9 نکته برای برندسازی با طراحی وب


9 نکته برای برندسازی با طراحی وب

اول از همه، برند  و برندسازی چیست؟ مارک یک نماد است. نمادها طرح‌هایی هستند که چیز دیگری را نشان می‌دهند، و یک برند قرار است تمام تداعی‌ها، تجربیات و ویژگی‌ها را در یک ساختار انتزاعی بسته‌بندی کند.

این ساختار را می‌توان با استفاده از تصاویر، صداها، عبارات و آرم‌های ثابتی که افراد با آنها در تماس هستند، برانگیخت.

مارک‌ها بسیار مهم هستند زیرا به شما کمک می‌کنند مشتریان را به دست آورید و همچنین به شما کمک می‌کنند تا آنها را حفظ کنید.

آنها این کار را با بیدار کردن تداعی‌ها و تجربیاتی که قبلاً با نام تجاری داشته‌اید یا از طریق تبلیغات دیده‌اید، هنگامی که در مراحل کلیدی با برند در تماس هستید، انجام می‌دهند. به عنوان مثال، هنگام تصمیم گیری برای خرید چه محصولی از مجموعه ای از موارد مشابه.

در اینجا 9 نکته برای کمک به شما برای ایجاد یک نام تجاری با طراحی وب وجود دارد.

برندها انتظارات خود را تعیین می کنند و وقتی با عدم اطمینان مواجه می شوند، افراد تمایل دارند گزینه ایمن تر را انتخاب کنند. افراد می دانند که از برندی که می شناسند چه انتظاری دارند.

برندینگ فرآیند پیچیده‌ای است که در انواع رسانه‌ها، از بسته‌بندی محصول، تبلیغات تلویزیونی و تبلیغات مجلات گرفته تا دکوراسیون فروشگاه داخلی و طراحی لوگو تایپ انجام می‌شود. البته نام تجاری برای طراحی وب نیز اعمال می شود.

فرقی نمی‌کند که یک وب‌سایت برای یک برند چند میلیون دلاری می‌سازید یا یک وبلاگ شخصی، برندسازی همچنان به دلایلی که در بالا ذکر شد مهم است. در مورد یک وبلاگ شخصی، نام تجاری به متمایز کردن و به یاد ماندنی شدن سایت شما کمک می کند.

1. رنگ

انتخاب یک پالت رنگ خوب در برندسازی بسیار مهم است. رنگ فقط زیبایی شناسی نیست – آن احساسات مختلف را تحریک می کند و با خود تداعی های ناخودآگاه را به همراه دارد به چیزها و ویژگی های مختلف.

برای مثال، رنگ قرمز در واقع ممکن است فشار خون، نبض و تنفس را افزایش دهد. این رنگی است که نماد شور، انرژی، قدرت و هیجان است. به همین دلیل، معمولاً انتخاب رنگ خوبی برای برندهای صنعت سرگرمی است.

رنگ های دیگر دارای تداعی ها و جلوه های متفاوتی هستند. سبز نماد طبیعت، محیط زیست، سود، پول و سلامتی است. همچنین یک رنگ آرام بخش است، به همین دلیل است که بیمارستان ها معمولا دیوارهای خود را به رنگ سبز کم رنگ می کنند.

هنگامی که رنگی را برای برند خود انتخاب می‌کنید، در مورد تأثیرات و تداعی‌های آن تحقیق کنید تا ببینید آیا این رنگ برای نوع چیزهایی که نام تجاری شما نشان می‌دهد مناسب است یا خیر. همچنین توجه داشته باشید که فرهنگ‌های مختلف ممکن است رنگ‌های یکسان را با چیزهای مختلف مرتبط کنند، بنابراین بهتر است بررسی کنید که رنگ‌های شما به معنای آن چیزی است که فکر می‌کنید در بازارهایی که در آن فعالیت می‌کنید انجام می‌دهند.

Logitech از سبزی به عنوان رنگ اصلی برند استفاده می‌کند. رنگ‌های آبی مختلف در وب‌سایت آن‌ها استفاده می‌شود، از رنگ‌های پس‌زمینه گرفته تا سرفصل‌ها و پیوندها:

2. شخصیت

آیا برند شما شخصیت دارد؟ القا کردن نام تجاری خود با کمی شخصیت می تواند به شما کمک کند تا معنای آن را تعریف کنید.

آیا برند تماماً در مورد ثبات و ایمنی است تا مشتریان شما مطمئن باشند که به شما متکی هستند؟ آیا نام تجاری سرگرم کننده و روی زمین است؟

بسیاری از افراد در جوامع تجاری سازی شده از محصولات و برندها برای تعریف خود استفاده می کنند، بنابراین شخصیت برند خود را نسبت به چیزی که مخاطبان شما دوست دارند خود را با آن مرتبط کنند شکل دهید.

انسان گرایی نسبت دادن ویژگی ها و ویژگی های انسانی به چیزهای دیگر، مانند حیوانات یا اشیاء است. القا کردن نام تجاری شما با عناصر انسان نما، راه خوبی برای دادن شخصیت به آن است.

به نماد برنامه «Finder» در Mac OS X فکر کنید. این یک مربع آبی با چهره خندان متمایز است که با چند خط سیاه کشیده شده است.

برنامه ای که نمایش می دهد یک مرورگر فایل است، اما طراحان با دادن ویژگی های انسانی به آن روح می بخشند.

یک مثال عالی دیگر وبلاگ Outlaw Design است که به یک موضوع قوی غرب وحشی می چسبد. در سراسر طراحی با ترکیبی منحصر به فرد از بافت های چوبی و تصاویر مسطح، برندسازی بسیار موثری برای خود:

طلسم پرنده آبی کوچک

تویتر بسیار مؤثر بوده است. همه رسانه‌ها و وب‌سایت‌های سفارشی که طرفداران توییتر ایجاد می‌کنند معمولاً دارای تنوع خاص خود هستند. ممکن است همه آنها کمی متفاوت به نظر برسند، اما هنوز هم فورا قابل تشخیص هستند:

3. احساس

احساسات عامل دیگری است که باید هنگام ساختن برند خود در نظر بگیرید. دوست دارید افراد هنگام بازدید از سایت شما چه احساسات و عواطفی را تجربه کنند؟ چه نوع چیزهایی را می‌خواهید با برند شما مرتبط کنند؟

ایجاد زیبایی شناسی سایت شما نباید به دنبال پیروی از آخرین روندهای طراحی باشد، بلکه باید در مورد احساسات و ایده هایی باشد که می خواهید برند خود را به نمایش بگذارد و سپس روی طرحی کار کنید که این کار را انجام دهد.

Studio 7 Designs از رنگ‌های زنده و تصاویر زیبا برای ایجاد یک نام تجاری غنی و هیجان‌انگیز استفاده می‌کند. ، که برای یک آژانس طراحی بسیار مهم است:

4. سازگاری

برای ایجاد یک نام تجاری موفق، باید آن را به یاد ماندنی کنید. برای اینکه مردم چیزها را به خاطر بسپارند چه می کنید؟ شما آنها را تکرار کنید.

ثابت در طراحی وب شما بر روی انتخاب هایی که قبلاً در مورد انتخاب شخصیت مناسب برای برند و برانگیختن احساسات مناسب انجام داده اید استوار است. رنگ‌ها، تصاویر و تایپوگرافی را در همه جا ثابت نگه دارید تا اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما یک تصویر یکنواخت را ارائه می‌کند.

اسکایپ به طور مداوم چندین عنصر نام تجاری را در تمام رسانه‌های بازاریابی خود ادغام می‌کند، که شامل پالت رنگی با ابرهای دو بعدی آبی و سفید غالب با تصاویری که بالای آن‌ها نشسته‌اند و رنگین‌کمان‌های چند رنگی است:

5. استفاده مجدد از کد و تصاویر

تصاویر و طرح‌بندی یکسان به شما امکان می‌دهد از محتوای بیشتری استفاده مجدد کنید، چه برگه‌های سبک یا تصاویر. این بدان معناست که سایت شما سریع‌تر بارگیری می‌شود زیرا مرورگر کاربر نیازی به بارگیری موارد زیادی ندارد – تصاویر قدیمی و CSS قبلاً در حافظه پنهان آن ذخیره شده‌اند.

Apple.com لوگوی خود را با نوار پیمایش ادغام می کند و نام تجاری خود را به طراحی صفحه:

6. اندازه و موقعیت لوگو

هنجار پذیرفته شده هنگام قرار دادن آرم سایت شما این است که آن را در ناحیه سمت چپ بالا صفحه قرار دهید.

این منطقه‌ای است که بیشتر افراد برای دیدن اینکه در چه سایتی هستند به آن نگاه می‌کنند. علاوه بر این، بهترین تمرین این است که تصویر لوگو را به صفحه اصلی سایت پیوند دهید. اما موقعیت تنها یک عنصر است – اندازه نیز مهم است. مطمئن شوید که لوگوی شما به اندازه کافی بزرگ است تا دومین یا سومین چیزی باشد که افراد هنگام ورود به سایت شما متوجه آن خواهند شد.

غرفه UX دارای یک لوگوی زیبا و بزرگ در قسمت سمت چپ بالای صفحه است. ، که یکی از اولین چیزهایی است که هنگام ورود به سایت متوجه می شوید:

7. ارزش پیشنهادی

وقتی یک بازدیدکننده برای اولین بار به سایت شما می آید، در چند ثانیه اول وقت صرف می کند تا خود را جهت یابی کند. آیا این سایت مناسبی است؟ آیا این به نظر جالب می رسد؟ این ها برای چیست؟ برای پاسخ به این سوالات باید یک پیشنهاد ارزش واضح و مختصر برای بازدیدکننده خود ارائه دهید.

این ارزش پیشنهادی باید یک گزاره کوتاه در یک مکان برجسته در صفحه شما باشد. ترجیحاً باید در کنار نشان‌واره سایت قرار گیرد تا وقتی بازدیدکننده جدیدی عنوان سایت یا کسب‌وکار را می‌خواند، ارزش پیشنهادی را دنبال کند.

در چند کلمه دقیقاً توضیح دهید که سایت شما چه مزایایی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند، تا آنها نه تنها بدانند که سایت شما چیست، بلکه چرا باید به استفاده از آن ادامه دهند.

>

راب سارتین Prime Cut Design دارای ارزش پیشنهادی عالی در هدر است سایت آنها بسیار قابل مشاهده، مختصر و واضح است؛ و هر دو، “what” و “why” را پوشش می دهد:

وب‌سایت ReportBox دارای ارزش پیشنهادی واضحی در زیر نشان‌واره و پیمایش است. اندازه بزرگ فونت تضمین می کند که یکی از اولین چیزهایی است که می خوانید:

8. لحن صدا

زبانی که در وب سایت خود استفاده می کنید باید شخصیت و شخصیت برند شما را تقویت کند. اگر برند شما دوستانه و زمینی است و مخاطبان شما افراد جوان و باهوش فناوری هستند، لحن غیررسمی و سرگرم کننده ممکن است برای شما مفید باشد.

از سوی دیگر، اگر یک وب‌سایت برای یک بانک سرمایه‌گذاری می‌سازید، لحن صدا باید آن را با رسمی‌تر بودن منعکس کند.

این فقط به آنچه می گویید نیست — به نحوه بیان آن نیز مربوط می شود. شما می توانید یک چیز را در صداهای مختلف بگویید و معنای یکسانی پیدا کنید، اما شخصیتی که این صدا از آن بیرون می آید متفاوت خواهد بود. بنابراین لحن صدایی را انتخاب کنید که مناسب شخصیت و مخاطبان برند شما باشد.

Matt، یک برنامه وب ساده که به شما کمک می کند از چندین حساب توییتر استفاده کنید، ویژگی های دستی تصاویر طراحی شده و لحن صمیمی، ایده آل برای مخاطبان جوان و باهوش فناوری:

وب سایت Basecamp

37signal دارای لحن رسمی تر، در عین حال ساده و مختصر است و بر مخاطبان تجاری آنها:

9. منحصر به فرد بودن

به‌دست آوردن همه عناصر بالا فقط شما را به این نتیجه می‌رساند، زیرا نکته بسیار مهم دیگری وجود دارد که باید هنگام ساختن نام تجاری خود در نظر بگیرید: منحصر به فرد بودن.

اگر وب سایت شما دقیقاً شبیه به رقابت است، آیا واقعاً به یاد ماندنی است؟ مشتریان بالقوه چگونه می توانند بین این دو تمایز قائل شوند؟ با انجام این تلاش اضافی برای ایجاد یک تصویر منحصر به فرد، نه تنها از رقبای خود متمایز می شوید، به یاد ماندنی تر خواهید بود، و این به معنای شانس بهتری است که بازدیدکنندگان شما برای اطلاعات بیشتر بازخواهند گشت.

وب‌سایت Carbonica دارای بسیاری از بافت‌های کاغذ بازیافتی، فونت‌های طراحی شده با دست و سبک برش‌خورده است. تصاویر این تصویر زمینی به ترویج تصویر پایداری که Carbonica برای آن تلاش می‌کند کمک می‌کند و آنقدر متفاوت است که به یاد ماندنی باشد:

نتیجه گیری

ایجاد یک برند قوی نه تنها برای شرکت های بزرگ، بلکه برای شرکت های کوچک و حتی وب سایت ها و وبلاگ های شخصی نیز مهم است. نام تجاری به افراد کمک می‌کند بین رقابت تفاوت قائل شوند و به سرعت کیفیت را قضاوت کنند.

وب یک پلت فرم عالی برای ساختن برند شماست، بنابراین مهم است که هنگام کار بر روی وب سایت خود، نام تجاری را نادیده نگیرید. مطمئن شوید که از تمام تکنیک های مختلف برای قدرتمند و موثر کردن آن استفاده می کنید.

نوشته شده به طور انحصاری برای WDD توسط دیمیتری فادیف. او وبلاگی در زمینه قابلیت استفاده به نام پست قابلیت استفاده دارد.

کدام تکنیک ها برای برندسازی موثرتر هستند؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید…

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *