5 روش برای ایجاد لوگو (با مثال)


لوگوها اغلب به عنوان تصویر یک محصول یا خدمات در نظر گرفته می شوند و به عنوان مرکز همه تلاش های برندسازی در نظر گرفته می شوند. اگر می‌خواهید یک شرکت قانونی باشید، احتمالاً کسی (یا خودتان) یک لوگو ایجاد کرده است.

ما همیشه طراحی لوگو را درست انجام نمی دهیم. و گاهی اوقات وقت آن است که یک لوگوی جدیدتر و مد روز داشته باشیم. ممکن است چند ماه یا سال بعد آن را ببینیم و تصمیم بگیریم که زمان آن رسیده است که آنچه را که داریم دوباره طراحی یا به‌روزرسانی کنیم.

طراحی مجدد یک لوگو می تواند به اندازه ایجاد لوگوی جدید سخت باشد. برخی از سوالاتی که ممکن است از خود بپرسید این است: چقدر می خواهید آن را تغییر دهید؟ چه عناصری باید حفظ شوند؟ و آیا طراحی مجدد همچنان به عنوان برند شما قابل تشخیص است؟

هنگامی که فهرست سؤالات خود را مرور کردید و متوجه شدید که چه چیزی لازم است، در اینجا پنج ایده وجود دارد که می‌توانید از آنها برای بهبود طراحی لوگوی خود استفاده کنید.

 

1. آن را حذف کنید

ما در زمانی زندگی می‌کنیم که مینیمالیسم یک روند بزرگ است، نه فقط به این دلیل که خوب به نظر می‌رسد، بلکه به این دلیل که کار می‌کند و منطقی است. ایده اصلی این است که از شر چیزهای اضافی خلاص شوید تا مخاطبان شما در مورد آنچه در حال وقوع است سردرگم نشوند – از نظر لوگوی شما می خواهید مخاطبان شما مطمئن شوند که چه چیزی فروخته می شود و یک لوگو نشان دهنده چیست.

حذف طرح لوگو در نهایت می تواند مفید باشد زیرا تشخیص طراحی ساده بسیار آسان تر از طراحی شلوغ تر است. اگر طراحی لوگوی فعلی شما دارای عناصر زیادی است، سعی کنید بفهمید کدام یک بیش از حد هستند. به عنوان مثال، ممکن است یک لوگوی متنی ساده با چند swoosh یا یک عنصر طراحی روی آن داشته باشید. به عنوان مثال، اگر تصمیم گرفتید متن را رها کنید و عنصر طراحی به عنوان لوگوی شما باقی بماند، یا بالعکس چه می‌شود. بنابراین، می‌توانید فقط آن یک عنصر را به‌عنوان لوگوی خود دوباره کار یا طراحی مجدد کنید.

نمونه مورد علاقه من از این نوع تکنیک آرم استارباکس است. از زمان شروع لوگو، این شرکت همیشه یک لوگوی کاملاً کنده شده داشته است. اخیراً آنها با لوگوی قدیمی خود از این هم فراتر رفته اند، و این بسیار منطقی است و همچنین بسیار خوب به نظر می رسد. ایده حذف «قهوه استارباکس» در اطراف لوگوی قبلی به این دلیل بود که این شرکت قصد دارد سرمایه‌گذاری‌های بیشتری را خارج از قهوه ایجاد کند – فروش آب یا شراب بطری‌شده با لوگویی که روی آن «قهوه» نوشته شده است، منطقی نیست. این لوگو از آخرین لوگو کاملاً قابل تشخیص است و به سادگی کار می کند.

 

2. فونت

را تغییر دهید

یک راه حل بسیار ساده و ظریف دیگر برای زمانی که تقریباً همه چیزهایی را که روی لوگوی خود دارید دوست دارید. شاید شما فقط به یک چیز نیاز دارید تا واقعاً آن را تغییر دهید، اما نه خیلی زیاد. سوال این است که اگر همه چیز روی لوگوی خود را دوست دارید، چرا فونت را تغییر می دهید؟

انتخاب یک فونت جدید برای لوگوی خود به نوعی شبیه به ملاقات دو دنیای جدید است. به عنوان مثال، شما یک لوگو دارید که عمدتاً تمام متن است و برای نسخه اصلی از یک سریف استفاده کرده اید. شاید شما این کار را به این دلیل انجام دادید که می‌خواستید برای نسل قدیمی‌تر جذاب باشد یا می‌خواستید مخاطبان شما را جدی بگیرند. اما اکنون به یک طراحی مجدد جدید نیاز دارید که برای جوان‌ترها جذاب باشد و کمی مدرن‌تر باشد – چه کاری انجام می‌دهید؟ احتمالاً فونت من را از serif به sans-serif تغییر دهید.

یک طراحی مجدد لوگو که در اینجا به خوبی کار می‌کند، نشان‌واره MSNBC است. طرح اصلی دارای این حروف بزرگ و فوق‌العاده سنگین بود که هر تایپوگراف خوبی را متحیر می‌کرد. بسیار قوی و قدرتمند بود – که همیشه بهترین ایده برای یک ایستگاه خبری رسانه ای نیست. لوگوی جدیدتر حروف کوچک و زیباتر را به نمایش می گذارد که منطقی تر است. گویی آنها از یک کانال خبری بزرگ و اشتباه به یک کانال متواضع و قابل دسترس تبدیل شده اند.

 

3. طراحی را ساده کنید

این کاملاً شبیه نکته اول ما است، اما در اینجا می‌خواهم با ساده‌سازی آنچه دارید، یک طراحی مجدد کامل را در نظر بگیرید. در بسیاری از مواقع، لوگوهای اصلی ممکن است به شدت شلوغ و همچنین عمومی باشند. ایده در اینجا این است که طرح را تجزیه کنید، آن را ساده کنید و چیزی خارق‌العاده برای برند خود ارائه دهید.

مدرن سازی لوگو نیز راه دیگری برای ساده سازی طراحی است. به عنوان مثال، بیایید به لوگوی «بهترین قهوه سیاتل» نگاه کنیم. در حالی که بین کسانی که از طراحی مجدد حمایت می‌کنند و نمی‌خواهند شکاف وجود دارد، من قطعاً با طراحی مجدد و مفهوم آن موافقم. لوگوی قبلی کمی شلوغ است، کمی قدیمی تر به نظر می رسد و آنقدرها هم متفاوت نیست. تعداد زیادی لوگو با مهر و موم وجود دارد، به خصوص وقتی به قهوه فکر می کنیم.

بهترین قهوه سیاتل، با این حال، تصمیم گرفته است که زمین بازی خود را نه تنها از کافی شاپ ها، بلکه از امکانات رفاهی نیز باز کند. آنها می خواهند با زنجیره های فست فود بیشتری شریک شوند، نوشیدنی های از پیش ساخته شده را در فروشگاه ها عرضه کنند و حتی ماشین های فروش خودکار داشته باشند. این طراحی مجدد ساده، حرکت را از کافی شاپ شهر شما به یک مارک قهوه راحت تر منتقل می کند.

 

4. رنگ ها را تغییر دهید

انتخاب رنگ های مناسب برای هر چیزی می تواند به معنای موفقیت باشد. ما تمایل داریم که رنگ ها را با عواطف و احساسات خاص و همچنین چیزهای خاصی مرتبط کنیم. به عنوان مثال، آبی یک رنگ سرد است و اغلب به عنوان رنگی خوشامدگویی در نظر گرفته می شود. قرمز رنگ گرم تری است که به عنوان رنگی شاداب یا پرانرژی دیده می شود. تغییر رنگ‌های لوگوی شما بسته به کاری که می‌خواهید انجام دهید، می‌تواند یک تغییر ظریف یا چشمگیر باشد.

حتی یک تغییر کوچک، مانند کمی اشباع کمتر می‌تواند این کار را انجام دهد. Toys R Us چندی پیش لوگوی خود را دوباره طراحی کرد. آنها آن را کمی تمیز کردند (ایده اول شماره 1)، اما رنگ های اطراف را نیز تغییر دادند. آنها در نهایت بسیار کمتر اولیه و استاندارد بودند. در حالی که به نظر می رسید این لوگو به دلیل طراحی مجدد است، اما آنها همه چیز را تقریباً یکسان نگه داشتند. با این حال، تغییر رنگ به برند کمک کرد تا کمی کودکانه‌تر و سرگرم‌کننده‌تر به نظر برسد.

 

5. شرکت/محصول محور

گاهی اوقات ما لوگوهایی ایجاد می کنیم که کار زیادی انجام می دهند و بسیار شلوغ هستند. سپس طیف کاملاً متفاوتی از طراحی لوگو وجود دارد که در آن لوگوهای ما تقریباً به اندازه کافی کار نمی کنند. گیر افتادن در این ایده که مینیمالیسم راهی است آسان است – اما حقیقت این است که برای هر شرکت یا محصولی مناسب نیست.

گاهی می‌خواهیم آنقدر تمیز باشیم و فقط یک نشان‌واره با تایپوگرافی زیبا ایجاد کنیم. اگر لازم باشد این ایده بدی نیست، اما گاهی اوقات یک لوگو برای همراهی با کاری که شرکت انجام می دهد نیاز به کمی هیجان دارد. اگر لوگوی شما فوق‌العاده خسته‌کننده است، ممکن است بخواهید تم بیشتری را روی آن اعمال کنید که در مرکز شرکت یا کاری است که محصول انجام می‌دهد.

شاید لوگوی شما خسته کننده نباشد، اما شاید کاملاً منطقی نباشد. سال‌ها پیش، Amazon.com از لوگویی استفاده کرد که به رودخانه آمازون اشاره داشت. اگر تا به حال به Amazon.com رفته‌اید، می‌دانید که آنها هیچ ارتباطی با رودخانه آمازون ندارند – این به طور کامل علامت را از دست می‌دهد. خوشبختانه، آنها لوگوی خود را به لوگوی هوشمندانه‌ای که اکنون داریم، دوباره طراحی کردند، که دارای یک فلش از A به Z است (آنها همه چیز را از A تا Z دارند)، و همچنین به نظر من شبیه است. یک لبخند. اگر تا به حال از Amazon.com (مثلاً کتاب های درسی) معامله ای دریافت کرده اید، دقیقاً احساس من را می دانید.

 

با قدیمی خارج شوید، با جدید وارد شوید

طراحی مجدد لوگو قطعاً کاری به موقع است، اما معمولاً باید در مقطعی انجام شود. مشخص کنید که می‌خواهید چه کاری انجام دهید و حداقل یکی از ایده‌های ارائه شده، اگر نه ترکیبی، استفاده کنید. همیشه آنچه را که مشتری می خواهد و نیاز دارد و حتی آنچه رقیب انجام می دهد را در نظر داشته باشید. خلاق و الهام گرفته باشید و مطمئناً یک لوگوی عالی ایجاد خواهید کرد!

 

با تجربه ای که در طراحی مجدد لوگو دارید، از چه تکنیک هایی لذت می برید؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *