7 سوال مطرح شده توسط طراحان نوب، پاسخ داده شده است


هرکسی که در مورد طراحی وب می نویسد یا یک وبلاگ طراحی وب را اجرا می کند (مانند این وبلاگ)، مطمئناً به طور منظم از طراحان جدید سؤال می گیرد. و بسیاری از ما سعی می کنیم تا زمانی که زمان اجازه می دهد به این سؤالات پاسخ دهیم (که متأسفانه آنقدرها هم که من می خواهم نیست).

از آنجایی که زمان ممکن است مشکل ساز باشد، من برخی از رایج ترین سوالاتی را که بارها و بارها پرسیده می شود جمع آوری کرده ام و سعی کرده ام به آنها پاسخ دهم. این موارد شامل مواردی مانند مکان یادگیری طراحی، مهارت‌هایی که نیاز دارید و نحوه جذب مشتری است.

اکنون، من مطمئن هستم که سؤالات دیگری نیز وجود دارد که طراحان جدید دارند، و اگر آنها را در نظرات بگذارید، سعی می کنیم قسمت دوم را انجام دهیم و حتی بیشتر به آنها پاسخ دهیم.

 

برای تبدیل شدن به یک طراح خوب به چه مهارت هایی نیاز دارم؟

بسیاری از مردم ممکن است وسوسه شوند که به این پاسخ با “مهارت های طراحی، خوب!” اما «طراحی» واقعاً یک مهارت نیست. این یک نتیجه است. برای رسیدن به آن نتیجه به مهارت های دیگری نیاز دارید.

بنابراین چه مهارت هایی در یک طراحی خوب وجود دارد؟ در اینجا اصول اولیه وجود دارد:

  • احساس روابط و تناسبات فضایی.
  • درک خوبی از نظریه رنگ.
  • توانایی برداشتن آنچه در سرتان است و ترجمه آن به پیکسل.

به نظر به اندازه کافی ساده به نظر می رسد، درست است؟ اصولاً طرح های خوب از تعدادی قسمت مختلف تشکیل شده اند. دانستن نحوه چیدمان آن قسمت ها به روشی زیباشناختی مستلزم داشتن حس خوبی از روابط فضایی و چگونگی تأثیر تناسب بر ادراک است.

استفاده خوب از رنگ این روابط را تقویت می کند و می تواند یک طراحی خسته کننده را به سطح بعدی برساند. تئوری رنگ بخشی از علم و بخشی هنر است، اما احتمالاً یکی از ساده‌ترین چیزهایی است که یک طراح می‌تواند تسلط یابد.

توانایی برداشتن آنچه در ذهن شماست و قرار دادن آن در پیکسل‌ها بیشتر جنبه‌های فنی کاری که یک طراح انجام می‌دهد را پوشش می‌دهد. شما باید مهارت های لازم برای استفاده از ابزارهای موجود در دسترس یک طراح را برای ایجاد طرح واقعی داشته باشید. یعنی برنامه های گرافیکی، زبان های برنامه نویسی و غیره. اگر نمی‌توانید ایده‌های خود را به واقعیت تبدیل کنید، پس شما یک طراح نیستید، شما فقط یک شیاد دیگر با یک “ایده درخشان” هستید.

چند مهارت کمکی که احتمالاً باید یاد بگیرید عبارتند از:

  • مدیریت پروژه
  • مدیریت مشتریان
  • حسابداری اولیه

در حالی که به طور دقیق مربوط به طراحی نیست، اما اگر می‌خواهید یک فریلنسر باشید، همه اینها مهارت‌های ارزشمندی هستند و حتی اگر در یک محیط شرکتی کار می‌کنید همچنان می‌توانند مفید باشند.

 

چگونه و از کجا باید یادگیری را شروع کنم؟

من به یادگیری از طریق انجام دادن اعتقاد راسخ دارم. هزاران آموزش وجود دارد که می تواند هر آنچه را که در مورد طراحی باید بدانید و سپس تعدادی را به شما آموزش می دهد. بهترین منبع واحد برای یادگیری نحوه طراحی وب سایت وجود ندارد.

من یک فرآیند سه مرحله ای را برای یادگیری نحوه طراحی وب سایت پیشنهاد می کنم.

ابتدا، چند برگه مرجع خوب برای HTML و CSS پیدا کنید. ده ها مورد وجود دارد، بنابراین فقط یکی را پیدا کنید که به نظر می رسد استفاده از آن آسان باشد.

در مرحله بعد، برخی از آموزش ها را شروع کنید. گوگل دوست شما در اینجا است. به دنبال آموزش طراحی وب باشید. شبکه Tuts+ مکان خوبی برای شروع است، اما آنها تنها سایتی نیستند که در آنجا وجود دارند دارای آموزش های با کیفیت تعدادی از آنها را از ابتدا تا انتها دنبال کنید تا از کل فرآیند ایده بگیرید.

از آنجا شروع به جدا کردن سایت‌های موجود کنید. از ابزارهایی مانند Firebug برای دیدن کدها (HTML، CSS و JavaScript) استفاده کنید. بفهمید که چه چیزی باعث تیک زدن آنها می شود. بفهمید که از کدام افزونه ها و فناوری ها استفاده می کنند. سپس سایت را از ابتدا بازسازی کنید، ترجیحاً بدون کپی و چسباندن کد آنها.

می‌توانید سال‌ها صرف خواندن کتاب‌ها و مقالاتی کنید که به شما می‌گویند چگونه یک وب‌سایت بسازید. اما تا زمانی که واقعاً وارد آب نشوید و شروع به ایجاد کنید، فقط تا آنجا پیش خواهید رفت.

 

آیا باید مستقیماً وارد HTML5 و CSS3 شوم یا ابتدا نسخه‌های قدیمی‌تر را یاد بگیرم؟

این یک نوع سوال ترفندی است. بسیاری از طراحان جدید متوجه نیستند که HTML5 و CSS3 نه تنها شامل تمام فناوری‌های جدیدی است که دائماً در مورد آنها می‌شنویم، بلکه شامل همه فناوری‌های «قدیمی» قابل اجرا در نسخه‌های قبلی نیز می‌شود (منهای آنهایی که منسوخ شده‌اند).

به عبارت دیگر، شما باید وقت خود را صرف یادگیری HTML5 و CSS3 کنید. اگر HTML4 (یا XHTML) را یاد می‌گیرید، ممکن است در حال یادگیری چیزهایی باشید که هنگام شروع به کار HTML5 نیاز به یادگیری آن‌ها دارید. همین امر در مورد CSS2 در مقابل CSS3 صدق می کند. بنابراین فقط جدیدترین/فناوری‌های کنونی، به‌علاوه راه‌حل‌هایی که ممکن است برای مرورگرهای قدیمی‌تر نیاز داشته باشید، بیاموزید.

 

چه زمانی باید برنامه گرافیکی مانند فتوشاپ را یاد بگیرم؟

اگر می خواهید یک طراح باشید، باید به نوعی برنامه گرافیکی تسلط داشته باشید. این می تواند Photoshop، Fireworks، Illustrator، GIMP یا هر برنامه دیگری باشد که آنچه شما نیاز دارید را انجام می دهد. نکته اینجاست که با وجود اینکه از نظر فنی می‌توانید یک سایت را به طور کامل در مرورگر طراحی کنید و با CSS3 حتی می‌توانید بدون زحمت با برنامه ویرایش تصویر، مقداری گرافیک ایجاد کنید، اما مهارت در این نوع برنامه‌ها در برخی موارد ضروری خواهد بود و باعث می‌شود زندگی شما در اغلب موارد راحت تر از این است.

بنابراین در پاسخ به اینکه چه زمانی باید چیزی مانند فتوشاپ یاد بگیرید، این را می گویم: در اسرع وقت.

 

آیا واقعاً باید کدنویسی را یاد بگیرم؟

طراحانی وجود دارند که هرگز کد را لمس نمی کنند. برخی از آنها این کار را با انتخاب انجام می دهند: آنها فقط دوست ندارند کدنویسی کنند. اما در موارد دیگر، به این دلیل است که آنها هرگز نحوه کدنویسی را یاد نگرفتند.

شما واقعاً باید راه خود را در مورد توسعه اولیه front-end بدانید. حتی اگر تصمیم بگیرید که این کار را برون سپاری کنید یا روی تیمی کار می کنید که فقط باید روی طراحی بصری تمرکز کنید، دانستن نکات و نکات نحوه عملکرد کد، طرح های شما را بهتر می کند. دانستن اینکه چه چیزی ممکن است و چه چیزی غیر ممکن است، کار شما را از دیدگاه توسعه دهندگان آسان تر می کند.

اکیداً توصیه می‌کنم حداقل HTML5 و CSS3 را یاد بگیرید و با جاوا اسکریپت کافی آشنا شوید تا بتوانید از jQuery یا کتابخانه دیگری استفاده کنید بدون اینکه موهای خود را کنده کنید. اگر تصمیم دارید زبان های برنامه نویسی بیشتری فراتر از آن بیاموزید، فقط به شما کمک می کند تا یک طراح/توسعه دهنده همه کاره تر و کامل تر شوید.

 

چه مدت طول می کشد تا اولین مشتری خود را دریافت کنید؟

ببخشید که از کلیشه ای استفاده می کنم، اما طول یک تکه رشته چقدر است؟ برخی از طراحان طبیعی هستند. آنها می توانند در عرض چند هفته یا چند ماه یاد بگیرند که چگونه خوب طراحی کنند. اغلب جنبه های فنی است که آنها را در ابتدا باز می دارد، نه جنبه های خلاقانه.

سایر طراحان سال‌ها طول می‌کشند تا مهارت خود را قبل از اینکه کار مشتری را با حقوق دریافت کنند، یاد بگیرند. هر کدوم خوبه اگر بعد از چند ماه احساس می کنید که آماده انجام پروژه های دیگران هستید، آن را دنبال کنید. اگر سالها طول می کشد تا به آن نقطه برسید، این نیز خوب است.

چند نکته: ابتدا، مطمئن شوید که قبل از شروع به کار برای شخص دیگری، چند پروژه از خودتان تکمیل شده است. این بدان معناست که به طور کامل کامل شده است، از خلاصه خلاقانه تا کامل، سایت زنده.

پس از آن، ممکن است بخواهید طراحی سایتی را برای یکی از دوستان یا اعضای خانواده به صورت رایگان یا با قیمتی بسیار ارزان در نظر بگیرید تا به کار با مشتری قبل از پرداخت مقدار قابل توجهی پول (و شهرت شما) عادت کنید. خط.

آخرین نکته: از کوچک شروع کنید. هر چقدر هم که وسوسه انگیز باشد، انجام یک پروژه بزرگ در مراحل اولیه می تواند یک فاجعه باشد. تا زمانی که نه تنها مهارت‌های طراحی، بلکه مهارت‌های مدیریت پروژه خود را نیز تقویت نکرده‌اید، بهتر است پروژه‌های قابل مدیریت بیشتری را دنبال کنید.

 

از کجا می توانم مشتریان پیدا کنم؟

این سوالی است که همه می پرسند. هیچ جوابی نیست می‌توانید برای پروژه‌ها در سایت‌هایی مانند Elance.com شروع به مناقصه کنید. می توانید Craigslist و سایر سایت ها را برای مشاغل محلی بررسی کنید. حتی می‌توانید با صاحبان مشاغل محلی تماس بگیرید تا ببینید آیا آنها به یک سایت جدید یا طراحی مجدد علاقه دارند.

به دوستان و خانواده خود اطلاع دهید که برای تجارت باز هستید و از آنها بخواهید به افرادی که می شناسند و ممکن است به خدمات شما علاقه مند باشند، ارجاع دهند. مقالاتی برای طراحی و وبلاگ های تجاری بنویسید که تخصص شما را به نمایش بگذارد. در رسانه های اجتماعی فعال باشید و مطمئن شوید که دنبال کنندگان و دوستان شما می دانند که شما یک طراح وب هستید. اساساً تا جایی که ممکن است خودتان را بیرون بگذارید و به دنبال مشتریان جدید بروید.

در نهایت، مطمئن شوید که کار شما عالی است. کار خوب و شهرت خوب شما بهترین تبلیغاتی است که می توانید امیدوار باشید داشته باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *