب شده کاربران می توانند هم مکان و هم منبع یک تصویر را پیدا کنند. همچنین ابعاد تصویر و اندازه فایل را نشان می دهد. این یک برنامه افزودنی ساده اما مؤثر است که به نوعی در مرورگر Chrome گنجانده نشده است.

 

16. MeasureIt!

MeasureIt خط کشی است که برای یافتن ابعاد استفاده می کنید هر عنصر در یک صفحه وب برای یافتن سریع و آسان ابعاد، کافی است روی پسوند کلیک کنید و خط کش را بکشید.

 

17. Microstock Photo Power Search Tool

آنچه یک طراح وب خوب را از یک طراح وب عالی متمایز می کند این است که بدانیم برای تصاویر استوک به کجا باید مراجعه کنیم. هر طراح می‌داند که یافتن تصویر مناسب یکی از زمان‌برترین بخش‌های طراحی است، به‌خصوص اگر چندین منبع دسترسی داشته باشید. این برنامه افزودنی به شما امکان می دهد microstock را در 5 آژانس برتر سهام جستجو کنید از جمله Dreamstime، Fotolia، و Shutterstock.

 

18. پالت برای Chrome

افزونه پالت برای Chrome فوراً مفید است. روی هر تصویری که می خواهید استفاده کنید کلیک راست کنید. این پسوند یک پالت رنگی 16، 24 یا 32 ایجاد می کند. همچنین می توانید یک پالت سفارشی ایجاد کنید. از این برنامه افزودنی برای ترکیب و انتقال رنگ ها از تصویر دلخواه خود در طراحی وب خود استفاده کنید.

 

19. آونگ

افزونه قدرتمند Pendule چندین برنامه افزودنی موجود در این لیست Pendule به شما امکان می دهد جاوا اسکریپت و CSS را مشاهده و تغییر دهید. همچنین می توانید اطلاعات مربوط به تصاویر خاص را مشاهده کنید یا آنها را به طور کلی پنهان کنید. این یک ابزار توسعه‌دهنده قوی است که شامل انتخابگر رنگ، اعتبارسنجی HTML و CSS و جستجوگر پیوند است.

 

20. لباس ساده

PlainClothes یک برنامه افزودنی سرگرم‌کننده و مفید است که به شما امکان می‌دهد استخوان های خالی یک وب سایت را ببینید. گاهی اوقات دیدن اشتباهات در طراحی یا تجزیه و تحلیل اینکه چرا وقتی سیاه و سفید می شود بسیار خوب کار می کند آسان تر است. PlainClothes به شما امکان می دهد یک صفحه وب را به یک رنگ متن، یک رنگ پس زمینه و یک رنگ پیوند تبدیل کنید. زیر لینک ها خط کشیده شده اند، متن پیش فرض شماست و ناگهان، دوباره در سال 1998 هستید. در واقع، PlainClothes برای افزودن قابلیت دسترسی به طراحی وب شما بسیار خوب عمل می کند.

 

21. تست رزولوشن

اندازه مرورگر خود را تغییر دهید تا وب سایت خود را در وضوح های مختلف آزمایش کنید. تست وضوح با اندازه‌های وضوح از پیش تعیین شده ارائه می‌شود، اما می‌توانید در آن نیز مشاهده کنید وضوح مشخص شده خودتان.

 

22. جستجو بر اساس تصویر

جستجو بر اساس تصویر یکی از برنامه‌های افزودنی Chrome مورد علاقه من است. این افزونه به شما امکان می دهد یک تصویر خاص را در وب سایت های مختلف پیدا کنید. با جستجو بر اساس تصویر، شما همچنین می توانید تصاویر مشابه را پیدا کنید. به سادگی روی تصویر مورد نظر کلیک راست کرده و “جستجوی گوگل با این تصویر” را انتخاب کنید. صفحاتی را خواهید دید که شامل تصاویر منطبق یا از نظر بصری مشابه هستند.

 

23. مدیر جلسه

افزونه مدیر جلسه همه برگه‌های باز شده فعلی شما را ذخیره می‌کند برای مطالعه بعدی این افزونه بسیار مفید است اگر شما، مانند بسیاری از موارد، متوجه شوید که همان صفحات را بارها و بارها باز می کنید. تب های مرتبط را در Session Manager گروه بندی و ذخیره کنید. به عنوان مثال، تمام سایت‌های شبکه‌های اجتماعی خود را در کنار هم قرار دهید تا بتوانید بدون نیاز به باز کردن جداگانه هر سایت، به سرعت به آنها دسترسی داشته باشید. و آنها را به همان سرعت ببندید، با اطمینان از اینکه برگه های شما ذخیره شده اند.

 

24. TabJump

مشابه Session Manager، TabJump یک مرحله پیش می‌رود فراتر. این افزونه نه تنها برگه‌های شما را مدیریت می‌کند، بلکه می‌تواند برگه‌ها را نیز قفل کند و از بستن تصادفی یک برگه مهم جلوگیری کند. اگر یک برگه را به اشتباه ببندید، TabJump به شما اجازه می دهد آن را دوباره باز کنید، اما به خاطر داشته باشید که برنامه های افزودنی نمی توانند تاریخچه را بازیابی کنند.

 

25. TooManyTabs

از آنجایی که هرگز نمی‌توان برنامه‌های افزودنی کافی برای مدیریت برگه‌های مرورگر وجود داشته باشد، TooManyTabs یکی دیگر از موارد ضروری است. این برنامه افزودنی یک تصویر کوچک از تمام برگه هایی که باز کرده اید را نشان می دهد. هنگامی که با تعداد زیادی برگه کار می کنید که دیگر نمی توانید عناوین برگه ها را بخوانید، این کار مفید است. داشتن یک کمک بصری به شما کمک می کند تا به طور موثر فضای کاری خود را مرتب کنید.

 

26. توسعه دهنده وب

برنامه‌نویس وب یکی دیگر از ابزارهای توسعه‌دهنده جامع است. این توسط همان توسعه دهنده ای است که افزونه بسیار محبوب فایرفاکس را نوشته است. با استفاده از این برنامه افزودنی، کاربران می توانند CSS را مشاهده و ویرایش کنند، اندازه فایل های تصویری را نمایش دهند و کوکی های جلسه را پاک کنند.

 

27. WhatFont

برای اکثر طراحان وب، فونت ها به نوعی مهم هستند. آیا تا به حال برای شما پیش آمده است که در یک وب سایت تصادفی اتفاق بیفتید و فونت مناسب را فقط برای جستجوی کدهای بی پایان برای پاسخ پیدا کنید؟ اگر چیزهای ساده را دوست دارید، این افزونه یافتن قلم را نصب کنید. به سادگی ماوس را روی یک متن نگه دارید و فونت مورد استفاده را پیدا کنید. این افزونه نه تنها نام فونت را به شما می گوید، بلکه اندازه و رنگ فونت را نیز می دهد.

 

آیا افزونه های مورد علاقه ای دارید که در این لیست قرار نگرفته باشند؟ لطفاً آن را در نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *