شعارها عبارات به یاد ماندنی هستند که اغلب در ارتباط با آرم شرکت و در کمپین های تبلیغاتی استفاده می شوند.
ادعا میشود که آنها مؤثرترین ابزار برای جلب توجه به یک یا چند جنبه از یک محصول یا نام تجاری هستند.
اما چند بار می بینید که “از سال 1982 به شما خدمت می کند” یا یک شعار مشابه کنسرو شده در زیر یک لوگوی زیبا طراحی شده است؟ خیلی اوقات.
در این پست، ما 5 نکته ضروری در مورد نحوه نوشتن یک شعار قاتل را مورد بحث قرار خواهیم داد و اگر احساس می کنید نمی توانید به تنهایی آن را مدیریت کنید، برای نوشتن آنها به کجا مراجعه کنید. برای شما.
در پایان این نکات، مجموعهای از شعارهای معروف و همچنین ویترینی تعاملی از شعارهای معروف را خواهید یافت.
اولین قدم این است که تصمیم بگیرید آیا به شعار نیاز دارید یا نه. اگر لوگو دارید، قبلاً درگیر برندسازی محصول یا شرکت خود هستید.
اگر قبلاً این مرحله را انجام داده اید، واقعاً باید یک شعار نیز در نظر بگیرید.
آیا می خواهید محصول یا شرکت خود را برند کنید؟ این بستگی به تصویری دارد که می خواهید ارائه دهید. اگر میخواهید مشتریان شرکتهای بزرگتری را جذب کنید، برندسازی تقریباً یک ضرورت است.
آنها می خواهند ببینند که شما به اندازه آنها در مورد محصول خود جدی هستید. اگر ترجیح می دهید با فروشگاه های مادر و پاپ کار کنید و می خواهید به عنوان مرد مفید همسایه ظاهر شوید، ممکن است به این سطح از برندسازی نیاز نداشته باشید.
مدل تجاری شرکت شما سطح برندسازی شما را تعیین می کند. اگر می خواهید کارها را به سطح بعدی ببرید، این نقطه شروع خوبی است.
1. از لوگو شروع کنید
اگر برند شما هنوز لوگو ندارد، ابتدا باید این کار را انجام دهید. یک شعار با یک لوگو به منظور ارتقای هویت برند کار می کند.
یک شعار واقعاً بدون لوگو کار نمی کند مگر اینکه تنها رسانه تبلیغاتی شما رادیو باشد. آرم مرغ است، شعار تخم مرغ است. اگر در حال طراحی لوگو و تولید شعار برای یک کسب و کار هستید، یک فرصت منحصر به فرد برای ایجاد هر دو در یک زمان دارید که به شما امکان می دهد این دو را به عنوان محصول نهایی بهتر ادغام کنید.
به خاطر داشته باشید که برندهای برتر همیشه شعارهای خود را تغییر میدهند، و اگر احساس میکنید به پنج سال آینده نیاز دارید، میتوانید همین کار را انجام دهید. هیچ شعاری در سنگ ریخته نمی شود.
2. به پروژه زمان لازم را بدهید
شما یک ساعت برای تحقیق در مورد شرکتی که شعار را انجام می دهید، 1-2 ساعت برای ایده پردازی پس از تحقیق اولیه و 1-2 ساعت برای مشاوره و ویرایش با مشتری نیاز دارید.
اگر قراردادی را تنظیم میکنید، مطمئن شوید که تعداد دفعاتی را که “به تابلوی نقاشی برمیگردید” محدود کنیدتا پروژه به زمان بیپایانی تبدیل نشود. .
ارائه یک شعار، حتی برای جانبازان باتجربه، آسان نیست و حداقل یک روز کاری طول می کشد، بنابراین هزینه را بر اساس آن هزینه کنید. از طرف دیگر، اگر شعارنویسی را استخدام می کنید، باید قبل از استخدام یک عنصر اعتماد وجود داشته باشد.
شما باید اطمینان داشته باشید که آنها واقعاً ایده های شعاری عالی ارائه می دهند تا شما از بین آنها انتخاب کنید، و نمی توانید واقعاً به عقب برگردید و انتظار داشته باشید که آنها پس از پرداخت هزینه، این روند را به طور نامحدود طی کنند. یک جلسه اولیه.
اگر واقعاً از شعارهایی که به شما میدهند خوشتان نمیآید، یا احساس میکنید که دیدگاه برند شما را اشتباه تفسیر کردهاند، اکثر شعارنویسان میخواهند آن را در محدودههای محدودی درست کنند و این محدودیتها معمولاً در قرارداد اولیه شما کاملاً روشن میشوند. .
3. آن را ساده نگه دارید
لوگو تنها زمانی مؤثر است که مخاطبان شما بتوانند آن را به سرعت درک کنند.
شما فقط چند ثانیه فرصت دارید که تحت تاثیر قرار دهید، بنابراین شعاری مانند “بهترین ویجت های بویایی از سال 1949” نمی تواند این کار را انجام دهد. هدف شما سادگی است.
شعارها مطلقاً نمی توانند بیش از یک جمله باشند و باید از پنج کلمه دلاری مانند “بویایی” اجتناب شود. برخی از قوانین ساخته شده اند که شکسته شوند. اگر یک کلمه پنج دلاری وجود دارد که چند جمله معنی را در یک کلمه جمع می کند، آن را دنبال کنید.
با این وجود، قانون یک جمله باید به هر قیمتی رعایت شود. شعار ساده: فقط انجامش بده (نایک). شعار به اندازه کافی ساده نیست: فروش محصولات ارگانیک و طبیعی با بالاترین کیفیت (غذاهای کامل).
4. اگر می توانید آن را خنده دار کنید
جایی که میتوانید طنز را به یک شعار بیاورید، آن را انجام دهید.
یک مثال عالی شعار Cracked.com است: “تنها سایت طنز و ویدئوی آمریکا، از سال 1958”. این شعار در چند شوخی از جمله تمسخر شعار معمول “از چنین سالی” و ادعای تنها سایت طنز در آمریکا است.
این ادعا نیز وجود دارد که تنها سایت ویدیویی است، و این واقعیت که آنها از سال 1958 نمیتوانستند یک وبسایت باشند. همه اینها در هشت کلمه، اگر نماد «و» را حساب کنید.
در حالی که آنها مجبور بودند شعار خود را خنده دار کنند، همان رویکرد شعارنویسی تزریق یک یا دو شوخی چیزی است که شما باید در صورت لزوم اتخاذ کنید.
اگر نمیتوانید آن را خندهدار کنید بدون اینکه آن را لنگ کنید، فقط خندهدار را رها کنید و بهترین گزینههای بعدی خود را انتخاب کنید.
5. صادق بمانید و محصول خود را «خراب» نکنید
صداقت مهم است. آیا کسب و کار شما واقعا می تواند به وعده ای که شعار شما می دهد عمل کند؟ اگر نه، شعار را دوباره بررسی کنید.
همچنین میخواهید از شعارهایی که دارای زبانی مانند “بهترین” یا “شماره 1 در کاری که انجام میدهیم” دوری کنید، زیرا این نوع زبان نه تنها استاندارد و خسته کننده است، بلکه حتی اگر درست باشد، اثبات آن سخت است.
این یک خط خوب برای قدم زدن است زیرا هنوز میخواهید ایده یک محصول باکیفیت را بدون اینکه خیلی سختگیرانه نشان دهید، ارائه دهید، اما یک شعارنویس خوب میتواند آن را مدیریت کند.
اگر خیلی ترسناک به نظر می رسد، آن را به عنوان نوشتن یک شعار تلقی نکنید، آن را به عنوان نوشتن یک پیام برند در نظر بگیرید. اگر محصول شما بتواند صحبت کند چه می گوید؟
شعار بی صداقت: داز با سفید کننده آبی تمیزترین را می شویید (Daz) نمونه از صفحه 186، تبلیغات به عنوان ارتباط، گیلیان دایر، 1988
از کجا می توان شعارنویسان را پیدا کرد
این همه بستگی به این دارد که برای چه چیزی به آنها نیاز دارید. اگر طراح گرافیکی هستید که قبلاً آرم کار میکند، بهتر است با یک نویسنده مستقل کار کنید.
اگر مشتری تجاری هستید که به لوگو و شعار نیاز دارید، ممکن است بخواهید بسته به بودجه خود از یک آژانس تبلیغاتی یا ترکیبی از یک طراح گرافیک و یک نویسنده مستقل استفاده کنید.
برای اینکه واقعاً از هر ترتیبی که میخواهید به آنچه میخواهید برسید، با فهرستی از ایدههای شعار طوفان فکری خودتان به آژانس یا نویسنده بیایید، همه بروشورها و وبسایتهای مربوط به محصول خود را که میتوانید جمع آوری کنید. و ذهنی باز برای آنچه که می توانند ایجاد کنند.
آنها احتمالاً چیزی کاملاً متفاوت خواهند داشت، اما این به آنها یک نقطه شروع عالی می دهد.
آژانس تبلیغاتی
یک آژانس تبلیغاتی معمولاً در شعارنویسی بسیار باتجربه است زیرا با مدیریت برند به صورت روزانه سروکار دارد.
آژانس ها ارزان نیستند، اما از نظر کیفیت ارائه شده برای دلار ارزش سرمایه گذاری را دارند. با توجه به هزینه، شرکتهای متوسط تا بزرگ میخواهند آژانسهایی را در نظر بگیرند.
اگر بودجه بیشتری دارید، یک آژانس اغلب میتواند برای شعارو لوگوی شما آزمایش تحقیقات بازار ترتیب دهد که ارزش سرمایهگذاری را نیز دارد.
نویسندگان آزاد
برخی از نویسندگان آزاد در شعارنویسی تخصص دارند، اما واقعاً هر نویسنده مستقلی میتواند این کار را مدیریت کند.
باید به دنبال نویسندگانی بگردید که تجربه نوشتن نامه های فروش و کپی تبلیغاتی را داشته باشند، زیرا احتمال بیشتری دارد که نتایج مورد نظر شما را ایجاد کنند.
در حالی که ممکن است سطح تجربه مشابه یک آژانس سطح بالا نباشد، صورتحساب و خدمات شخصیسازیشدهتری که دریافت میکنید ممکن است بیشتر چیزی باشد که به دنبال آن هستید اگر کسبوکار کوچکتری دارید.
اگر به دنبال یک شعارنویس هستید، به سادگی یک تبلیغ در CraigsList در منطقه خود ارسال کنید و پاسخها را تماشا کنید.
در خانه
این بستگی دارد. اغلب مدیران فروش و کارکنان آنقدر با محصول کار می کنند که برایشان مشکل است که با نگاهی تازه به آن نگاه کنند.
عوامل بین فردی نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. اگر عاشق شغلی هستید که مدیر فروش شما انجام می دهد اما از شعار آنها متنفر هستید، ممکن است در موقعیت دشواری قرار بگیرید.
اگر یک نویسنده بازاریابی در کارمندان دارید، معمولاً میتوانند شعارهای خوبی برای شما تولید کنند. یک فرد یا مدیر فروش مجموعه مهارت های بسیار خاصی دارد که معمولاً به خلاقیت نمی رسد.
مثالهای تعاملی
برخی از شرکت ها شعارهای خود را اغلب تغییر می دهند در حالی که برخی دیگر شعارهای خود را برای سال ها حفظ می کنند. به طور کلی شعارها چقدر به یاد ماندنی هستند و آیا واقعاً کاری را که قرار است انجام دهند انجام می دهند؟
در اینجا 20 نمونه از شرکت های معروف و شعارهای آنها آورده شده است. ما عمداً شرکتهای پشت این شعارها را پنهان کردهایم تا بتوانید ببینید کدام شرکت به کدام شعار مرتبط است یا خیر.
برای نشان دادن شرکت پشت هر شعار، به سادگی تصاویر زیر را بچرخانید:








































شعارهای معروف
در اینجا برخی از مشهورترین شعارهایی که تاکنون ایجاد شده است آورده شده است:
امروز کجا می خواهید بروید؟ – Microsoft
گوساله کجاست؟ – وندی
بین عشق و جنون وسواس نهفته است. – “وسواس” اثر کالوین کلاین
Plop، Plop; وز کردن آه، چه آرامشی دارد. – آلکا سلتزر
چیزهایی وجود دارد که با پول نمی توان خرید. برای هر چیز دیگری Mastercard وجود دارد. – Mastercard
ذهن تیز، محصولات شارپ. – شارپ
آیا… یاهو! – یاهو!
ویکی پدیا، دایره المعارف آزاد. – ویکی پدیا
زیرا ارزشش را دارید. – L’Oreal
آنچه می توانید باشید باشید. – ارتش ایالات متحده
M&M در دهان شما ذوب می شود، نه در دست شما. – آب نبات M&M
بیایید کارها را بهتر کنیم. – فیلیپس
ما به روش قدیمی پول در می آوریم… ما آن را به دست می آوریم. – اسمیت بارنی
همه چیز در Mac آسانتر است. – Apple Computer
بدون آن از خانه خارج نشوید. – American Express
سلطان آبجو. – Budweiser
به World Wide Wow – AOL خوش آمدید. (پخش در شبکه جهانی وب)
در دنیای خود زندگی کنید، در دنیای ما بازی کنید. – کنسول های بازی Sony Playstation و Playstation 2
وقتی کاملاً باید یک شبه وجود داشته باشد. – فدرال اکسپرس
انتشار دکمه فشاری. – Blogger.com
بهترین چیزی که یک مرد می تواند بدست آورد. – ژیلت
ما شماره دو هستیم. ما بیشتر تلاش می کنیم – اتومبیل های اجاره ای Avis
هیچ چیز مانند چیزی از اجاق گاز دوست ندارد. – Pillsbury
زنده شو! شما در نسل پپسی هستید. – پپسی کولا
هیچ باتری طولانیتر قویتر نیست. – باتریهای Duracell
اینتل در داخل. – اینتل
خلاصه
یک شعار برای یک نام تجاری، حتی یک علامت فقط آنلاین، به همان اندازه لازم است که یک لوگو. اگر یکی را دارید، باید دیگری را نیز داشته باشید، فقط برای اینکه خودتان را از بقیه جمعیتی که لوگوی بدون شعار دارند متمایز کنید.
حتی اگر میخواهید شخص دیگری را برای تولید آن استخدام کنید، باید فهرستی از گزینهها را بنویسید تا مطمئن شوید که آنها متوجه میشوند که پیام برند شما چیست.
این را ساده نگه دارید، سعی کنید آن را خنده دار کنید، و مطمئن شوید که ادعای بزرگی در مورد محصول خود ندارید.
به طور انحصاری برای WDD توسط Angela West نوشته شده است. مثال ها و شعارهای تعاملی گردآوری شده توسط WDD.
بدون دیدگاه