8 سخنرانی که برای هر خلاقی باید تماشا کرد


هرازگاهی با سخنرانی‌ای مواجه می‌شوم که به نظرم واقعاً الهام‌بخش یا آموزنده است. در طول سال‌ها مطمئن شدم که این گفتگوها را برای ارجاع بعدی نشانک‌گذاری کنم و اکنون، پس از بازدید مجدد از مجموعه‌ام، فکر کردم زمان خوبی است تا آن‌هایی را که معتقدم همه خلاق‌ها باید تماشا کنند، به اشتراک بگذارم.

در زیر مجموعه‌ای از هشت ویدیو است که همه چیز را از برندسازی گرفته تا آموزش و تجربه کاربر و روابط مشتری پوشش می‌دهد.

 

طراحی برای چالش واقعیت (کلی اندرسون)

Design to Challenge Reality

کلی اندرسون با تزریق طنز و شگفتی به اشیاء روزمره، انتظارات ما را در مورد واقعیت از بین می برد. او در TEDxPhoenix طرح های مخرب و هوشمندانه خود را به اشتراک می گذارد.

از دعوت عروسی گرفته تا روزنامه‌های آرمان‌شهری، کلی اندرسون اشیاء معمولی را دوباره طراحی می‌کند تا فراتر از کارکردهای معمولی آنها رفته و تجربیات شگفت‌انگیزی خلق کند.

 

یک دانه شن شاد (آرال بالکان)

آرال بالکان شما را از نگاه یک طراح تجربه به توری در جهان پیرامون خود می برد و الهام بخش شما برای ایجاد تجربیاتی است که فراتر از قابلیت استفاده برای توانمندسازی، سرگرمی و لذت است.

 

معرفی جذابیت به دسته‌های بدون جذابیت (سایمون منچیپ)

A Happy Grain of Sand

مدل های قدیمی ارتباط بر اساس دسترسی بود، نه لمس. بسیاری از برندها مخاطبان بیشتری را جذب می کنند، اما پتانسیل خود را با ناتوانی در لمس افراد از دست می دهند. Simon شما را از تجربه‌ها، ایده‌ها و برنامه‌های SomeOne که در آن نام تجاری جدید برای لمس مخاطبان مختلف، گسترش کارنامه یک نام تجاری یا بهتر توضیح می‌دهد که نه تنها چیزی که یک برند می‌سازد، بلکه چرا آن را می‌سازد، به کار گرفته شده است، به شما می‌رساند. /p>

 

به شما فک کن، به من پول بده (مایک مونتیرو)

Introducing charm into charmless categories

مایک مونتیرو و وکیلش در مورد اهمیت قراردادها و اطمینان از اینکه شما دستمزد دریافت می‌کنید توصیه‌هایی به اشتراک می‌گذارند.

 

آیا مدارس خلاقیت را می کشند؟ (سر کن رابینسون)

F*ck You, Pay Me

سر کن رابینسون یک مورد سرگرم کننده و عمیقاً تکان دهنده برای ایجاد یک سیستم آموزشی ارائه می دهد که خلاقیت را پرورش می دهد (به جای تضعیف).

سر کن رابینسون، کارشناس خلاقیت، روش آموزش فرزندانمان را به چالش می کشد. او از بازنگری رادیکال در سیستم های مدرسه ما حمایت می کند تا خلاقیت را پرورش دهد و انواع مختلف هوش را به رسمیت بشناسد.

 

افسانه های خلاق پرکار (تونی شوارتز)

Do Schools Kill Creativity?

زمان محدود است، اما ما طوری رفتار می‌کنیم که انگار غیر از این است، با این فرض که ساعات طولانی‌تر همیشه منجر به افزایش بهره‌وری می‌شود. اما در حقیقت بدن ما طوری طراحی شده است که نبض و مکث کند – انرژی مصرف کند و سپس آن را تجدید کند. در این سخنرانی افشاگرانه، تونی شوارتز، کارشناس انرژی، افسانه‌های رایج بهره‌وری را رد می‌کند و به ما نشان می‌دهد چگونه کنترل انرژی خود را دوباره به دست آوریم تا بتوانیم کارهای بزرگی تولید کنیم.

 

قدرت تغییردهنده پروژه های شخصی (جی لی)

The Myths of the Overworked Creative

جی لی که از کنسرت آژانس تبلیغاتی خود و کارهای بی انگیزه ای که تولید می کرد خسته شده بود، در سال 2002 تصمیم گرفت که امور را در دستان خود بگیرد. که لی حباب‌های گفتاری خالی را روی تبلیغات اطراف شهر نیویورک قرار داد. توده ها پاسخ دادند و این پروژه در فضای مجازی پخش شد و لی به رسمیت شناخته شد و در نهایت حرفه حرفه ای او را به جلو برد. در اینجا، لی درباره نحوه ایجاد، تامین مالی و بازاریابی پروژه به تنهایی صحبت می کند.

 

طراحی برای ذخیره روزنامه (Jacek Utko)

The Transformative Power of Personal Projects

Jacek Utko طراح روزنامه لهستانی خارق العاده ای است که طراحی مجدد او برای مقالات در اروپای شرقی نه تنها برنده جوایز می شود، بلکه تیراژ را تا 100% افزایش می دهد.

آیا طراحی خوب می تواند روزنامه را نجات دهد – حداقل در حال حاضر؟ Jacek Utko چنین فکر می کند – و طرح های پر جنب و جوش و جذاب او برای مقالات اروپایی ثابت می کند که کار می کند.

 

آیا از هیچ یک از این گفتگوها الهام گرفتید؟ آیا موارد دیگری وجود دارد که شما توصیه کنید؟ در نظرات به ما اطلاع دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *