7 اشتباهی که توسعه دهندگان مرتکب می شوند


به نظر می رسد وب سایت های عالی همیشه طراحی عالی را با کد عالی ترکیب می کنند. از آنجایی که ساخت یک وب سایت یک کار بسیار ساده است، بسیاری از افراد HTML و CSS را یاد می گیرند و تصور می کنند که اگر بتوانند آن را یاد بگیرند، می توانند هر وب سایتی را که می خواهند طراحی کنند. در حالی که از نظر فنی می توانند، شما اغلب متوجه خواهید شد که اشتباهات کلیدی وجود دارد که آنها مرتکب می شوند، زیرا نمی خواهند وقت بگذارند تا واقعاً در مورد طراحی بیاموزند.

برنامه نویسان در نوع خود طراح هستند، اما کد و سیستم هایی با معماری فوق العاده طراحی می کنند. طراحی چیزی بصری کاملاً متفاوت است و فقط به این دلیل که چشم خوبی برای طراحی دارید به این معنی نیست که ذهن خوبی برای اعمال آن دارید.

از آنجایی که بسیاری از برنامه نویسان پروژه های شخصی دارند، معمولاً به این معنی است که آنها باید وب سایت های خود را ایجاد کنند. اگر شما یک برنامه نویس آزاد هستید، یکی از بزرگترین دارایی هایی که می توانید داشته باشید این است که فرآیند توسعه وب کامل را از ابتدا تا انتها بدانید و این شامل طراحی نیز می شود.

در اینجا هشت اشتباهی وجود دارد که اغلب می‌بینم توسعه‌دهندگان هنگام اعمال طراحی روی یک وب‌سایت مرتکب می‌شوند.

 

1. می دانم طراحی خوب چه شکلی است

ممکن است جدا کردن یک چشم برای طراحی با قابلیت برای طراحی دشوار باشد. این بسیار شبیه به افرادی است که می توانند به مد نگاه کنند و به شما بگویند چه چیزی خوب به نظر می رسد، اما واقعاً نمی توانند خودشان یکسان لباس بپوشند.

طراحان بزرگ به سادگی می دانند طراحی خوب چیست. آن‌ها می‌دانند چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی کار نمی‌کند، قبل از اینکه حتی یک مداد را بردارند یا فتوشاپ را باز کنند. اغلب این موضوع به این دلیل است که آنها سال‌ها صرف طرح‌های مختلف کرده‌اند و خودشان طرح‌ها را امتحان کرده‌اند. درست مانند هیچ هنرمندی که نمی‌تواند اولین بار مداد را به دست بگیرد و چیزی عالی بکشد، هیچ توسعه‌دهنده‌ای نباید باور کند که می‌تواند اولین طرح خود را درست از پارک بیرون بکشد.

همانند روشی که یک برنامه نویس ممکن است کد شخص دیگری را مطالعه کند، هر کسی می تواند یک طرح را مطالعه کند و شروع به درک درستی از دلیل کارکرد آن کند.

با نگاهی به چنگال زیبا، می‌توانید ببینید چه چیزی این طراحی را بسیار عالی می‌کند.

  • استفاده عالی از تصاویر. تصاویر همیشه در ایجاد یک طرح مفید هستند، اما در بسیاری از مواقع طراحان می توانند از آنها غافل شوند. تصاویر استفاده شده در Punchfork برای انتقال پیام مفید هستند.
  • یک شبکه جامد. استفاده عالی از چیدمان شبکه ای به چشم کمک می کند تا وارد جریان شود.
  • تایپوگرافی ساده. فونت هایی وجود دارند که باید در وب استفاده شوند و فونت هایی هستند که باید بسیار بسیار کم در وب استفاده شوند (پاپیروس، کمیک سانس و غیره). ایرادی ندارد که گرجستان و هلوتیکا را برای طراحی بچسبانید زیرا زمانی که درست انجام شوند کار می کنند.

قسمت های بسیار بیشتری از طراحی وجود دارد که آن را فوق العاده می کند. وقتی با طرحی که دوست دارید مواجه می شوید، برای مطالعه تک تک عناصر وقت بگذارید، اما همچنین تصدیق کنید که چگونه آنها در کل قرار می گیرند. یک عنصر عالی از طراحی، کل طراحی را عالی نمی کند.

 

2. انتخاب رنگ

انتخاب رنگ ممکن است دردسرساز باشد. من از انتخاب رنگ متنفرم، زیرا تعداد زیادی برای انتخاب وجود دارد. به دلایلی بیشتر توسعه دهندگان تمایل دارند به پالت آبی و سفید پایبند باشند. شاید به این دلیل که در همه جا استفاده می شود یا اینها پیش فرض های مرورگر هستند، اما طراحی عالی می تواند طیف وسیعی از رنگ ها را شامل شود. خوشبختانه برای ما افرادی که رنگ را به چالش می کشند، ابزارهای زیادی وجود دارد که می تواند به ما کمک کند ترکیب های رنگی فوق العاده ای را کنار هم قرار دهیم.

COLOURlovers یک انجمن عالی است که در آن افراد پالت های رنگی مورد علاقه خود را ایجاد می کنند و آنها را به اشتراک می گذارند. می توانید پالت ها و رنگ های مورد علاقه خود را مرور کنید، ذخیره کنید و به آنها رأی دهید. بیش از یک بار به COLOURlovers مراجعه کرده‌ام تا با انتخاب رنگ روز را نجات دهم.

هنگام انتخاب یک پالت رنگ، مطمئن شوید که از پالت رنگی استفاده کنید که با حال و هوای سایت شما و محتوای آن مطابقت دارد. یک پالت را صرفاً به این دلیل انتخاب نکنید که آن را دوست دارید. به عنوان مثال، نارنجی و مشکی ممکن است بهترین رنگ برای یک سایت در مورد مفهوم عشق نباشند.

به ندرت نیاز به استفاده از بیش از 3-4 رنگ مختلف وجود دارد و اگر تصمیم به این کار دارید، انتخاب خود را توجیه کنید.

 

3. مرکز آن

قرار دادن یک تیتر می تواند بسیار وسوسه انگیز باشد. در روزنامه ها عالی به نظر می رسد، اما به ندرت در وب خوب کار می کند مگر اینکه همه چیز در مرکز قرار گیرد. ما می دانیم که متن تراز چپ حرفه ای به نظر می رسد و با جریان طبیعی چشم کار می کند، پس چرا خارج از خطوط قرار می گیرد؟

متن مرکزی بهتر است برای تیترها و خطوط کوتاه متن استفاده شود. کاربران می توانند به راحتی آنها را بخوانند زیرا خطوط کوتاه، قابل اسکن هستند و نیازی به حرکات مکرر چشم ندارند. متن مرکزی همچنین می تواند با قالب متقارن خود به چیدمان شما ظاهر زیبایی ببخشد. این برای متنی که با تصاویر وسط همراه است کار می کند. اگر تصاویر شما تراز چپ یا راست هستند، باید متن خود را به چپ تراز کنید تا با چیدمان مطابقت داشته باشد.

عنوان‌های متمرکز در روزنامه‌ها کار می‌کنند زیرا متن به ستون‌ها تقسیم می‌شود، بنابراین تیتر در کل داستان جریان دارد. اگر فقط با یک ستون متن سروکار دارید، باید به یک عنوان تراز چپ بچسبید.

 

4. فونت smorgasbord

وقتی در دنیای تایپوگرافی غوطه ور نیستید، آریال شبیه هلوتیکا و جورجیا شبیه تایمز نیو رومن است. می‌دانید که فونت‌های دیگری مانند Comic Sans وجود دارد، اما وقتی می‌توانید به راحتی از آنچه در دسترس شماست استفاده کنید، اهمیت پرداخت هزینه برای فونت را نمی‌دانید.

با منابعی مانند Typekit، انتخاب فونت به طرز عجیبی شبیه به انتخاب رنگ شده است. ممکن است روزها تحقیق طول بکشد تا ترکیب مناسب را پیدا کنید، در حالی که می‌توانید به راحتی از یک فونت اصلی استفاده کنید و با بقیه آن‌ها تمام کنید.

در مورد فونت ها زیاده روی نکنید. مانند رنگ ها، انتخاب محدود اغلب بهترین کار را دارد. وقتی صحبت از فونت ها به میان می آید، یک یا دو فونت مختلف می تواند برای ایجاد یک طرح زیبا کافی باشد. به یاد داشته باشید که می توانید کارهای مختلفی را با فونت انجام دهید. می‌توانید آن‌ها را مورب، پررنگ، زیرشان خط بکشید، بزرگ یا کوچک کنید.

 

5. اطلاعات را ببندید

وقتی توسعه‌دهنده هستید، هرچه اطلاعات بیشتری در یک صفحه داشته باشید، بهتر است. وقتی کدنویسی می‌کنم، دوست دارم این کار را روی چند صفحه نمایش انجام دهم، زیرا به من امکان می‌دهد همه چیز را درست در مقابلم داشته باشم. متأسفانه این در طراحی کار نمی کند. شما نباید آنقدر که صلاح می دانید اطلاعات را در یک فضای تنگ جمع کنید زیرا در این صورت طراحی ناکارآمد می شود.

چشم فقط می‌تواند اطلاعات زیادی را در یک زمان دریافت کند و اگر هدف اکثر طرح‌ها تکمیل یک کار باشد، پنهان کردن آن در میان میلیون‌ها اطلاعات دیگر کمکی نخواهد کرد.

>

در حالی که وب‌سایت‌های شلوغ می‌توانند مؤثر باشند، اما بیشتر اوقات مؤثر نیستند. فضای سفید باید بهترین دوست شما باشد. برای تأکید بر بخش هایی از طرح که مهم هستند، به بخش های خالی در طراحی خود نیاز دارید.

 

6. سوالی پرسیده نشد

همه ما احساس شگفت انگیز ایجاد چیزی و دیدن آن را در دنیای واقعی می دانیم. از آنجایی که ما آن را ایجاد کرده ایم، تمایل به جانبداری در پشت آن وجود دارد که باعث می شود فکر کنیم بهتر از آنچه هست است. شما باید نظرات دیگران را جلب کنید تا بدانید که آیا طراحی شما موثر است یا خیر، می توانید راه هایی برای بهبود آن بیابید. در عوض، توسعه‌دهندگان احساس می‌کنند که نیازی به پرسیدن نظر دیگران ندارند، زیرا می‌دانند طراحی آنها چگونه کار می‌کند، بنابراین همه چیز برای آنها منطقی است.

همچنین متوجه خواهید شد که وقتی مردم در مورد یک طرح نظر می‌پرسند، درخواست نقد ندارند، بلکه تأیید می‌کنند. آنها برای تصمیماتی که گرفته اند توجیه می خواهند و این رویکرد درستی نیست. پرسیدن سوالات واقعاً به شما کمک می کند تا مشکلات قابلیت استفاده را پیدا کنید که ممکن است قبلاً از آنها مطلع نبوده باشید. اغلب شما آنقدر در طراحی خود گیر می کنید که همه چیز برای شما منطقی است، اما برای یک فرد جدید ممکن است طراحی شما پیچیده تر از یک مکعب روبیک باشد.

 

7. جزئیات اتلاف وقت

با طرح‌های عالی، توجه به جزئیات کوچکی که واقعاً آن را می‌سازد، دشوار است. آنها ممکن است آنقدر ظریف باشند که ناظر اتفاقی از کنار آنها نگاه کند و به راه خود ادامه دهد. برای یک توسعه‌دهنده، جزئیات کوچک ممکن است اتلاف وقت باشد، زیرا آنها تأثیر کلی که یک drop shadow می‌تواند روی یک عنصر داشته باشد را درک نمی‌کنند.

جزئیات کوچک به خودی خود تنها بر یک عنصر خاص از طراحی تأثیر می‌گذارند، اما وقتی همه آنها با هم ترکیب شوند، طراحی فوق‌العاده‌ای خواهید داشت. سایت‌هایی مانند Dribbble نشان می‌دهند که جزئیات کوچک چقدر می‌توانند در طراحی بزرگ‌تر کار کنند. با این حال، اگر از نظر حرفه ای طراح نیستید، تمرکز بیش از حد بر روی جزئیات ممکن است روند را بیش از آنچه دوست دارید کند کند. با این حال، این بدان معنا نیست که شما نباید از چگونگی تأثیر جزئیات بر طراحی آگاه باشید.

 

توسعه دهندگان چه اشتباهات رایج دیگری را هنگام طراحی مرتکب می شوند؟ لطفا در نظرات به اشتراک بگذارید!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *