5 گام آسان برای طراحی ساده تر وبلاگ


آیا طراحی ساده تری برای وبلاگ خود می خواهید؟ لاغر، ظریف و جذاب است؟

خب، پنج گام آسان برای بهتر جلوه دادن وبلاگ و جذب مشترکین، مشتریان و اعضای بیشتر وجود دارد.

و لازم نیست که یک نینجا طراحی باشید یا در اپل کار کرده باشید تا این کار را انجام دهید!

این مراحل ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. کسانی که به سادگی فروخته نمی شوند ممکن است بپرسند: چرا آن را می خواهم؟

در اینجا سه ​​دلیل قانع کننده وجود دارد که ممکن است برای بسیاری از وبلاگ ها کارساز باشد:

  1. وبلاگ شما خواندن و پیمایش آسان‌تر خواهد بود و بازدیدکنندگان آن را حفظ خواهند کرد.
  2. سادگی به برندسازی قوی ترجمه می‌شود. مانند یک دفتر تمیز، یک وبلاگ ساده به بازدیدکنندگان تصور خوبی از شما می دهد و می تواند منجر به ایجاد مشترکین، مشتریان یا اعضای جدید شود.
  3. شما ساده تر به نظر می رسید.

متقاعد شده اید که طراحی ساده تر برای وبلاگ شما بهتر است؟ عالی. پس از بس. بیایید شروع کنیم.

 

1. Content Front and Center

را قرار دهید

Copyblogger

محتوا و عناصر دعوت به اقدام را بر هر چیز دیگری اولویت دهید.

از قانون 80/20 پیروی کنید: 20٪ از آنچه در صفحه است 80٪ از ارزش را ارائه می دهد. بازدیدکنندگان برای چه محتوایی به وبلاگ شما می آیند؟ می خواهید به چه چیزی برسید؟ آیا می خواهید بازدیدکنندگان یک وبلاگ را بخوانند و در آن مشترک شوند، یک محصول بخرند یا برای یک سرویس ثبت نام کنند؟

عناصر دعوت به اقدام 20% و بقیه موارد 80% هستند. آن 20% را جلو و وسط قرار دهید. قرار دادن آن را در اولویت قرار دهید و آن را در هر صفحه قابل مشاهده کنید، زیرا این چیزی است که بیشترین اهمیت را دارد.

بنابراین، چگونه محتوای خود را مهم می‌سازید؟ این کار را به روش‌های مختلف انجام می‌دهید، بسته به آنچه برای وبلاگ شما مناسب است. در اینجا فقط چند مورد وجود دارد:

  • نوار کناری را کوچکتر کنید.
  • فونت را در قسمت محتوای اصلی بزرگتر کنید تا از فونت در مناطق اطراف بزرگتر باشد.
  • فنت را ضخیم یا تیره کنید.
  • گرافیک ها و عناصر چشم نواز را به جای در نوار کناری یا هدر، در قسمت محتوای اصلی قرار دهید.

بعد، تا حد امکان ۸۰٪ (یعنی عناصر غیر ضروری) را حذف کنید.

چطور؟ چهار مرحله بعدی شما را راهنمایی می کند.

 

2. از شر عناصر غیر ضروری خلاص شوید

Zen Habits

فقط عناصری را در داخل و اطراف پست‌های خود بگذارید که مستقیماً به تجربه‌ای که می‌خواهید بازدیدکنندگان داشته باشند کمک می‌کنند و بقیه را از شر آن خلاص کنید.

  • آیا محتوای شما بی زمان است؟ سپس مهر تاریخ را بردارید.
  • آیا شما تنها نویسنده وبلاگ هستید؟ سپس خط کناری را بردارید.
  • آیا بیشتر ترافیک رسانه های اجتماعی شما از یک یا دو منبع (مانند توییتر و فیس بوک) می آید؟ سپس آن نمادها را نگه دارید و بقیه را کنار بگذارید.
  • نظری دریافت نمی کنید؟ پس نیازی به بخشی نیست که بگوید “نظرات بسته شد.”

برای بازدیدکنندگانی که بازه توجه کوتاهی دارند، خواندن وبلاگ شما آسان تر خواهد بود. و با انتخاب‌های کمتر (یعنی دکمه‌ها)، احتمالاً افراد بیشتری کلیک کرده و به اشتراک می‌گذارند.

درباره آن فکر کنید: آخرین باری که روی یکی از آن نشان‌های رسانه‌های اجتماعی در ردیف ده یا بیشتر کلیک کردید، چه زمانی بود؟ آیا وقتی فقط یک دکمه «بازتوییت» وجود دارد، آسان‌تر نیست؟

 

3. از شر عناصر غیر ضروری نوار کناری خلاص شوید

IttyBiz

هر چه موارد بیشتری در نوار کناری باشد، شانس بیشتری برای کلیک کردن بازدیدکنندگان از محتوای اصلی (که 20٪ مهم است) بیشتر است، بنابراین نوار کناری را تا حد امکان نازک و بدون مزاحمت کنید.

همه ویجت ها و عناصر غیر مهم را حذف کنید، از جمله:

  • ویژگی‌های سرپرست و متا
  • پیوندها
  • پست های اخیر
  • نظرات برتر
  • آخرین توییت ها

در اینجا یک روش ساده برای تعیین اینکه آیا ویجت یا عنصر نوار کناری باید باقی بماند وجود دارد: از خود بپرسید که آیا ارزش بازدیدکننده‌ای را دارد که خواندن را متوقف کند و روی آن کلیک کند. اگر نه، از شر آن خلاص شوید.

 

4. ارتفاع هدر

را کوتاه کنید

I Will Teach You to be Rich

با کوتاه کردن ارتفاع سرصفحه، محتوای بیشتری را به بالای صفحه منتقل کنید.

چرا این مهم است؟ هرچه محتوای بیشتری در بالای صفحه نمایش داده شود، بازدیدکنندگان جدید به احتمال زیاد بیشتر می‌مانند و می‌خوانند، زیرا آنها بلافاصله محتوا را بدون نیاز به اسکرول یا اسکن پایین می‌بینند.

چند راه ساده برای کوتاه کردن ارتفاع هدر:

  • حذف فضای سفید. شیوه نامه طرح زمینه شما دوست شماست.
  • لوگو را کوچکتر کنید. دوباره، زمان شیوه نامه است.
  • فضای تلف شده را با ترکیب دو ردیف کاهش دهید. اگر لوگوی شما به ردیف خود نیاز ندارد، منوی پیمایش را به سمت چپ یا راست آن ببرید.

 

5. تعداد رنگ ها را کاهش دهید

Chris Brogan

هرچه رنگ‌های طراحی شما کمتر باشد، تمرکز چشم‌های بازدیدکننده (که ذاتاً تنبل هستند) آسان‌تر خواهد بود، به این معنی که بازدیدکننده مدت بیشتری در وبلاگ شما می‌ماند. سعی کنید از سه رنگ بیشتر استفاده نکنید (یعنی سه رنگ علاوه بر رنگ متن اصلی خود، که احتمالا سیاه یا سفید است): یکی برای پس زمینه، یکی به عنوان اصلی و دیگری به عنوان رنگ دوم.

یک طرح سه رنگ ممکن در اینجا وجود دارد:

  • پس زمینه: سفید
  • اصلی (آرم، پیوندها، دکمه‌های فراخوان): آبی
  • ثانویه (نمادها، شکوفایی گرافیک): سبز

در صورت شک، از رنگ های کمتری استفاده کنید.

هرچه رنگ‌های بیشتری را نمایش دهید، چشم بازدیدکننده تحریک‌تر می‌شود و تلاش بیشتری برای تمرکز باید انجام دهد، و بنابراین تمایل بیشتری برای کلیک کردن روی دکمه «بازگشت» خواهد داشت.

توجه کنید که چگونه اپل فقط به رنگ سفید و نقره ای می چسبد. ممکن است خسته کننده به نظر برسد، اما برای اکثر مردم شیک، ساده و جذاب است.

 

5 مرحله خلاصه شده

Daring Fireball

سادگی یک هنر است و این پنج مرحله فقط شروع است. اینها 20٪ تغییرات آسانی هستند که می توانید برای رسیدن به 80٪ از راه به سمت طراحی وبلاگ ساده ایجاد کنید:

  1. محتوا را در جلو و مرکز قرار دهید.
  2. عناصر غیر ضروری را در پست‌های خود حذف کنید.
  3. از شر عناصر غیر ضروری نوار کناری خلاص شوید.
  4. ارتفاع سرصفحه را کوتاه کنید.
  5. تعداد رنگ ها را کاهش دهید.

این مراحل را انجام دهید و به خوبی در راه طراحی وبلاگ ساده‌تری خواهید بود – طراحی که به شما در دستیابی به اهدافتان کمک می‌کند.

نوشته شده به طور انحصاری برای Webdesigner Depot توسط اولگ موخوف، متحرک ترین نوازنده الکترونیکی جهان و یکی از بنیانگذاران Soundtrackster، فروشگاه موسیقی ممتاز و بدون حق امتیاز.

چه نکات و ترفندهای دیگری برای ساده کردن طراحی وبلاگ می دانید؟ آنها را در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *