7 پلاگین وردپرس برای جایگزینی فونت


گزینه‌های زیادی برای جایگزینی فونت وجود دارد، از جمله برخی از افزونه‌های عالی وردپرس که جایگزینی فونت را آسان‌تر از همیشه می‌کنند.

مطمئناً، می‌توانید جایگزین فونت خود را در قالب خود (یا در صفحه گزینه‌های تم) رمزگذاری کنید، اما گاهی اوقات یک پلاگین گزینه بسیار بهتری است، به خصوص زمانی که می‌خواهید یک طرح زمینه سازگار با عقب بسازید.

>

در زیر هفت افزونه جایگزین فونت فوق العاده وجود دارد. برخی برای استفاده با خدمات پولی هستند، در حالی که برخی دیگر با خدمات رایگان کار می کنند یا به صورت خود میزبانی می شوند.

همه افزونه‌های ارائه شده تا WP 3.1.4 سازگار هستند، و اکثر آنها تا 3.2.1 سازگار هستند.

 

1. Fontific

Fontific افزونه جایگزین فونت مورد علاقه شخصی من است. با Google Web Fonts API کار می‌کند، که صدها فونت رایگان برای استفاده در سایت‌های شخصی و تجاری، بدون ثبت نام و بدون دردسر دارد.

برای استفاده از Fontific، فقط افزونه را نصب و فعال کنید، و سپس قوانین فونت را در پانل “Fonts” در منوی WP “Appearance” تعریف کنید. فقط کافیست انتخابگر CSS را انتخاب کنید که می خواهید سبک را روی آن اعمال کنید، فونتی را که می خواهید برای آن انتخابگر استفاده کنید انتخاب کنید، و سپس از لغزنده و انتخابگر رنگ برای تعیین مواردی مانند اندازه، ارتفاع خط و فاصله حروف استفاده کنید.

مزایا: نصب و راه اندازی آسان. منوهای کشویی و لغزنده استفاده از آن را حتی برای کاربران غیر فنی آسان می کند. پیش‌نمایش زنده زمانی که دقیقاً نمی‌دانید سبک قلم‌هایتان را چگونه می‌خواهید بسیار مفید است.

معایب: اگر انتخابگرهای زیادی برای استایل دارید، مدیریت آن بسیار دشوار است.

میانگین امتیاز در WordPress.org: ۴+ ستاره

 

2. WP-Cufón

WP-Cufon یک افزونه ساده برای پیاده سازی Cufon است. جایگزینی فونت در سایت WP شما. برای استفاده از آن، فقط فایل های فونت خود را تبدیل کنید و آنها را در فهرست فونت افزونه آپلود کنید (می توانید از ژنراتور در وب سایت Cufon). سپس می‌توانید فونت‌هایی را که می‌خواهید در منوی مدیریت استفاده کنید فعال کنید و مشخص کنید کدام عناصر باید با فونت‌های Cufon جایگزین شوند.

WP-Cufon به طور منظم به روز می شود و در حال حاضر در نسخه 1.6.1 است.

مزایا: تنوع بسیار زیادی از فونت‌ها در دسترس است. راه اندازی آسان.

معایب: شما باید فایل‌های فونت خود را میزبانی کنید، که می‌تواند تا حد زیادی به استفاده از پهنای باند در سایت‌های پر ترافیک اضافه کند. شما همچنین مسئول اطمینان از اینکه مجوز هر یک از فونت های شما اجازه استفاده از وب را می دهد.

میانگین امتیاز در WordPress.org: 4.5+ ستاره

 

3. فونت های Typekit برای وردپرس

اگر می خواهید از فونت های Typekit در سایت WP خود استفاده کنید، Typekit Fonts for WordPress یک مکان عالی برای شروع است. برخلاف Google Web Fonts و Cufon، Typekit برنامه های پولی دارد که به شما امکان دسترسی به کتابخانه بزرگی از فونت ها را می دهد. همچنین یک طرح رایگان وجود دارد که شامل تعداد محدودی فونت است و حداکثر 25000 بازدید از صفحه در ماه را پوشش می دهد، همراه با برخی محدودیت های دیگر.

برای استفاده از افزونه، به سادگی آن را در فهرست پلاگین های خود نصب کرده و آن را فعال کنید. سپس به پنل Typekit Fonts در داشبورد وردپرس خود دسترسی پیدا کنید و کد جاسازی Typekit خود را وارد کنید. از آنجا، می‌توانید انتخابگرهای CSS را تنظیم کنید و قوانین CSS را در تنظیمات افزونه وارد کنید.

مزایا: تعداد زیادی فونت برای انتخاب. راه اندازی آسان.

معایب: اگر می‌خواهید بیشتر از کتابخانه آزمایشی فونت‌ها استفاده کنید یا بازدیدهای صفحه بالاتری داشته باشید، باید هزینه بپردازید.

میانگین امتیاز در WordPress.org: 3.5+ ستاره

 

4. Fontdeck

افزونه Fontdeck به شما امکان می دهد فونت های Fontdeck را به راحتی به WP خود اضافه کنید سایت اینترنتی. Fontdeck مجموعه عظیمی از فونت‌های ممتاز دارد که از 2.50 دلار برای هر فونت در سال شروع می‌شود (با میانگین قیمت حدود 7.50 دلار برای هر فونت در سال). آنها همچنین می‌توانند فونت‌های سفارشی را برای مشتریان میزبانی کنند و می‌توانند سایت‌های ترافیک بسیار بزرگ را مدیریت کنند.

برای استفاده از افزونه Fontdeck، کافی است آن را در فهرست پلاگین های سایت خود نصب کرده و آن را فعال کنید. سپس پروژه وب سایت خود را در سایت Fontdeck ایجاد کنید و فونت های خود را اضافه کنید. از آنجا، شناسه پروژه را از Fontdeck در صفحه تنظیمات افزونه قرار دهید. از آنجا، می توانید انتخاب کنید که کدام نوع متن با کدام فونت مورد هدف قرار می گیرد.

مزایا: Fontdeck در مقایسه با بسیاری از ارائه دهندگان فونت وب ممتاز، قیمت بسیار رقابتی دارد.

معایب: راه‌اندازی کمی پیچیده‌تر از برخی افزونه‌های دیگر است. بدون مدیریت پروژه های Fontdeck از داخل افزونه.

میانگین امتیاز در WordPress.org: 5 ستاره

 

5. فونت های وب WP

WP Web Fonts افزونه دیگری است که کار می کند با فونت های وب گوگل برای استفاده از آن، فقط فونت های مورد نظر خود را در سایت فونت های وب گوگل پیدا کنید. سپس کد را در مکان های مناسب در صفحه گزینه های WP Web Fonts کپی و جایگذاری کنید تا آنها را به HTML و CSS سایت خود اضافه کنید.

از آنجا، کاملاً مشخص نیست که چگونه می‌توان آن فونت‌ها را بدون ویرایش مستقیم CSS موضوع خود، یا احتمالاً انتخابگرها را مستقیماً به مرحله 2 اضافه کرد. در غیر این صورت، فونت‌ها در کل سایت شما با فونت وب جایگزین می‌شوند. انتخاب شده است.

مزایا: نصب ساده است.

مضرات: این افزونه مستقل نیست و از شما می‌خواهد کد را از سایت فونت‌های وب Google کپی و جای‌گذاری کنید. همچنین به نظر می رسد که شما را به یک فونت وب محدود می کند.

میانگین امتیاز در WordPress.org: 5 ستاره

 

6. WP Google Fonts

WP Google Fonts یکی دیگر از فونت‌های وب Google است افزونه این یکی به خصوص برای کاربران غیر فنی آسان است. فقط فونت مورد نظر خود را از منوی کشویی انتخاب کنید، عنصری را که می خواهید به آن اختصاص دهید انتخاب کنید و ذخیره کنید. همچنین می‌توانید CSS سفارشی را وارد کنید، یا فونت‌های انتخابی خود را در صفحه سبک خارجی خود کدگذاری کنید.

همچنین پیش‌نمایش فونت‌های موجود را نشان می‌دهد، که بسیار مفید است، زیرا پیش‌نمایش زنده وجود ندارد.

مزایا: همه کاره برای کاربران فنی و غیر فنی.

معایب: بدون پیش‌نمایش زنده.

میانگین امتیاز در WordPress.org: 4.5+ ستاره

 

7. AnyFont

AnyFont به شما امکان می‌دهد از هر نوع فونت TrueType از OpenType در خود استفاده کنید. سایت وردپرس. از FontServ.com برای تبدیل فونت های شما به قالب های مختلف وب فونت استفاده می کند. مدیر فونت داخلی آپلود فونت‌های شما را آسان می‌کند و شامل یک نقشه کاراکتر می‌شود تا بتوانید بررسی کنید کدام کاراکترها برای هر فونت در دسترس هستند.

گزینه‌های مدیریت سبک اضافی، از جمله سایه‌ها وجود دارد. می‌توانید فونت‌ها را در پست‌ها یا صفحات خود اعمال کنید یا آنها را در عناصر CSS خود اعمال کنید. نصب ساده است. فقط افزونه را نصب و فعال کنید، حساب خود را در FontServ.com راه اندازی کنید و کلید API خود را وارد کنید.

مزایا: با هر فونت TrueType یا OpenType کار می کند. گزینه های استفاده زیادی را در اختیار شما قرار می دهد.

معایب: شما مسئول میزبانی فونت های خود هستید. شما همچنین مسئول اطمینان از اینکه فونت‌هایی که استفاده می‌کنید دارای مجوز مناسب هستند، هستید.

میانگین امتیاز در WordPress.org: 3+ ستاره

 

نتیجه گیری

در حالی که در حال حاضر تعداد محدودی گزینه برای جایگزینی فونت در جدیدترین نسخه های وردپرس وجود دارد، گزینه های موجود عالی هستند. خواه یک سرویس ممتاز، یک گزینه خود میزبان یا یک سرویس رایگان بخواهید، افزونه‌ای وجود دارد که در بالا فهرست شده است که برای شما کار می‌کند.

پیاده‌سازی وب فونت مطمئناً در آینده نزدیک رشد خواهد کرد، به دلیل گزینه‌هایی که برای طراحان باز می‌کند، و مطمئناً افزونه‌های جایگزین فونت بیشتری در ماه‌ها و سال‌های آینده در دسترس خواهند بود.

 

در این بین، افزونه جایگزین فونت مورد علاقه شما چیست؟ آیا موارد فوق را از دست دادیم؟ در نظرات به ما اطلاع دهید!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *