4 قانون اساسی طراحی لوگوی موثر


لوگو بخش مهمی از برند شرکت شما است. این کار با عناصری مانند وب سایت، وثیقه، وعده برند و تلاش های بازاریابی برای ایجاد لحن کلی برای شرکت شما در عرصه عمومی کار می کند. و در حالی که این به اندازه کافی ساده به نظر می رسد، بسیاری از لوگوها تمایل دارند بیش از حد یا کوتاه بیایند.

بیایید ببینیم آیا نشان‌واره شما نمره را می‌گیرد یا نه و چهار قانون اساسی را برای طراحی موفق لوگو در نظر بگیریم. >

قبل از به اشتراک گذاشتن قوانین طراحی لوگو، بیایید با درجه بندی آخرین لوگویی که ایجاد کرده اید شروع کنیم. یک دقیقه وقت بگذارید و به 14 سوال زیر پاسخ دهید (شما می توانید این کار را در ذهن خود انجام دهید):

به ازای هر “بله” زیر یک امتیاز بگیرید

  • آیا لوگوی شما به صورت افقی کار می کند؟
  • آیا لوگوی شما گزینه های افقی و عمودی دارد؟
  • آیا لوگوی شما سیاه و سفید کار می کند؟
  • آیا لوگوی شما روی پس‌زمینه‌های سیاه و سفید بدون کادری در اطراف آن کار می‌کند؟
  • آیا می توانید تمام عناصر غیر تایپوگرافی را در پنج ثانیه یا کمتر ترسیم کنید؟
  • آیا فونتی را که در لوگو استفاده کردید خریدید؟
  • آیا کمتر از دو فونت دارید؟

به ازای هر “بله” زیر یک امتیاز کم کنید

  • آیا از بیش از دو رنگ در لوگوی خود استفاده می کنید؟
  • آیا علاوه بر علامت کلمه (متن) در لوگوی خود بیش از یک شکل دارید؟
  • آیا اشکالی در لوگوی شما به جای انتزاعی صریح هستند؟ (یعنی یک کره یا چیز دیگری که قابل تشخیص است)
  • آیا از کلیپ هنری در لوگوی خود استفاده کردید؟
  • آیا عکس یا الگوی پیچیده ای در لوگوی شما وجود دارد؟
  • آیا در لوگوی خود شیب دارید؟
  • آیا از هسته پیش‌فرض فونت استفاده کردید؟

 امتیاز

 1-4 = قابل قبول برای یک شرکت 50 میلیون دلاری در سال
5+ = کار عالی!

صرف نظر از اینکه چگونه کار کردید، مطمئن باشید همیشه راه هایی برای بهتر شدن وجود دارد. بهبود نشان‌واره متکی به درک برند و تفاوت برند با هویت بصری یک شرکت یا سازمان است.

 

برند در مقابل آرم

نام تجاری شما مجموع هر تعاملی است که شخصی با سازمان شما دارد. نام تجاری شما موسیقی است که مشتری هنگام نگه داشتن تماس می شنود. برند شما پارکینگ شماست. این لابی جلوی شماست و حمام شما چقدر تمیز است. نام تجاری شما هر تعاملی با فردی در تیم شما است.

پس لوگوی شما چه نقشی در برند شما دارد؟

لوگوی شما در همه جا نمایش داده می شود. در وب سایت خود، کارت ویزیت، سربرگ، علائم، اتومبیل و تبلیغات. هر جا می روید می رود.

اما وظیفه لوگو بیان کل داستان نیست.

Logosکدام آرم‌ها حرفه‌ای‌تر و معتبرتر به نظر می‌رسند؟

لوگوهای بالا را مقایسه کنید. توجه کنید که چگونه اکثر شرکت های بزرگ با یک علامت کلمه یا حداکثر برخی از اشکال جغرافیایی بسیار ابتدایی به موفقیت دست می یابند؟ آنها را با شرکت‌های کوچک‌تر در این فهرست که دارای فونت‌ها، رنگ‌ها و شکل‌های متعدد هستند، مقایسه کنید.

لوگو باید یک اثر باشد. یک پیشنهاد. یک سرنخ. وظیفه یک لوگو این است که یک لباس تیمی خوانا و قابل تشخیص برای پوشیدن مواد بازاریابی شما فراهم کند. یک لوگو با نام شما کار می کند تا برند شما را منحصر به فرد کند. اما به هیچ وجه یک لوگو نباید کل داستان را بیان کند.

 

4 قانون طراحی لوگو

1. با نام تجاری خود شروع کنید

هنگام تصمیم گیری در مورد لوگو، ابتدا برند خود را در نظر بگیرید. سوالات سخت بپرسید بدانید مشتریان شما چه کسانی هستند و از شما چه می خواهند. بدانید که از مشتریان خود چه می خواهید. در مورد بیانیه ماموریت شرکت خود تحقیق کنید و خوب فکر کنید.

به یاد داشته باشید که سوالات درست را در داخل بپرسید. اگر از ده نفر بپرسید که آبی را ترجیح می دهند یا سبز، به جایی نمی رسید. اما اگر بپرسید، “آیا مهم‌تر است که ما تکنیکی (آبی) به نظر برسیم یا مد روز (سبز)؟” سپس در مسیر درست حرکت می کنید. اگر با نشان دادن مفاهیم لوگو شروع کنید و بپرسید که مردم چه چیزهایی را دوست دارند، قبلاً ضرر کرده اید. هنگامی که نام تجاری خود را واضح تر تعریف کردید، می توانید مطمئن شوید که لوگوی شما به طور مؤثر آن برند را نشان می دهد.

2. ساده

هر چه خطوط، شکل ها، داستان ها، رنگ ها و فونت های بیشتری در لوگوی خود داشته باشید، استانی تر به نظر می رسید. اگر استانی بودن بخشی از برند شماست، با خیال راحت این قانون را زیر پا بگذارید. در غیر این صورت کمتر، بیشتر است. به یاد داشته باشید که لوگوی شما کل داستان نیست، بلکه یک فکر متحد کننده است.

سعی کنید لوگوی خود را به یک فونت محدود کنید. اگر شعار شما بخشی از لوگوی شما باشد، دو خوب است. سه صرف نظر از اندازه شما اشتباه است. به سراغ رنگ‌های جامد بر روی گرادیان بروید. گرادیان‌ها هرگز خوب چاپ نمی‌شوند و تقریباً همیشه آماتور به نظر می‌رسند.

3. ده برابر اندازه شما

عکس بگیرید

اگر یک شرکت میلیون دلاری در سال هستید، لوگوی شما باید به همان اندازه قوی یا قوی تر از رقیب ده میلیون دلاری شما باشد.

نگران نباشید که سایر شرکت‌های میلیون دلاری در سال در فضای شما چه می‌کنند. توصیه‌های لباس پوشیدن برای شغلی را که می‌خواهید دنبال کنید، لوگوی خود را برای داستان موفقیت سرمایه‌داری چند میلیارد دلاری که می‌دانید انتخاب کنید.

4. بدانید که کسی از آن متنفر خواهد شد

بپذیریم، کسی از انتخاب شما راضی نخواهد بود. هرگونه تغییر عمده در برندسازی، مانند لوگوها، باید با یک کمپین روابط عمومی داخلی ترکیب شود تا مطمئن شود که مردم متوجه می‌شوند چرا انتخاب‌هایی را انجام داده‌اید.

مطمئن شوید که هرکسی که می‌تواند طراحی شما را از مسیر خارج کند، صدایش شنیده می‌شود. تنها چیزی که بدتر از این است که دوجین نفر از افراد صاحب نظر، باهوش و متعهد به توافق بر سر یک رنگ برسند، انتخاب رنگ پنج نفر و آزار دادن نوزده نفر دیگر است.

 

آیا لوگوهایی وجود دارد که با وجود موفقیت این مستاجران را نقض کند؟ آیا از نظر ریاضی آرم های بی نقصی وجود دارد که شما را دچار تهوع کند؟ امتیاز لوگوی شما چگونه است؟ در نظرات به ما اطلاع دهید.

تصویر/تصویر کوچک ویژه، طراحی تصویر از طریق Shutterstock.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *