ملزومات وردپرس – درباره تم ها، دموها، پلاگین ها و سازندگان بیاموزید


قبل از اینکه سازنده های وردپرس را با جزئیات توضیح دهیم، بیایید آنچه را که تاکنون آموخته ایم خلاصه کنیم. بنابراین، وردپرس هسته‌ای است که روی آن یک تم وردپرس نصب می‌کنیم که می‌توان آن را با افزونه‌ها غنی کرد – ابزارهایی که قابلیت‌های بیشتری را به تم‌ها می‌آورند. از سوی دیگر، سازندگان به ما اجازه می‌دهند بدون نوشتن یک خط کد، عناصر یا بخش‌ها را اضافه/حذف کنیم.

سازنده گوتنبرگ و Elementor builder دو سازنده محبوب در حال حاضر هستند. سازنده Gutemberg توسط WordPress توسعه داده شده است، در حالی که Elementor محصول Elementor LTD، یک شرکت نرم افزاری مستقر در اسرائیل است.

برای توضیح نحوه کار سازندگان، یک بار دیگر به موضوع بیست و یک و موضوع Qi باز خواهیم گشت. موضوع اول از سازنده گوتنبرگ برای افزودن عناصر استفاده می کند. این سازنده به عنوان سازنده بلاک‌اند شناخته می‌شود. این سازنده دائماً در حال بهبود است – بیشتر و بیشتر به سازنده ای تبدیل می شود که به ما امکان می دهد نتیجه نهایی را فوراً ببینیم. از سوی دیگر، تم Qi از صفحه ساز Elementor استفاده می کند که یک ویرایشگر زنده است – هر تغییری که ما ایجاد می کنیم فوراً قابل مشاهده است.

گوتنبرگ یک سازنده پیش فرض وردپرس است، بنابراین بلافاصله پس از نصب وردپرس آن را دریافت خواهید کرد. این یک سازنده پشتیبان است که از فناوری بلوک ها برای افزودن/حذف محتوا استفاده می کند.

ملزومات وردپرس

طرح زمینه Qi از صفحه ساز Elementor استفاده می کند. این سازنده به شما امکان می دهد با استفاده از ویجت های مختلف محتوا اضافه کنید. همچنین، شما فوراً هر تغییری را که ایجاد می کنید، بدون خروج از صفحه مشاهده خواهید کرد.

برای اینکه به شما نشان دهیم سازنده ها چگونه کار می کنند، دو صفحه مجزا ایجاد می کنیم. یکی برای نشان دادن گوتنبرگ و ویژگی های آن استفاده می شود، در حالی که صفحات دیگر برای آزمایش Elementor استفاده می شود.

اولین تست گوتنبرگ نام دارد و به شما امکان می دهد محتوا را از طریق بلوک ها اضافه کنید.

بیایید یک چیز را روشن کنیم. همانطور که می بینید، در تصویر بالا می توانیم این صفحه و سبک صفحه خاص را تنظیم و تنظیم کنیم، نه فقط محتوای صفحه. همچنین، این تنظیمات/گزینه‌ها ممکن است از موضوعی به موضوع دیگر متفاوت باشد.

علاوه بر این، یک نوار کناری سمت راست با تعداد زیادی گزینه تنظیم وجود دارد. این نوار کناری شامل برخی تنظیمات کلی صفحه دیگر است اما همچنین به ما امکان می‌دهد بلوک‌هایی را که در صفحه خود استفاده می‌کنیم تنظیم کنیم.

اکنون، بیایید شروع به اضافه کردن بلوک کنیم. دو راه برای انجام این کار وجود دارد – با کلیک کردن روی علامت + در سمت راست یا با کلیک کردن روی علامت + در گوشه بالا، سمت چپ.

برای شروع، بلوک‌های پاراگراف و تصویر را اضافه می‌کنیم.

وقتی بلوک خاصی را اضافه می کنیم، به طور خودکار در صفحه نشان داده می شود و برای افزودن محتوا استفاده می شود. این محتوا می تواند هر چیزی باشد – متن، تصویر یا هر چیز دیگری که توسط آن بلوک پشتیبانی می شود. طبق گزینه‌های بلوک، می‌توانید آنها را در نوار کناری پیدا کنید. این گزینه‌ها به ما اجازه می‌دهند ظاهر بلوک را استایل دهیم.

بسته به نیاز خود، می توانید هر نوع بلوک دیگری را اضافه کنید (مثلاً یک دکمه). گوتنبرگ گزینه های بلوک همه کاره را ارائه می دهد. با این حال، نویسندگان تم اغلب بلوک‌های گوتنبرگ منحصر به فرد خود را توسعه می‌دهند.

از آنجایی که همه چیزهایی را که می‌خواستیم اضافه کرده‌ایم، ابتدا باید صفحه را منتشر کنیم.

بعد، روی > مشاهده صفحه کلیک می کنیم و صفحه ما در یک تب جدید ظاهر می شود. به عبارت دیگر، باید چند قدم برداریم تا بتوانیم تغییراتی که ایجاد کرده‌ایم را ببینیم.

اکنون صفحه دوم را ایجاد می کنیم و سازنده Elementor را بررسی می کنیم. این صفحه Test Elementor نام دارد.

همانطور که می بینید، این صفحه ویرایشگر گوتنبرگ و تنظیمات آن را نیز باز می کند، زیرا ویرایشگر پیش فرض وردپرس است. ما از این گزینه ها برای تنظیم صفحه استفاده خواهیم کرد. با این حال، برای تنظیم محتوا، از سازنده صفحه Elementor استفاده می‌کنیم.

همانطور که می‌بینید، Elementor یک ویرایشگر زنده با گزینه‌های ویجت زیادی است که در بخش سمت چپ قرار گرفته‌اند. بلافاصله پس از افزودن ویجت های مورد نظر، فوراً تغییر را در صفحه مشاهده خواهید کرد – در گوتنبرگ باید از یک دکمه پیش نمایش استفاده کنید که صفحه را در یک برگه جدید باز می کند.

علاوه بر ویجت‌های پیش‌فرض Elementor، ویجت‌های دیگری نیز وجود دارند که توسط نویسندگان مختلف توسعه داده شده‌اند. بگذارید فقط یک چیز را روشن کنیم – این به اصطلاح ویجت ها پلاگین هایی برای Elementor هستند. در بیشتر موارد تعداد زیادی ویجت در یک پلاگین بسته بندی شده است که پس از نصب گزینه های زیادی را برای شما به ارمغان می آورد. Qi مجموعه عظیمی از ویجت‌های سفارشی Elementor را ارائه می‌کند که منحصراً با این موضوع بسته‌بندی شده‌اند – همه آنها با رنگ قرمز مشخص شده‌اند، بنابراین می‌توانید به راحتی مکان آنها را پیدا کنید.

بر اساس نیازهای خود، می توانید هر ویجتی را که دوست دارید اضافه کنید. فقط آن را از بخش ویجت انتخاب کنید و روی سطح صفحه در سمت راست رها کنید.

افزودن محتوا و سبک‌سازی ویجت در نوار کناری انجام می‌شود، در حالی که تغییرات را می‌توان در سمت راست دنبال کرد.

اگرچه Elementor گزینه‌های کاربرپسند عالی دارد و ممکن است بصری‌تر از گوتنبرگ به نظر برسد، شما می‌توانید به راحتی یاد بگیرید که از هر دو سازنده استفاده کنید. به خصوص اگر کاملا مبتدی هستید. در گذشته، ما اغلب از WPBakery Page builder استفاده می‌کردیم، که یک Backend دیگر است. ابزار ساخت وب سایت کمی زمان برد تا به Elementor برویم – یک سازنده صفحه پیش‌نمایش زنده.

امروزه، ما دائماً از Elementor استفاده می کنیم، زیرا صفحه ساز مورد علاقه ما شد. بنابراین، موضوع خود را بر اساس سازنده ای که پشتیبانی می کند انتخاب نکنید، زیرا ممکن است به راحتی با هر گزینه ای سازگار شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *