پیچیدن مغزتان به صورت آنلاین می‌تواند چالش برانگیز باشد، به‌ویژه زمانی که با حجم عظیمی از اطلاعات سروکار دارید.

و تلاش برای یافتن محتوای مرتبط نیز می‌تواند دشوار باشد، بسته به داده‌هایی که به دنبال آن هستید.

اما تجسم داده‌ها می‌تواند همه اینها را بسیار آسان‌تر کند و به شما امکان می‌دهد مفاهیمی را که در مورد آنها یاد می‌گیرید به شیوه‌ای جالب‌تر و اغلب مفیدتر ببینید.

در زیر 50 مورد از بهترین تجسم‌سازی داده‌ها و ابزارها برای ایجاد تجسم‌های خود را در آنجا آورده‌ایم که همه چیز را از فعالیت Digg گرفته تا اتصال به شبکه و آنچه در حال حاضر در Twitter اتفاق می‌افتد را پوشش می‌دهد.

 

موسیقی، فیلم و سایر رسانه‌ها

Narratives 2.0 موسیقی را تجسم می کند. آهنگ‌های مختلف موسیقی به کانال‌های منفرد تقسیم می‌شوند که سپس در ساختاری فن‌مانند نشان داده می‌شوند.

Liveplasma یک برنامه تجسم موسیقی و فیلم است که هدف آن کمک به شما در کشف سایر نوازندگان است. یا فیلم هایی که ممکن است از آنها لذت ببرید. نام یک گروه، هنرمند، فیلم، کارگردان یا بازیگر را تایپ کنید و لایو پلاسما افراد، گروه‌ها یا فیلم‌های مرتبط را به شما نشان می‌دهد.

Tuneglue یکی دیگر از خدمات تجسم موسیقی است. فقط هر هنرمند یا گروهی را در کادر جستجو تایپ کنید و اینتر را بزنید. دایره ای به نمایندگی از آن گروه ظاهر می شود. سپس می‌توانید از آنجا گسترش پیدا کنید و پس از هر بار گسترش، روی هر افزودنی جدید کلیک کنید تا بیشتر گسترش یابد. با کلیک بر روی “releases” می توانید آلبوم های آنها را از آمازون سفارش دهید.

MusicMap از نظر رابط کاربری شبیه TuneGlue است، اما کمی بصری‌تر به نظر می‌رسد. یک هنرمند یا گروه را جستجو کنید و لیستی از آلبوم ها ظاهر می شود. هنگامی که آلبومی را انتخاب می کنید، یک دایره روی نقشه ظاهر می شود. از آنجا می‌توانید برای دریافت آلبوم‌های مرتبط، حذف آن آلبوم یا دریافت اطلاعات بیشتر، آن را گسترش دهید.

Last.Forward ابزاری قابل دانلود و منبع باز برای تجسم هر شبکه اجتماعی کاربر Last.fm، از جمله روابط بین سایر کاربران.

Fidg’t یک برنامه دسک‌تاپ است که از برچسب‌های Flickr و Last.fm استفاده می‌کند. به شما امکان می دهد شبکه خود و فعالیت های برچسب گذاری آنها را تجسم کنید. می‌توانید ببینید که شبکه شما چه استعدادهایی نسبت به برچسب‌ها و انواع مختلف محتوا دارد.

 

Digg، Twitter، Delicious و Flickr

Looks Del.icio.us مجموعه ای از تجسم نشانک های مختلف Delicious است. آنها با یک کتابخانه گرافیکی مبتنی بر پایتون و موتور طرح‌بندی ایجاد شده‌اند.

Arc محصولی از Digg Labs است که جدیدترین Diggs و روابط بین کاربرانی که آنها را ارسال می کنند و آنها را کشف می کنند. دو حالت مختلف سرعت وجود دارد که اگر واقعاً بخواهید سرفصل های داستان را بخوانید، آهسته تر آن عالی است.

Stack احتمالاً مفیدترین پیشنهادات تجسمی از Digg است. داستان‌هایی با آخرین فعالیت‌ها در پایین صفحه بارگیری می‌شوند و سپس «Diggs» ظاهراً از آسمان به زمین می‌افتند و نموداری بی‌درنگ از داستان‌های محبوب ایجاد می‌کنند. هر زمان که یک «Digg» به پشته داستان می‌رسد، عنوان داستان در پایین صفحه نمایش داده می‌شود و داستان‌های قبلی را پایین می‌آورد و در نهایت از صفحه خارج می‌شود.

Swarm دارای یکی از رابط‌های کاربری خنک‌تر از همه پیشنهادات Digg Labs است. ، با داستان ها و کاربرانی که روی صفحه در حال پرواز هستند. وقتی کسی داستانی را «کاوش می‌کند»، به دایره‌ای که خود داستان را نشان می‌دهد پرواز می‌کند و به طور خلاصه به آن مرتبط می‌شود. ماوس روی یک داستان یا کاربر نام آن را نشان می دهد و به شما امکان می دهد کلیک کنید. همچنین می توانید Swarm را به عنوان محافظ صفحه دانلود کنید.

گاه‌شناسی پژوهش روابط بین مسیرهای تحقیقاتی یک دانش‌آموز را از طریق نشانک‌های Delicious نشان می‌دهد. دوره یک ترم این یک پروژه در حال انجام است و شامل نشانک برای بیش از 270 وب سایت است.

TwittEarth توییت‌های زنده از سراسر جهان را در یک کره سه‌بعدی نشان می‌دهد. این یک ابزار تجسم‌سازی عالی برای دیدن اینکه توییت‌ها از کجا می‌آیند در زمان واقعی است و افراد جدیدی را برای دنبال کردن کشف کنید. فقط نشستن و تماشا کردن هم جذاب است.

Tag Galaxy به شما امکان می دهد برچسب های Flickr را جستجو کنید و آنها را به صورت بصری در یک ماکت نشان دهید از یک سیستم ستاره ای با کلیک بر روی هر سیاره (برچسب) در اولین نمایش، تصویر و برچسب‌های جدید به عنوان ستاره تغییر می‌کند و برچسب‌های مرتبط جدیدی به عنوان سیاره ظاهر می‌شود. با کلیک بر روی خورشید، کره ای نمایان می شود که با تصاویری که همانطور که شما مشخص کرده اید برچسب گذاری شده اند پوشیده شده است.

مرورگر برچسب مرتبط با فلیکر به شما امکان می دهد یک سری از برچسب ها و مشاهده برچسب های مرتبط. با کلیک بر روی یک برچسب دیگر، برچسب های مرتبط جدید ظاهر می شوند. می‌توانید با نگه‌داشتن ماوس روی برچسب انتخاب‌شده در مرکز صفحه زوم کنید و تصاویر برچسب‌گذاری شده با آن کلمه را ببینید. همچنین تعداد کل تصاویر را ارائه می دهد و به شما امکان می دهد بر اساس صفحه مرور کنید.

 

تجسم‌های اینترنتی

نقشه برداری از Blogosphere مجموعه ای از نقشه های بلاگسفر، از جمله نقشه های هذلولی، همانطور که در اینجا نشان داده شده است.

محافظ صفحه نمایش Twingly بلاگسپهر جهان را در زمان واقعی تجسم می کند. شما یک فید مداوم از فعالیت وبلاگ را مستقیماً روی صفحه نمایش خود دریافت می کنید.

نقشه روند وب 4 یک تجسم روندهای فعلی آنلاین این چهارمین تکرار از این نقشه و دقیق ترین نقشه تا کنون است.

Discount. پروژه ای از مرکز تحقیقات IBM Watson است که مشارکت افراد در پروژه های منبع باز را به تصویر می کشد.

نمایشگر وب بی‌درنگ Akami نقشه‌ای را نشان می‌دهد جهان با اطلاعات بلادرنگ در مورد ترافیک اینترنت، تأخیر و حملات فعلی شبکه. نقشه ها دارای کد رنگی هستند و به راحتی قابل خواندن هستند، اما فقط اطلاعات بسیار کلی را ارائه می دهند.

Mapa de Conocimiento (نقشه دانش) شماتیکی از دانش درگیر در هر ایده یا پروژه ای. این ابزار که در Flash ساخته شده است، گروهی از URL ها را که تحت ایده های اصلی سازماندهی شده اند را به تصویر می کشد. نقشه به زبان انگلیسی و اسپانیایی موجود است.

مقایسه عملکرد شبکه Akami از دست رفتن بسته و سرعت شبکه بین شهرهای مختلف در سراسر جهان (برای نشان دادن اینکه چگونه فناوری آنها بهتر از اینترنت “عمومی” استاندارد است). همچنین نمودارهایی از اطلاعات را نشان می دهد.

گزارش سلامت اینترنت تأخیر، از دست دادن بسته را نشان می دهد و در دسترس بودن شبکه ISPها و ارائه دهندگان اصلی در سراسر جهان در قالب شبکه ای با کد رنگی. نگه داشتن ماوس روی هر یک از سلول های شبکه اطلاعات بیشتری در مورد سلامت آن اتصال خاص می دهد.

ساختار سلسله مراتبی اینترنت یک مطالعه بود که به چگونگی سازماندهی اینترنت، هم از نظر ساختار و هم از نظر اتصال می پردازد. این نشان می‌دهد که چگونه هسته مرکزی اینترنت از حدود 80 گره هسته تشکیل شده است، اما حتی اگر این گره‌ها از کار بیفتند، 70 درصد از گره‌های دیگر همچنان از طریق اتصالات همتا به همتا کار می‌کنند.

Rootzmap—نقشه برداری از اینترنت مجموعه ای از نقشه ها بر اساس مجموعه داده ها است. ارائه شده توسط ناسا و ایجاد شده توسط Philippe Bourcier. تعدادی نقشه مختلف موجود است.

وب‌سایت‌ها به عنوان نمودار ساختار وب‌سایت‌های مختلف را نشان می‌دهد. بر اساس تگ های استفاده شده در کد آنها در یک نقشه رنگی که با تماشای شما روی صفحه نمایش رشد می کند. برچسب ها در کدهای رنگی خود تا حدودی شهودی هستند، آبی برای پیوندها، قرمز برای جداول، و خاکستری برای هر برچسبی که به طور خاص رنگی به آن داده نشده است.

Schemaball شمای پایگاه داده SQL را به تصویر می کشد. روابط بر اساس کلیدهای خارجی در جداول نشان داده شده است. این می‌تواند طرحواره‌هایی را با صدها جدول و رابطه مختلف نشان دهد.

پروژه Opte با هدف ترسیم هر شبکه کلاس C در اینترنت از یک واحد کامپیوتر و یک اتصال به اینترنت هدف کلی ایجاد یک نقشه از کل اینترنت است.

 


 

تجسم ها و ابزارهای متفرقه

تجسم جریان اطلاعات در علم شامل مجموعه‌ای از چهار تصویرسازی است که روابط بین استنادات در مجلات علمی که برای ارزیابی اهمیت هر مجله استفاده می شود.

شبکه مد میکرو: رنگ تجسم ها تغییر مداوم سبک ها را با نگاهی خاص به عناصر اصلی رنگ نشان می دهد. با استفاده از یک دوربین ثابت و نرم افزار ویژه برای ترسیم رنگ لباس هایی که افراد در کمبریج می پوشند، ایجاد شده است.

TED Sphere ویدئوهایی از کنفرانس TED را در قالب کروی نشان می‌دهد. با ناوبری سه بعدی می‌توانید کره را از داخل یا خارج مشاهده کنید و چیدمان ویدیوها بر اساس سازگاری معنایی است.

تجسم کتاب مقدس یک نمای کلی بصری از بیش از 63000 ارائه می دهد. ارجاعات متقابل متنی در کتاب مقدس هدف این است که زیباتر از کاربردی باشد.

Walrus یک ابزار تجسمی است که به شما امکان می دهد برای تعامل با نمودارهای عظیم در یک رابط سه بعدی. تعامل بر اساس انتخاب هر گره و سپس بزرگنمایی نمودار برای گسترش آن نقطه است.

ما احساس خوبی داریم یکی از جالب‌ترین ابزارهای تجسمی است که من آمدم در سراسر این تجسم هایی را در مورد احساسات عمومی که در هر روز در فضای وبلاگ پر می شود ارائه می دهد. می توانید نتایج را بر اساس سن، مکان، جنسیت، آب و هوا و سایر معیارها فیلتر کنید. شش تجسم مختلف موجود است: جنون، مورمور، مونتاژ، اوباش، متریک، و تپه، که هر کدام تصویر متفاوتی از احساسات عمومی فراوان در اینترنت ارائه می‌دهند.

یک هفته گاردین تصویری از داستان های روزنامه گاردین است. بر روابط بین سرفصل ها، نویسندگان، صفحات و دسته ها تمرکز دارد.

شخص ساز پروژه ای است که هدف آن تجسم «دشمن» یا بخش‌های مختلف حالات ذهنی. همچنین هدف آن این است که به عنوان نقطه شروعی برای بحث های مربوط به مقیاس پذیری نم ها باشد.

Voyage یک RSS خوان مبتنی بر وب است که فیدهای RSS را به صورت بصری در یک جدول زمانی نمایش می دهد. این یک راه عالی برای کاوش فیدهای مختلفی است که در قالبی کاملاً متفاوت مشترک می شوید.

Blooming Numbers پروژه پایان نامه CGD MFA 2006 یوری لی است. هدف آن نشان دادن روابط بین ترجیحات اعداد و زمینه های فرهنگی به روشی تعاملی است.

تجسم کتاب حقایق جهان سیا تجسمی از روابط بین مختلف را نشان می دهد. کشورها و قاره ها بر اساس داده های کتاب حقایق جهانی سیا. روابط معنایی هر کشور، از جمله کشورهای همسایه، زبان‌ها، مرزهای آبی و زمینی و موارد دیگر را نشان می‌دهد.

تجسم TextArc تاریخ علم یک تجسم ایستا از کتاب تاریخ علم. در اصل در کتابخانه علوم، صنعت و تجارت NYPL در نیویورک نمایش داده شد.

این نقشه روزنامه تصویری از قوانین تولید روزانه یک روزنامه یک قالب گرافیکی قابل توجه است. نزدیکی کلمات نشان دهنده روابط آنها با یکدیگر است، مانند خطوطی که بین کلمات ترسیم شده است.

GraphNews یک تصویرسازی خبری است مرورگر از سرویس Libero WebNews. اخبار را در قالبی شبیه نقشه ذهنی نشان می دهد. با کلیک بر روی یک گره، نمودار با آیتم کلیک شده به عنوان تمرکز دوباره ایجاد می شود.

Newsmap نمایش تصویری از سرفصل‌های فعلی در Google News را نشان می‌دهد. روابط و الگوهای بین اخبار مختلف در فرهنگ ها و بخش های مختلف خبری را نشان می دهد. برای دریافت بهترین ویژگی‌ها، حتماً روی نسخه جدید جاوا اسکریپت کلیک کنید.

FreeMind یک نرم‌افزار نقشه‌برداری ذهنی مبتنی بر جاوا است. که به شما این امکان را می دهد که تجسم داده های خود را سریع و آسان بسازید. نقشه های تمام شده را می توان به فایل های XHTML قابل کلیک و همچنین فرمت های دیگر صادر کرد.

پایگاه مرجع سیستم منبع به عنوان یک پوستر در InfoVis2004، کنفرانس سالانه IEEE ارائه شد. در این تجسم، وزن خط قدرت روابط را نشان می دهد.

آیا جدید مواردی از عبارت “جدید است” را مستند می‌کند و روابط بین فاعل و مفعول آن عبارت را نشان می دهد. مثال‌ها عبارتند از: «بنفش صورتی جدید است» و «تکنولوژی دین جدید است».

WikiMindMap ابزاری برای مرور بصری محتوای ویکی در قالب نقشه ذهنی و شامل توانایی دانلود هر یک از نقشه های ذهنی آنها در قالب FreeMind است.

نحوه ارتباط پارادایم های علمی روابط بین بیش از 700 پارادایم علمی مبتنی را نشان می دهد در مورد چگونگی ذکر آنها در بیش از 800000 مقاله علمی. این روابط همچنین بر اساس تعداد دفعات ذکر مقالات مختلف توسط یکدیگر و نویسندگان مقالات دیگر است.

Universe یک برنامه عالی برای تجسم “جهان” عبارات جستجوی خاص است. شرایط نمونه موجود است یا می توانید هر آنچه را که انتخاب می کنید وارد کنید. تجسم داده شده یادآور نمودارهای نجومی است.

visualcomplexity.com صرفاً یک نرم‌افزار تصویرسازی نیست، بلکه یک نرم‌افزار مجموعه ای از تجسم هایی که قبلا ایجاد و طبقه بندی شده اند. دسته‌ها شامل شبکه‌های تجاری، هنر، اینترنت، شبکه‌های دانش، زیست‌شناسی، شبکه‌های حمل‌ونقل، شبکه‌های اجتماعی و موارد دیگر است.

نقاط قوت ملل تصویری از پیشرفت علمی است از ده کشور مختلف، از جمله ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، چین و استرالیا. این نقشه 23 حوزه علمی مختلف از جمله ریاضی، بیوشیمی و اخترفیزیک را تجزیه و تحلیل می‌کند.

Written exclusively for WDD by Cameron Chapman, a freelance writer and designer.

Which 0nes are your favorites? How important is the way we visualize data? لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید…

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *