در این آموزش ما می خواهیم یاد بگیریم که چگونه با استفاده از چند تکنیک ساده، اما موثر در فتوشاپ، یک افکت جداکننده ایجاد کنیم.

یکی از بهترین ابزارها در فتوشاپ که اغلب نادیده گرفته می‌شود، ماسک‌های لایه هستند و در صورت استفاده صحیح، می‌توانند تصاویر را به‌طور یکپارچه با هم ترکیب کنند و حس حرفه‌ای شدن را به شما بدهند.

ما می‌خواهیم ماسک‌ها را با براش‌ها ترکیب کنیم تا تصویر منبع اصلی را با عناصر ظریف تحسین کنیم.

پس از تکمیل این آموزش، می‌توانید یافته‌های خود را آزمایش کنید و تکنیک‌های مورد استفاده را برای ایجاد یک اثر منحصر به فرد و الهام‌بخش ترکیب کنید.

فتوشاپ

مرحله 1

ما آموزش را با استخراج مدل از پس زمینه شروع می کنیم. من عکسی از مدلی از iStockphoto به نام “رویاهای نقاشی شده” خریداری کرده ام (این تصویر فقط برای اهداف آموزشی استفاده می شود و حق چاپ برای عکاس محفوظ است). راه‌های مختلفی برای بریدن یک انتخاب وجود دارد، اما ما از ابزار قلم برای ردیابی اطراف مدل استفاده می‌کنیم.

مرحله 2

بهترین راه برای انجام دقیق این کار بزرگنمایی در حدود 200 درصد است. پس از اینکه انتخاب را به دقت کامل کردید، روی لایه کلیک راست کرده و راستر کردن آن را انتخاب کنید، سپس با استفاده از چوب جادویی آن را انتخاب کنید. با فعال بودن انتخاب، روی لایه اصلی کلیک کنید، سپس آن را برش داده و در یک سند جدید با ابعاد 1024 پیکسل عرض در 768 پیکسل طول در 72 نقطه در اینچ قرار دهید.

این بوم جدید ما خواهد بود. مدل را در سمت چپ سند قرار دهید تا ترکیب خوبی مانند شکل زیر داشته باشیم.

مرحله 3

یک لایه جدید ایجاد کنید، رنگ پیش زمینه را با رنگ آبی روشن پر کنید (#8aa8c2) و سپس یک آبی تیره برای رنگ پس زمینه انتخاب کنید (#090f1d). روی نمونه ها در پایین پالت Tools کلیک کنید تا ارجاعات رنگ را وارد کنید.

اکنون می‌خواهیم ابرهای رندر را به لایه Filter>Render>Clouds اضافه کنیم. ممکن است لازم باشد ابرهای رندر را تکرار کنید، یا حتی ابرهای تفاوت را به لایه اضافه کنید، تا زمانی که جلوه ای مشابه با آنچه در تصویر زیر نشان داده شده است به دست آورید. این را در پشت مدل حرکت دهید تا اکنون یک لایه پس زمینه به عنوان پایه ای برای تصویر خود داشته باشیم.

مرحله 4

یک لایه جدید ایجاد کنید و با رنگ پیش زمینه روی یک رنگ مایل به سبز روشن (#82947f)، از یک براش نرم بزرگ با قطر 300 پیکسل و شفافیت 100٪ استفاده کنید و سه نقطه را در گوشه بالا سمت چپ اسپری کنید.

یک بار دیگر یک لایه دیگر ایجاد کنید، اما این بار از یک براش نرم سفید روی 140 پیکسل استفاده کنید و سه نقطه را در نزدیکی نقاط سبز اسپری کنید، در حالی که لایه در حالت overlay تنظیم شده است. در آخر این کار را با یک برس نرم آبی تیره 220 پیکسلی (#090f1d) تکرار کنید و به آرامی از پشت مدل به سمت راست بوم اسپری کنید. لایه را روی حالت overlay قرار دهید.

مرحله 5

اکنون زمان افزودن برخی جلوه‌های قلم مو است. بیایید با یک براش سفید نرم بزرگ (قطر تقریباً 60 پیکسل) با شفافیت 100٪ شروع کنیم. ادامه دهید و چند علامت تصادفی در پشت سمت راست مدل ایجاد کنید.

سپس یک تاری گاوسیبا تنظیمات Filter>Blur>Gaussian Blur>شعاع 8.9 پیکسل اضافه کنید. این لایه را کپی کنید و روی حالت overlay تنظیم کنید.

مرحله 6

در مرحله 4 به لایه برس نرم آبی تیره برگردید و یک لایه ماسک به آن اضافه کنید. الان داره جالب میشه!! بر روی ابزار براش کلیک کنید و پارامترهای براش را باز کنید. در میان براش‌های پیش‌فرض به پایین پیمایش کنید تا “برگ افرای پراکنده” را پیدا کنید (اگر نمی‌توانید آن را پیدا کنید، از یک برگ مشابه استفاده کنید).

قطر را بین 30 تا 80 پیکسل تنظیم کنید و چند ضربه تصادفی ایجاد کنید. با برس‌های با اندازه‌های مختلف، از یک برس کوچک‌تر استفاده کنید تا برگ‌های کوچک‌تری به مدل نزدیک‌تر شده و با دور شدن بیشتر به سمت راست، به تدریج بزرگ‌تر شوند.

به یاد داشته باشید که رنگ براش ماسک را روی مشکی تنظیم کنید تا ضربه ها به وضوح در ماسک لایه قابل مشاهده باشند.

مرحله 7

در اینجا یک اسکرین شات از پارامترهایی است که من با شکل دینامیکانتخاب شده استفاده کردم. در این زمان، می توانید مقداری از لرزش به اندازه و زاویه (حدود 10٪) اضافه کنید. با مقادیر آزمایش کنید تا زمانی که به اثر مورد نظر خود برسید، افزودن پراکندگی نیز می‌تواند نظم را از بین ببرد.

Step 8

یک تاری گاوسی با شعاع 9.1 پیکسل به ماسک لایه اضافه کنید. بسیار مهم است که با لایه واقعی تداخل نداشته باشید و این کار را فقط روی ماسک انجام دهید. حالت لایه را روی overlay تنظیم کنید.

مرحله 9

برای افزودن عمق بیشتر به ترکیب، می‌خواهیم این تصور را ایجاد کنیم که بخش‌هایی از بدن مدل در حال جدا شدن است. همان تکنیک توضیح داده شده در مرحله 6 را با افزودن یک لایه ماسک به لایه مدل قرمز تکرار کنید و با استفاده از همان قلم موی برگ افرا، ناحیه ماسک را رنگ کنید. (اندازه قلم مو را بین 20 تا 30 پیکسل تغییر دهید).

دوباره، تک ضربه های تصادفی را انجام دهید و قسمت هایی از بدن و مو را در سمت راست مدل برش دهید.

 

فتوشاپ

مرحله 10

برای اینکه ترکیب کمی جالب‌تر شود، ناحیه کوچکی از پوست را از بدنه مدل انتخاب کنید. من ناحیه ران را انتخاب کردم و با استفاده از ابزار مستطیل شکل آن را شبیه سازی کردم، سپس آن را در یک لایه جدید کپی و جایگذاری کردم.

مرحله 11

با استفاده از ابزار تبدیل Edit>Transform>Scale، لایه جدید را با کشش آن را تحریف کنید تا زمانی که شبیه تصویر زیر به نظر برسد. برای این کار باید رئوس را به صورت افقی و عمودی بکشید. به یاد داشته باشید که بدنه مدل ها را کمی بپوشانید زیرا در مرحله بعد مهم است.

مرحله 12

ما یک لایه ماسک دیگر را به لایه اضافه می کنیم Layer>Layer Mask>Hide All اما این بار همه را پنهان می کنیم. با انتخاب ماسک، از همان قلم موی برگ افرا مانند قبل استفاده کنید و با اندازه های متفاوت همانطور که در مرحله 9 توضیح داده شد، رنگ کنید – به یاد داشته باشید که از رنگ قلم مو سفید استفاده کنید.

پس از تکمیل، کدورت حالت لایه را به حدود 30% تغییر دهید. این روند را دوباره با یک لایه جدید تکرار کنید، اما حالت لایه را روی 100٪ بگذارید.

مرحله 13

با استفاده از همان اصل در مرحله قبل، قسمتی از موی مدل را نمونه برداری می کنیم و آن را در یک لایه جدید کپی و پیست می کنیم. مجدداً با استفاده از ابزار تبدیل مقیاس که به شکل مستطیلی کشیده می‌شود، آن را تحریف می‌کنیم تا منطقه بزرگ‌تری را پوشش دهد.

مرحله 14

یک ماسک Hide all layer اضافه کنید و با استفاده از یک برس بسیار کوچک برگ افرا چند ضربه تصادفی ایجاد کنید به طوری که به نظر می رسد تکه های کوچک مو از مدل جدا می شود. فراموش نکنید که از یک برس سفید برای دیدن هر چیزی در ناحیه ماسک استفاده کنید.

شاید لازم باشد کمی با اندازه قلم مو آزمایش کنید تا اثر دقیق را به دست آورید. نکته جالب دیگر این است که از یک برس خاکستری متوسط ​​استفاده کنید تا دورترین قطعات شفاف تر به نظر برسند.

مرحله 15

با استفاده از ابزار شکل سفارشی به شکل های پیش فرض همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است می رویم و “برگ 7” را انتخاب می کنیم. من شکل را با رنگ قرمز برجسته کرده ام، اما اگر نمی توانید آن را پیدا کنید یا آن را ندارید، شکل برگ دیگری را انتخاب کنید.

کلاس

مرحله 16

شکل “برگ 7” را ایجاد کنید و اندازه آن را تغییر دهید. سپس با استفاده از ابزار عصای جادویی، پیش بروید و شکل را انتخاب کنید. با فعال بودن این انتخاب، آن را در نزدیکی ناحیه شانه/گردن قرار دهید و لایه شکل اصلی را پنهان کنید.

لایه ها را به پایین اسکرول کنید تا لایه “مدل قرمز” اصلی را پیدا کنید و انتخاب را در یک لایه جدید کپی و جایگذاری کنید. با استفاده از ابزار حرکت، آن را کمی به سمت چپ با استفاده از فلش های روی صفحه کلید خود تکان دهید.

مرحله 17

برای اینکه جلوه‌ای سه بعدی به آن بدهیم، می‌خواهیم استایل لایه‌ای را در منوی بالای صفحه اضافه کنیم. Layer>Layer Style>Drop Shadow.

با باز شدن گزینه های ترکیب، گزینه drop shadow را علامت بزنید. BlendMultiply>Opacity 75%, Angle>175 درجه با انتخاب نور سراسری، Distance>5px، Spread>0px، Size>5 px Quality>Noise>0% با گزینه “Layer nocks out drop shadow انتخاب شده است.

می‌توانید تنظیمات را کمی تغییر دهید تا زمانی که از نتایج راضی شوید.

 

مرحله 18

لایه را نه بار کپی کنید و هر لایه را با ابزار transform تحریف کنید تا هر کدام متفاوت باشد و آنها را همانطور که در تصویر نشان داده شده است تغییر مکان دهید. من اندازه آنها را بین 70 تا 90 درصد تغییر داده ام تا هر کدام متفاوت به نظر برسند. (اگر تصویر کاملاً شبیه تصویر آموزشی نیست، ممکن است لازم باشد کمی بداهه بنویسید).

افزودن لایه‌های بیشتر به تصویر عمق و بافت بیشتری می‌دهد، بنابراین با خیال راحت این افکت را آزمایش کنید.

مرحله 19

شکل سفارشی دیگری را همانطور که در مراحل 15 و 16 توضیح داده شده با استفاده از شکل برگ متفاوت ایجاد کنید. این بار از یک شکل بزرگ “برگ 5” با رنگ قهوه ای مایل به قرمز (#a01205) استفاده می کنیم. به اسکرین شات نگاهی بیندازید تا تصوری از اندازه برگ به شما بدهد – پس از انتخاب، لایه را راستری کنید.

 

Step 20

لایه برگ جدید را پشت لایه “قرمز” حرکت دهید و از ابزارهای تبدیل برای تغییر شکل برگ استفاده کنید. ما می خواهیم این تصور را ایجاد کنیم که برگ سایه ای است که روی زمین نشسته است، بنابراین از ابزار Transform>Distort در این زمان استفاده می کنیم.

مرحله 21

تقریباً این کار رو به پایان لست! اکنون در صورت تمایل، می‌توانید با استفاده ازLayerReveal all یک بافت به برگ اضافه کنید، و علائم تصادفی را با همان برس برگ مورد استفاده در این آموزش نقاشی کنید. برای کارهای تکمیلی، از تاری گاوسی که روی شعاع 10 پیکسل تنظیم شده است، با حالت ترکیبی ضربی که روی کدورت 100٪ تنظیم شده است، استفاده کنید.

مرحله 22

برای اینکه حس فانتزی به آن بدهید، همه لایه ها را انتخاب کرده و آنها را گروه بندی کنید. نام گروه را به “نهایی” تغییر دهید و آن را کپی کنید. با گروه تکراری، Layer>Merge Group را انتخاب کنید. از یک تاری گاوسی با شعاع 15 پیکسل استفاده کنید، حالت ترکیب را به صفحه و کدورت را به 85 تغییر دهید.

آیا این آموزش را روی تصاویر خود امتحان کرده اید؟ لطفا با همه به اشتراک بگذارید…

مقالات مرتبط

چگونه با استفاده از فتوشاپ تصویری پر جنب و جوش ایجاد کنیم؟

چگونه یک مونتاژ فتوشاپ بسازیم

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *