7-جستجوی برند در مقابل جستجوی غیر مارک: تفاوت چیست؟


جستجوی برند در مقابل جستجوی غیر مارک: تفاوت چیست؟

بیشتر توصیه‌های سئو در مورد بهینه‌سازی کلمات کلیدی که نام تجاری شما را ذکر نمی‌کنند صحبت می‌کنند، زیرا به این ترتیب می‌توانید افراد کاملاً غریبه را به تجارت خود جذب کنید. اما در مورد پرسش‌های جستجویی که نام تجاری شما را ذکر می‌کنند چطور؟

به عبارت دیگر، در مورد جذب افرادی که دقیقاً به دنبال کسب‌وکار شما هستند، چطور؟ طبیعتاً می توانید وب سایت خود را برای این نوع پرس و جوها نیز بهینه کنید. در این راهنما، نحوه انجام این کار را توضیح خواهم داد. موارد زیر را پوشش خواهیم داد:

 

تفاوت بین جستجوی مارک و جستجوی بدون مارک

تفاوت بین جستجوی مارک دار و غیر مارکی در این است که جستجوی مارک دار شامل نام شرکت، خدمات یا محصول شما می شود، در حالی که جستجوی بدون مارک اینگونه نیست. این هم برای نتایج ارگانیک و هم برای تبلیغات جستجو اعمال می‌شود.

جستجوی برند

جستجوی برند

 

چرا برای جستجوی بدون مارک بهینه سازی کنید

اما ممکن است لزوماً برند شما را نشناسند. بنابراین، این یک راه عالی برای جذب مشتریان جدید است.

Organic keywords report results for Ahrefs' article on SEO checklist

مقاله وبلاگ ما درباره چک لیست SEOما > جستجوگرانی را جذب می‌کند که لزوماً محصول ما را نمی‌شناسند. داده ها از طریق سایت کاوشگر Ahrefs.

ما یک کل دوره آموزشی SEO که بر بهینه سازی برای کلمات کلیدی غیر مارک تمرکز دارد. بنابراین در این مقاله، ما بر روی سئو برای جستجوی برند تمرکز خواهیم کرد.

 

چرا بهینه سازی برای جستجوی مارک دار

رتبه بندی برای کلمات کلیدی مارک دار به شما امکان می دهد افرادی را جذب کنید که به طور خاص در جستجوی اطلاعات شرکت شما هستند.

بنابراین، با جستجوی مارک، بسته به هدف درخواست، افرادی را هدف قرار می‌دهید که :

  • نزدیک به خرید از شما – افراد ممکن است به طور خاص برند شما را جستجو کنند یا به دنبال مقایسه بین شما و رقیبتان باشند. می‌توانید به هر اعتراضی رسیدگی کنید، به سؤال‌ها پاسخ دهید یا به آنها اطمینان دهید که انتخاب درستی هستید.
  • مشتریان فعلی شما – اطلاع‌رسانی به مشتریان فعلی‌تان راهی مستقیم برای راضی نگه داشتن آنها است.
  • مطبوعات – هدف در اینجا این است که منبع شماره 1 اطلاعات باشید.
  • طرفداران برند و سایر افرادی که صرفاً به کاری که انجام می دهید علاقه مند هستند/li>

صفحه فرود مقایسه محصول ما با رقابت، جستجوگرانی را جذب می‌کند که Google شامل نام تجاری ما و «در مقابل» است. داده‌ها از طریق کاوشگر سایت Ahrefs.

نحوه بهینه سازی برای جستجوی برند

در این فرآیند اساساً چهار مرحله وجود دارد. برای هدف این راهنما، من قصد دارم از شرکت فین‌تک Revolut به عنوان مثال استفاده کنم (اما این می‌تواند هر شرکتی باشد).

1. کلمات کلیدی مرتبط با نام تجاری، شرکت یا محصول خود را پیدا کنید

برای داشتن یک نمای کلی از چشم انداز جستجوی برند خود، باید دو لیست از کلمات کلیدی ایجاد کنید:

  1. کلمات کلیدی را پیدا کنید که برای آنها رتبه‌بندی می‌کنید 
  2. کلیدواژه‌هایی را که نمی‌دهید برای آنها رتبه‌بندی می‌کنید پیدا کنید.

یک چیزی که در اینجا باید به خاطر داشت این است که هر کاری که در این راهنما قرار است انجام دهیم، مختص کشور است. شما باید این فرآیند را برای هر کشوری که می‌خواهید برای کلمات کلیدی آن رتبه‌بندی کنید، تکرار کنید.

هنگامی که ابزار SEO دارید، کلمات کلیدی را پیدا کنید که برای آنها رتبه می‌گیرید

مانند Ahrefs، پیدا کردن کلمات کلیدی که برای آنها رتبه می‌دهید، یک تکه کیک است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دامنه خود را وصل کنید، به گزارش کلید واژه‌های ارگانیک بروید و کلمات/عباراتی را که نشان‌دهنده برند یا محصولات شما هستند در فیلترها تایپ کنید.

Organic keywords report results for Ahrefs'

نکته: خسته نباشید در مورد غلط املایی کلمات کلیدی پس از ایجاد محتوایی که برای آن کلمات کلیدی رتبه‌بندی می‌شود، احتمالاً الگوریتم‌های Google با املای صحیح از آن مراقبت می‌کنند.

Organic keywords report results (with filters applied) for Revolut's site

این لیست از کلمات کلیدی را صادر کنید و آن را در ویرایشگر صفحه گسترده وارد کنید. من از Google Sheets استفاده خواهم کرد.

Misspelling of

و این اولین لیست ما را به پایان می رساند. اکنون به سراغ مورد بعدی بروید.

کلیدواژه‌هایی را که رتبه‌بندی نمی‌کنید پیدا کنید

برای ایجاد فهرستی از کلمات کلیدی که رتبه‌بندی نمی‌کنید، باید دو لیست را ترکیب و مقایسه کنید: لیستی از کلمات کلیدی مارکی که برای آنها رتبه بندی می کنید (این همان چیزی است که ما ایجاد کردیم) و لیستی از همه کلمات کلیدی مارک تجاری برای شرکت شما. این کاری است که ما انجام خواهیم داد.

در ابزار کلمه کلیدی شما—من از Keywords Explorer Ahrefs استفاده خواهم کرد. — همان کلمات کلیدی مارکی را که برای لیست اول استفاده کردید وصل کنید، همان کشور قبلی را انتخاب کنید و «Enter» را بزنید.

Google Sheet containing exported Organic keywords report results

سپس به گزارش مطابق شرایط بروید. شما فهرستی از همهکلمات کلیدی مارکدار را دریافت خواهید کرد.

Ahrefs' Keywords Explorer tool

اکنون باید کلمات کلیدی رتبه شما را برای با همه کلمات کلیدی مقایسه کنیم تا بتوانیم کلمات کلیدی مارکدار شما را بدست آوریم. رتبه ای برای بنابراین موارد زیر را انجام دهید:

  1. صادر کردن فهرست
  2. فهرست را به یک صفحه جدید در همان صفحه‌گسترده فهرست اول وارد کنید
  3. یک فهرست اضافی ایجاد کنید. ستون را در لیست تازه وارد کرده و نام ستون را «آیا رتبه‌بندی می‌کنیم؟» را نامگذاری کنید
  4. این فرمول آرایه را در اولین سلول آن ستون وارد کنید: =ArrayFormula(COUNTIF(Ranking!A2:A, B2 :B)=1)

که در آن «رتبه‌بندی» نام برگه با کلمات کلیدی است که برای آنها رتبه‌بندی می‌کنید و محدوده سلول‌ها ستونی با کلمات کلیدی شما هستند.

این فرمول به طور خودکار کل ستون را با «درست» پر می‌کند، اگر قبلاً برای یک کلمه کلیدی رتبه‌بندی شده‌اید و «نادرست» را اگر رتبه‌بندی نکنید. به احتمال زیاد در اینجا «غلط» زیادی دریافت نخواهید کرد، اما مسئله این است که تا زمانی که بررسی نکنید، هرگز نمی‌دانید.

به این ترتیب، ما دو فهرست کلیدواژه مورد نیاز برای این فرآیند را ایجاد کرده‌ایم. اکنون بیایید ببینیم چگونه می‌توانیم از آنها استفاده کنیم.

2. کلمات کلیدی را انتخاب کنید که ارزش هدف گذاری داشته باشند

در اینجا نحوه دسته بندی کلمات کلیدی مارک دار که ارزش هدف گذاری دارند آورده شده است:

  1. کلمات کلیدی با عملکرد ضعیف – زیرا اگر رتبه آنها را بهبود ببخشید ، می توانید از SERP ها (صفحات نتایج موتور جستجو) ترافیک بیشتری دریافت کنید
  2. صفحه هایی با هدف نامتناسب – چون هدف جستجوی ناهمخوان به افراد چیزی را که برای آن آمده اند نمی دهد
  3. کلیدواژه‌های جدید ارزشمند – چون می‌توانید با هدف قرار دادن کلیدواژه‌های جدید ترافیک بیشتری به دست آورید

کلیدواژه‌های دارای عملکرد ضعیف

اگر فکر می‌کنید شانس منطقی برای رتبه‌بندی کلمه کلیدی بالاتر از موقعیت فعلی وجود دارد، باید آن را امتحان کنید. به طور کلی، برای برخی از سوالات، رتبه بندی در سه رتبه برتر موفقیت آمیز است. اما برای کسانی که رقابت واقعاً شدیدی دارند (مانند جستجوهای جستجویی که برای مقایسه استفاده می‌شوند)، رتبه‌بندی در 10 رتبه برتر یک موفقیت است.

و بنابراین اولین لیست را باز کنید، روی ستون “موقعیت فعلی” کلیک کنید و از Z به A مرتب کنید. هر چیزی که در اینجا رتبه 1 را نداشته باشد فرصت شماست. به هر کلمه کلیدی نگاه کنید. اگر به طور بالقوه می‌توانید محتوای بهتری درباره آن ایجاد کنید، آن را علامت‌گذاری کنید.

به‌علاوه، به ستون «حجم» نگاه کنید تا تعیین کنید آیا آن کلمه کلیدی تقاضای جستجو در کشوری را که انتخاب کرده‌اید دارد یا نه.

>

صفحات با قصد ناسازگار

اکنون بیایید کلمات کلیدی را برای دسته دوم انتخاب کنیم: قصد ناسازگار. از آنجایی که قبلاً کلمات کلیدی را بررسی کرده اید که رتبه اول را ندارند، وقت آن است که نگاهی دقیق تر به آن هایی که رتبه اول را دارند بیندازید. اگر می‌خواهید در سمت امن‌تر بازی کنید، می‌توانید جستجوی خود را به سه یا حتی ۱۰ برتر گسترش دهید.

در اینجا نمونه‌ای از صفحه‌ای با هدف جستجوی ناهمخوان است. افرادی که به دنبال لوگوی Revolut هستند احتمالاً یک تصویر رسمی و با کیفیت قابل دانلود می خواهند. اما Revolut در صفحاتی که رتبه 1 را برای این جستجو در ایالات متحده دارند این کار را ارائه نمی‌کند.

بنابراین این کلمه کلیدی را می توان به عنوان “نیت ناسازگار” برجسته کرد.

Matching terms report results for "revolut"

بیایید به آخرین دسته برویم: کلمات کلیدی ارزشمند جدید.

Ne w keywords

برای این کار، صفحه دوم را با تمام کلمات کلیدی مارک باز می کنیم. برای نشان دادن تنها کسانی که در کشور انتخابی برایشان رتبه‌بندی نمی‌کنید، «آیا رتبه‌بندی می‌کنیم؟» را فیلتر کنید. ستونی که فقط نتایج «نادرست» را نشان دهد:

Google SERP for "revolut logo"

قبل از اینکه شروع به بررسی کلمات کلیدی خاص کنیم، پیشنهاد می‌کنم آنها را بر اساس حجم جستجو مرتب کنیم تا ابتدا بالقوه‌ترین کلمات کلیدی را بدست آوریم.

اکنون می‌توانیم ببینیم که آیا هر یک از این کلمات کلیدی توجه ما را جلب می‌کند یا خیر. . یکی از این موارد: مقایسه ای بین Revolut و یک شرکت فین تک دیگر:

Cell in Google Sheet containing the category "mismatched intent"

3. محتوای موجود را بهینه کنید یا چیزی جدید ایجاد کنید

اکنون باید به موتورهای جستجو چیزی بدهیم که بتوانند رتبه بندی کنند. این به معنای بهینه سازی محتوا در صفحات موجود یا ایجاد محتوای جدید است.

لیست کلمات کلیدی ایجاد شده در مرحله قبل به ما می گوید که آیا باید اولین یا دومین مورد را انجام دهیم. بنابراین:

  • کلمات کلیدی که به‌عنوان «کم کارکرد» یا «نیت نامطلوب» علامت‌گذاری شده‌اند به محتوای بهینه‌شده نیاز دارند. برای این، ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم. در اینجا راهنمای دقیقی در مورد نحوه بهینه سازی محتوای خود برای موتورهای جستجو آمده است.
  • جدید کلمات کلیدی که هنوز رتبه‌بندی نشده‌اند به احتمال زیاد به محتوای جدید نیاز دارند. من می گویم “احتمالا” زیرا ممکن است لازم باشد در این مورد تجدید نظر کنید که گاهی اوقات بهتر است برخی از موضوعات را در صفحات موجود قرار دهید تا اینکه آنها در صفحات جداگانه قرار گیرند. و در اینجا یک راهنمای کامل در مورد ایجاد محتوای طراحی شده برای رتبه بندی در موتورهای جستجو وجود دارد.

4. پیوندهای داخلی را اضافه کنید

آخرین مرحله در فرآیند بهینه سازی جستجوی برند، افزودن پیوندهای داخلی است.

علاوه بر کمک به کاربران در جهت یابی وب سایت شما، پیوندهای داخلی نقش مهمی در سئو دارند. . اول از همه، موتورهای جستجو از آنها برای کشف، (دوباره) خزیدن، و نمایه سازی صفحات استفاده می کنند. علاوه بر این، آنها به گوگل کمک می کنند تا بفهمد صفحه شما در مورد چیست. و در آخر، آنها ارزش پیوند را پاس می کنند.

از آنجایی که این یک نکته کاملاً ساده است، من آن را کوتاه می کنم. اساساً سه مکان در وب سایت شما وجود دارد که ممکن است بخواهید پیوندهای داخلی را به محتوایی که کلمات کلیدی مارک دار را هدف قرار می دهد اضافه کنید:

  1. ناوبری سایت – این به معنای پیمایش برتر و/یا پاورقی.
  2. صفحات مهم – اگر می‌خواهید محتوای شما به راحتی و سریع کشف شود، پیوندهایی به آن در صفحاتی که بیشترین ترافیک را دارند (مانند صفحه اصلی) یا در مرتبط‌ترین صفحات (مانند ویژگی‌ها).
  3. صفحه‌هایی که در آنها کلمات کلیدی را ذکر می‌کنید – برای مثال، اگر Revolut در جایی در وب‌سایت خود از «خرید سهام با Revolut» نام می‌برد، می‌تواند به آن پیوند دهد. یک پست وبلاگ یا یک صفحه فرود اختصاص داده شده به آن موضوع.

در مورد آخرین نکته، می‌توانید با استفاده از Ahrefs آن فرآیند را ساده کنید (همچنین می‌توانید این کار را به صورت رایگان با استفاده از Ahrefs Webmaster Tools).

به Ahrefs بروید حسابرسی سایت و گزارش فرصت‌های پیوند را باز کنید. در بخش فیلتر پیشرفته، یک فیلتر جدید با شرایط تنظیم کنید: متن کلمه کلیدی حاوی [کلمه کلیدی یا عبارت شما] باشد. به این ترتیب، می‌توانید فرصت‌های پیوند مرتبط را برای صفحاتی که هنوز منتشر نشده‌اند پیدا کنید.

مطالعه توصیه شده: در اینجا این است که چرا باید در سال 2022 پیوند داخلی را در اولویت قرار دهید

نظرات نهایی

19% از جستجوها برای SMB ها در مقابل 42% برای مارک های جهانی).

اما صرف نظر از اندازه شرکت، به نظر می رسد SERP ها نقش مهمی را ایفا می کنند. نقش کارت ویزیت یک شرکت – مردم انواع و اقسام سوالات را از موتورهای جستجو می پرسند و آنچه می یابند به آنچه می دانند تبدیل می شود. بنابراین، خوب است که درخواست‌های برند خود را داشته باشید.

در نهایت، اگر تصمیم دارید وب‌سایت خود را برای جستجوی مارک بهینه کنید، مهم است که بدانید تغییراتی که ایجاد می‌کنید احتمالاً یک شبه اعمال نمی‌شوند. به یاد داشته باشید، سئو زمان می برد.

و اگر نرم افزار سئو شما دارای ردیاب رتبه است ، از آن برای صرفه جویی در زمان و تلاش خود استفاده کنید – به جای اینکه به‌جای دستی پیشرفت رتبه‌بندی خود را بررسی کنید، که به هر حال نمی‌توان آن را با دقت انجام داد.

مرحله بعدی: می‌توانید بهینه‌سازی را انجام دهید. با استفاده از نمودار دانش Google، جستجوی مارک را حتی بیشتر کنید.

سؤالی دارید؟ به من در توییتر پینگ بزنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *