Kerning در عمل: مراقب فاصله بین حروف فرد باشید


در حالی که هسته‌گذاری نوع یک عمل رایج در طراحی چاپ است، به نظر می‌رسد در برنامه‌های کاربردی وب کمتر رایج است. اما لزومی ندارد.

تایپ به درستی هسته، سطح بیشتری از حرفه ای بودن و کنترل را به تایپوگرافی سایت شما اضافه می کند. در حالی که برخی از افزونه های نرم افزاری وجود دارند که می توانند کرنینگ خودکار را اضافه یا حذف کنند، اکثر طراحان ترجیح می دهند حروف را در صورت لزوم به صورت دستی تنظیم کنند.

برای برخی از ترکیب‌های متن و حروف، تنظیم هسته‌سازی ضروری است. در شرایط دیگر، ممکن است غیر ضروری باشد. همچنین به خاطر داشته باشید که اکثر حروف‌های حرفه‌ای حاوی هسته‌گذاری خودکار برای مشکل‌سازترین جفت‌های حروف، مانند AV هستند.

اما چه زمانی باید خودتان کرنینگ را تنظیم کنید؟

 

کرنینگ چیست؟

What is kerning

Kerning تنظیمی است که در فاصله بین یک جفت حروف انجام می شود. Kerning تنها بر فضای بین جفت تأثیر می گذارد و نه فضای کلی بین تمام حروفی که تایپ می شوند.

هر حرف دو شریک بالقوه دارد – کاراکتر سمت چپ یا نویسه سمت راست.

تقریباً هر نرم افزار گرافیکی درجه حرفه ای (مانند Adobe Photoshop یا Fireworks) به شما امکان انجام چنین تنظیماتی را می دهد. نماد هسته معمولاً با نماد “AV” با فلش های بالا و پایین کاراکترها نشان داده می شود. با افزایش تعداد، فضا بازتر می‌شود و با کاهش تعداد، فضا باریک‌تر می‌شود.

تنظیمات کرنینگ برای طراحی وب نسبت به طراحی چاپی غیر معمول است زیرا ایجاد تغییرات به خصوص آسان نیست. همانطور که گفته شد، به دلیل تأثیری که بر طراحی کلی دارد، هنوز باید مورد توجه قرار گیرد.

در ایجاد ظاهری که می‌خواهید به دست آورید ممکن است متفاوت باشد، اما به طور کلی امید این است که فاصله حروف به طور یکنواخت توزیع شود تا فاصله بین هر مجموعه از جفت حروف با جفت‌های اطراف سازگار باشد.

 

کرنینگ در مقابل ردیابی

Kerning و ردیابی یک چیز نیستند. در حالی که kerning به فضای بین دو حرف خاص اشاره دارد، ردیابی به فاصله کلی حروف در مجموعه ای از حروف اشاره دارد. ردیابی برای ایجاد یک تنظیم فضای یکنواخت‌تر بین حروف استفاده می‌شود و گروه‌هایی از حروف (حتی کل پاراگراف‌ها یا اسناد) را می‌توان با یک تغییر ردیابی تنظیم کرد.

برای پیچیده تر کردن مسائل، یک طراح می تواند ابتدا ردیابی یک بلوک از متن را تنظیم کند و سپس وارد آن شده و برای بهبود ظاهر کلی متن، هسته گذاری را تنظیم کند. اما می‌خواهید ابتدا ردیابی را تنظیم کنید، سپس کرنینگ را تنظیم کنید. کار برعکس به احتمال زیاد تغییرات هسته شما را نفی می کند.

 

کرنینگ متریک، نوری و دستی

Types of kerning

سه گزینه مختلف برای نحوه تایپ هسته وجود دارد – متریک (یا خودکار)، نوری و دستی.

متریک یا خودکار هسته نرم افزاری تعریف شده است. طراح کمترین کنترل را بر روی حروف هنگام استفاده از متریک یا خودکار دارد و نتیجه گاهی اوقات می تواند باعث ایجاد اشکال عجیب و غریب بین جفت حروف شود، مانند ایجاد فضای بسیار کم در یک نمونه و در جای دیگر در همان کلمه یا عبارت.

هسته یابی نوری از اشکال حروف برای تعیین فضایی که بین آنها ظاهر می شود استفاده می کند. هسته نوری تا حدی کنترل دارد، اما حروف را به همان دقتی که انجام آن با دست انجام می شود، فاصله نمی دهد. این می تواند یک گزینه عالی برای ترکیب و تطبیق فونت های مختلف در جفت حروف باشد.

کرنینگ دستی برای اکثر طراحان و تایپوگرافها گزینه ارجح است. هنگام تایپ دستی، طراح فضای بین هر جفت حروف را با چشم تغییر می دهد. هنگام کار با بلوک‌های بزرگ متن، این فرآیند می‌تواند زمان‌بر باشد و هنگام کار با نوع بزرگ و به سبک نمایشگر بهتر است از آن استفاده شود. استفاده از کرنینگ دستی هنگام کار با فونت‌های سفارشی یا حتی رایگان بسیار مهم است، زیرا همیشه برخی از تکنیک‌های پیشرفته‌تر فاصله‌گذاری حروف هنگام طراحی روی آن‌ها اعمال نمی‌شوند.

 

ترفندهای کرنینگ دستی

Kerning trick

هنگامی که می‌خواهید با چشم تعیین کنید، کمک می‌کند چند ترفند در نوک انگشتان شما باشد.

  • طرح خود را وارونه کنید تا فاصله بین هر جفت حرف را بهتر قضاوت کنید بدون اینکه چشمان شما سعی در خواندن کلمات داشته باشد.
  • با برجسته کردن یا رنگ آمیزی سه حرف در یک زمان، بلوک های سه حرفی را مشخص کنید. به این ترتیب می توانید فاصله یک جفت را در یک زمان مقایسه کنید.
  • منفجرش کن. اندازه نقطه نوع خود را دو برابر کنید تا بتوانید واقعاً فضا را ببینید. آزاردهنده است؟ کرن آن.
  • ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک را انتخاب کنید. جفت‌های کلاهک برخی از بدترین متخلفان هستند.

 

چه حروفی نیاز به کرنینگ دارند؟

antidote.co.uk

این یک سوال حقه بازی نیست. در حالی که بسیاری از طراحان دوست دارند تقریباً در تمام انواع نمایشگرها با هسته بازی کنند و حتی بیشتر در مورد کرنینگ در مواردی مانند لوگوها هستند، همه جفت حروف واقعاً به تنظیمات هسته نیاز ندارند. با این حال به “AW” در جوایز بالا توجه داشته باشید. برای اینکه این حروف به خوبی جفت شوند، به یک تنظیم دستی هسته نیاز بود.

اولین مرحله انتخاب فونت است. تا زمانی که تایپ فیس شما مشخص نشده باشد، انجام تنظیمات کرنینگ فایده چندانی ندارد. هر تایپ فیس به تنظیمات کرنینگ متفاوتی نیاز دارد و آنچه برای یک فونت مناسب است ممکن است برای فونت دیگر کار نکند. نوع فونت‌هایی که انتخاب می‌کنید نیز بر روی هسته‌سازی تأثیر می‌گذارد – به‌ویژه باید به این فکر کنید که چگونه لیگاتورها ممکن است تحت تأثیر تغییرات هسته‌سازی قرار بگیرند.

Trapped spaces

بعد از آن، به حروفی که بیشترین شیب را در تک تک حروف دارند و حروفی که دارای فضاهای به دام افتاده هستند نگاه کنید. (برای اینکه ببینید آیا حرف شما فضای به دام افتاده ایجاد می کند، یک مستطیل دور آن بکشید و تمام فضاهای بزرگتر داخل کادر را که بخشی از حرف نیستند، یادداشت کنید.

ترکیب حروفی وجود دارد که تقریباً همیشه نیاز به تنظیم هسته دارند. (توجه داشته باشید که ترکیب ها به حروف کوچک و بزرگ حساس هستند.) این لیست می تواند با حروف خاصی به طور قابل توجهی رشد کند.

AV AW VA AF AP AT FA Fa Fe Fo LV LW Ye Va Wa

 

کرنینگ محکم

Adidas
FedEx

زمانی که حروف خیلی سفت هستند رایج تر است (و معمولاً راحت تر قابل تشخیص است). در مورد فونت‌های سریف، لبه‌ها ممکن است در برخی از جفت‌های حروف لمس شوند، اما در برخی دیگر نه، که منجر به یک مشکل هسته‌سازی آشکار می‌شود.

حروف را می توان در کنار هم قرار داد و همچنان موثر باشد. به ویژه هنگامی که به مقدار کم مورد استفاده قرار می‌گیرد، میله‌گذاری محکم می‌تواند ترکیبی از حروف را با تأثیر زیادی ایجاد کند. دم سری‌ها ممکن است به حروف مجاور برسد یا sans serif‌ها ممکن است در کنار هم قرار گیرند تا ظاهر و احساسی محکم و حجیم داشته باشند.

به آرم فدرال اکسپرس فکر کنید. این یکی از معروف ترین کاربردهای تکنیک کرنینگ محکم در جهان است. آدیداس همچنین در وب سایت خود کار بسیار خوبی را انجام می دهد – ازدواج “ft” را در crafted بررسی کنید.

 

کرنینگ شل

Crayons to concept
Whitmans

هسته‌بندی شل نیز می‌تواند تا حدودی واضح باشد، اما گاهی اوقات تشخیص آن کمی سخت‌تر است. هنگام برخورد با حروف بزرگ، به نظر می‌رسد که فاصله‌ها تقریباً از صفحه خارج می‌شوند، اما این اثر به‌صورت جفتی که یک حرف کوچک به دنبال یک حرف بزرگ می‌آید، دشوارتر است.

از هسته‌گذاری شل اغلب در گروه‌های حروف بزرگ برای کمک به ایجاد فضا و احساس باز بودن استفاده می‌شود. هنگام کار با اندازه‌های بزرگ‌تر، از هسته‌گیری شل‌تر نیز بیشتر استفاده می‌شود.

نکته کلیدی که هنگام کار با مشخصات کرنینگ شل باید در نظر داشته باشید فاصله کلمات است. می‌خواهید مطمئن شوید که خوانندگان می‌توانند تعیین کنند که کدام گروه‌های حروف کلمات را تشکیل می‌دهند و هر کلمه جدید از کجا شروع می‌شود.

 

به کرن یا نه به کرن

Kerning واقعاً در چشم انداز طراحی تا حدودی از مد افتاده است، اما شما باید به آن توجه کنید. بله، ممکن است خسته‌کننده باشد، اما برنامه‌ریزی کنید که از همان ابتدای فرآیند خود آن زمان را صرف کنید.

اگر آن را عاقلانه سپری کنید، زمانی است که به خوبی سپری شده است: روی حروف بزرگ و کلمات تمرکز کنید. واقعاً دلیل کمی برای تنظیم کرنینگ (به خصوص به صورت دستی) در بلوک های کپی بزرگ وجود دارد. احتمالاً دلیل کمی برای تنظیم کرنینگ برای سرفصل‌های فرعی یا عناوین کوچک در پست‌های وبلاگ وجود دارد. آن زمان را برای کار روی کلمات بزرگ، لوگوها و بنرهای خود اختصاص دهید.

به‌عنوان یک قانون کلی، زمانی را صرف هسته‌سازی هر نوع که باعث جذب افراد به سایت شما می‌شود، بگذرانید. به کلمات بزرگ توجه کنید، اما به عناصر ایستاده در نوارهای ناوبری و ریل نیز توجه کنید. زمان کمتری را صرف ایجاد بلوک‌های بزرگ‌تر مانند متن استفاده شده برای ایجاد این پست کنید. اگر احساس می‌کنید که هسته‌سازی ضروری است، برای صرفه‌جویی در زمان، کرنینگ نوری را در نظر بگیرید.

 

کمی سرگرم کننده

KERNTYPE

طراح مارک مک کی KERNTYPE: یک بازی Kerning، که در آن می توانید حروف را جابه جا کنید و نتایج خود را با نتایج یک تایپوگراف حرفه ای مقایسه کنید.

این بازی سرگرم‌کننده است و می‌تواند به شما کمک کند تا در مورد آنچه که تایپ را کار می‌کند و اینکه چگونه هسته‌سازی واقعاً بر ظاهر کلی حروف تأثیر می‌گذارد، چشم‌تان را توسعه دهید. آن را امتحان کنید. این برنامه به صورت آنلاین و به عنوان یک بازی اپل لمسی کار می کند.

 

نتیجه گیری

Kerning نباید به عنوان یک هنر گمشده یا چیزی که فقط برای طراحان چاپ مهم است دیده شود. استفاده از تکنیک های کرنینگ مناسب می تواند به کیفیت کلی تقریباً هر وب سایتی بیفزاید.

درباره پیامی که می‌خواهید در حین تایپ کردن هسته انتقال دهید فکر کنید و به حروف نگاه کنید تا از تداعی حروف غیرعمدی حذف و اجتناب کنید. در نهایت، کمی بازی کنید. ترکیب حروف مختلف را با حروف مختلف کنار هم قرار دهید تا زمانی که ترکیب هایی را پیدا کنید که از نظر بصری دلپذیر هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *